Parel@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Parel@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:47

Mooie pony!

Om even op het buckskin verhaal in te gaan: Buckskin is geen ras, en is dat ook nooit geweest. Buckskin is de amerikaanse benaming voor de kleur valk. Er is in amerika wel een buckskin registry (stamboek) maar daar nemen ze alles op wat de kleur buckskin heeft, van mini tot quarter tot bij wijze van spreke belg. Het is dus absoluut geen ras.

Dan betreft het arabier verhaal: Ik ken genoeg super brave arabieren, dus dat ze al dan niet heet zou zijn omdat ze een arabier is is grote onzin.

Ik zie er ook aardig wat connemara in terug, arabier zie ik echt niet.
De tips die gegeven worden zijn goed bedoelt, je kan er zelf mee doen wat je wilt (bijv het losse longeerlijn verhaal ga ik helemaal in mee)

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:50

Ik heb niet alleen op shet's gereden hoor, nu begrijp je het mischien beetj overrdeven.. ik heb ook op de manege gereden enzo. het is wel een overgang en ik ga zeker iets met deze tips doen. bedanktt

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:50

Ben wel benieuwd naar zijn ouders Lachen weet je die zo ??

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:50

stef schreef:
Mooie pony!

Om even op het buckskin verhaal in te gaan: Buckskin is geen ras, en is dat ook nooit geweest. Buckskin is de amerikaanse benaming voor de kleur valk. Er is in amerika wel een buckskin registry (stamboek) maar daar nemen ze alles op wat de kleur buckskin heeft, van mini tot quarter tot bij wijze van spreke belg. Het is dus absoluut geen ras.

Dan betreft het arabier verhaal: Ik ken genoeg super brave arabieren, dus dat ze al dan niet heet zou zijn omdat ze een arabier is is grote onzin.

Ik zie er ook aardig wat connemara in terug, arabier zie ik echt niet.
De tips die gegeven worden zijn goed bedoelt, je kan er zelf mee doen wat je wilt (bijv het losse longeerlijn verhaal ga ik helemaal in mee)

Ik dacht wel dat er bepaalde eisen aan vast zaten, zoals dat het geen koudbloed mag zijn, en dat het boven een bepaalde stokmaat moet zitten, of zit ik dan fout?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:53

tuurlijk riss, maar daarom zet ik ook bij wijze van spreke. Het is puur een kleurenstamboek, dus niet een ras zoals new forest, welsh, connemara, oldenburg, whatever

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:56

wat jaa....
misschien wat meer aandacht aan je reacties besteden? Niets toevoegende onliner mogen niet (ook niet als je 12 bent Knipoog )

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:56

OK ik wil ook eventjes reageren... Die longe vind ik ook gevaarlijk maar het is een momentopname... mijn paard durft ook wel eens een korte bocht pakken aan de longe waardoor die ineens fel doorhangt dus... foto = momentopname
De ene is de andere niet dus het ene paard ken je al na twee weken, de andere pas na een half jaar... zo gaat het nu eenmaal
ik vind het er voor de rest wel netjes uitzien, gewoon rustig les blijven nemen en aan de samenwerking met je paard werken...
nog een kleine opmerking over het arabieren gedoe... kheb zelf een 4 jaarse hengst met een arabier moeder en heel veel volbloed, arabische en engelse in zijn afstamming... nu moet ik zeggen dat ik nooit problemen heb met het feit dat hij wild is of gestresst ofzo... het is niet aanvallend bedoeld maar dikwijls maakt iemand een paard zo... mijne is ontzettend cool... paard afhankelijk? ja zeker en vast... maar ik zou dan toch ook maar opteren voor longeren zonder ruiter... of even loszetten?
er niets aanvallends bedoeld, ik probeer gewoon mijn ondervindingen ernaast te zetten...
succes nog Lachen
en kvind het een heel mooi beestje Lachen
veel plezier nog!

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:04

even off topic Tong uitsteken er kan toch ook ander bloed in zitten?
Volgends veel mensen heeft Sietske ander bloed, maar toch vind ik het een echte fjord, kan het dan zo zijn dat je paard met iets gekruisd is? miss iemand een idee? kijk anders even in mn profiel, dat geeft een voorbeeld.

As, gewoon lekker blijven werken met Parel.
ik heb je Super zien rijde de vorige keer, en hou dat gewoon vol! ik weet gewoon dat je het kan.
en nog even op een rijdje voor de mensen die het niet door hebben; Astrid heeft Shetlanders gekocht van de kinderboederij, en heeft hier echt al super veel van geleerd. en toen ging ze manege rijden, ook op paarden en felle ponys, en nu heeft ze Parel. dus een beetje onzin om te gaan zeggen dat je 2,5 maand al verschil moet zien! ik heb mn pony nu 2jaar, en WIJ zijn super veranderd, en dt heeft dus echt wel 4-5 maanden geduurt!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:19

ik weet haast zeker dat ik deze pony ken! heette ook parel, zelfde stokmaat, heb even fotos vergeleken van toen en jou fotos, sprekend!
Zag ook in je profiel staan dat hij western bereden is, dat was deze pony ook.

Ik heb een aantal keer op deze pony gereden en was vrij lastig paardje om te rijden.
Wat ik al snel aanvoelde is dat je absoluut niet in dr mond moet gaan trekken en doen, dan gaat ze alleen maar harder. Met mn zit en benen kon ik dr alle kanten op sturen Lachen

verder super paardje! heel leuk beestje.
Je hebt dr pas net, en jullie moeten vast nog wat aan elkaar wennen, maar komt allemaal wel goed Lachen

Veel plezier met haar!

(ik heb fotos van dr van uit eind 2005)

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 15:20

tuurlijk herkent ze me al, en tuurlijk weet ze wie k ben, alleen dat moet nog hechter worden Knipoog

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:55

waarom is dat zo 'tuurlijk'..??
ik vind dat je fel op je reacties reageert, mensen geven je alleen tips.. en vragen zich af waarom je sommige dingen zegt..
imo moet jij wat beter gaan lezen, en erover nadenken dat mensen je gewoon willen helpen.. Knipoog

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:33

Sietske94 schreef:
even off topic Tong uitsteken er kan toch ook ander bloed in zitten?
Volgends veel mensen heeft Sietske ander bloed, maar toch vind ik het een echte fjord, kan het dan zo zijn dat je paard met iets gekruisd is? miss iemand een idee? kijk anders even in mn profiel, dat geeft een voorbeeld.

As, gewoon lekker blijven werken met Parel.
ik heb je Super zien rijde de vorige keer, en hou dat gewoon vol! ik weet gewoon dat je het kan.
en nog even op een rijdje voor de mensen die het niet door hebben; Astrid heeft Shetlanders gekocht van de kinderboederij, en heeft hier echt al super veel van geleerd. en toen ging ze manege rijden, ook op paarden en felle ponys, en nu heeft ze Parel. dus een beetje onzin om te gaan zeggen dat je 2,5 maand al verschil moet zien! ik heb mn pony nu 2jaar, en WIJ zijn super veranderd, en dt heeft dus echt wel 4-5 maanden geduurt!

Dit is helemaal waar. As je doet heel erg je best, dat weet ik! Ga zo door, en doe ook wat met je tips! Die longeerlijn is wel erg gevaarlijk, spreek anders met je instructrice over je reacties op bokt! Knipoog Maar vind het alsnog knap van je! Je hebt haar nog best kort, dus ga zo door, dan kom je er heust wel! <3

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:25

Er staat ik rijd dressuur met haar M2 .
Ik denk dat je de vorige eigenaar bedoeld of niet?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:53

nog even terugkomend op het aspect arabier Knipoog ,ondanks dat ik Parel een erg mooie pony vindt, betreft het hier geen volbloed arabier, misschien dat er een klein scheutje AV in zit. Knipoog
Of het tegendeel moet bewezen worden door de namen van vader en moeder te vermelden.

desalniettemin geniet lekker van je schoonheid Pling