ladyzwien schreef:Ja waar zal ik eens beginnen, we moeten allebei wennen aan S&T, en heb er ook nog niet veel mee gereden, hij hangt soms nu idd maar daar werken we aan.
Appyeren vindt ie erg moeilijk, hij heeft veel moeite met de lengte buiging en dat weet mijn instructrice ook.
We zijn ook veel bezig met schakelen, en hij liep van de week ook beter dan op deze foto's. Heeft misschien er ook mee te maken dat die net naar de tandarts is geweest ( die was er gister)
we oefenen gewoon verder en rijd ook nog met een trens.
Maar zoals hier wordt gezegt het wordt niet beter als je niet blijft oefenen.
Als je hem meer op het achterbeen krijgt, wordt het vanzelf makkelijker voor hem om met goede lengtebuiging door je appuyement te komen. Daar heb je dus werk liggen, niet in het vaak herhalen van een appuyement, snap je wat ik bedoel? Ik krijg de indruk dat je nu je stang gebruikt om sterker door te kunnen komen, omdat je ophouding anders niet voldoende doorkomt op het moment dat hij het een beetje moeilijk krijgt. Dat is redelijk glad ijs, want je versterkt er eigenlijk alleen maar mee dat hij in je hand gaat hangen, alleen voel je het minder. Het komt de kwaliteit van je oefeningen niet ten goede, en dat is jammer want je hebt een heel erg leuk en veelzijdig paard. Veel succes!