Boy bitloos @ work in blauwe eurostar set!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Otjuh

Re: Boy bitloos @ work in blauwe eurostar set!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:56

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:57

Ziet er goed uit hoor laura !
vind jullie echt zo leuk samen Lovers

Vind die foto's waar je weer terug naar de wei gaat erg mooi Lachen
Dát setje staat hem trouwens erg goed !

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:31

leuk dat je bitloos rijd!!!
ik zelf rijd ook meestal met alleen schoentjes.. de laatste tijd wel meer met chaps trouwenS!!

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:04

ziet er goed uit Laura!
Ik vind hem zeker ontspannender zeker als je het vergelijkt met de foto's met bit Lachen ga lekker zo door!
je setje staat natuurlijk ook weer super!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:09

Die enalaatste foto......... geweldige foto!!!
Moet je zeker inlijsten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:16

zo'n dun koordje ziet er niet fijn uit...
Verder zie ik een paard in 2 stukken, met weg gedrukte rug en waar jullie die ontspanning zien??
Je kunt hem betreft trainings waarde net zo goed de bak rond jagen Lachen

Dit is niet gemeen bedoeld, maar wel als eye opener.
Het lijkt wel omdat het bitloos is iedereen maar roept wat goed? Lachen

Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een veel zachter bitloos hoofdstel.
En je paard dan echt leren ontspannen.
En dat hij zijn rug gaat leren gebruiken. Zo draagt hij je niet en is dit niet goed voor hem.
Ik weet uiteraard niet hoe het eerst was...maar zoveel meer gespannen kan het toch niet zijn? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 02:03

runningkawa schreef:
zo'n dun koordje ziet er niet fijn uit...

Zoals je zelf zegt, de ruiter maakt het harnachement onvriendelijk. Ik heb amper druk en stuur met mijn zit en dmv de teugels tegen of van zijn hals te zetten, dus van druk op de neus is amper sprake Lachen S&T vind ik er ook niet vriendelijk uit zien, maar met goed gebruik..

runningkawa schreef:
Het lijkt wel omdat het bitloos is iedereen maar roept wat goed? Lachen

Ik denk niet dat iedereen roept dat het er fijn uitziet omdat we bitloos rijden, maar omdat zij wel op de hoogte waren van voorgaande topics. Ik heb een pony die altijd in de krul getrokken is, slechte concentratie heeft en daarbij ook nog eens heel moeilijk ontspant. Plaatjes waarbij zijn achterhand er zó (ja, dit is voor ons écht een fijn achterhandgebruik) onder zitten heb ik niet veel & ik zie en voel een paard dat lekker loopt te swingen en veel ruimere gangen heeft gekregen sinds het nieuwe zadel en het nieuwe hoofdstel.

runningkawa schreef:
Je kunt hem betreft trainings waarde net zo goed de bak rond jagen Lachen

Maar goed, ik kan de zooi weer verkopen lees ik, een longeerzweep is genoeg als ik jouw reactie moet geloven Knipoog

runningkawa schreef:
Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een veel zachter bitloos hoofdstel.

Er staat dat ik op zoek ben naar een optoming, als je aanraders hebt, ik hoor het graag!

runningkawa schreef:
Ik weet uiteraard niet hoe het eerst was...maar zoveel meer gespannen kan het toch niet zijn? Lachen

Ik vind dit geen aardige opmerking . Het is duidelijk dat je dit er poedersuiker uit vind zien. Vermenigvuldig dit met 20 en je hebt ons rijtechnisch met bit. Misschien volgende keer toch even het vergelijkingsmateriaal opzoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:45

Jammer meid dat je er niet tegen kunt als mensen hun mening geven. Dat risico loop je op HAW.
Ja ik vind dit er niet vriendelijk uitzien. Verre van dat...klopt. Ik zie een zeer zure pony, vol spanning met weg gedrukte rug op de voorhand....
En dan kan ik niet met de meute mee hobbelen door te zeggen..waauw wat goed...want dat is het simpelweg niet.
Daar heb je overigens ook niks aan, aan meeloop berichten dat het wel goed is als het niet zo is.
Leer je daar iets van? Opent dat je ogen in hoe het eruit ziet? Dan maar beter gewoon de waarheid.

In je profiel zag ik foto's van een paard dat vriendelijker oogt dan dit. (dus had al vergelijkings materiaal gezocht)
Heb je overigens zijn rug ook al eens door een fysio of osteo laten nakijken?
Want als het alleen zo is door in de mond trekken, zou die zo al vriendelijk moeten lopen...en dat is niet...
Dus of daar de oorzaak ligt? Ik heb mijn twijfels...

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:01

ik ga mee met runningkawa. (probeer je niet meteen aangevallen te voelen als iem. iets minder positiefs zegt Knipoog ) ik vind dat je een hartstikke mooie pony hebt en hartstikke mooie bandages + pad. (mooi zadel ook!!)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:07

Ik heb ook al eerder een reactie gegeven op pagina twee misschien heb je het niet gezien op wou je er niet op reageren,maar wil hier toch weer even op in gaan.
Ook in ben het met bovenstaande eens, en ook ik heb de foto's bekeken op je profiel, en het spijt me maar ik zie daar een pony die, als je hem iets ronder zou maken en iets uit zou schuiven dmv beengebruikje vast heel mooi en ontspannen kan rijden... Ik snap dat het niet leuk is om te horen maar ook een paard dat met de kop in de krul getrokken is kan je leren te ontspannen. En dit heeft niets met bit of zonder bit te maken.
Dat is het probleem voorje uit schuiven, ipv het oplossen....... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:15

RK:Ik wil gerust je mening horen, maar dat kon imo vriendelijker Lachen
Rug heb ik nog nooit na laten kijke door een fysio of een osteo.
Heb je misschien tips om het rijden te verbeteren?

Rana: iéts ronder en iéts uitschuiven lukte niet Knipoog Heel mooi en ontspannen lukte 9 vd 10 keer ook niet..
als een pony dag na dag tegen het bit is & ik ga over op bitloos > is het dan niet gewoon een andere weg naar de oplossing ipv voor me uit schuiven?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:15

geweldig om naar te kijken dit *LOL* Zo ontspannen en zo veel controle. Echt heel knap van je dat je bitloos rijdt *LOL*

Ik vind die foto dat je op zijn rug zit dat hij terug naar de wei gaat (met halster op) erg gaaf en de laatste ook Lachen
Heel veel succes verder!!

Edit: laat je niet op je kop zitten door de 'onaardige opmerkingen'. Jij weet waar je mee bezig bent Lachen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:59

Rana: iéts ronder en iéts uitschuiven lukte niet Heel mooi en ontspannen lukte 9 vd 10 keer ook niet..
als een pony dag na dag tegen het bit is & ik ga over op bitloos > is het dan niet gewoon een andere weg naar de oplossing ipv voor me uit schuiven?

Als dit een oplossing zou zijn zou ik dat wel vinden ja, maar ik zie niet dat het beter is dan eerst, als jij me andere foto's kan laten zi9en dat het inderdaad heel goed gaat heb je me misschien om , maar op dit moment zie ik geen progress....

sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:15

Afbeelding

Dan kijk ik liever naar het plaatje van nu Knipoog

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:18

voor mij maakt het niet veel verschil Lachen
dus ik denk dat je in rijtechnisch opzicht hard aan het werk moet en of dat nu met of zonder bit is dat is aan jou Knipoog

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:22

Eens.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:25

sporter schreef:
voor mij maakt het niet veel verschil Lachen
dus ik denk dat je in rijtechnisch opzicht hard aan het werk moet en of dat nu met of zonder bit is dat is aan jou Knipoog

Ook nog tips?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:12

probeer m bv met longeren d.m.v goed bij te zetten hem te leren om over zijn rug te lopenwat niet is kan komen maar heb er geduld voor en geef niet te makkelijk toe, zet hem lang en laag bij en bouw gelijkmatig de duur en intensiviteit op. dit paardje moet gewoonweg leren om zijn rug te gebruiken en als het je niet erop lukt pak hem dan aan de longe bij

hou moed en blijf doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:02

Je ziet dat er in dat paard geen rust zit.
Kijk dus naar wat hij aan voer krijgt.
Hoeveel komt hij buiten?

De rest wat ik schrijf is moeilijk zonder hem echt te zien, maar is de indruk die ik van hem krijg.

Ga hem dan vwnw leren lopen.
Eerst aan de longe als je dat zelf moeilijk vind.
Gebruik ook veel je stem. Praat hem de rust in.
Laat hem niet te hard draven..nee rust. Ik denk dat dit paardje vanzichzelf graag rennerig genoeg is.

Ook met rijden, vwnw. Met of zonder bit maakt niet uit.
En vraag hem dan dus je hand te volgen. En nee dat hoeft niet met 10 kg, maar helemaal niks vragen is bij hem ook de kop in de lucht, ondernek erop en door denderen.
Rij geen rondje rechtuit over de hoefslag. Maar voltes en figuren. Gaat hij rennen, breng je je binnenhand voorzichtig opzij (niet naar je toe) en maak de volte maar kleiner. Kijk waar je heen gaat.
Beloon hem duidelijk als hij rustiger wordt.
Open de volte weer als je het juiste tempo hebt.
Verander van hand via een S op de volte. niet recht door.
Overgangen op de volte, op de zit en met stem.
Wordt hij te heet tijdens of na de galop...laat die dan een tijdje met rijden.
Springen idem dito. Dan springt hij toch zonder rug.
Eerst de rust gaan vinden, dan pas uit gaan bouwen naar meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:16

Hij krijgt 1 kg brok & verder paar plakken hooi. Hij komt een uur of 9 op de wei, per dag Lachen

Hij is helemaal niet rennerig, juist vrij easy going. Heet worden tijdens of na de galop is ook niet van toepassing, in dat opzicht is ie toch vrij koel in zn kop!
Rest van de tips ga ik uitproberen, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:18

Dan ben je daar mee in het voordeel om de rust erin te krijgen Ja
Dan loopt hij op veel foto's over zijn tempo (met en zonder bit foto's)
Probeer hem net eens wat rustiger te rijden?

Wellicht dat je vaak te horen krijgt hij moet achter actief zijn, maar actief van achter is wel gewoon in zijn tempo Lachen

En vwnw in een hoog tempo gaat vaak pas als een paard het al veel beter kent.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:21

Ik ben het met het bovenstaande commentaar eens. Maar ik vind het leuk dat je bitloos probeert. Ik heb zelf ook een keer bitloos gereden en jawel met een touwhalster. Mijn pony was er goed op te sturen. Wel een beetje slingeren afentoe, maar hij deed alles wat ik vroeg. Maar hij viel giantisch uit elkaar, wat dus ook bij jouw paard gebeurt. Ik weet dat het met een touwhalster bijna ommogelijk is om het verzameld te laten lopen. Je moet toch wat druk geven op de neusriem, maar een touwalster snijdt al snel. Ik ga zelf dit proberen http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina19.html
Misschien ook iets voor jou?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:55

Heb ik jou in een grijs verleden niet ooit eens les gegeven ofzo? Bloos Kan het me niet goed herrineren... en volgens mij verwar ik je met een ander meisje met een pony Mickey. Haha!

Anyway, heb je deze pony altijd met bit gereden? Je ziet aan zn oren dat hij nog erg moet wennen, en met name in het begin issie niet blij Haha!
Maar volgens mij komt het best goed, al zou het niet mijn pakkie an zijn Bloos

love_plien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:14

Wat een leuk diertje zeg, echt erg mooi Lachen

Wat het rijden betreft, zie ik op het moment niet echt een verbetering. Dressuurmatig trainen is hier naar mijn idee niet wat er gebeurd, maar gezien het feit dat je opzoek bent naar een ander bitloos hoofdstel, zal dit in de toekomst vast weer beter gaan. Ontspannen vind ik hem ook niet, maar als je dadelijk een 'fatsoenlijk' bitloos hoofdstel hebt (een touwhalster vind ik toch meer een 'recreatief/buitenrij hoofdstel') dan kun je denk ik het beste veel overgangen gaan rijden. Hierdoor gaat hij niet rennen/harder, maar word hij toch actief. En dan komt hij van voren vanzelf meer in je hand. Lekker galoperen (nagefelijk) en dan in de galop veruimen en verzamelen lijkt me ook erg voordelig voor dit paard.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat je zadel wat te ver naar voren ligt en dat je daardoor niet helemaal lekker zit. Je beugels moeten (naar mijn idee) zeker niet langer, maar probeer is het schouderblad van je paard te voelen en dan het zadel ruim daarachter te leggen. Waarschijnlijkt lijkt het in het begin heel ver naar achteren, maar zo hoort het wel.

Succes in ieder geval Haha!

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:39

Ziet er super goed uit! lijkt me alleen heel erg vreemd van bit naar bitloos. Krijg je hem denkjce uiteindelijk ook afgebogen? of is dat je doel niet om m ook rond te gaan laten lopen? Verder lijkt t me wel wat als afwisseling! Pling