Paard gooit constant hoofd in de lucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje_

Re: Paard gooit constant hoofd in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:28

En als je nou probeert met lange teugel te gaan rijden? Gewoon een uur lang lekker figuren rijden en niet bezig zijn met de mond. Wél contact houden natuurlijk. Begint zijn hoofd te zakken? Teugels langer laten worden, als die ze omhoog doet weer ietsje terug nemen. Het gaat erom dat ze dan gaat ontspannen.. misschien is dit een optie?
Anders zou ik er gewoon niet zoveel van aantrekken en niet gaan trekken aan de teugels, gewoon doen alsof ze het niet doet, als ze lekker bezig is zakt het hoofd vanzelf wel.
En als het is zoals jij zegt dat ze zich verveeld, moet je zorgen dat ze dit niet doet, zodra je merkt dat ze haar hoofd omhoog tilt volte indraaien, constant bezig zijn! Lachen

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:39

Ik heb hier dus ook geregeld last van met mijn ponie. Ik rij enkel buiten en als ik met lange teugel rij dan is er niks aan de hand maar zodra ik de teugels aanneem dan gaat zij ook gooien met haar hoofd. Bij mij is ook alles nagekeken en zelfs verschillende bitjes geprobeerd maar het blijft tenminste eens in de zoveel tijd. Ik negeer het gewoon en reageer er niet op. Tuurlijk heb ik ook een tijd gehad dat ik er wel op reageerde maar dan werd het alleen maar erger, ook een martingaal werkt niet.
Nu op het moment gaat het wel goed eigenlijk , zit ik me zo ineens te bedenken hihihi maar ik negeer het ook volkomen, dus blijkbaar werkt dat wel.

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:45

martengaal een optie?

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:49

op de manege hebben we ook een paard die dat deed.. en daar gebruiken we nu een martigaal en dat werkt echt.. het wordt steeds minder.. als die niet in de les mee loopt gebruiken ze het niet..

Deniseeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:39

Hoi,

Als je verzorgpony dat doet heeft hij er last van dat je de teugels te kort houdt.
Dit heb ik geleerd ik weet niet of jij er wat mee kunt?

Mvg.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:20

ja kan een hals verlenger gebruiken.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:06

Het komt niet doordat ik mijn teugels te kort heb; sterker nog, als ik de teugels aanneem en contact hebt is het minder; zodra ik de teugel 'los' hou of zelfs helemaal met losse teugel rijd, gooit ze om de paar seconde haar hoofd de lucht in..

Ik rijd eigelijk aleen maar buiten en weet niet of het dan verstandig is om met halsverlenger te rijden.. Ik heb hem wel.. Als ik een bak heb waar ik in kan rijden zou dat makkelijker zijn.

Martingaal trekt ze zich weinig van aan..

janienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:43

O heel irritant, heb ik ook een keer gehad.
Heb toen een martengaal geprobeerd, dat hielp wel op het moment, maar zodra die weer af ging begon ze weer.. Niet echt een optie lijkt mij Knipoog
Veel figuren rijden wil nog wel eens helpen, succes ermee!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:25

mijn paard doet dat ook, volgens mijn insturctice komt dat omdat hij dan het contact emt de achterhand verbreekt, dus eigenlijk zijn rug uitdrukt. om dit te voor komen (en om te zorgen dat eht geen tic word) moet je gaan aanvoelen wanneer hij z'n hoofd omhoog gooit en ervoor zorgen dat het hem niet lukt doot het meer fijn naar beneden te kneden. Het is dus een manier om niet te werken. (en als het dus bij die van jou ook zo is, is er een vriendeliojke manier om dat op te lossen, het kost alleen wat tijd)