Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lord_Ik schreef:Over 30 cm springt hij dus niet,, dan heft hij gewoon z'n benen ietsje hoger op en duwt hij er de balk dus meestal af omdat het nét niet hoog genoeg was.
Ik ben op kapaza aan het kijken voor peesbeschermers,, maar ik weet niet welke maat hij moet hebben en die beschermen de voorkant toch niet,, zodat het eigenlijk niet veel uitmaakt?
En waar moet die grondbalk dan ongeveer liggen? Op de plek waar ik denk dat hij moet liggen (een meter voor de hindernis) zet hij er meestal nog een stapje overheen.
Die iemand is dus niet aanwezig in de buurt voor zover ik weet. Ik heb enkel springlessen gehad op m'n manege en daar hadden ze praktisch geen opmerkingen over m'n houding
@juud: sturen met m'n gewicht probeer ik zelfs niet boven m'n hindernisgewoon m'n gewicht recht boven z'n schoft houden is al goed

evabokker schreef:op die foto op de vorige blz. vind ik de hindernis op een mooie hoogte staan om mee te beginnenmaar je zit er echt heel beroerd op ... teugels heel strak!
probeer voor de volgende keer bij het springen gwoon heel laag te beginnen en de week daarna een keertje wat hoger te proberen, bouw het springen rustig op!
en oja misschien is het voor het paard prettig als er en balkje tegen de "hindernispalen/dozen/blokken" ligt...zo kan het paard de hoogte al makkelijker inschatten en word het ook wat makkelijker voor het paard...
probeer meer te oefenen.
ook jullie/jou zit is erg raar en lastgi voor het paard...probeer voordat je echt gaat springen ook balkjes te lopen die gwoon op de grond liggen...
ga er dan in verlichte zit overheen!
en ga pas springen wanneer je denkt dat je paard het wat meer onder de knie heeft en jullie/ jij ook...
succes
Ik ben diegene mét cap, maar ik zal er bij haar ook meer op gaan letten.
op de hindernis met de bakjes ligt er mogelijk geen tegen, maar bij de andere 2 alleszinds zeker wél.
en enkel door oefenen kan je het leren.
Lord_Ik schreef:Ik geef hém helemaal de schuld niet hoor,, ik weet heus wel dat hij met een goede springruiter veel beter zou springen maar we zijn nu eenmaal geen goede springruitersen enkel door oefenen kan je het leren.
lindavd schreef:nou nou nou, wat zijn we mensen toch weer aan het afblaffen!!jezus!!
iedereen zegt constant hetzelfde!!k denk dat ze het nu wel vort weet!!!
iedereen moet het leren!!dat het er dan niet zo goed uitziet dat kan gebeuren!!
ze zegt dat ze op zoek is naar betaalbaar les!!!
nou dan komt het vanzelf goed!!!
leuk paardje!!!!verder commentaar is al gegeven!!!

maar K. had daar geen zin in.
Lord_Ik schreef:Je bedoeld dat deze vaker gesprongen zou mogen worden?
http://img379.imageshack.us/img379/6635/p1000686yt8.jpg

love_nadesh schreef:Kijk trouwens is naar andere mensen die beter dan jullie kunnen rijden die rijden op paarden die ook bijna niet kunnen springen dat ziet er zelfs beter uit!
Ze weet al lang dat het er neit helemaal goed uit ziet, ik zou zeggen, geef een goede tip dat ze kan werken dat het er wél goed uit ziet, ik heb dat gedaan.. maar jíj, zeggen dat die en die het zélfs nog beter doen, sorry, maar dit bericht vind ik te zwak voor woorden. Ik schrik ervan dat bokkers zo iets gemeens kunnen schrijven. Kom please met een goede nieuwe tip als je die hebt, want dit kan kwetsend zijn voor de TS en dat is nergens voor nodig