Tor @ Spingwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Tor @ Spingwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:43

Ik vind dit geen prettig beeld om naar te kijken..
Je benen liggen, zoals je al zei, véééééél te ver naar achter, je geeft niet goed mee en zit daarom je paard in de weg.
Ik zie ook dat je op sommige foto's te ver naar achter zit, zodat je paard geen ruimte heeft om te springen

Je paard heeft er niet veel zin in, en het is duidelijk te hoog voor hem.
Sorry, maar het ziet er niet uit.

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:54

heel veel zeggen dat je je beugels enzo korter moet doen enzo.
maar ik vind ook wel bij een aantal fotos opvallen dat
jullie naar beneden kijken als je over de hindernis gaat....
kijken waar je naartoe gaat Vork

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:02

Ik zou eerst aan je houding en zit gaan werken. Zorg dat je een onafhankelijke zit hebt voor je over boomstammen en hoge hindernissen gaat springen. Een kruisje van een paar centimeter hoog is genoeg om je zit te oefenen.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:14

Lord_Ik schreef:
Over 30 cm springt hij dus niet,, dan heft hij gewoon z'n benen ietsje hoger op en duwt hij er de balk dus meestal af omdat het nét niet hoog genoeg was.
Ik ben op kapaza aan het kijken voor peesbeschermers,, maar ik weet niet welke maat hij moet hebben en die beschermen de voorkant toch niet,, zodat het eigenlijk niet veel uitmaakt?
En waar moet die grondbalk dan ongeveer liggen? Op de plek waar ik denk dat hij moet liggen (een meter voor de hindernis) zet hij er meestal nog een stapje overheen.
Die iemand is dus niet aanwezig in de buurt voor zover ik weet Tong uitsteken. Ik heb enkel springlessen gehad op m'n manege en daar hadden ze praktisch geen opmerkingen over m'n houding Misselijk

@juud: sturen met m'n gewicht probeer ik zelfs niet boven m'n hindernis Tong uitsteken gewoon m'n gewicht recht boven z'n schoft houden is al goed Tong uitsteken

sorry ik bedoel je stoort hem met je gewicht, omdat je gewicht dus voor de schoft is.
maar ik zou gewoon les gaan nemen, zit je bij een ponyclub? is daarles? neem die. of regel een prive les. ik zou zo niet blijven aan modderen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:25

Je houding is totaal niet juist, je zit met je benen verkeerd, je rug klopt niet, je werkt zijn hele springmogelijkheden tegen. Vindt je het gek dat de pony er geen lol in heeft, met zo'n ruiter op je rug is het onmogelijk om fatsoelijk een hindernis te springen. Voordat je nog eens gaat springen neem AUB les, je betn er duidelijk nog niet klaar voor.

Zoals je zelf aangeeft is er niet vaak mee gesprongen, hoezo in 1 keer zo hoog? En hoe durf je dit te ondernemen zonder je dier te beschermen tegen een peesklap of splinters van je hindernisbalk... Springen is niet het enige dat je nog moet leren...

Zonder cap gaan springen in jouw situatie zal ik ter strengste afwijzen. Je bent helemaal geen goede springen en een ongelukje zit in een klein hoekje. Dus doe gewoon je cap op om jezelf te beschermen.

Ik raad je aan les te gaan nemen, niet alleen rijles maar ook alles er omheen, zoals bescherming van het paard.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:28

Een grondbalk kan ook een cm voor de hindernis liggen hoor. Een draf of galopbalk ligt op een afstand die variabel is per pony/paard. Die helpt het dier goed uit te komen. Dat hij nu niet uitkomt is puur en danwel 100% JULLIE schuld!! Dus niet naar het dier wijzen en de hindernis nog hoger maken en zo dus nog onmogelijker en zo het plezier in het springen van je paardje ontnemen. Ik ga mee met de mensen die zeggen dat je je kapot moet schamen. Je geeft namelijk overal een weerwoord op terwijl je zelf wel aangeeft de ballen verstand te hebben van springen. Ik was van plan minder heftig te reageren maar nu ik jouw tegenreacties heb gelezen... Boos!
Je houding laat inderdaad nogal wat te wensen over, maar dat is een kwestie van zelfdiscipline en LES. Maar het feit dat je je pony de schuld geeft van niet goed uitkomen terwijl jullie beide naar voren vallen, niet meegaan, tegenwerken met je handen en totaal niet aangeven wanneer het dier moet gaan springen... Frusty

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:41

Ik heb een aantal punten:

- Pony peesbeschermers omdoen voortaan, vooral met dit springmateriaal!
- Spring liever niet als je niet veilig springmateriaal hebt.
- Spring voortaan lage hindernissen, i.p.v. direct hoog te gaan terwijl jouw springhouding ronduit beroerd is. Zo hinder je je pony gigantisch.
- En ik zou voortaan een cap opdoen.

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:32

nou nou nou, wat zijn we mensen toch weer aan het afblaffen!!jezus!!
iedereen zegt constant hetzelfde!!k denk dat ze het nu wel vort weet!!!

iedereen moet het leren!!dat het er dan niet zo goed uitziet dat kan gebeuren!!
ze zegt dat ze op zoek is naar betaalbaar les!!!
nou dan komt het vanzelf goed!!!

leuk paardje!!!!verder commentaar is al gegeven!!!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:38

Tip: Ga lessen en doe dit soort dingen niet zonder goede begeleiding.

Er schort teveel aan. Door bij het begin te beginnen, kun je een goede basis ontwikkelen en dan zit je gewoon al een stuk beter in het zadel en weet je hoe je je pony zo min mogelijk bellemmerd op zijn rug en in zijn mond.
De hoogte kunnen springen is vaak niet het probleem, maar de manier waarop je springt.
Zoals ik al eerder zei, als de basisi goed is kun je vrijwwel alles springen (mits je paard het aankan)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 13:52

evabokker schreef:
op die foto op de vorige blz. vind ik de hindernis op een mooie hoogte staan om mee te beginnen Lachen maar je zit er echt heel beroerd op ... teugels heel strak!

probeer voor de volgende keer bij het springen gwoon heel laag te beginnen en de week daarna een keertje wat hoger te proberen, bouw het springen rustig op!

en oja misschien is het voor het paard prettig als er en balkje tegen de "hindernispalen/dozen/blokken" ligt...zo kan het paard de hoogte al makkelijker inschatten en word het ook wat makkelijker voor het paard...

probeer meer te oefenen.
ook jullie/jou zit is erg raar en lastgi voor het paard...probeer voordat je echt gaat springen ook balkjes te lopen die gwoon op de grond liggen...
ga er dan in verlichte zit overheen!
en ga pas springen wanneer je denkt dat je paard het wat meer onder de knie heeft en jullie/ jij ook...

succes

Die foto ben ik dus niet Knipoog Ik ben diegene mét cap, maar ik zal er bij haar ook meer op gaan letten.
Er ligt telkens een balkje tegen hoor Clown op de hindernis met de bakjes ligt er mogelijk geen tegen, maar bij de andere 2 alleszinds zeker wél.
Balkjes draven in verlichtte zit doen we ook wel,, en dat gaat goed.

@??: Hij kreeg af en toe pauze tussendoor als ik het gevoel had dat hij moe werd.

De boomstam ligt volledig los hoor, op een van de foto's kan je zien dat hij hem eraf springt. Ik heb hem er zelfs zelf ook wel eens afgeschopt bij een weigering Tong uitsteken

Ik geef hém helemaal de schuld niet hoor,, ik weet heus wel dat hij met een goede springruiter veel beter zou springen maar we zijn nu eenmaal geen goede springruiters Knipoog en enkel door oefenen kan je het leren.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 18-03-08 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:07

Ook ik vind het er niet prettig uitzien, ik heb zelfs medelijden met het paard. tips etc. zijn al gegeven.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:12

Schaam je.. ik rij ook een paardje dat nog nooit of al heel lang niet meer gesprongen heeft, maar dit zou nog niet eens in me opkomen! Probeer eerst rustig balkjes te nemen en ook een drafbalk voor een sprong te leggen... Dat maakt het meestal iets makkelijker. Als ik jullie was, zou ik er niet meer mee springen. Zo te zien kunnen jullie beide nog niet zo goed springen en jullie werken het paard echt heel erg tegen. Laat een ervaren iemand er maar mee springen.. of neem les.

MarZZJaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:20

ik vind dit niet prettig om naar te kijken, als paard en ruiter nog onervaren zijn zou ik ten eerste een cap op doen zoiezo altijd maar bij springe al helemaal maarja dat is je eige keus en ik zou het paard eerst een keer los laten springe want je hindert je paard en je paard vind he tnieteens leuk

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:33

Ik ben het eens met vele commentaren boven mij, Ik zou eerst even gaan oefenen op de verlichte zit als ik jou was, en iemand erbij halen die je eventueel een keer wilt helpen want ik vind het echt geen prettig gezicht moet ik zeggen....

Ik ben nog even jouw commentaren gaan lezen verder in het topic,

Maar omdat hij de balkjes niet netjes liep en het een zooitje werd, werd jij geirriteerd en heb je de hindernis maar hoger gemaakt.
Lekker verstandig....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:09

Lord_Ik schreef:
Ik geef hém helemaal de schuld niet hoor,, ik weet heus wel dat hij met een goede springruiter veel beter zou springen maar we zijn nu eenmaal geen goede springruiters Knipoog en enkel door oefenen kan je het leren.

Inderdaad, en dat oefenen doe je met behulp van een instructeur. Die je eerst aan je houding laat werken en daarna al de springtechnieken aanleert. Anders leer je het nooit juist.

Heb je al een passende instructeur gevonden?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:21

Misschien kan je eerst beter goed je verlichte zit gaan oefenen voor je weer opnieuw gaat springen. Ik vind je qua houding nog niet klaar voor deze sprongen, je zit je pony in de weg en stoort hem in zijn bewegingen wat zijn spring plezier op den duur niet ten goede zal komen. Misschien kan dit paardje eerst goed leren springen met een andere ruiter op zijn rug want dit werkt ontzettend tegen. Ik hoop dat je idd een instructeur gaat zoeken want iedereen moet ergens beginnen en met begeleiding zullen jullie er zeker wel komen!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:50

lindavd schreef:
nou nou nou, wat zijn we mensen toch weer aan het afblaffen!!jezus!!
iedereen zegt constant hetzelfde!!k denk dat ze het nu wel vort weet!!!

iedereen moet het leren!!dat het er dan niet zo goed uitziet dat kan gebeuren!!
ze zegt dat ze op zoek is naar betaalbaar les!!!
nou dan komt het vanzelf goed!!!

leuk paardje!!!!verder commentaar is al gegeven!!!

Iedereen mag commentaar geven, het is niet verboden ofzo iets 2x te zeggen en ik lees echt niet alle berichten voor ik reageer. Vaak lees ik er zelfs geen 1.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:08

de foto's zien er niet mooi uit, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al gezien Knipoog
probeer echt aan je houding te werken. je hebt genoeg tips om vooruit tegaan, maar ik zou toch echt les gaan zoeken want als je alleen/met een vriendin die het zelf ook nog niet echt kan gaat springen komt het niet goed, en wilt je paardje straks helemaal niet meer springen, ik zou voorlopig het nog even bij balkjes en dresuur houden en als je al wat veder bent met dresuur en met lesgever zou ik weer gaan springen, maar het is jouw keuze, niet aanvallend bedoelt !
succes Lachen

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:05

Ze denken altijd ik kan het lekker zelf not dus
neem les..

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:07

[quote="Lord_Ik"]
Ik zou ook wel doorgegaan zijn tot he goed luktte Knipoog maar K. had daar geen zin in.

[quote]

Misschien moe je maar stoppen met paardrijden.... als je er toch allemaal geen zin in hebt...

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:16

Lord_Ik schreef:
Je bedoeld dat deze vaker gesprongen zou mogen worden? Clown
http://img379.imageshack.us/img379/6635/p1000686yt8.jpg

Nee, gewoon zonder hindernis, één balk, daar overheen galloperen, later 2 (maar dat staat in m'n vorige bericht) Dus eigenlijk de techniek oefenen en de fijne kneepjes onder de knie proberen te krijgen, probeer er zo gecontroleerd mogelijk over te gaan,

hopelijk heb je snel een goede instructrice gevonden, want dat heb je áltijd nodig Haha!

heel veel suc6!
Laatst bijgewerkt door mandy13 op 18-03-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:22

love_nadesh schreef:
Kijk trouwens is naar andere mensen die beter dan jullie kunnen rijden die rijden op paarden die ook bijna niet kunnen springen dat ziet er zelfs beter uit!

gefeliciteerd, hier is de TS erg mee geholpen! Scheve mond Ze weet al lang dat het er neit helemaal goed uit ziet, ik zou zeggen, geef een goede tip dat ze kan werken dat het er wél goed uit ziet, ik heb dat gedaan.. maar jíj, zeggen dat die en die het zélfs nog beter doen, sorry, maar dit bericht vind ik te zwak voor woorden. Ik schrik ervan dat bokkers zo iets gemeens kunnen schrijven. Kom please met een goede nieuwe tip als je die hebt, want dit kan kwetsend zijn voor de TS en dat is nergens voor nodig

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:25

heeft lord_ik geschreven de reacties moet je zelf maar eeens bekijken!([RT-P] Meerdere problemen)

ehm halloo
ik begin het een beetje te krijgen hoor!
je vraag op het centrale toppic of je te groot ben voor en schet van wat 90 cm?
je blijft je er tegen zetten !
neem les ofzo je wil je verzorg pony zaldelmak maken!!!*W*T*F
je kan nog niet eens zo goed rijden!
bij elk toppic dat je opent komt er slecht commentaar doe er wat aaannnnnn!!!!!!! a ARGH
Ooh ben ik te groot voor deze ?
Doe normaal joh ! neem begeleiding!
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=CFNOTQHY
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=8XJABOWY
Laatst bijgewerkt door DevilsFriend op 18-03-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:27

Hmm.. Ik vind het er niet zo fijn uitzien.. je houding is echt slecht, sorry.
En als dit de eerste keer is voor je paard zou ik niet meteen zo hoog gaan, je kunt dat beter eerst opbouwen.
En voor het fijne en veiligheid van je paard kun je beter peeskappen omdoen.

Wel een leuk paard verder.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:31

@ olala: deze reactie kende ik niet, maar goed, ik hou het bij dit topic en alsnog vind ik het een gemeen bericht van love_anash, maar toch bedankt voor je informatie!! Haha!