Witte andalusier elvis terug aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JUSTXME1993

Re: Witte andalusier elvis terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:40

Eerst en vooral een mooi paardje! ik ga wel mee met de anderen hun commentaar dat het het wat gespannen uitziet, maar ik ben er zeker van dat je hier aan kan werken! misschien kan je eens les nemen? (of doe je dit al?) Cap is eigen keuze. alleen ik weet het niet zeker maar het lijkt of de neusriem fout zit? kan dat hij zit precies achter het bit ipv ervoor, maar het zijn wat onduidelijke foto's, misschien moet je eens nieuwe fotos maken .
ook met die sporen: ofwel uitdoen of echt gaan werken op hakken uitdrukken, want anders is het niet zo fijn voor het paardje.Véél succes! Knipoog

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:28

ja zeker, dit is echt een mooi paardje ! alleen de manier waraop je hem rijd, vind ik niet paardvriendelijk.
Je zit hem de hele tijd in zijn mond en je hebt er ook nog eens ene veels te GROF bit in hangen!
Verder vind ik je houding op sommige momenten best netjes, maar je zit wel de hele tijd met je sporen te prikken, die zou je denk ik beter af kunnen doen.
maar het beste wta je kan doen, is les nemen. Iemand die les geefy, heeft er nog veel meer verstand van en samen kunnen jullie er echt wel wat van maken !
Veel succes

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:38

je wilt dit comentaar niet?
ga er dan ook normaal opzitten..
twee weken stilgestaan en dan met de kop in de lucht gaan wijken.. en dan boos worden op comentaar
dat is niet normaal..
verder ga ik hier niks over zeggen
doe wat met het comentaar en geef geen reactie ja ik ben ziek geweest dus doe ik maar sporen en zoon bit in.
denk aan je paard niet aan jezelf.
rij hem ontspannen laat hem zelf maar gaan zakken
dit gebeurt niet in een keer.
en ook als je na twee weken weer gaat rijden rij je hem tog niet zo in het zweet ik zou dan even rustig aan doen..
verder heeft iedereen hier op bokt het beste met de paarden voor..
en daarna word pas aan de eigenaren gedacht
maar hoe jij doet kan ik niet begrijpen,,

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:48

Het enigste wat ik verder nog zie, is dat het paard geen balans heeft.

Dat kan je stimuleren door er veel mee buiten te rijden, ipv rondjes in de bak.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:15

AdemoJoey schreef:
amondi schreef:
Dat filmpje verteld eigenlijk alles, je hebt geen goede zit, wiebelende benen die constant in zijn buik prikken, je armen vliegen nog alle kanten op......

Zorg voor les, want dit lijkt me een heel leuk paard en zou zo niet gereden moeten worden, dat verdiend hij niet!

Nergens om hoor, maar denk je dat ze dit goed zal oppikken? Als ze zich aangevallen voelt kan ik dat haar niet kwalijk nemen... Ik snap wat je bedoeld, maar een beetje opbouwende kritiek krijgt vaak een betere ontvangst Knipoog

Snoevie schreef:
hoi TS,

Elvis ziet eruit als een erg leuk paard.
ik denk ook dat je misschien toch je sporen zou kunnen aflaten,omdat Elvis er dan op een gegeven moment niet meer op reageert.
een cap is inderdaad wel een goed plan,het liefste paard kan ook struikelen.
het bit is een lastig punt als het dier niet van jou is,kan je de eigenaar niet voorstellen om de teugel alleen op de grote ring vast te maken?
misschien dat hij wel zo gespannen is omdat het bit constant scherp op hem inwerkt.
probeer verder op je billen te zitten en je armen langs je lichaam te houden,en je hakken uitgdrukt(dan heeft hij ook geen last van evt prikkende sporen)
het zou voor jullie beiden goed zijn om les te nemen,wedden dat je snel vooruit gaat?

ik hoop dat je het advies toch een beetje in je opneemt,want Elvis is een hartstikke leuk paardje om te zien.

veel succes

Kijk, híér heb je wat aan (naar mijn inziens)! In feite wordt hier hetzelfde verteld als in mijn voorgaande quote, maar dit komt al een stuk vriendelijker over. TS, ik hoop dat je wat met de tips doet, dan worden jullie vast een leuk team!

kan zijn, maar ik heb het dus helemaal gehad met "ja maar meisjes" die gewoon de kern van het verhaal niet willen zien, geen foto's en films maken, concentreren op je paard en vooral: LES!

Het is gewoon zo jammer dat zo'n meisje dat niet ziet, al gaat ze naar de Biep en leent eens een paar boeken over rijden.... Kost niks maar kan geen kwaad.
En ja, dan ben ik van het type: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Laatst bijgewerkt door Frantic op 18-03-08 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:26

Eigelijk weten we allemaal wel dat nu zo'n topic nog 2 pagina's duurt en dan wordt het weer gesloten.. Knipoog

Wat een geweldig mooi paard..maar wat vresselijk jammer dat hij zo bereden wordt..ik bedoel niemand is perfect, maar deze tips zou ik zeker wat mee doen, mischien hebben andere meer ervaring dan jou of hebben hetzelfde meegemaakt en weten mischien hoe dit paard later fout in zn lichaam zou gaan zitten..en willen ze je daar allemaal voor beschermen en niet hetzelfde laten gebeuren..ze kennen je niet nee..maar de meeste hier op bokt proberen alleen maar het beste voor het paard proberen te krijgen..welk paard dan ook..! En niet denken dat jij steeds aangevallen wordt hier op bokt..want ik weet dat er meerdere zijn..en ze leren er allemaal van. Als ik hier nu een HAW topic zou plaatsen weet ik zeker dat ik ook commentaar krijgen..sommige dingen heb je mischien niks aan..maar ga eens nadenken waar je wel wat aan hebt..en dan daar iets aan doen! dat is mijn tip over HAW topic's Knipoog Tong uitsteken

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:34

JUSTXME1993 schreef:
ook met die sporen: ofwel uitdoen of echt gaan werken op hakken uitdrukken, want anders is het niet zo fijn voor het paardje.Véél succes! Knipoog

Denk je niet dat het eerlijk is voor het paard om eerst te oefenen en daarna pas weer die dingen om te doen? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:58

...en te leren lichtrijden op het goede been???...

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:19

HeyHey!

Ik vind eigenlijk het nog niet zoo erg dat een paardje met zijn hoofdje omhoog loopt.. (en in België denken ze niet van kop omhoog en zwaar bit erin eh Haha! (was op forum gezegd Knipoog ))Natuurlijk is het altijd veel mooier als je paard aan teugel loopt. Probeer Elvis misschien met zijn hoofdje laag te laten lopen (wat héél moeilijk kan zijn!) moet niet per se aan teugel, zo doe ik ook met mijn verzorgpaarden, ze mogen omlaag, maar niet omhoog, zo krijg je ze ook wel ontspannen.
Ok het ziet er wel wat gespannen uit, maar dat krijg je zeker weg door goed te oefenen. Het bit ja daar ken ik niets van Bloos maar als het paardje zo opgevoed is en het je eigen paard niet is kan je moeilijk anders denk ik. Iedereen maakt wel fouten met het rijden, we leren enkel maar bij. Lachen
Geef het zeker niet op! Het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:36

t ziet er niet onstapnnen uit
maar daar is al genoeg over gezecht..

wel vraag ik me af.. er staat wijken, bij een foto, maar het paard houd alleen zijn hoofd scheef..
ook vind ik dat je beter een ander bit kunt gebruiken (maarja wie ben ik Knipoog )
en over je sporen.. nouja daar is al zat over gezecht Lachen

succes verder, blijfen oefen, komt goed Lachen

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:48

Jammer dat het comentaar als kritiek ziet.. Als het al de zoveelste keer is dat je comentaar krijgt op het bit enzo ga je dan niet bij jezelf denken dat die mensen wel eens gelijk zouden kunnen hebben? Mensen die hier een berichtje plaatsen doen dat om jouw te helpen en je wat tips te geven....
En als je paard 2 weken stilstaat kan je niet zomaar weer ineens hups aan het rijden, aan de laatste foto`s te zien heeft ie het behoorlijk zwaar gehad. Je had wat rustiger kunnen opbouwen.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:51

Foryourneeds schreef:
Ik weet dat hier in België heel vaak gereden wordt op die manier. Ja "op die manier", gewoon met hoofd in de lucht en een veel te sterk bit erin..

Niet iedereen in Belgie hoor !
Ik ken heus genoeg mensen die niet 'op die manier' rijden !
Geloof me , ik zal heus niet met zo n bit gaan rijden op mijn paard ,
En ik rij heus wel naar ontspanning toe , en geloof me , er zijn meer mensen die zo rijden , ook hier in Belgie ,
Dan mensen die 'op die manier rijden'
( Hoewel er natuurlijk wel uitzonderingen zijn die het verkeerd doen , maar dat zal in NL ook wel zo zijn )
Sorry off topic , maar dat moest ik even zeggen

Voor de rest vind ik idd niet dat het er erg ontspannen uitziet , bezie de raad al goede raad en niet als kritiek !
Veel beter voor jou en je paard !

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:12

Ik hoop dat je wat van de commentaar oppikt, en eraan gaat werken. Succes ermee! Lachen

nerolover18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:19

katiavl schreef:
Maar als mensen het elke keer zeggen zou het je dan niet aan het denken zetten, ik zou ook gewoon bit want in jou fase heb je geen verfijning nodig.
Zoek ontspanning maar richt ook op, en begin dan te werken. Sporen uit reageert hij niet op benen tikje

Ik vind als commentaar terugkomt je er over na moet denken en niet wegschuiven. Want jij wilt toch het beste voor je paardje hoop ik? En daar hoort veranderingen bij

euhm hallo misschien ooit al eens aan gedacht dat ze met dit bit moet rijden en sporen
het is har VERZORG-paard dus ze hefet er niks over te zeggen
en ben het eens met haar bokt dient om te helpen en leren
niet om zo af te blaffen en te roepen !

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:32

Ik heb niet alles doorgelezen, maar aangezien de eerste wel en de 2de deels, vond ik het niet zo nodig blaffen en roepen zoals jij het noemt. HAW is voor tips en commentaar bedoeld. We proberen de TS te helpen met dat, maar neemt dat kennelijk niet van ons aan. En dan gebeurd er dit.. Alsmaar meer reacties.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:33

nerolover18 schreef:
katiavl schreef:
Maar als mensen het elke keer zeggen zou het je dan niet aan het denken zetten, ik zou ook gewoon bit want in jou fase heb je geen verfijning nodig.
Zoek ontspanning maar richt ook op, en begin dan te werken. Sporen uit reageert hij niet op benen tikje

Ik vind als commentaar terugkomt je er over na moet denken en niet wegschuiven. Want jij wilt toch het beste voor je paardje hoop ik? En daar hoort veranderingen bij

euhm hallo misschien ooit al eens aan gedacht dat ze met dit bit moet rijden en sporen

Heeft ze niets over het paardje te zeggen? Ze word dus haast gedwongen om met sporen te rijden, en mag niet een ander zacht bitje voor het paard kopen?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:22

Ik kan me voorstellen dat ze niets over het bit te zeggen heeft, maar verplicht met sporen moeten rijden op haar niveau? Natuurlijk..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:56

Ik denk niet dat TS nog gaat reageren op de berichten, maar ik denk zéker dat ze wel mee leest.

Hoezo heb je niets te zeggen als het je vzpaard is? En als je niets te zeggen hebt, móet je dan van de eigenaar zonder cap rijden? Daar kies je vast zelf voor. Dan kun je er ook zelf voor kiezen om je beugels een gaatje korter te doen zodat je benen wat minder wiebelen, zo kun je er ook voor kiezen je sporen af te doen, een enkelgebroken bitje in te doen, ga zo maar door.

Ik kan me niet voorstellen, als de eigenaar dit filmpje ziet, hij denkt van oh wat ben ik toch blij met mijn verzorgster.. Dit is absoluut niet goed voor het paardje en kan goed verpest worden als je zo door gaat.

Tuurljk denkt hij onee gaan we rijden! Lijkt me vrij logisch.. Neem les! Je kan een binnenpiste gebruiken dat is ideaal, laat dan af en toe eens een privé instructeur komen om je wat te helpen. Neem zitlessen, begin bij de basis.. Rechtrichten..

Of je wat met al deze reacties doet in dit topic moet je zelf weten, als je het niet doet kom je jezelf écht nog wel tegen..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:03

AiraLove schreef:
Kijk he,ik ben het hier zo beu aan het worden,elvis is m'n verzorgpaard ja , en ter herhaling ik heb lang niet meer gereden en hij was idd niet ontspannen omdat hij bang had van een reclame bordje,maar daarna liep het prima de foto's zien er misschien wel wat spannend uit,maar dat zijn ze niet,trouwens voor hem is het ook twee weken geleden hij had er veel zin in , maar telksens x als ik een topic plaats moet ik alles naar me toegesmeten horen,dat bit daar is hij zo mee opgeleid,sporen met het zelfde,en die heb ik eigelijk niet veel gebruikt , want hij luisterd op stem,dat jullie comentaar geven oké,maar doe dat dan om me wat te leren en me niet afteblaffen,ik begin er stilaan aan te denken om gewoon niets meer op bokt te zetten,als jullie altijd zo moeten doen,en ohja, als ik straks het filmpje op youtube heb gezet zet ik het hier bij, ik heb meer los gereden als iets anders,niet iedereen kan het zelfde als jullie hé,& ik ben ziek geweest der voren dus alles moet terug aankomen

oke waarom als het 2 weken geleden is dat hij het laatst heeft gereden waarom zet je hem dan zo in het zweet. dat vind ik nou niet zo fijn voor het paard zelf. Dan moet hij de volgende dag ook lopen anders heeft ie denk ik wel spierpijn. de tips zou ik maar aannemen dat is veel beter voor jezelf. De helft van de tips heb je wat aan en gebruik ze dan ook gewoon.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:15

mag ik even vragen waar jullie al die spanning vandaan halen?
Als ik naar het galop filmpje kijk zie ik alleen maar een paardje met dr oortjes vrolijk naar voren en af en toe de oortjes naar achteren omdat hij luistert naar de berijder.
En een paard dat wat hoger loopt met zn rug hoeft niet meteen gespannen te zijn hoor. Kijk en naar de endurance, daar lopen de paardjes meestal met hun hoofd wat hoger, gewoon in hun natuurlijke houding.
Als bijrijder heb je het recht niet om zomaar een ander hoofdstel bij een paard in te hangen, ook al zou het misschien beter voor hem zijn.
Die zwabberbenen waar iedereen het over heeft komt, voor zover ik het ook kan zien, doordat de beugels wat aan de lange kant zijn.

Zoals de rest zegt dat je een les meot nemen, je meot niets. Het zou misschien wel eens slim zijn of leuk.

Ik vind het een leuk paardje. gewoon oefenen, komt verder allemaal vanzelf wel

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:20

AiraLove schreef:
Kijk he,ik ben het hier zo beu aan het worden,elvis is m'n verzorgpaard ja , en ter herhaling ik heb lang niet meer gereden en hij was idd niet ontspannen omdat hij bang had van een reclame bordje,maar daarna liep het prima de foto's zien er misschien wel wat spannend uit,maar dat zijn ze niet,trouwens voor hem is het ook twee weken geleden hij had er veel zin in , maar telksens x als ik een topic plaats moet ik alles naar me toegesmeten horen,dat bit daar is hij zo mee opgeleid,sporen met het zelfde,en die heb ik eigelijk niet veel gebruikt , want hij luisterd op stem,dat jullie comentaar geven oké,maar doe dat dan om me wat te leren en me niet afteblaffen,ik begin er stilaan aan te denken om gewoon niets meer op bokt te zetten,als jullie altijd zo moeten doen,en ohja, als ik straks het filmpje op youtube heb gezet zet ik het hier bij, ik heb meer los gereden als iets anders,niet iedereen kan het zelfde als jullie hé,& ik ben ziek geweest der voren dus alles moet terug aankomen

als je niet tegen comentaar kunt dan moet je geen topic zetten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:23

nerolover18 schreef:
katiavl schreef:

Als je jou paard niet op de goede manier kan rijden, kan je beter stoppen. Want dan gaat het welzijn achter het plezier.
Ik denk niet dat de eigenaars de sporen aan ts haar voeten forceren, sporen doe je nog altijd zelf aan.

En waar zie je afblaffen in mijn post Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:27

allereerst een leuk paardje althans dat kan het worden.

Dan het niks te zeggen hebben omdat het je verzorgpaard is? sorry maar als ik een verzorger of bijrijder heb voor mijn paard dan sta ik altijd open voor suggesties van diegene zijn of haar kant zeker als het in het voordeel is voor mijn paard!
Ik zou jou of iemand die op zo'n manier met zijn verzorgpaard omgaat never nooit op mijn paard willen hebben.

Een paard dat 2 week stilstaat om wat voor reden dan ook kan gebeuren maar om het dan van top tot teen in het zweet te jagen, nee sorry dat zou dan direct de laatste keer zijn dat jij op mijn paard zou rijden.
Gewoon langzaam opbouwen na een rust periode!
Het bit wil ik niet over uitwijken ben het helemaal met de rest eens, je hebt niet het kunnen noch de ervaring om met zo'n bit te rijden. Kan jij ook niks aan doen en als je eigenaar je toch "verplicht" om met zo'n bit te rijden vraag dan tenminste deskundige hulp die je kan helpen om met zo'n soort bit om te gaan.
de sporen zou ik afdoen, of het paard nou zo opgeleid is of niet jij zegt dat hij op de stem reageerd en dus eigenlijk de sporen overbodig zijn, gewoon afdoen dus!

Verder ga serieus met je houding aan de gang, je houding is helemaal niet zo slecht maar je zit nog niet onafhankelijk genoeg. Je armen netjes aangesloten langs je lichaam houden en proberen rustig te houden, handen rechtop.
Je benen zijn erg onrustig, probeer hier constant aan te blijven denken!
Verder lijkt het mij verstandig als je het paard een paar keer per week longeerd met een hulpteugel zodat hij lekker over zijn rug gaat lopen, zijn hoofdje leerd zakken en zijn achterhand meeneemt.
Ga lessen nemen en bij voorkeur ook zitlessen!

Succes en denk eraan dat het geen kritiek is maar dat wij je proberen te helpen, wij leiden ons opbouwend commentaar af aan de foto's en weten dus niet wat er buiten de foto's om gebeurd!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:35

Ik ben het ook eens met de voorgaande berichten.

Verder inderdaad op het goede been lichtrijden, anders zit je hem teveel tegen en echt gaat die lopen als een "oude krant" Als je zo door gaat.

Verder, ook al heb je het recht niet, probeer te overleggen met de eigenaren of er een ander bitje in mag, Probeer eerlijk te zijn tegen de eigenaren en zeg daarbij ook gewoon ik ben nog niet op het niveau en zit nog te onregelmatig in het zadel om met zon bit te kunnen rijden. En ik weet zeker, dat ze dat zullen waarderen.

En verder, de sporen af, Begin helemaal opnieuw met dit paard, eerst lekker een tijd longeren, dan laten wennen aan het andere hoofdstel (zo bouw je ook een leuke band op met het paard!)

En verder, Probeer doormiddel van achter naar voren je paard met het neusje naar de grond te brengen, Probeer het rechtte stellen en probeer voor je eigen gevoel (even niet naar voren kijken des noods doe je op een ac lijn 4 passen je ogen dicht) te voelen wat je paard onder je doet. Of zijn binnen achterbeen naar voren gaat, of zijn buiten achterbeen naar voren of naar achter gaat.

Of je dan voelt of die tussen je benen blijft, en of je zijn ontspannen momenten in de rug voelt.

Dit is allemaal goed voor het leren van de feeling. Is ook erg belangrijk, wat doet je paard onder je?

Probeer je er elke keer aan te herrineren om op het goede been licht te rijden. Zowel door te kijken en te voelen, (binnen achterbeen en buiten voorbeen is gaan staan) Probeer rechtop te zitten, Je armen langs je lichaam te houden knikje in de ellebogen en soepel in de polsen te worden, dat versoepelen kan je gewoon oefenen om op de bank te gaan zitten en onafhankelijk van elkaar te draaien.

Geloof me, een ander bitje erin, spoortje af en dit oefenen kan je al een heel stuk opweg helpen. Verder zou het wel leuk zijn, als je met dit paardje op les kan! Probeer dat te overleggen zowel met je ouders, als met de eigenaar van dit paard.

Succes ermee!