ook met die sporen: ofwel uitdoen of echt gaan werken op hakken uitdrukken, want anders is het niet zo fijn voor het paardje.Véél succes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AdemoJoey schreef:amondi schreef:Dat filmpje verteld eigenlijk alles, je hebt geen goede zit, wiebelende benen die constant in zijn buik prikken, je armen vliegen nog alle kanten op......
Zorg voor les, want dit lijkt me een heel leuk paard en zou zo niet gereden moeten worden, dat verdiend hij niet!
Nergens om hoor, maar denk je dat ze dit goed zal oppikken? Als ze zich aangevallen voelt kan ik dat haar niet kwalijk nemen... Ik snap wat je bedoeld, maar een beetje opbouwende kritiek krijgt vaak een betere ontvangst
Snoevie schreef:hoi TS,
Elvis ziet eruit als een erg leuk paard.
ik denk ook dat je misschien toch je sporen zou kunnen aflaten,omdat Elvis er dan op een gegeven moment niet meer op reageert.
een cap is inderdaad wel een goed plan,het liefste paard kan ook struikelen.
het bit is een lastig punt als het dier niet van jou is,kan je de eigenaar niet voorstellen om de teugel alleen op de grote ring vast te maken?
misschien dat hij wel zo gespannen is omdat het bit constant scherp op hem inwerkt.
probeer verder op je billen te zitten en je armen langs je lichaam te houden,en je hakken uitgdrukt(dan heeft hij ook geen last van evt prikkende sporen)
het zou voor jullie beiden goed zijn om les te nemen,wedden dat je snel vooruit gaat?
ik hoop dat je het advies toch een beetje in je opneemt,want Elvis is een hartstikke leuk paardje om te zien.
veel succes
Kijk, híér heb je wat aan (naar mijn inziens)! In feite wordt hier hetzelfde verteld als in mijn voorgaande quote, maar dit komt al een stuk vriendelijker over. TS, ik hoop dat je wat met de tips doet, dan worden jullie vast een leuk team!

JUSTXME1993 schreef:ook met die sporen: ofwel uitdoen of echt gaan werken op hakken uitdrukken, want anders is het niet zo fijn voor het paardje.Véél succes!
(was op forum gezegd
))Natuurlijk is het altijd veel mooier als je paard aan teugel loopt. Probeer Elvis misschien met zijn hoofdje laag te laten lopen (wat héél moeilijk kan zijn!) moet niet per se aan teugel, zo doe ik ook met mijn verzorgpaarden, ze mogen omlaag, maar niet omhoog, zo krijg je ze ook wel ontspannen.
maar als het paardje zo opgevoed is en het je eigen paard niet is kan je moeilijk anders denk ik. Iedereen maakt wel fouten met het rijden, we leren enkel maar bij. 

)
Foryourneeds schreef:Ik weet dat hier in België heel vaak gereden wordt op die manier. Ja "op die manier", gewoon met hoofd in de lucht en een veel te sterk bit erin..
katiavl schreef:Maar als mensen het elke keer zeggen zou het je dan niet aan het denken zetten, ik zou ook gewoon bit want in jou fase heb je geen verfijning nodig.
Zoek ontspanning maar richt ook op, en begin dan te werken. Sporen uit reageert hij niet op benen tikje
Ik vind als commentaar terugkomt je er over na moet denken en niet wegschuiven. Want jij wilt toch het beste voor je paardje hoop ik? En daar hoort veranderingen bij
nerolover18 schreef:katiavl schreef:Maar als mensen het elke keer zeggen zou het je dan niet aan het denken zetten, ik zou ook gewoon bit want in jou fase heb je geen verfijning nodig.
Zoek ontspanning maar richt ook op, en begin dan te werken. Sporen uit reageert hij niet op benen tikje
Ik vind als commentaar terugkomt je er over na moet denken en niet wegschuiven. Want jij wilt toch het beste voor je paardje hoop ik? En daar hoort veranderingen bij
euhm hallo misschien ooit al eens aan gedacht dat ze met dit bit moet rijden en sporen
het is har VERZORG-paard dus ze hefet er niks over te zeggenen ben het eens met haar bokt dient om te helpen en leren
niet om zo af te blaffen en te roepen !

AiraLove schreef:Kijk he,ik ben het hier zo beu aan het worden,elvis is m'n verzorgpaard ja , en ter herhaling ik heb lang niet meer gereden en hij was idd niet ontspannen omdat hij bang had van een reclame bordje,maar daarna liep het prima de foto's zien er misschien wel wat spannend uit,maar dat zijn ze niet,trouwens voor hem is het ook twee weken geleden hij had er veel zin in , maar telksens x als ik een topic plaats moet ik alles naar me toegesmeten horen,dat bit daar is hij zo mee opgeleid,sporen met het zelfde,en die heb ik eigelijk niet veel gebruikt , want hij luisterd op stem,dat jullie comentaar geven oké,maar doe dat dan om me wat te leren en me niet afteblaffen,ik begin er stilaan aan te denken om gewoon niets meer op bokt te zetten,als jullie altijd zo moeten doen,en ohja, als ik straks het filmpje op youtube heb gezet zet ik het hier bij, ik heb meer los gereden als iets anders,niet iedereen kan het zelfde als jullie hé,& ik ben ziek geweest der voren dus alles moet terug aankomen
AiraLove schreef:Kijk he,ik ben het hier zo beu aan het worden,elvis is m'n verzorgpaard ja , en ter herhaling ik heb lang niet meer gereden en hij was idd niet ontspannen omdat hij bang had van een reclame bordje,maar daarna liep het prima de foto's zien er misschien wel wat spannend uit,maar dat zijn ze niet,trouwens voor hem is het ook twee weken geleden hij had er veel zin in , maar telksens x als ik een topic plaats moet ik alles naar me toegesmeten horen,dat bit daar is hij zo mee opgeleid,sporen met het zelfde,en die heb ik eigelijk niet veel gebruikt , want hij luisterd op stem,dat jullie comentaar geven oké,maar doe dat dan om me wat te leren en me niet afteblaffen,ik begin er stilaan aan te denken om gewoon niets meer op bokt te zetten,als jullie altijd zo moeten doen,en ohja, als ik straks het filmpje op youtube heb gezet zet ik het hier bij, ik heb meer los gereden als iets anders,niet iedereen kan het zelfde als jullie hé,& ik ben ziek geweest der voren dus alles moet terug aankomen
nerolover18 schreef:katiavl schreef:Maar als mensen het elke keer zeggen zou het je dan niet aan het denken zetten, ik zou ook gewoon bit want in jou fase heb je geen verfijning nodig.
euhm hallo misschien ooit al eens aan gedacht dat ze met dit bit moet rijden en sporen
het is har VERZORG-paard dus ze hefet er niks over te zeggen
en ben het eens met haar bokt dient om te helpen en leren
niet om zo af te blaffen en te roepen !