Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kohtje schreef:verography schreef:Hey jorin,
leuk dat je heb meegdaan aan de clinic. Zal zeker erg leerzaam voor je geweest zijn. Ben het wel een beetje met bovenstaande (dus alles wat gezegd is) eens.
Ik las ergens het woord een weerstandbiedende hand, hier moest ik wel even om lachen aangezien een ander topic over eufemismen gaat en dit zeker daaronder valt. Of je nu zegt een weerstandbiedende hand of een trekkende hand, same thing. Tja zo kan je alles wel mooi verwoorden
Dat is natuurlijk niet waar.
weerstand heeft niets met trekken te maken. Bij weerstand laat je je hand staan en trek je niet terug, daarbij drijf je van achter uit en ontspan je zodra een paard zakt. Ook in het halthouden is je paard aan het been en blijf je licht drijven.

essiej_peace schreef:allereerst wil ik zeggen dat ik het echt een leuke pony vind!
lijkt me echt leuk om een clinic te krijgen, heel veel succes verder
over je houding weet je dat je daar nog het een en ander aan kan verbeteren
heel veel succes verder, en blijf je pony lekker doorrijden!

Shanedow schreef:Mooie foto's maar die foto dat barbara je pony naar benede zaagt, zij moet als instructricé wel beter weten lijkt mij!
vind het echt belachelijk je het punt dat de pony zelf nageefelijk moet lopen maar vooral dat je een pony NIET naar benden moet zagen !
belachelijk.. ik vind dat jij je houding wel erg netjes heb en heb dara eigenlijk niet zoveel over op te merken
WiliamLawson schreef:j0rinda schreef:ja, ze werd daar zo sterk, en zoals ik eerder zie, is het geen zagen, maar was het enkel druk.
Ze werd hier zo sterk en gaf veel protest op de druk, het was niet eens veel.
Als je even nadenkt weet je al dat het geen zin heeft druk tegen te geven in stilstand, je pony is toch veel sterker..
Van achteruit rijden en naar voor oplossen.
En je handen zijn echt storend, het is niet alleen je linkerhand.. Je zet ze op 13 van de 15 foto's vast op je bovenbenen.
Dat het af en toe gebeurt ok en een foto is ook wel momentopname maar zovaak, dan is er toch iets structureels mis met je handhouding..

Shanedow schreef:Mooie foto's maar die foto dat barbara je pony naar benede zaagt, zij moet als instructricé wel beter weten lijkt mij!
vind het echt belachelijk je het punt dat de pony zelf nageefelijk moet lopen maar vooral dat je een pony NIET naar benden moet zagen !
belachelijk.. ik vind dat jij je houding wel erg netjes heb en heb dara eigenlijk niet zoveel over op te merken
valiantS schreef:Jorinda ik vond het er netjes uit zien , gaande de clinic zag je Navaja beter worden![]()
Even over al het commentaar in de topic , en ik heb niet alles gelezen.........
Mijn dochter was de andere combinatie die met Jorinda reed en zelf heb ik ook meegereden
en heb mijn paard onder mijn kont met de minuut beter voelen lopen![]()
Even wat uitleg de clinic stond in het teken van het 'atletische' paard , dus vooral gericht op hoe
maak ik mij paard/pony soepel in zijn lijf .
Wat Barbara bij Jorinda deed heeft ze ook bij onze pony gedaan en het was beslist geen zagen!!!!
Het was puur bedoeld om te laten zien en voelen hoe veel druk je soms moet gebruiken ,
bij de juiste reactie van je paard moet deze druk weer er af.
Navaja reageerde hier alleen ineens heel heftig op dit was dus echt een moment opname.
Wat betreft het nageven van je paard van uit je been naar voren dat is ook uiteindelijk
het doel.
Barbara haar uitleg hierbij was : 400 gram in handen , 500 gram vanuit je benen.
Dus wel degelijk van achter naar voor rijden.
Ook Jorinda haar handhouding was in dit geval noodzakelijk voor haar TRANING , en het is natuurlijk
niet de bedoeling om zo je proef te rijden ( en dat weet jorinda zelf ook wel ) het is een handhouding
waarbij je je paard min of meer begeleid naar de juiste positie om fijn te worden.
Kijk maar eens goed naar de handhouding van topruiters tijdens het LOSRIJDEN !!!!
Ook mijn dochter haar houding was gisteren niet al te best .........
Ik heb het er met Barbara over gehad waarom ze hier niets van zei .
Barbara vond het dit geval beter dat ze eerst onder knie krijgt en aan voelt wanneer haar
pony goed loopt en daarna pas aan de foutjes (iets voorover zitten ) in haar houding veranderd
mits zij de pony niet in de weg zit !!!
Om beiden tegelijk aan te pakken in 45 minuten met 2 ruiters dan is het bijna onmogelijk om
alles goed te krijgen.
En nogmaals de clinic was gericht het gymnastiseren van je paard !

En vind het een erg leuk paardje

xElsjeeh schreef:wat nou 400 gram in je handen op de foto's zie je tog echt dat ze hem naar beneden probeert te trekken.
je kan zeggen wat je wil maar iedereen ziet ook wat er op de foto's gebeurt.
ik ben het er niet mee eens en als je zuljk comentaar niet wilt zou ik zeggen plaats je foto's dan niet!
en gymnastiseren van het paard doe je door het losser maken van de spieren niet door ze in de krul te trekken.
ik vind het er niet fijn uitzien.

GaitMonster schreef:Een leuk paardje, maar volgens mij trek je hem teveel in de mond.
Je kunt het heel goed zien aan het bitje dat je hem teveel vast hebt.
Probeer wat meer te zorgen dat hij met lossere teugel ook rustig in
hetzelfde tempo blijft lopen, en dat je wel contact blijft houden.
Als je zoveel in de mond trekt word hij steeds sterker en word het
steeds moeilijker om dingen met je paardje te doen.
K hoop dat je wat met het commetaar kan
Verder wel een leuke combiEn vind het een erg leuk paardje

dempsyflaing schreef:Ik vond dat ie echt lekker ging lopen, hoor. Je zag duidelijk verschil.
Aan de hand van foto's kun je niets zien want dat is een momentopname. Ik vond de clinic erg leuk een leerzaam en voor herhaling vatbaar.

Frenka schreef:Sjonge jonge, heel bokt valt weer over n topic heen!
Vind het gedurfd dat je de foto's hier geplaatst hebt. Zoals al vaak gezegd is, kun je aan je houding nog wel het een en ander verbeteren. Maar...je doet ook niet voor niks aan een clinic mee!
Ik weet niet of je les hebt, want ik heb niet alle reacties gelezen , (daar werd ik niet vrolijk van), ga in ieder geval onder begeleiding door met oefenen. Dan komt het vast goed!
Veel succes nog met je pony!

xElsjeeh schreef:wat nou 400 gram in je handen op de foto's zie je tog echt dat ze hem naar beneden probeert te trekken.
je kan zeggen wat je wil maar iedereen ziet ook wat er op de foto's gebeurt.
ik ben het er niet mee eens en als je zuljk comentaar niet wilt zou ik zeggen plaats je foto's dan niet!
en gymnastiseren van het paard doe je door het losser maken van de spieren niet door ze in de krul te trekken.
ik vind het er niet fijn uitzien.