Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Raja schreef:@ Ninx
Ze mag helaas niet veel!!
Ze mag nog niet los en ook niet aan de longe.
Een buiten rit is zeker een zelfmoordpoging op haar, dus dat doen we ook maar niet...
Ze heeft 2 keer een peesblessure gehad binnen een jar tijd en nu de derde keer was ik er optijd bij en was er nog niks kapot...
Ze mag over 2 maanden weer het land op en hopenlijk voor die tijd al wel een keertje los...

Oakland1990 schreef:pfff niet handig dat ze niks mag zeg, ik neem aan dat ze ook geen balken mag lopen etc? Anders kon je daar wel iets mee doen, maar dan heb je weer de "last" dat je de bak moet delen, anders kon je een labyrint leggen ofzo, vinden de meeste heel leuk en houdt ze wakker.

Raja schreef:Ninx, ik weet heel goed dat mijn paard meer naar buiiten zou moeten en dat soort dingen, dat gaat ze ook, zodra dat weer kan!!
Ze heeft verdorie 2 peesblessures gehad!!!! en bijna een derde!
Ik hou haar liever nog wat langer heel als je dat niet erg vind!!
Ze komt zowiezo 2 keer per dag haar boks uit!
ik doe er alles aan om het voor haar zo plezierig mogelijk te maken op dit moment, maar ik kan gewoon niet meer met haar doen! Hoe graag ik dat ook zou willen!!!

Ninx schreef:Raja schreef:Ninx, ik weet heel goed dat mijn paard meer naar buiiten zou moeten en dat soort dingen, dat gaat ze ook, zodra dat weer kan!!
Ze heeft verdorie 2 peesblessures gehad!!!! en bijna een derde!
Ik hou haar liever nog wat langer heel als je dat niet erg vind!!
Ze komt zowiezo 2 keer per dag haar boks uit!
ik doe er alles aan om het voor haar zo plezierig mogelijk te maken op dit moment, maar ik kan gewoon niet meer met haar doen! Hoe graag ik dat ook zou willen!!!
Ik begrijp dat het binnen houden een veiligheidsoverweging is. Maar is dat niet tegenstrijdig?
Wel trainen, met uitspattingen door opgekropte energie. Maar niet naar buiten om blessures te voorkomen.
Door ze teveel binnen te houden worden ze zo gek als een uitje en lopen ze sneller blessures op.
De dierenarts heeft mij bij mijn paarden vaak juist geadviseerd ze veel buiten te laten lopen. Wanneer ze veel buiten zijn hoef je nl ook niet bang te zijn voor al die gekkigheid en vechtpartijen waar blessures uit voortkomen.
Lekker laten lopen, een stabiele vaste kudde en 's avonds lekker binnen als je je daar prettiger bij voelt. Ik weet zeker dat ze daar koeler van wordt in haar koppie.
Nogmaals; ik begrijp je zorgen, en begrijp ook dat je het best wilt. Maar aangezien je dit zelf post, en ik ook niet verstoken ben van ervaring, wil ik het toch even meegeven.
!
Raja schreef:Oakland1990 schreef:pfff niet handig dat ze niks mag zeg, ik neem aan dat ze ook geen balken mag lopen etc? Anders kon je daar wel iets mee doen, maar dan heb je weer de "last" dat je de bak moet delen, anders kon je een labyrint leggen ofzo, vinden de meeste heel leuk en houdt ze wakker.
Balkjes lopen mag wel, alleen in stap...
maarja, dan hebebn we nog steeds het prbleem dat ik in mn broek schijt

Raja schreef:Liezel,
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
En ik zit ook af te wachten, ik durf er niet aan te rijden.
Ik durf haar niet aan te pakken, bang voor wat er komen gaat...
En echt, ik ben ECHT bang!

Ik schrok er echt van! 
Chakkie17 schreef:leuk paardje, over het algemeen zag t r heel aardig uit.
je moet alleen proberen als je paard ervandoor gaat m meteen op de volte te zetten. heeft ie minder te vertellen.
over het algeen vind ik hem daarnaast ook niet bepaald voorwaarts draven, hij mag iets vlottender en beter ondertreden. hij begint een beetje naar het dribbelen te neigen. probeer hem met de draf zodanig te laten lopen dat hij met zijn achterbenen in de voetafdruk van zijn voorbenen stapt. je zult ook zien dat ie dan iets fijner loopt
voor de rest vind ik het cker een combie die t proberen waard is, op een gegeven moment ga je zelf aanvoelen wanneer hij dat soort grappen gaat uithalen en kun je die vaak al zelf voorkomen.
succes!