[FILM] Telandra @ Lanceer Work!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: [FILM] Telandra @ Lanceer Work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:35

Jeetje meid, ik schrok me kapot met het einde.
Je maakt een flinke smak, hopelijk niks aan over gehouden,behalve een stukje herrinering van val?
Sommige paarden kunnen er niet tegen onder hun tempo te worden gereden,daar is mijn mannetje ook het bewijs van.
Dan gaan zo opeens uit hun plaat.
Moet zeggen dat je het nog wel lang volhield.
Ik wens je veel succes met je mooie paardje en hou vol !!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:36

@ Ninx
Ze mag helaas niet veel!!
Ze mag nog niet los en ook niet aan de longe.
Een buiten rit is zeker een zelfmoordpoging op haar, dus dat doen we ook maar niet...

Ze heeft 2 keer een peesblessure gehad binnen een jar tijd en nu de derde keer was ik er optijd bij en was er nog niks kapot...

Ze mag over 2 maanden weer het land op en hopenlijk voor die tijd al wel een keertje los...
Laatst bijgewerkt door Raja op 15-03-08 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:36

Ik zou gewoon lekker beginnen met rijden als ze eenmaal weer op het land kan, dan kan ze haar ei kwijt en kun jij makkelijker je vertrouwen hervinden. Na een blessure en verplichte rust willen ze weleens knetteren, zeker als ze dan geestelijk ook niet bezig gehouden en weinig overgang en weinig actief gereden worden. Nare val, veel beterschap!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:37

Ja, ik laat haar voorlopig door iemand anders rijden, die haar wel voorwaards kan/durft te rijden en niet bang is...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:39

Raja schreef:
@ Ninx
Ze mag helaas niet veel!!
Ze mag nog niet los en ook niet aan de longe.
Een buiten rit is zeker een zelfmoordpoging op haar, dus dat doen we ook maar niet...

Ze heeft 2 keer een peesblessure gehad binnen een jar tijd en nu de derde keer was ik er optijd bij en was er nog niks kapot...

Ze mag over 2 maanden weer het land op en hopenlijk voor die tijd al wel een keertje los...

Mmm, dan zou ik ook even wachten met rijden en tot die tijd andere dingen gaan doen.
Het is niet zo gek dat ze uit haar stekker gaat wanneer ze zo weinig ruimte heeft om te 'paarderen' door die blessure.
En om als enige vorm van beweging dan in het keurslijf te moeten is misschien tot vragen om explosies. Je ziet dat ze echt even denkt: 'godsamme, ik moet even knallen. Ik wordt helemaal iebel!'
Maar waarom mag je haar al wel rijden, wanneer ze nog niet naar buiten mag? Het lijkt mij dat het rijden intensiever is, dan het buiten lopen....

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:40

pfff niet handig dat ze niks mag zeg, ik neem aan dat ze ook geen balken mag lopen etc? Anders kon je daar wel iets mee doen, maar dan heb je weer de "last" dat je de bak moet delen, anders kon je een labyrint leggen ofzo, vinden de meeste heel leuk en houdt ze wakker.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:40

Het rijden is over het algemeen gecontroleerde beweging!
En ze kunnen bij osn in de winter niet naar buiten helaas.
Ik moet dus wachten op het weide seizoen!
En los in de bak, is toch weer anders dan op het weiland.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:41

Oakland1990 schreef:
pfff niet handig dat ze niks mag zeg, ik neem aan dat ze ook geen balken mag lopen etc? Anders kon je daar wel iets mee doen, maar dan heb je weer de "last" dat je de bak moet delen, anders kon je een labyrint leggen ofzo, vinden de meeste heel leuk en houdt ze wakker.

Balkjes lopen mag wel, alleen in stap...
maarja, dan hebebn we nog steeds het prbleem dat ik in mn broek schijt Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:44

Zonder je te willen aanvallen vraag ik me af of zo'n reactie niet heel logisch is?
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar ze staat dus, op de ritjes met jou na, alleen maar op stal?
Ik wacht even af of dit echt zo is.
Maar als dat zo is, en je ziet dit soort gedrag terug.... dan lijkt het me een 1-tweetje dat mevrouw wat meer buitenlucht wil opsnuiven en meer moet kunnen bewegen/ dollen.
Dan kun je strenge/ strikte ruiter op haar rug zetten die 'mevrouw wel eens even de les leest'. Maar misschien ook eens omkijken naar andere mogelijkheden.
Mijn paard is iig 100% omgeturnd toen ie meer naar buiten kon.
Nogmaals, goed bedoelde post!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:47

Ninx, ik weet heel goed dat mijn paard meer naar buiiten zou moeten en dat soort dingen, dat gaat ze ook, zodra dat weer kan!!

Ze heeft verdorie 2 peesblessures gehad!!!! en bijna een derde!
Ik hou haar liever nog wat langer heel als je dat niet erg vind!!

Ze komt zowiezo 2 keer per dag haar boks uit!
ik doe er alles aan om het voor haar zo plezierig mogelijk te maken op dit moment, maar ik kan gewoon niet meer met haar doen! Hoe graag ik dat ook zou willen!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:52

Raja schreef:
Ninx, ik weet heel goed dat mijn paard meer naar buiiten zou moeten en dat soort dingen, dat gaat ze ook, zodra dat weer kan!!

ik doe er alles aan om het voor haar zo plezierig mogelijk te maken op dit moment, maar ik kan gewoon niet meer met haar doen! Hoe graag ik dat ook zou willen!!!

Ik begrijp dat het binnen houden een veiligheidsoverweging is. Maar is dat niet tegenstrijdig?
Wel trainen, met uitspattingen door opgekropte energie. Maar niet naar buiten om blessures te voorkomen.
Door ze teveel binnen te houden worden ze zo gek als een uitje en lopen ze sneller blessures op.
De dierenarts heeft mij bij mijn paarden vaak juist geadviseerd ze veel buiten te laten lopen. Wanneer ze veel buiten zijn hoef je nl ook niet bang te zijn voor al die gekkigheid en vechtpartijen waar blessures uit voortkomen.
Lekker laten lopen, een stabiele vaste kudde en 's avonds lekker binnen als je je daar prettiger bij voelt. Ik weet zeker dat ze daar koeler van wordt in haar koppie.
Nogmaals; ik begrijp je zorgen, en begrijp ook dat je het best wilt. Maar aangezien je dit zelf post, en ik ook niet verstoken ben van ervaring, wil ik het toch even meegeven.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:55

Ninx schreef:
Raja schreef:

Ik begrijp dat het binnen houden een veiligheidsoverweging is. Maar is dat niet tegenstrijdig?
Wel trainen, met uitspattingen door opgekropte energie. Maar niet naar buiten om blessures te voorkomen.
Door ze teveel binnen te houden worden ze zo gek als een uitje en lopen ze sneller blessures op.
De dierenarts heeft mij bij mijn paarden vaak juist geadviseerd ze veel buiten te laten lopen. Wanneer ze veel buiten zijn hoef je nl ook niet bang te zijn voor al die gekkigheid en vechtpartijen waar blessures uit voortkomen.
Lekker laten lopen, een stabiele vaste kudde en 's avonds lekker binnen als je je daar prettiger bij voelt. Ik weet zeker dat ze daar koeler van wordt in haar koppie.
Nogmaals; ik begrijp je zorgen, en begrijp ook dat je het best wilt. Maar aangezien je dit zelf post, en ik ook niet verstoken ben van ervaring, wil ik het toch even meegeven.

Als het had gekund, had ze buiten gestaan. Ook ondanks haar blessures, maar wij hebben helaas geen moglijkheid tot weidegang in het winterseizoen.
We hebben sinds kort twee zandpddocks, maar die zijn vrij zwaar en daar zou ze alleen in staan...
Dit durf ik dan toch echt niet aan...
En ik begrijp heus wel dat ze dan koeler in t koppie zou zijn...
Ik zou haar dolgraag iedere dag buiten hebben...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:59

OHZ heb je ze nog altijd net iets meer onder controle dan op de paddock, in de paddock kan ze zo hard uit haar dak gaan dat ze alles weer kapot maakt, en OHZ is die kans vele kleiner. Net als longeren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:02

Bestaat er een mogelijkheid om te verhuizen met je paard?
Misschien een hele onderneming. Maar dikke kans dat dit paard het echt nodig heeft, en dat haar gedrag en karakter echt positief beïnvloed worden door zo'n verandering.
Ik heb het zelf ook meegemaakt en soms is er zo'n grote stap/ offer voor nodig om weer een veilige/ rustige en prettige band met je paard te krijgen. Los van het gebrek aan 'paard kunnen zijn', is zoveel stil staan sowieso funest voor een dier wiens hele wezen is ingericht op het constant in beweging zijn.

ps: er zijn best een fors aantal topics terug te vinden van mensen die ook met hun handen in hun haar zaten met paarden die dergelijk gedrag vertoonden. Verandering van gewoonten, dus een plek waar ze meer naar buiten kunnen, heeft ook hen veel geholpen.
Absoluut geen veroordeling, maar iets waar je je misschien toch een in zou kunnen verdiepen.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 15-03-08 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:10

Wat een smak fleur Ach gut !
Hoe is't nu met je?

In het begin ziet het er erg netjes uit.
Jammer dat ze zo uit haar stekker ging!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:17

jeetje, wat een explosie. Ik had op het eind wel wat verwacht, maar niet dit!
Beterschap!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:27

zooo wow dat was een klap arme jij
in mijn idee is het te netjes, je mag iets meer doen, ik snap dat je voorzichtig rijd, maar juist als je meer er aan rijdt lijkt het mij dat ze meer haar aandacht bij jou zal gaan richten zodat ze minder snel van die gekke dingen doen.

maar ik snap dat je voorzichtig doet, ik ben zelf ook door een hele bange periode gegaan, en het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog
maar heel veel succes en beterschap en ik hoop dat het goedkomt!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:54

Raja schreef:
Oakland1990 schreef:

Balkjes lopen mag wel, alleen in stap...
maarja, dan hebebn we nog steeds het prbleem dat ik in mn broek schijt Haha!

En als je nu zelf iets neemt om rustiger te worden, (Bach Bloesems ofzo)dat kan alleen maar positief doorwerken, en niet geschoten is altijd mis, en met zo'n labyrint hou je ze aandachtig en wakker en zal ze er ook niet zo snel van doorgaan desnoods neem je de kleine bak, daar kan ze ook niet zo'n vaart in maken.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 14:10

Raja schreef:
Liezel,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
En ik zit ook af te wachten, ik durf er niet aan te rijden.
Ik durf haar niet aan te pakken, bang voor wat er komen gaat...
En echt, ik ben ECHT bang!

Misschien is het dan een idee om een keer in een paddock te gaan rijden met haar, dan kan ze minder kanten op en zal ze waarschijnlijk minder snel van die bokkesprongen maken.

Verder zag het er heel erg netjes uit echt waar, en inderdaad, een beetje meer voorwaarts mag, maar voor wat ik begrepen heb uit het verleden is dit al heel wat!!

Beterschap meid en sterkte ermee!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:11

Ja het is wel zielig eigenlijk voor jullie allebei het is denk ik een wisselwerking maar wat een klappers maakt ze op het eind zeg denk dat er weinig mensen hadden blijven zitten.

Maar zoals meer mensen logisch van je paard dat ze zo doet als ze niet naar buiten mag ook al snap ik heel goed dat je ze niet buiten doet.
Lastig parket waar je inzit maar als je zo bang bent zou ik idd gewoon wachten todat ze weer los mag en er dan op gaan zitten want dit heeft blijkbaar geen zin toch?
Gewoon er mee aan de hand stappen ofzo lijkt mij een beter plan.
Jij word angstig omdat zij zo doet terwijl het bijna logisch is dat ze zo doet dus tja boos op je paard zou ik niet worden maar dus gewoon voorkomen dat je weer valt.

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:55

he bah meid wat maakte je een behoorlijke smak, ik weet precies hoe je je voeld.
ben van mijn paardje ook 2 keer behoorlijk hard afgevallen, die van mij was s`winters altijd vreselijk druk en een enorme bokkerd
mijn vertrouwen was ook weg, en zat er in de winter ook altijd met knikkende knieen op.
nu staat die van mij in een hit actief stal en kan de hele dag zijn energie kwijt en is nu super braaf, maar toch blijven de gebeurtenissen in me hoofd zitten.
gaat nu al weer stukken beter en me paard is de hele winter super braaf geweest, maar moest echt weer het vertrouwen terug krijgen, vooral in de galop, dat vondt ik dood eng omdat ik dan de hele tijd dacht ohh hij gaat zo dit of dat doen.
dus begrijp heel goed hoe je je voeld, en vindt het ook erg balen voor.
hoop dat het snel weer beter gaat en je geen nare ervaring meer erbij krijgt.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:24

Ik heb al een keer eerder een filmopname gezien van je merrie (met je bijrijder?). Ik vond haar toen ook al zo "vervelend". Dit was echt gemeen van haar. Ze liep heel fijn en rustig en INEENS doet ze zoiets. Ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent en toch wat angstig bent.

Allereerst; mag ik je vragen waarom je dit paard gekocht hebt? Als ik zo in je profiel kijk zie ik gewoon een ruiter die het leuk vind om wedstrijden te rijden, maar niet op het hoogste niveau meedraait. Is dit paard (een echt heethoofd) dan wel leuk voor je? Ik gooi maar een balletje op, hoor.

Als ik probeer te verklaren wáárom ze het doet is het inderdaad denk ik - wat eerder is gezegd - het ontsnappen aan het keurslijf. Wat doet de merrie op een dag? Ga je wel eens uitrijden? Springt ze wel eens, zoals je deed met je oude paard? Dat kunnen allemaal uitlaatkleppen zijn voor zo'n beestje Lachen

Rijtechtnisch zou ik inderdaad mee willen gaan in het voorgenoemde: meer actief van achter, en meer actief in wat je doet. Echter, ik vind dat gezegd mag worden dat je voor iemand die er toch met een zekere angst opzit omdat ze soms zo gek doet je het echt wel netjes en rustig doet.

Jammer van de gemene bokken aan het einde Ach gut Ik schrok er echt van!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:38

Trapt ze nou na of zie ik dat verkeerd? Nagelbijten / Gniffelen

Het kwam echt ontverwachts ineens! Ik sluit me volledig aan bij wat anderen voor mij hebben gezegt, probeer wat actiever te rijden, je geeft zelf aan dat je dit niet durft, ik denk dat je er goed aan doet om iemand te vragen wie dit wel durft, top! Verder stoor ik me een beetje aan je zit in draf als je doorzit. Ik kan niet goed uitleggen waar ik me nou precies aan stoor, maar ik zal het proberen: Ten eerste vind ik dat je erg met je benen wiebelt, en daarbij ook nog eens extreem meebeweegt met je kont/bovenlichaam. Probeer iets stiller te zitten. Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:49

Ik vind, in tegenstelling tot Suziej hierboven, dat je een hele mooie zit hebt, ook als je doorzit. Netjes rechtop en ook een hele fijne, mooie en rustige handhouding. Wel mag je paard van achteren iets meer actiever en eronder, maar ik snap best dat je daar op dat moment nog niet echt mee bezig was.

Dat stukje dat 'ie er opeens vandoor schiet.. Ik vind dat je het begin nog netjes hebt uitgezeten! Beterschap.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:54

Chakkie17 schreef:
leuk paardje, over het algemeen zag t r heel aardig uit.
je moet alleen proberen als je paard ervandoor gaat m meteen op de volte te zetten. heeft ie minder te vertellen.

over het algeen vind ik hem daarnaast ook niet bepaald voorwaarts draven, hij mag iets vlottender en beter ondertreden. hij begint een beetje naar het dribbelen te neigen. probeer hem met de draf zodanig te laten lopen dat hij met zijn achterbenen in de voetafdruk van zijn voorbenen stapt. je zult ook zien dat ie dan iets fijner loopt Lachen

voor de rest vind ik het cker een combie die t proberen waard is, op een gegeven moment ga je zelf aanvoelen wanneer hij dat soort grappen gaat uithalen en kun je die vaak al zelf voorkomen. Ja

succes!

Helemaal mee eens!
Het ziet er echt netjes uit! Jullie zijn een leuke combi. Probeer je paard dus wel meer voorwaarts te laten draven. Schrikt je paard vaak zo? Laat merken dat jij de baas/leider bent. Werkt bij mijn pony perfect. Succes!