Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Somebitch schreef:En daar zie jij dat ik er pas op gereden heb? Dat vind ik heel knap.
Ik heb het over die vier verschillende ruiters in de week.
En dit is nog voor ongeveer een keer of 4 daarna zijn het er minder. En daar ligt het ook geen eens aan ..Maar goed je denkt dat je er iets van weet 
Arabian_Girl schreef:Geef verder ook niet van die reacties die toch niet nuttig zijn..Daar hebben we nou niet echt iets aan

En heb hierna gewoon weer met haar gereden en nix aan de hand.

Arabian_Girl schreef:Op dit moment hebben we een pony staan die steeds drukker wordt.
Ze wordt sinds een maandje ong 3 / 4 x in de week gereden. Rustig aan en dan ong een half uurtje/ 3 kwartier..Niet erg intensief omdat ze rustig aan op moet bouwen.
Ik voer nu ong 2 weken Special Calmer door haar voer.
Met het idee dat ze daar wat minder stressig van zou worden.
Soms gaat het wel goed. Maar de meeste keren springt ze ineens weg en maakt daarbij van die sprongen net of ze over een hindernis gaat gevolgd door een scherpe bocht. Waardoor haar ruiters er vaak scheef naast hangen of zelfs helemaal vallen.
Ze heeft ook momenten dat ze helemaal gaat lopen knorren en showen.
Van voer heeft ze nu 2 x per dag een halve schep musli en 2 x per dag 3/4 schep maisvlokken
Ze kan dag en nacht buiten als ze wil.Maar dan loopt ze gewoon erg rustig.
Het is puur met rijden dat ze dit doet.

Arabian_Girl schreef:Rust en ontspanning is idd heel belangrijk voor haar. Als ze gereden wordt door iemand anders.Dan ben ik er zelf altijd bij en geef ze dan tips hoe ze het beste met dr om kunnen gaan etc.
Bij haar werkt het t beste als je niet in dr mond zit..dus je teugels kort houd.Heb hun dat gezegt en het lukte uiteindelijk ook wel. Maar dan ineens hoort ze iets achter die hek en schiet ze dus weg, En dan blijft ze steeds daarop letten en raakt opgefokt.
Vind je dat ze haar energie kwijt moet kunnen in t rijden ? of los oid?
Ben juist bang als ik dr aan de longe doe ofzo en dr beetje dr eigen uit laat leven dat het juist verkeerd is voor haar spieren ?
Zal haar over 2 maandjes zelf weer eens gaan rijden.Kijken of dat helpt.
Tegen die tijd hebben de andere 2 ruitertjes ook hun vaste pony om te rijden en zal er dan nog maar 1 van hun oprijden.
en als ze dan ook nog heerlijk fris zijn ...joepie vette pret!!
...
en geef haar de tijd!

Maar dr verzorgstertjes.