wat een mooie beestjes zeg
ziet er goed uit hoor hoop later ook ooit eens 4span te rijden. Maar houd het voorlopig even bij 1 ahha Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat een mooie beestjes zeg
ziet er goed uit hoor hoop later ook ooit eens 4span te rijden. Maar houd het voorlopig even bij 1 ahha jaggie schreef:@Saskia, in de marathon staan ze eigenlijk altijd zo opgesteld, want dan lopen ze het beste (de twee achterpony's zijn beide harde werkers) en vooral de schimmel voor is echt een 'gatenzoeker', we zeggen wel eens voor de grap dat hij kan lezen.(je moet namelijk van poortje A naar B en verder). Maar in dressuur/vaardigheid staan de schimmels achter en de twee bruine voor. Zelfs in de jonge aanwas probeert hij deze kleuren te behouden (sowieso alleen bruin of schimmel), want we hebben een nog grijze schimmel en een bruine nog staan. Nou ik ga thuis wel eens mee trainen, en groomen doe ik ook afentoe, maar dan alleen drs/vaardigheid (marathon gaat me wat te hard
heb ik ook wel 1 x gedaan maar is niet mijn ding). Ik ben trouwens wel groom bij een tweespan pony's, waarbij ik wel alle onderdelen doe, maar die gaan niet zo hard
)
ik kan ze net fatsoenlijk in stap en draf rustig rond laten lopen.
Eigenlijk hebben we nog nooit een pony jonger gekocht als 2,5/3 jaar, meestal betuigd hij ze dan met 3/3,5, maar daarna doen ze vrij weinig, totdat ze bijna 4 zijn, aangezien ze tot die tijd toch nog niet mee mogen op wedstrijd. Ene jonge wordt dit jaar 5, heeft thuis wel al wat meer gelopen, maar pas enkele keren rustig op wedstrijd (ook mede omdat het nogal een karakter hengst is), en de andere jonge wordt dit jaar 4 en heeft er nu pas 4 x voorgestaan in tweespan (en dat gaat super goed!). Verschilt natuurlijk wel altijd wat per pony, maar hij kan beter zijn tijd steken in de pony’s die de wedstrijden moeten lopen en de jonkies daarnaast rustig klaarmaken. zondag ga ik voor het eerst starten met Zazoe, oefenwedstrijd in het B
zou wel leuk zijn.(of ik er zelf bij kan zijn, is weer een tweede
) 

OoappeloO schreef:Gaaf span zeg!
Ziet er erg netjes en leuk uit. En idd ziet er goed hersteld uit van die witte!

maar die staat er bij deze foto's niet bij. In Texel gingen ze nog niet zo hard als dat dit span hier op de foto's kan, daar in Texel was het gewoon een oefenrondje voor de jonge pony, die het verder wel prima deed.
(zijn toch welshjes?
)
Rijdt jij eigenlijk nog, zie nooit meer foto's voorbij komen ofzo? (behalve laatst van Pride en z'n nieuwe amazone)
, als hij terug is, stuur ik foto's door!