Rijden op Voltaire op me stage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Rijden op Voltaire op me stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:12

Ik sluit dit topic, de reacties zijn nu wel duidelijk!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:12

Dat werkt zo niet, bezint eer ge begint Knipoog

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:14

Hier kan een slotje op!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:15

Oke, het spijt me zeer.
Ten eerste ik vind het heel leuk dat je daar mag rijden, maar de manier van rijden is niet echt uuhm bepaald om over naar huis te schrijven. Waarom die slof zo strak?

PintoNatal

_Linn_ schreef:
Hier kan een slotje op!

Kun je niet tegen commentaar?

Casarell

@roos_s: vond het al vreemd, maar heb er verder niet over nagedacht.. Haha!
Bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen.. Haha!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:16

![/quote] Hoezo dan als ik weten mag? Als ik hier vooraf al kwade bedoelingen mee had, zou ik dit topic niet maken.[/quote]

Nou ten eerste dat je zomaar een paard van een ander afdoet als niet leuk,terwijl je stage loopt.
Ten tweede de manier met de slof,en dan nog je commentaar dat het niet anders kan,dat een springpaard zo loopt van zichzelf.
Zijn allemaal dingetjes waar idd de nekharen van overeind gaan staan,omdat het absoluut niet juist is.

Ik hoop dat je betere begeleiding krijgt plus uitleg hoe een slof correct wordt gebruikt,en zeker dat je in gaat zien dat elk paard zonder een slof kan worden gereden !!
Dit is geen persoonlijke aanval,ik vindt het jammer en hoop dat je er wat mee doet!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:17

dat jij hier trots op durft te zijn!
Arm paard!!

wat vind ik jou een sneue ruiter zo met die slof omgaan, bah!
leer eens rijden joh!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:18

_Linn_ schreef:
Ik trek het paard niet in de krul, het is een spring paard en die loopt uit zichzelf in de krul.

Ben jij ooit wel eens op een springwedstrijd geweest dan? Verward Over het algemeen lopen de paarden daar namelijk wat meer met het neusje eruit dan hoe het er bij jou uitziet..

Slof, ik ben er helemaal niet tegen maar als hij op deze manier gebruikt wordt. Afpakken die handel en nooit meer geven!!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:18

Ben het er wel mee eens dat de slof veel te strak zit. Krijg je nog begeleiding als je rijdt op je stage? Hebben ze je nog uitgelegd hoe een slof werkt en gezegd dat je er op deze manier mee moet rijden?

En imo is het niet raar of ondankbaar oid om als het niet klikt met een paard op een ander paard te gaan rijden hoor Lachen .

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:19

Jah dank je. En ik neem ook terug dat een springpaard uit zichzelf aan de teugel loopt. Ik weet zelf ook wel dat dat niet zo is. Wat ik ermee bedoelde is dat die Voltaire het zelf doet, ook al heb ik de teugels los. Wat ik ook terug neem is dat ik hem niet leuk vind, het is een super leuk beest alleen niet leuk in de zin van rijden voor mij. Dat beestje waar ik nu op mag rijden is wat kleiner en niet sterk en ik hoop dat dat goed gaat komen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:19

Waarom als hij dan uitzichzelf aan de teugel loopt staat die slof zo strak?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:21

PintoNatal schreef:
Waarom als hij dan uitzichzelf aan de teugel loopt staat die slof zo strak?

Dat vraag ik me ook al af....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:21

Misschien verstandig om inderdaad een ander paard te rijden. Wordt je daarbij begeleid of wordt dat paard op dezelfde manier gereden, of beter gezegd verreden, als deze?

Je zegt dat dit een springpaard is en die vanzelf in de krul loopt. Slechte zaak dan, geen enkel paard hoort 'in de krul' te lopen en dat hij het uit zichzelf doet is des te erger Lachen
De slof staat bovendien op elke foto zó straks aangespannen dat het paard niet anders kan dan in deze houding te lopen. Bij het 'rare sta-moment' hang je erg naar achteren, het lijkt alsof je echt in de teugels hangt.
Als een paard iets spannend vind kan jehem ook gewoon de kans geven om het even goed te bekijken, vaak zijn ze daarna wat rustiger en dan kan je weer naar de ontspanning werken. Daarvoor zou meer halslengte wel gewenst zijn wat hij op deze manier niet krijgt, daarvoor staat de slof te kort.
Bij 'mooi plaatje' zie je zelfs op dit formaat foto duidelijk hoe het bit door de slof en teugels naar achteren getrokken wordt... vind ik persoonlijk geen mooi plaatje.
Doordat hij zo kort in de hals gereden wordt lijkt hij ook moeite te hebben zijn achterhand goed erbij te houden. Dat is jammer.

Persoonlijk doen deze foto's me gewoon zeer aan de ogen, daarin ben ik niet de enige.

Dit is geen beste reclame
Succes met de verdere stage, hopelijk wordt je bij het andere paard beter begeleid Lachen

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:22

Dat heb ik dan onbewust gedaan, ik heb nooit met slof leren rijden, kreeg daar ook niet echt begeleiding met het rijden. Ik dacht dat ik gewoon goed bezig was omdat niemand er commentaar op gaf.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:22

Ik plas in mijn onderbroek van het lachen...! ROFL " Ik rij hem niet in de krul, het is een springpaard en loopt vanzelf in de krul". Was dat nou weer voor redenatie dan? Slim
Volgens mij weet je niet helemaal waar je mee bezig bent... Rolleyes

En hoe weet je nou dat dit paard te sterk is voor je als je hem meteen met een slof moet rijden? Op basis van de ervaring van anderen? Neem maar van me aan dat dit vaak meer over de rijstijl van de ruiter zegt dan over het karakter van het paard...

Maar goed, de eigenaar snap ik ook niet. Elke vakkundige paardenbezitter had je zo'n beetje gillend van zijn paard getrokken Haha! Niet om mezelf vakkundig te noemen, maar ik zou je zo nog niet eens op "mijn vrijetijdspaard" laten rijden

@ Femme Fatale: Wel weten waar je het over hebt he, DE Voltaire zag er een poepie stukkie anders uit en was bovendien in het bezit van Team Nijhof, niet de persoon die de TS noemt.

edit: Zie dat dit misverstandje al is opgehelderd (DE Voltaire Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Adil op 09-03-08 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:24

Ik heb me woorden over dat uit zichzelf in de krul lopen al terug genomen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:25

_Linn_ schreef:
Dat heb ik dan onbewust gedaan, ik heb nooit met slof leren rijden, kreeg daar ook niet echt begeleiding met het rijden. Ik dacht dat ik gewoon goed bezig was omdat niemand er commentaar op gaf.

Dat is wel jammer, zonde voor jou en het paard. Je kan nog zoveel leren...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:26

Ook ik kom met de opmerking dat het slofgebruik op deze foto's om te huilen is.

Bovendien vind ik het zeer ondankbaar klinken hoe jij over dit paard dat jou ter beschikking is gesteld om fijn mee te rijden en van te kunnen leren praat. Of het een paar schoenen is die je zat bent en ik vind het niet van respect getuigen naar Egbert hoe e.e.a. op Bokt owrdt gezet. Als ik Egbert was geweest had je nu per direct een ander stage adres kunnen zoeken. Op deze manier ga je niet op met staleigenaren die duidelijk hun best doen om jou een fijne stage te bezorgen. Fijne stageadressen zijn zeer dun gezaaid en als je het niet kan waarderen wat er voor je gedaan wordt zijn er vast tientallen anderen die wel heel graag zo'n fijn adres willen en dan met toestemming foto's plaatsen omdat ze trots zijn dat ze zo'n paard mogen rijden. Hoe je bij die beweringen over springpaarden komt weet ik niet maar dat komt vst omdat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.

Mijn advies, ga goed leren rijden en dan pas zeiken over paarden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:26

_Linn_ schreef:
Hoezo dan als ik weten mag? Als ik hier vooraf al kwade bedoelingen mee had, zou ik dit topic niet maken.

Alles wat jij hier typt, wijst op onkunde. Onkunde is niet erg, zolang je eerlijk bent over je onkunde (zoals aangeven dat dit paard te moeilijk voor jou is) en open staat voor nuttig commentaar, ipv hier provocerend op in te gaan. Iedereen moet veel leren, en je leert het meest door je open en eerlijk op te stellen. Dit paard zou voor mij ook te temperamentvol zijn, ik ben daar ook niet kundig genoeg voor en dit zal voor genoeg mensen gelden Knipoog Dat geeft ook helemaal niks! Maar begin geen nonsens uit te kramen, zoals springpaarden die altijd in de krul lopen e.d.

Het is een prachtig paard, met goede begeleiding en meer kunde zou je hier veel plezier van kunnen hebben en kunnen leren.
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat eigenaren/personeel dit aan kunnen zien en toestaan? Ik vind dit echt wel schokkend.

Om nog wat positiefs toe te voegen, vind ik wel dat je er netjes op zit Knipoog

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:30

Elan, ben het met je eens, neem dit ter harte Linn Ja

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:34

Ik sta echt wel open voor commentaar. Ik wist niet hoe ik met slof moest rijden en ik dacht dat ik het goed deed. Ik vind het zelf ook jammer dat ik er geen uitleg enzo over heb gehad. Het paard was ook te sterk voor me, ik kreeg hem niet snel terug in draf na de galop. Dat is ook een reden waardoor het steeds slechter ging. Hij ging mij uit proberen en ik rij er niet goed genoeg voor om dat tegen te houden. Het is ook voor het eerst dat ik op een springpaard rijd. Ik ben zo iemand die alleen op een manege rijd en dit is een totaal nieuwe en zeer leuke ervaring! Ik ga gewoon nog een paar keer op Voltaire rijden en dan kijken of het beter kan worden. Ik zou het nu namelijk ook wel fijn vinden om hem dan toch op een correcte manier te rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:35

Citaat:
Als ik Egbert was geweest had je nu per direct een ander stage adres kunnen zoeken

Ik denk dat hij dan niet de enige zou zijn.
Als je zo met andermans paarden omspringt op internet, geef ik ze groot gelijk als je ze per direct van je stage schoppen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:37

Dat klinkt als een goed voornemen Lin. Is er iemand aanwezig om jou goed les te geven en die je ook tegengas durft te geven? (in de zin van, hee meid, zo kun je geen slof gebruiken? Want nu wordt dit blijkbaar door de vingers gezien wat een kwalijke zaak is. Jij kon hier hier dan niets aan doen omdat je niet beter wist, de anderen hadden hier in moeten grijpen)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-03-08 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:38

De ruiters die daar rijden zouden me kunnen helpen. Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst op dat andere paard gereden en toen werd ik ook meteen geholpen, dus dat was al goed!