3,5 jaarige Noble Touch @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Re: 3,5 jaarige Noble Touch @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:14

De nieuwe foto's zien er veel beter uit als de eerdere, ik vind het goed dat je met het gegeven commentaar aan de slag bent gegaan! Lachen
Noble ziet er goed en happy uit! Ik vind jullie ook echt al een combinatie.
Gaat de galop ook al goed? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:17

ja simone gallop gaat super Lachen hij spring inmddels al mooi aanwanneer ik de hulpen geef. hij gaat alleen nog erg hard in de gallop maar dat is niet erg komt vanzelf goed Lachen

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:18

Ja, als hij het maar snapt, gaat het vanzelf wel beter, en die rust komt dan vanzelf wel. Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:53

Prachtig! geweldig! ga zo door! veel beter!
Veel meer ontspanning ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:29

bedanktvor de complimentjes (:
Ben ook zeker met commentaar aan de slag gegaan.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:33

Yvet_90 schreef:
Over het aan de teugel rijden. Hou je buitenteugel goed vast. Je moet met je binnenteugel stelling gaan vragen, zodra hij loslaat zul je gaan merken dat hij ook gaat zakken. Op dat moment maak je het af door te gaan spelen met je buitenteugel. Let wel dat je de teugels niet continue strak vast hebt. Dan heeft het paard op een gegeven moment geen bloed meer in de mondhoeken en zal hij jou druk niet meer voelen. En daarbuiten zal hij hard worden in de mond en de kaken vast gaan houden!

Van achter naar voren rijden lijkt me beter, dan een beetje gaan hangen aan de teugels..

TS; je neusriem is iets te klein.. Heb je les?
Probeer dan in de les te werken aan je houding, die is niet zo goed. Rechtop zitten, niet naar binnen hangen en handen voor het zadel en iets boven de manenkam dragen. Ontspannen in je schouders en lekker naar voor kijken Lachen

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:36

Afbeelding

dit is dé foto wat ik probeerde uit te leggen Knipoog !! Je ziet aan het paard dat hij op zijn eigen benen gaat lopen en dat alstware de spanning er begint af te vallen! Kijk aan zijn achterbenen, hij brengt ze onder! Velen denken dat dit enkel lukt door aan te teugel te rijden. Maar dat is niet zo.

Verder werkpuntjes:
- probeer niet terug te vallen in het gewoon strak vast te houden! rij eerder zoals op die foto en neem hem dan zachtjes aan. maar nooit trekken. leer hem liever op zit te doen stoppen. Voordat hij dat kan zal dit wel even langer duren, maar als je dan ziet wat je er mee gaat bereiken is het de moeite waard.
Verder ons paard is een wilde tante. Vroeger vloog ik er ook regelmatig van. Maar probeer je rust te bewaren en gewoon weer rustig vasthouden. Zeker dán juist niet gaan trekken!
Groetjes en succes ermee!
en als je problemen ermee nog hebt, je zegt maar Bloos

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:13

dit is inderdaad al veeeel beter.. probeer nu alleen wat meer voor in het zadel te gaan zitten, je beugels een gaatje langer, waardoor je je been veel netter tegen hem aan kan leggen en naar voren kijken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:00

oke dankje voor het nieuwe commentaar Lachen

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:08

De nieuwe foto's zien er stukken beter uit. Ik denk dat je zelf heel erg aan je balans moet werken, dan werk je je paard een stuk minder tegen. Leg wat meer gewicht op de bal van je voet, je trekt je hakken namelijk nogal op en ik heb het idee dat je je knieën tegen het zadel drukt waardoor je gaat stuiteren.
Veel succes nog!

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:33

je niewe foto's zien der echt een heel stuk beter uit Haha!
als je merkt dat je weer met je handen op je knien gaat zitten maak dat een postbode elastiekje aan die ringen voor aan je zadel en hou dat vast met je pinken