@ work op crossterrein in lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: @ work op crossterrein in lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:02

Ik vind de foto's ook niet echt prettig om naar te kijkenen geen reclame voor deze sport. Commentaar is oa al door crossmonster, foryourneeds en appel gegeven.
Je houding en zit is echt dik onvoldoende. Ga hier aan werken, als je met zo'n houding de cross ingaat krijg je een hele dikke onvoldoende voor je stijl...

Daarnaast vind ik het erg onverantwoord om zonder ervaring en zonder instructeur te trainen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:11

Ik vind het beeld niet prettig om naar te kijken. Op deze manier gebruik maken van een pessoa-bit is ook echt verkeerd. Een pessoa-bit is een werktuig wat niet door iedereen gebruikt zou moeten worden en zeker niet op deze manier.
Je houding vind ik ook echt verkeerd. Je zit achter de sprong, je draait je benen van je pony af (waardoor je inwerkt met je wielsporen) en je houdt tegen in de hand.

Daarnaast waarvoor zou je wielsporen gebruiken? Die gebruik je normaal als je op hoger niveau dressuurrijdt en hele fijne hulpen wil geven. In het springen of de SGW wordt daarnaast zelden met wielen gereden omdat je dan 'per ongeluk' wel eens te scherp kan inwerken door bijvoorbeeld het draaien van je been oals jij doet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:13

Wielsporen zijn verboden in de sgw wedstrijden. Vorig jaar heb ik in Etten-leur meerdere ruiters sporen zien wisselen omdat wielen niet meer zijn toegestaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:17

Gelukkig maar. Nu nog pessoa bitjes verbieden in alle pony klassen. Dat zou ook al een hele stap vooruit zijn.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 21:19

mensen ik rijd met wielsporen omdat ik op dressuurniveau L1 rijd
met de trainingen zelfs al op L2 en een klein beetje M niveau

toevallig rijd ik thuis de laatste tijd met springen met knobsoren
en helaas zaten deze sporen om mijn laarzen heen en had ik de knobsporen thuis liggen

@ peanutbutter:
ik start tussen de paarden dus
en thuis spring ik met normaal bit maar op concour of met zoiets nog niet

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:22

Kon je ze dan niet beter aflaten en een zweepje meenemen? Lijkt me gewoon veel fijner voor je paard.

Ik ben trouwens ook L1 op wedstrijd en thuis train ik zelfs al op Z1 niveau (eenv. wissels, appuyeren enz) maar daar heb ik geen wielsporen voor nodig. Je paard moet aan je hulpen staan. Niet meer en niet minder.

Veel succes met verdere trainingen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:32

missanous schreef:

Met hoger niveau bedoelde ik meer richting Z/nat. niveau.
Dan heb je een wielspoortje nodig bij het verfijnen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 21:36

Foryourneeds schreef:
Kon je ze dan niet beter aflaten en een zweepje meenemen? Lijkt me gewoon veel fijner voor je paard.

Ik ben trouwens ook L1 op wedstrijd en thuis train ik zelfs al op Z1 niveau (eenv. wissels, appuyeren enz) maar daar heb ik geen wielsporen voor nodig. Je paard moet aan je hulpen staan. Niet meer en niet minder.

Veel succes met verdere trainingen!

ten 1e heb ik helemaal geen zweep en ten 2de is het niet te doen om mijn paard met een zweepje te rijden
dat heb ik in het verleden (jaren geleden) eens geprobeerd maar ik dacht dat ze doordraaide
dus als je je geroepen voelt mag jij mijn paard met een zweepje gaan rijden
ik heb ooit western gereden (zo is mijn paard ook beleerd voordat we gingen springen enz) en toen gebruikte ik al wielsporen (volgens mij heb je geen eens knobsporen voor het western)
ton ik de overstap maakte naar de dressuur heb ik automatisch wielsporen terug gekocht
en ik wil ook helemaal niet zeggen dat je wielen nodig hebt om wissels enz te kunnen rijden
wielen zijn vriendelijker dan knobsporen maar er zijn veel mensen die dat niet eens weten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:39

Leuke foto's, maar zoals GvdT al zegt, zonder ervaring en zonder instructeur trainen is echt niet slim
Ik ben er zowiezo niet voor om zonder instructeur te trainen, ook niet als je al wat ervaring hebt.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:40

missanous schreef:

en helaas zaten deze sporen om mijn laarzen heen en had ik de knobsporen thuis liggen

@ peanutbutter:

Sorry hoor, maar als je niet tegen kritiek kunt waarom post je dan berichtjes op bokt? Je weet dan toch dat je kritiek kunt verwachten en geloof me nobody is perfect.
9 van de 10 keer als je kritiek krijgt van iemand dan kom je daar keihard tegenin, de reden waarom mensen kritiek geven is niet om je voor gek te zetten maar zodat je wat meer naar jezelf gaat kijken en er hopelijk wat van wil/kan leren.

Ik begrijp ook niet zo goed wat L/M niveau met wielsporen temaken heeft, ik zie zat mensen op hoger niveau rijden met normale sporen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:41

Maargoed, weer niet aanvallend bedoeld, maar waarom laat je ze dan niet gewoon áf, als je toch persé geen knopsporen om wilt? Want ik denk dat je zelf ook wel ziet dat ze op sommige foto's gewoon haaks in de buik van Tica staan.. Lachen Zeker als je dan toch al zo'n scherp bit nodig hebt om haar in te houden, neem ik aan dat ze zeker voor de basisspring en crosstraining goed genoeg aan je benen staat om die sporen helemaal niet om te hebben..
Of zie ik het echt verkeerd? Ben gewoon echt benieuwd hoor, haha, niet sarcastisch bedoeld, maar ik zie niet in waarom je én zo'n scherp pessoabit in doet, én wielsporen om, terwijl er beter gewerkt kan worden aan je houding.. Bloos

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:44

Mooie paarden Clown
ziet er allemaal heel goed uit. Haha!
ze springen echt hoog ( vind ik )
de foto's van de plassen zijn echt heel mooi.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 21:49

Snoekiej schreef:
Leuke foto's, maar zoals GvdT al zegt, zonder ervaring en zonder instructeur trainen is echt niet slim
Ik ben er zowiezo niet voor om zonder instructeur te trainen, ook niet als je al wat ervaring hebt.

tja als ik het geld had gehad dan had ik echt wel een instructeur mee genomen hoor
ik ben allang blij dat ik mn paardje kan onderhouden en dat ik 1 keer in de week een dressuurles en een springles kan betalen
ik heb ook maar een hongerloontje waar ik van rond moet komen Clown

Schimpie schreef:
missanous schreef:

@ peanutbutter:

Sorry hoor, maar als je niet tegen kritiek kunt waarom post je dan berichtjes op bokt? Je weet dan toch dat je kritiek kunt verwachten en geloof me nobody is perfect.
9 van de 10 keer als je kritiek krijgt van iemand dan kom je daar keihard tegenin, de reden waarom mensen kritiek geven is niet om je voor gek te zetten maar zodat je wat meer naar jezelf gaat kijken en er hopelijk wat van wil/kan leren.

Ik begrijp ook niet zo goed wat L/M niveau met wielsporen temaken heeft, ik zie zat mensen op hoger niveau rijden met normale sporen.

wie zegt dat ik niet tegen kritiek kan?
dat maak jij er weer van!
en ik kom er niet tegen in ik zeg alleen waarom ik met wielen rijd
en wie zegt dat L/M niveau wat met wielen te maken heeft?
je kan het ook verkeerd lezen maar ja dat is jou probleem en niet het mijne

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:54

Als reatie op """ van hoger niveau antwoord jij met dat je L/M niveau rijd (daarvoor zou ik trouwens eerst meer aan ondertreden gaan doen dan de 'oefeningen' rijden).

En het gaat meer erom dat, nou ik neem mijn reactie als voorbeeld, dat goede tips die rustig gegeven worden zo'n beetje genegeerd worden en dat jij vooral aardig verdedigend en gepikeerd reageerd op andere íets minder maar dan ook íets minder subtiele reacties...
Komt niet fijn over. Is ook niet de bedoeling van HAW/fora.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:55

Huh??? je zegt zelf "Ik rij met wielsporen omdat ik op dressuurniveau L1 rij"
Dus jij zegt zelf dat dat L1 niveau voor jouw betekend dat je dan met wielen moet rijden.

En ik lees toch vaak in posts van jouw dat je reageerd op kritiek met allerlei tegenargumenten, daarmee bedoel ik dat je er vaak (niet altijd) tegenin komt.
Maargoed dat kan ook een leeftijdskwestie zijn natuurlijk Knipoog

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:56

OoappeloO schreef:
Als reatie op """ van hoger niveau antwoord jij met dat je L/M niveau rijd (daarvoor zou ik trouwens eerst meer aan ondertreden gaan doen dan de 'oefeningen' rijden).

En het gaat meer erom dat, nou ik neem mijn reactie als voorbeeld, dat goede tips die rustig gegeven worden zo'n beetje genegeerd worden en dat jij vooral aardig verdedigend en gepikeerd reageerd op andere íets minder maar dan ook íets minder subtiele reacties...
Komt niet fijn over. Is ook niet de bedoeling van HAW/fora.

Afgod

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:01

ik verbeterde me een paar antwoorden daaronder al
mensen LEES FF
enne ik heb al een paar keer aangegeven dat ik met de tips aan het werk ga

en het gaat erom HOE je de antwoorden leest
ik heb helemaal geen zin in gezeik en ga er helemaal niet tegenin

ik weet zelf ook dat mijn houding K U T is
maar ja iedereen moet of heeft het moeten leren dus ik ook

@ schimpie:
wat heeft leeftijd er nou weer mee te maken?
ik ben 24 hoor
en ik geef geen tegenargumenten (dat is ook helemaal niet de bedoeling)
ik zet hier iets neer om te leren van mijn topics

maar antwoorden (zoals dat van gvdt) die dan in mini letters schrijft: dit is geen reclame voor de sport
dat vind ik echt nergens op slaan!!!
ook ik moet leren en nee het gaat helaas allemaal niet vanzelf!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:04

dat is ook zo. Maar dan moet je kunnen aanvaarden dat nog niet alles perfect gaat.
En je had toch wel kunnen verwachten dat er kritiek zou komen op de combinatie van je sporen en je bit?
Zo niet, lees dan even de sticky op HAW Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:10

Foryourneeds schreef:
dat is ook zo. Maar dan moet je kunnen aanvaarden dat nog niet alles perfect gaat.
En je had toch wel kunnen verwachten dat er kritiek zou komen op de combinatie van je sporen en je bit?
Zo niet, lees dan even de sticky op HAW Knipoog

nee ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zo veel gezeik komt
ik ben bezig met het afbouwen van mijn pessoa (maar dat heeft tijd nodig)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:11

dat is alleszins heel goed Lachen Als je dat elke keer had geantwoord hier, zou er veel minder commentaar gegeven zijn. Of toch op een andere manier.
Misschien als je gewone spoortjes dan aandoet, dat je paard ook minder hevig is, en dat je dus helemaal de pessoa kan uitlaten Lachen
veel succes ermee!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:12

Okay die reactie is idd ook niet helemaal aardig nee Ik zou het zelf niet zo brengen (k had die kleine lettertjes nog niet gelezen).

Maargoed bij komt het over van: reacties die kritiek hebben probeer je af te zwakken (dus tegen argumenten) en de reacties die tips geven geef je verdomde weining aandacht..
Als je het dan andersom doet, dan komt het vanaf jóu kant teminste aardig/geïntereseerd over!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:19

er zijn (volgens mij) een hoop mensen die mijn topics volgen
en ik heb al in meerdere topics gemeld dat ik bezig ben met het afbouwen van de pessoa
ik ga dat echt niet elk topic herhalen Knipoog

maar ff over de sporen:
wielen zijn vriendelijker dan knobsporen hoor

en nee ik probeer de reacties die kritiek hebben niet af te zwakken
vind het juist goed want daar leer je van

ik word alleen boos over reacties zoals die van gvdt (denk dat hij/zij ook heeft moeten leren en dus ook niet in 1 keer perfect op zijn paard zat)

en wat ik ook niet snap is dat als er een topic is waar het er allemaal goed uit ziet dat je dan amper reacties krijgt en een topic waar gewoon een ruiter is met een k u t houding dat dat gewoon 3 pagina's is met hetzelfde commentaar Knipoog

en ik heb al eerder gezegd:
thuis met de springlessen is mijn houding beter als dat ik ergens ander spring
ik heb het namelijk over mijn houding gehad met mijn instructeur maar die zei dus dat verhaal wat ik straks schreef

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:21

je vergeet er wel bij te vertellen dat die sporen alleen vriendelijker zijn als je ze goed gebruikt. Maar doordat je je tenen naar buiten draait, duw je je sporen er onbewust in. Daardoor alle commentaar dus.

En topics waarbij het er gewoon goed uitziet, die hoeven geen commentaar en daar weten veel mensen niet eens wat nuttigs bij te vertellen Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:26

missanous schreef:
Snoekiej schreef:

tja als ik het geld had gehad dan had ik echt wel een instructeur mee genomen hoor
ik ben allang blij dat ik mn paardje kan onderhouden en dat ik 1 keer in de week een dressuurles en een springles kan betalen
ik heb ook maar een hongerloontje waar ik van rond moet komen Clown

Dit vind ik niet echt een reden. Dan sla je toch een keer een andere les over?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:28

ik rij de laatste tijd met springen ook met knobsporen
ja toevallig nu niet omdat deze om mn laars zaten en de knobsporen thuis lagen maar ja goed is niks aan te veranderen

hier mijn paardje en ik aan het dressuren:
[HAW] tica en ik aan het trainen
(zijn vriendelijkere foto's Tong uitsteken )