Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
missanous schreef:mensen ik rijd met wielsporen omdat ik op dressuurniveau L1 rijd
met de trainingen zelfs al op L2 en een klein beetje M niveau
Foryourneeds schreef:Kon je ze dan niet beter aflaten en een zweepje meenemen? Lijkt me gewoon veel fijner voor je paard.
Ik ben trouwens ook L1 op wedstrijd en thuis train ik zelfs al op Z1 niveau (eenv. wissels, appuyeren enz) maar daar heb ik geen wielsporen voor nodig. Je paard moet aan je hulpen staan. Niet meer en niet minder.
Veel succes met verdere trainingen!

missanous schreef:mensen ik rijd met wielsporen omdat ik op dressuurniveau L1 rijd
toevallig rijd ik thuis de laatste tijd met springen met knobsoren
en helaas zaten deze sporen om mijn laarzen heen en had ik de knobsporen thuis liggen
@ peanutbutter:
ik start tussen de paarden dus
en thuis spring ik met normaal bit maar op concour of met zoiets nog niet
Zeker als je dan toch al zo'n scherp bit nodig hebt om haar in te houden, neem ik aan dat ze zeker voor de basisspring en crosstraining goed genoeg aan je benen staat om die sporen helemaal niet om te hebben..

Snoekiej schreef:Leuke foto's, maar zoals GvdT al zegt, zonder ervaring en zonder instructeur trainen is echt niet slim
Ik ben er zowiezo niet voor om zonder instructeur te trainen, ook niet als je al wat ervaring hebt.

Schimpie schreef:missanous schreef:mensen ik rijd met wielsporen omdat ik op dressuurniveau L1 rijd
toevallig rijd ik thuis de laatste tijd met springen met knobsoren
en helaas zaten deze sporen om mijn laarzen heen en had ik de knobsporen thuis liggen
@ peanutbutter:
ik start tussen de paarden dus
en thuis spring ik met normaal bit maar op concour of met zoiets nog niet
Sorry hoor, maar als je niet tegen kritiek kunt waarom post je dan berichtjes op bokt? Je weet dan toch dat je kritiek kunt verwachten en geloof me nobody is perfect.
9 van de 10 keer als je kritiek krijgt van iemand dan kom je daar keihard tegenin, de reden waarom mensen kritiek geven is niet om je voor gek te zetten maar zodat je wat meer naar jezelf gaat kijken en er hopelijk wat van wil/kan leren.
Ik begrijp ook niet zo goed wat L/M niveau met wielsporen temaken heeft, ik zie zat mensen op hoger niveau rijden met normale sporen.
OoappeloO schreef:Als reatie op """ van hoger niveau antwoord jij met dat je L/M niveau rijd (daarvoor zou ik trouwens eerst meer aan ondertreden gaan doen dan de 'oefeningen' rijden).
En het gaat meer erom dat, nou ik neem mijn reactie als voorbeeld, dat goede tips die rustig gegeven worden zo'n beetje genegeerd worden en dat jij vooral aardig verdedigend en gepikeerd reageerd op andere íets minder maar dan ook íets minder subtiele reacties...
Komt niet fijn over. Is ook niet de bedoeling van HAW/fora.
Foryourneeds schreef:dat is ook zo. Maar dan moet je kunnen aanvaarden dat nog niet alles perfect gaat.
En je had toch wel kunnen verwachten dat er kritiek zou komen op de combinatie van je sporen en je bit?
Zo niet, lees dan even de sticky op HAW
Als je dat elke keer had geantwoord hier, zou er veel minder commentaar gegeven zijn. Of toch op een andere manier. 
Ik zou het zelf niet zo brengen (k had die kleine lettertjes nog niet gelezen). 

missanous schreef:Snoekiej schreef:Leuke foto's, maar zoals GvdT al zegt, zonder ervaring en zonder instructeur trainen is echt niet slim
Ik ben er zowiezo niet voor om zonder instructeur te trainen, ook niet als je al wat ervaring hebt.
tja als ik het geld had gehad dan had ik echt wel een instructeur mee genomen hoor
ik ben allang blij dat ik mn paardje kan onderhouden en dat ik 1 keer in de week een dressuurles en een springles kan betalen
ik heb ook maar een hongerloontje waar ik van rond moet komen
)