(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:51

Iedereen bedankt Lachen

Niet passend zadel. WAT vinden jullie er dan niet goed aan?? Lachen

Ze heeft zo lang stilgestaan doordat er niemand meer was om haar te rijden. En de eigenaren ditzelf niet kunnen/mogen. En de kinderen zijn nog te jong.
Een nicht van de eigenaar heeft eerder op de merrie gereden. En hij hoopte dat ze het rijden weer zou gaan oppakken. (Ze was gestopt wegens zwangerschap.) Maar ze is nu weer zwanger en heeft gezegd het rijden waarschijnlijk niet meer te kunnen oppakken doordat ze het te druk heeft.

Meerdere mensen kennen het paard, en de eigenaren en daarvan heb ik allemaal precies hetzelfde verhaal te horen gekregen zonder dat ze van elkaar wisten dat ik er geweest was.

Kamy; Een paard wat lang stilgestaan heeft kan zéker wel stijf worden als het weer aan het werk moet.
Wat vind je hier dan niet de basis aan?
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ze lekker aan het knabbelen is. Maar juist dit; Op het begin van het rijden knabbeld ze heel erg op het bit, ze is dan nog wat gespannen en weet niet goed wat ze moet met haar hals/hoofdhouding.
Vind het eigenlijk wel grappig dat je zegt dat ik meer met ontspanning moet rijden. Als ik ergens erg op let is het toch zéker wel ontspanning. Juist vaak te veel. (Al vaker gehoord van verschillende mensen dat ik daar te veel op let.)

Carpe Diem; Ik zit op de laatste film(pjes?) contant door omdat ik het fijn vond zitten. En ik nog steeds erg slecht zie of ik op het goede been lichtrij.
Met teugels los draven blijft ze hetzelfde draven, op de volte teminste. Anders heb ik niet met losse teugels gereden.

Liezel1; Welke houding bedoel je precies?

Doom; Ik laat het zeker weten Ja

Vera_noes; Zie ook bij Kamy. Kauwen/knabbelen op het bit hoeft niet alleen uit ontspanning te zijn.

superwoman; Ik zie zelf dat ze wat stijf loopt. Maar toch niet onregelmatig. Over haar mond. Hier word pas wat aan gedaan als ze van mij is.
Maar ik zal de DA vragen om er even heen te kijken als dat mogelijk is.

Kamy; Ik ook wel dat het commentaar goed bedoeld is. Lachen
Ik dwing haar trouwens zeker niet naar nageeflijkheid, ik vraag haar. Over de rest van het rijden ben ik het eens met de reactie van Esmir.
Moeite met in een rechte lijn lopen heeft ze ook wel.

Over je 3e reactie. Ik zeg niet dat ik geen verbinding heb. Zie andere reactie Esmir.

Juul; Ik zit er zeker wel lekker op Lachen Ze is 1.64 maar lijkt een stuk groter geloof ik zo.

Over het onregelmatig lopen wat jullie zeggen..
Iemand met een (goed) paardenbedrijf, wie ook hoger in de sport gereden heeft en er zeker wel verstand van heeft, heeft gekeken naar de filmpjes en niets aangemerkt op haar lopen. Deze zou dat toch zeker wel zien en zeggen.
Verder heb ik de filmpjes ook nog laten zien aan een leraar van de paardensportopleiding hier. En erbij gezegd wat jullie zeggen, waardoor hij er extra naar gekeken heeft. Maar deze zegt dat ze wel regelmatig loopt. Wel wat stijf, maar zeker niet echt onregelmatig. Lachen

Vrijdagmorgen word ze gekeurd(Klinisch). Door een sportarts.
Als ze word goedgekeurd komt mijn instructrise de dag erna kijken.
En ik wil nog de manege-eigenaar van de manege waar ik eerst gereden heb proberen te laten komen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:01

Meisje doe AUB ook rontgen !!
Klinisch zegt zo weinig en ik kan het weten heb hier zo'n goed voorbeeld van.

Mijn paard, klinisch helemaal goed gekeurd
Rontgen afgekeurd, had een soort ocdtje kon hij last van krijgen wanneer was niet te zeggen, maar als het eenmaal was gebeurt was er slijtage en was ik verder van huis.
Nu is dat *probleempje* operatief verwijderd en heb is mijn paard 100% goed !!

had ik alleen klinisch gedaan had ik dit nooit geweten en weet ik ook niet wat er met een paar jaar van me paard over was Ach gut

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:18

Ja, ook ik raad je met klem aan rontgenologisch ook te keuren.
Die paar centen moet je niet willen bezuinigen. Steek je hoofd niet in het zand.
Ook al is het paardje nog zo leuk.
Zoals ik al eerder schreef: liefde maakt blind. Een paard kopen moet je met je hoofd doen en niet (alleen) met je hart.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:13

Ik vind jullie een leuke combi !!

en ik vind het helemaal niet vreemd om een paard te kopen/verkopen wat al een poos stil staat, mijn Fjorden merrie staat nu ongeveer een half jaar stil, dit met een goede reden. en toch word ze verkocht Knipoog ( komt morgen iemand kijken )

Ik vind de merrie niet kreupel lopen, meer iets stijf, maar wat verwachten julllie dan ? Na een jaar stil staan ?

Keuren laat de TS doen, en als het paard word goedgekeurd, denk ik dat ze hier een hele leuke merrie aan heeft, ze ziet er vriendelijk uit, en ik vind hun een leuke combi !!

Knipoog

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:45

Het zadel zou wel een halve meter (niet letterlijk Vork ) naar achter mogen om mee te beginnen.. Het ligt nu op haar schouder, wat dus gewoon echt niet kan!
Verder vertel je dat ze van jongs af aan met dat zadel is gereden en ze is nu 7 Bloos Een paard verandert zoveel qua bespiering enz. en kan me niet voorstellen als er niet regelmatig mee gereden wordt dat ze wel het zadel laten nakijken door een zadelmaker..
Maar mocht ze goedgekeurd worden, is dat het eerste wat ik zou gaan doen een passend zadel zoeken!

Verder ga ik mee met de anderen, dat ze niet helemaal lekker loopt. Dat zou ook een probleem in haar rug of bekken kunnen zijn. Dus mocht ze goed gekeurd worden zou ik gelijk even een manueel therapeut inschakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:49

Volgens mij heeft ze haar keuze al gemaakt, en dat is prima, voor haar.

Toch?

Niet vervelend bedoeld voor haarzelf, maar ze mist de ervaring nu, en ik zie in haar antwoorden eigenlijk vooral een naif meisje dat dolgelukkig is dat ze eindelijk een eigen paard wil.

Ze wil niks aannemen, en alles is goed aan het paard, dat is prima, want met alleen een klinische keuring kan zij dat ook blijkbaar bepalen. Des ondanks gun ik haar heel veel geluk met dit paard, en hoop met heel mijn hart, dat hij ook rontgologisch goed is, maar dat zal ze dan nooit te weten komen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-08 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:50

ShannaY schreef:
Volgens mij heeft ze haar keuze al gemaakt, en dat is prima, voor haar.

Toch?

Het kan toch niet kwaad om goedbedoeld advies te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:51

Nee, dat bedoel ik dus juist ook, maar ze wil er niks mee, en doet er niks mis..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:19

leuk dier om te zien zeg Lachen
goed dat je haar laat keuren,ik zou ook wel een rongenologisch onderzoek laten doen,daar kan een heleboel uitkomen.

ik hoop dat je verstandig beslist!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 11:25

Over het rontgenlogisch keuren. Dit gebeurd niet doordat genoeg mensen mij dit juist afgeraden hebben. Omdat het er op de rontgen wel goed uit kan zien, maar ze irl toch iets kan hebben.
En zo ook kan er op de rontgen wel iets te zien zijn, waarvan ze geen last heeft. En ook niet zal krijgen of wel.
Daarbij vinden mijn ouders ook nog eens dat rontgen niet hoeft. En mijn ouders beslissen hier uiteindelijk toch over.
Verder heb ik nog wat dingen erover gehoord die ik zo even niet meer weet. In ieder geval dingen om rontgen niet te doen.
Mocht de DA nu zeggen dat het toch verstandig is om wel rontgen te maken om het een of het ander. Dan word dit zeker nog besproken met mijn ouders.

migootje; Bedankt Lachen
Miesie; Oke, bedankt. Lachen

ShannaY; Sorry maar ik vind jou reactie werkelijk nergens op slaan.
Als ik niks zou aannemen zou ik niet nog mensen, die er verstand van hebben, laten kijken naar de filmpjes. En mensen laten komen kijken als ze hier zou zijn. (Ze komt eerst op proef)
Wat is hier niet aannemen van het gegeven advies aan?..
En ik zeg hélemaal niet dat ik dat alleen met een klinische keuring kan bepalen of het paard goed is, dus waar je dat vandaan haalt is me ook een raadsel.
Zowiezo kan je er nooit zeker van zijn dat alles goed is aan het paard.
Daarbij is ze nog niet eens klinisch gekeurd dus of ze echt wel goed is weet ik ook niet en heb ik dan ook nergens gezegd!

Voor over de rontgen, zie eerder in mijn reactie.

En dat eigen paard wil ik al veel langer. Alleen kan en mag het nu eindelijk.
Natuurlijk ben ik daar blij om. Logisch. Maar ik ben toch zeker ook kritisch.
Als er ook maar iets uitkomt bij de keuring, of dat iemand waarvan ik zéker weet dat diegene er verstand van heeft iets op te merken heeft, dat iets niet goed is gaat het allemaal niet door.

Dus a.u.b. ga mij niet zeggen dat ik niks met het advies wat ik hier krijg wil doen en er niets mee doe. Want dat doe ik zeker wel.

Snoevie; Bedankt Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:49

Patty... ajb laat haar wel Rontgen keuren...
Een paard wordt NIET afgekeurd als er iets te zien is waar het geen last van heeft Knipoog
Op bv een schiefel die mooi buiten ligt en ingekapseld is zal een paard nooit afgekeurd worden
Aangezien het paard niet geheel rad loopt, imo meer een evenwichts probleem (licht atactisch???) Zou ik het risico niet durven nemen
Mijn paard kon ik al drie jaar, heeft nog nooit 1 dag slecht gelopen en had het beste van het beste tuig en een perfecte ruiter op zijn rug... toch heb ik hem geheel laten keuren, ook rontgen. Juist omdat je zo veel niet kan zien aan de buitenkant.

Bij dit paardje zie je al wel wat aan de buitenkant... dus je moet niet voor verassingen gaan... Zorg dat je weet dat het aan de binnenkant wel goed zit. Lachen

Wellicht speelt de angst een rol? Dat ze afgekeurd gaat worden? Ach gut
Maar meid, het is veel pijnlijker als je het paardje een half jaar hebt en ze opeens niet meer te rijden is door een medische oorzaak die je al wel had kunnen weten. Lachen
Ik geef het toe... zou ook zo verliefd kunnen worden op dat koppie.
Maar als ik haar had zien lopen had ik er ws niet eens op gaan zitten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:56

Pattypaard schreef:
Over het rontgenlogisch keuren. Dit gebeurd niet doordat genoeg mensen mij dit juist afgeraden hebben. Omdat het er op de rontgen wel goed uit kan zien, maar ze irl toch iets kan hebben.
En zo ook kan er op de rontgen wel iets te zien zijn, waarvan ze geen last heeft. En ook niet zal krijgen of wel.
Daarbij vinden mijn ouders ook nog eens dat rontgen niet hoeft. En mijn ouders beslissen hier uiteindelijk toch over.
Verder heb ik nog wat dingen erover gehoord die ik zo even niet meer weet. In ieder geval dingen om rontgen niet te doen.
Mocht de DA nu zeggen dat het toch verstandig is om wel rontgen te maken om het een of het ander. Dan word dit zeker nog besproken met mijn ouders.

Als je iets ouder bent, en je leest dit terug, zul je bij jezelf denken, wat was ik naif! Als je een paard koopt is het altijd verstandig om hem rontgologisch te laten keuren. (Zeker als ik het paard zo zie lopen!) Nu scherm je alleen maar je ogen af, omdat je niet iets wilt zien waar ze geen "last" van heeft, geloof me, alles wat te zien is, kan een paard last van krijgen, is het niet nu is het wel over 3 weken, 3 maanden of 3 jaar.

Ik ben echt oprecht benieuwd welke mensen jou afgeraden hebben om ront. te laten keuren...

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:01

hey

leuk paard, en gefeliciteerd!!
ik vind alleen dat het paard te diep loopt.
groetjes

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:20

ShannaY schreef:
Pattypaard schreef:

Als je iets ouder bent, en je leest dit terug, zul je bij jezelf denken, wat was ik naif! Als je een paard koopt is het altijd verstandig om hem rontgologisch te laten keuren. (Zeker als ik het paard zo zie lopen!) Nu scherm je alleen maar je ogen af, omdat je niet iets wilt zien waar ze geen "last" van heeft, geloof me, alles wat te zien is, kan een paard last van krijgen, is het niet nu is het wel over 3 weken, 3 maanden of 3 jaar.

Ik ben echt oprecht benieuwd welke mensen jou afgeraden hebben om ront. te laten keuren...

mee eens..

hopelijk gaat het niet om de evt kosten die een rontgolisch onderzoek gaan kosten...Heb het idee dat dat er wellicht wel mee te maken heeft...

en ook ik zie/vindt dat het paard niet helemaal rad loopt...
Maar goed iedereen doet waar hij zichzelf lekker bij voelt, en wij op bokt kunnen alleen advies geven...We kunnen alleen maar hopen dat de tsser (en ouders) dit meenemen in hun definitieve beslissing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:23

Het paard zal wel goedkoop aangeboden worden, en dat klinkt voor de ouders intressant natuurlijk. En logisch, iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.. en als je geen verstand van paarden hebt, wil je dat helemaal. Mijn ouders wilden ook niet teveel uitgeven toen ik uiteindelijk een eigen paard mocht.... Ook mijn paard is niet ront. gekeurd, maar we praten over 8 jaar terug, toen was dat nog niet normaal (althans, voor de recreatie of lichte sport), en meer een luxe. Nu is het echter wel normaal.

Ront. kost zo'n 500 euro toch? Kan me voorstellen dat haar ouders daar moeilijk over doen. Maar ik hoop dat ze zich ook realiseren dat eventuele dierenarts kosten als ze wat heeft nog veel en veel hoger zijn!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:40

Ben het eens met bovenstaande... rontg. keuren kost even wat meer, maar het kan je terzijne tijd, mochten er toch problemen komen geld besparen! Want dan koop je deze merrie als het goed is niet.

En wat al eerder gezegd is: het dier kan altijd al wel met dit zadel zijn gereden, maar in een paar jaar kan een dier erg veranderen door spiergroei etc. en een niet passend zadel kan voor een boel narigheid zorgen (spreek uit ervaring)

Ik hoop voor je dat je een verstandige beslissing neemt en volledig laat keuren, want op de filmpjes is zeker wel het een en ander te zien Ja
vind het trouwens wel een leuk paard om te zien en hoop dan ook voor je dat ze goedgekeurd wordt! suc6

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:53

esmir schreef:
Kamy schreef:
Jij windt jezelf blijkbaar zo op, dat je vergeet even goed te lezen Slapen .....Ik zeg namelijk niet dat ze geen verbinding mag houden, ze zegt zelf dat ze geen verbinding heeft! Ze zegt zelf dat ze geen druk heeft (op het commentaar van de opengesperde mond) dus dat komt niet van mij af! Ik vindt jou reactie beneden alle peil. Je zegt hetzelfde als ik, alleen val je mij aan omdat je denkt te lezen dat ik zeg dat ze geen contact mag houden....Terwijl dat info is die van pattypaard zelf komt!
Alles wat je een paard leert moet je goed doen! Dus als je je er bewust van bent dat je paard valt, moet je hem helpen en leren niet te vallen. Waarom dat "gedrag" nu accepteren om het later weer af te leren! Tuurlijk, ik leerde ook lopen met houvast en ik wil niet zeggen dat je een paard "grof" moet inrijden maar je moet wel duidelijk zijn in wat je wel en niet wil!Dus ik zou even alle info nog eens nalezen, voordat je mij gaat betuttelen om daarnaast hetzelfde te zeggen.....
En nee, ik vind dit geen prettig beeld van een paard wat nog weinig kent. Daarom ook mijn commentaar. En ik was toch in de veronderstelling pattypaard niet af te zeiken.....

ik vind het alvast erg leuk om te lezen dat we volgens jou tóch onze mening delen.
ik kon dit niet helemaal uit jou verhaal opmaken.

ik weet niet wat er mis is met mijn lezen, ik zie patty dit schrijven:
Citaat:
En als ze omlaag loopt alleen gewoon contact/spanning. Als ze te diep loopt probeer ik gewoon contact te houden en haar van achter naar voren langer in haar hals te krijgen en haar hoofd 'goed' te krijgen. (Sorry dat het wat raar omschreven is, wist even niet hoe ik het anders moest zeggen.)

waarop jij zegt:
Citaat:
Als je wat meer aan ontspanning doet en niet met je handen rijdt, moet het goed komen!

ik weet niet goed wat je hier anders mee bedoeld dan wat er staat. maargoed. dan zal dit vast berusten op een misverstand. Gelukkig heb ik van patty al vernomen dat ze wel iets had aan mijn verhaal. was het toch niet nutteloos Knipoog

Op pagina 1 zegt Pattypaard dat ze zo goed als niks in haar handen heeft. Als je dan naar de foto's kijkt, zie je een paard wat wegkruipt achter de loodlijn. Daarmee geeft ze eigenlijk aan dat er geen goede verbinding is. Verder schrijft ze dat ze probeert het hoofd wel in de juiste houding te krijgen, maar dat doe je dus NIET met handen.... Dat was eigenlijk mijn advies. En voor de rest ben ik het zeker met je eens! Knipoog

En over de keuring. Alsjeblieft ook rontgen!!!!!!!! Klinisch is een moment opname wat vrij weinig zegt (behalve over de algemene conditie....)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:56

je kunt het ook met de verkopen afspreken....
klinisch én röntgen... bij afkeuring kosten voor de verkoper... bij goedkeuren kosten voor de koper...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:05

ik vindjullie een leuke combinatie,
en als die goed gekeurd word,
denk ik dat jullie 2 het ver gaan schoppen hoor,
als je dit paard een maand traint zal die al heel anders gaan,
dan zijn jullie aan elkaar gewend,
ik hoop voor je dat die goedgekeurd word,
zal duimen voor je.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:06

Ik heb een beetje het idee dat je je té veel aan laat praten, wat denk je zelf? Die mensen willen gewoon van het paard af zodat ze geld vangen, tuurlijk verzinnen ze dan verhalen wie mooier zijn dan de werkelijkheid. Als ik eerlijk ben vind ik jou niet het type dat vele duizenden euro's voor een paard kan uitgeven (natuurlijk kan ik dit niet met zekerheid zeggen, maar zo'n idee heb ik) dus ik neem aan dat dit paard ook niet al te duur is. Maar als ik me dan bedenk dat het een 7jarige merrie is, wie goed kan lopen en een mooie afstamming heeft (voor evt. fokken oid) gaat er toch iets bij me rinkelen dat dit paard zeker wel rond de 5500 euro waard is, en ik heb het idee dat jij dit er niet voor hoeft te betalen, en dat vind ik zo raar, want als het paard 100% gezond is kunnen ze dit er makkelijk voor vragen. Ik zou haar zeker rontgenologisch laten keuren, kost misschien wel wat, maar dan weet je het ook zeker. Ik snap best dat je helemaal verliefd bent op dit paard, maar het zijn de evt. problemen niet waard. Er zijn genoeg andere leuke gezonde paarden op de wereld, je hoeft niet direct de eerste de beste te nemen! Let goed op, en laat je niet alles aanpraten.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:08

Suziej schreef:
Ik heb een beetje het idee dat je je té veel aan laat praten, wat denk je zelf? Die mensen willen gewoon van het paard af zodat ze geld vangen, tuurlijk verzinnen ze dan verhalen wie mooier zijn dan de werkelijkheid. Als ik eerlijk ben vind ik jou niet het type dat vele duizenden euro's voor een paard kan uitgeven (natuurlijk kan ik dit niet met zekerheid zeggen, maar zo'n idee heb ik) dus ik neem aan dat dit paard ook niet al te duur is. Maar als ik me dan bedenk dat het een 7jarige merrie is, wie goed kan lopen en een mooie afstamming heeft (voor evt. fokken oid) gaat er toch iets bij me rinkelen dat dit paard zeker wel rond de 5500 euro waard is, en ik heb het idee dat jij dit er niet voor hoeft te betalen, en dat vind ik zo raar, want als het paard 100% gezond is kunnen ze dit er makkelijk voor vragen. Ik zou haar zeker rontgenologisch laten keuren, kost misschien wel wat, maar dan weet je het ook zeker. Ik snap best dat je helemaal verliefd bent op dit paard, maar het zijn de evt. problemen niet waard. Er zijn genoeg andere leuke gezonde paarden op de wereld, je hoeft niet direct de eerste de beste te nemen! Let goed op, en laat je niet alles aanpraten.

kun jij bij de tc in de beurs kijken??
knap hoor,

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:08

sammy1 schreef:
Suziej schreef:

kun jij bij de tc in de beurs kijken??
knap hoor,

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:18

ik heb zo eens even snel op de bloedlijn gezocht, maar volgens mij staat dit paard niet op paardenfokken.nl
TS, ik ben érg benieuwd wat dit paard moet kosten, mag ook per PB.... en ik ben ook erg benieuwd of jij wel weet wie de hengst Landino is... je zegt dat ze bij een springruiter gefokt is.. weet je ook welke?

als het allemaal klopt, zou dit dus een kleindochter van Landgraf I zijn....

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:55

Landino is volgens mij van Landgraf I x Palatina.
Jackson is van Equador x Renville
Naam: Jackson Specialiteit: Springen
Schofthoogte: 1.68 Kleur: zwart
Stamboek: KWPN
Stamboeknr: KWPN 91.1035
Geboren: 16-02-1991
Category: Rijpaard
Omschrijving:
Equador geeft nakomelingen met een werkelijk subliem karakter. Ze hebben een prettig stalgedrag en zijn zeer werklustig. De kinderen van Equador zijn veelal goed in zowel springen als dressuur, met meerdere toppers. Ook werden meerdere zonen van hem goedgekeurd, zoals bijvoorbeeld Idocus en Jackson bij het KWPN.

De zwarte hengst Jackson (Equador x Renville) wordt uitgebracht in het springen. Hij loopt 1.40 nationaal, en is bij het KWPN goedgekeurd als dekhengst.

Stap: Draf: Galop:
8 7.5 8
Rijproef: Springen vrij: Springen ohz:
7.5 7.5 7.5
Terreinproef: Karakter: Stalgedrag:
9 9
Trainingsrapport: Fokwaarde dressuur: Fokwaarde springen:
8 124 77% 125 81%

Equador
KWPN 86.8002 Voltaire
Hann 310165679/KWPN 356
Zeliki
KWPN 81.3428
Fiolita
KWPN 87.2806 Renville
KWPN 75.4895
Briolita
KWPN 83.4417

Qua afstamming is dit zeker een interessant paardje voor eventueel fokken!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:02

Klopt Kami,
Landino heeft onder Ludo Phillipaerts gesprongen...
daarom ben ik ook erg benieuwd naar de gehele afstamming (is het inderdaad déze Landino) en naar de prijs... dit paard zou qua bloedlijnen aardig wat op moeten brengen namelijk....