Niet passend zadel. WAT vinden jullie er dan niet goed aan??

Ze heeft zo lang stilgestaan doordat er niemand meer was om haar te rijden. En de eigenaren ditzelf niet kunnen/mogen. En de kinderen zijn nog te jong.
Een nicht van de eigenaar heeft eerder op de merrie gereden. En hij hoopte dat ze het rijden weer zou gaan oppakken. (Ze was gestopt wegens zwangerschap.) Maar ze is nu weer zwanger en heeft gezegd het rijden waarschijnlijk niet meer te kunnen oppakken doordat ze het te druk heeft.
Meerdere mensen kennen het paard, en de eigenaren en daarvan heb ik allemaal precies hetzelfde verhaal te horen gekregen zonder dat ze van elkaar wisten dat ik er geweest was.
Kamy; Een paard wat lang stilgestaan heeft kan zéker wel stijf worden als het weer aan het werk moet.
Wat vind je hier dan niet de basis aan?
Ik heb dan ook nergens gezegd dat ze lekker aan het knabbelen is. Maar juist dit; Op het begin van het rijden knabbeld ze heel erg op het bit, ze is dan nog wat gespannen en weet niet goed wat ze moet met haar hals/hoofdhouding.
Vind het eigenlijk wel grappig dat je zegt dat ik meer met ontspanning moet rijden. Als ik ergens erg op let is het toch zéker wel ontspanning. Juist vaak te veel. (Al vaker gehoord van verschillende mensen dat ik daar te veel op let.)
Carpe Diem; Ik zit op de laatste film(pjes?) contant door omdat ik het fijn vond zitten. En ik nog steeds erg slecht zie of ik op het goede been lichtrij.
Met teugels los draven blijft ze hetzelfde draven, op de volte teminste. Anders heb ik niet met losse teugels gereden.
Liezel1; Welke houding bedoel je precies?
Doom; Ik laat het zeker weten

Vera_noes; Zie ook bij Kamy. Kauwen/knabbelen op het bit hoeft niet alleen uit ontspanning te zijn.
superwoman; Ik zie zelf dat ze wat stijf loopt. Maar toch niet onregelmatig. Over haar mond. Hier word pas wat aan gedaan als ze van mij is.
Maar ik zal de DA vragen om er even heen te kijken als dat mogelijk is.
Kamy; Ik ook wel dat het commentaar goed bedoeld is.

Ik dwing haar trouwens zeker niet naar nageeflijkheid, ik vraag haar. Over de rest van het rijden ben ik het eens met de reactie van Esmir.
Moeite met in een rechte lijn lopen heeft ze ook wel.
Over je 3e reactie. Ik zeg niet dat ik geen verbinding heb. Zie andere reactie Esmir.
Juul; Ik zit er zeker wel lekker op

Over het onregelmatig lopen wat jullie zeggen..
Iemand met een (goed) paardenbedrijf, wie ook hoger in de sport gereden heeft en er zeker wel verstand van heeft, heeft gekeken naar de filmpjes en niets aangemerkt op haar lopen. Deze zou dat toch zeker wel zien en zeggen.
Verder heb ik de filmpjes ook nog laten zien aan een leraar van de paardensportopleiding hier. En erbij gezegd wat jullie zeggen, waardoor hij er extra naar gekeken heeft. Maar deze zegt dat ze wel regelmatig loopt. Wel wat stijf, maar zeker niet echt onregelmatig.

Vrijdagmorgen word ze gekeurd(Klinisch). Door een sportarts.
Als ze word goedgekeurd komt mijn instructrise de dag erna kijken.
En ik wil nog de manege-eigenaar van de manege waar ik eerst gereden heb proberen te laten komen.