Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spuit12 schreef:joh er staan paarden met 5 dekens op dat moet ieder voor zich weten toch. je heb ook paarden die het snel koud hebben zelfde als mensen
__KELLY schreef:Mensen kan je niet vergelijken met paarden daarom gaan ontzettend veel mensen de fout in met de verzorging en omgang in paarden omdat ze denken dat paarden precies het zelfde zijn als mensen..
Iedereen mag het voor zichzelf weten wat hij met zijn paard doet maar ik geef alleen maar een tip en mijn mening dat die 2 dekens met longeren dat je dan gewoon bezig bent met een zwak paard kweken en die tip kan je aannemen of niet maar de TS trekt zich er kennelijk niet zo veel van aan, ze heeft allemaal erg mooie spullen en truttels voor dr pony maar ik heb liever een oud zootje en iemand die echt zich verdiept in paarden dan alleen maar het uiterlijk.. dusja dan houd het op ...
Denica schreef:Bedankt voor je tips, de manier waarop doet al heel wat
Onderste deken heb ik extra hoog zitten en zit alelen bovenste sluiting van vast, waardoor hij zijn benen nog goed kan bewegen. Bij bovenste deken alleen middelste sluiting vast waardoor hij ook nog genoeg bewegingsvrijheid heeft
Ik zorg alleen dat hij buigt door gewoon goed de zweep te gebruiken, als ik aan de binnenkant ga plukken (wat je dus eigenlijk doet als je longeerlijn aan singel maakt) wordt het voor mijn gevoel niet minder aangezien ik dat ook niet mag doen als ik erop zit.
Alleen zie je dat hier ook weer niet terug, doordat (zaosl ik ook al in mijn beginpost schrijf), ik de zweep niet optimaal kon gebruiken doordat ik tegelijk fotos maakte. Normaal gesproken kan ik hem dus wel wat beter laten buigen.
Joepju schreef:Leuk paardje! Ik zou alleen zelf zonder zadel,zonder deken,zonder hoofdstel, zonder lijn, en al helemaal zonder slof...uuhhhhhh...eigenlijk met alleen het paard gaan longeren....Waarom?
Je zegt dat hij lekker fris kan zijn....nou; als je hem dan even lekker z'n gang laat gaan, krijgt hij het vanzelf lekker warm, en dan gebruikt hij die achterhand hoogstwaarschijnlijk veel meer dan hem op deze manier te laten lopen. En hij heeft er zelf ook veel meer lol in...![]()
Maar dat is mijn mening...veel geluk met hem!