Jasper (v.Valentino) @ longeerwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: Jasper (v.Valentino) @ longeerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:29

joh er staan paarden met 5 dekens op dat moet ieder voor zich weten toch. je heb ook paarden die het snel koud hebben zelfde als mensen Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:43

spuit12 schreef:
joh er staan paarden met 5 dekens op dat moet ieder voor zich weten toch. je heb ook paarden die het snel koud hebben zelfde als mensen Lachen

Mensen kan je niet vergelijken met paarden daarom gaan ontzettend veel mensen de fout in met de verzorging en omgang in paarden omdat ze denken dat paarden precies het zelfde zijn als mensen..

Iedereen mag het voor zichzelf weten wat hij met zijn paard doet maar ik geef alleen maar een tip en mijn mening dat die 2 dekens met longeren dat je dan gewoon bezig bent met een zwak paard kweken en die tip kan je aannemen of niet maar de TS trekt zich er kennelijk niet zo veel van aan, ze heeft allemaal erg mooie spullen en truttels voor dr pony maar ik heb liever een oud zootje en iemand die echt zich verdiept in paarden dan alleen maar het uiterlijk.. dusja dan houd het op ...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:17

__KELLY schreef:
Mensen kan je niet vergelijken met paarden daarom gaan ontzettend veel mensen de fout in met de verzorging en omgang in paarden omdat ze denken dat paarden precies het zelfde zijn als mensen..

Iedereen mag het voor zichzelf weten wat hij met zijn paard doet maar ik geef alleen maar een tip en mijn mening dat die 2 dekens met longeren dat je dan gewoon bezig bent met een zwak paard kweken en die tip kan je aannemen of niet maar de TS trekt zich er kennelijk niet zo veel van aan, ze heeft allemaal erg mooie spullen en truttels voor dr pony maar ik heb liever een oud zootje en iemand die echt zich verdiept in paarden dan alleen maar het uiterlijk.. dusja dan houd het op ...

Afgod

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:26

Denica schreef:
Bedankt voor je tips, de manier waarop doet al heel wat Lachen
Onderste deken heb ik extra hoog zitten en zit alelen bovenste sluiting van vast, waardoor hij zijn benen nog goed kan bewegen. Bij bovenste deken alleen middelste sluiting vast waardoor hij ook nog genoeg bewegingsvrijheid heeft Lachen

Ik zorg alleen dat hij buigt door gewoon goed de zweep te gebruiken, als ik aan de binnenkant ga plukken (wat je dus eigenlijk doet als je longeerlijn aan singel maakt) wordt het voor mijn gevoel niet minder aangezien ik dat ook niet mag doen als ik erop zit.
Alleen zie je dat hier ook weer niet terug, doordat (zaosl ik ook al in mijn beginpost schrijf), ik de zweep niet optimaal kon gebruiken doordat ik tegelijk fotos maakte. Normaal gesproken kan ik hem dus wel wat beter laten buigen.

Je zou ook kunnen proberen goede tips (zoals hierboven zeker gegeven) aan te nemen en er vooral wat mee te DOEN. Je zegt nu eigenlijk: 'bedankt voor de tip (want dat komt wel netjes over als je dat zo zegt) maar ondertussen doe ik het toch lekker op mijn eigen manier en ben ik niet van plan er iets aan te veranderen'. misschien als jij openstaat voor de kritiek en goede tips en er wat mee zou willen doen, dat het dan geen 100x meer herhaald wordt....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:59

dit is ook niet mijn manier van longeren. hier komen we niet verder dan het halster en hebben ze wel de mogeljkheid om lekker los en ontspannen hun rondjes te kunnen doen. dit oogt niet fijn voor je paardje, totaal geen ontspanning en kijk maar eens naar die blik in zijn ogen.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 08:43

@ Heleen 1988, ik heb zelf al vaak genoeg gezegd dat ik het er idd wel mee eens ben met zijn dekens, in het vervolg houden we het gewoon bij 1 en gaat deken gewoon af als we even bezig zijn (dit deden we ook al wel vaak, maar neit altijd).
Dus dat ik dan NIKS met het commetaar doe is jou vreemde conclusie.
En nee ik zeg idd niet op alles "oke is goed, doen we", want ik heb mijn eigen redenen om het op deze manier te doen.

@ Pellie: Die blik in zijn ogen kun je niet echt over oordelen, je weet niet hoe mijn pony normaal kijkt en bovendien is zijn oog op zowat alle fotos onscherp. Hij draait snel zijn ogen weg waardoor je oogwit ziet, ik vind hem niet heel anders kijken dan wanneer ik iets anders met hem doe.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:54

Joepju schreef:
Leuk paardje! Ik zou alleen zelf zonder zadel,zonder deken,zonder hoofdstel, zonder lijn, en al helemaal zonder slof...uuhhhhhh...eigenlijk met alleen het paard gaan longeren.... Haha! Waarom?
Je zegt dat hij lekker fris kan zijn....nou; als je hem dan even lekker z'n gang laat gaan, krijgt hij het vanzelf lekker warm, en dan gebruikt hij die achterhand hoogstwaarschijnlijk veel meer dan hem op deze manier te laten lopen. En hij heeft er zelf ook veel meer lol in... Go jij! Go jij!
Maar dat is mijn mening...veel geluk met hem! OK dan!

Hier sluit ik me bij aan! Als je je paard voor het rijden longeert zou ik hem lekker zonder bijzet laten uitrazen ipv hem zo strak vast te zetten, dan heeft dat longeren nog geen zin Clown