Valentino (v. Stravinsky) @ Zevenaar L2: 2x1ste!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Re: Valentino (v. Stravinsky) @ Zevenaar L2: 2x1ste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:38

Mooie proef hoor! Vind het heel keurig, veel succes nog met de komende wedstrijden! Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:43

Super hoor!
Hij blijft cool!
Heb je proef bekeken en je zou net met wat meer impuls mogen rijden en de neus moet meer voor de loodlijn blijven, ook in het halstrekken. Hij moet de hand meer voorwaarts volgen.

Las ergens iets over de stap... die is zuiver hoor, maar in het uitstrekken stapt hij beter. Daar zou hij alleen je hand constanter moeten volgen.
Vind je punten wel verdiend hoor!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:18

klasi schreef:
Echt geweldig hoe jij vooruit bent gegaan dat je zo commentaar op iemand durft te geven. Neem aan dat jij Anky gaat verslaan bij de aankomende Nederlandse Kampioenschappen. Ben jij nou zo een natuurtalent of klets je gewoon iemand anders na (je instructuer b.v.?). Veel succes bij de kampioenschappen! De groeten

Moderatoropmerking:
HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, niet voor offtopic reacties en persoonlijk gedoe.
Dit soort reacties graag achterwege laten.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:28

klasi schreef:
Hier nog één keer...
Natuurlijk is het allemaal goed bedoeld. Waar het mij om gaat, is dat het naar mijn mening erg lastig is om op basis van beelden van zo'n filmpje serieus rijtechnisch advies te kunnen geven. Het is natuurlijk leuk om met interessante termen te gaan smijten, maar ik denk niet dat iemand daar iets aan heeft.
Verder vraag ik me af hoe serieus je het commentaar kunt nemen van iemand die een zin schrijft waarvan de helft van de woorden fout gespeld zijn? (tog??? (b.v.)) Dit geldt niet voor iedereen, maar als jullie het allemaal zo serieus willen nemen, doe dan een beetje je best om het in fatsoenlijk Nederlands te formuleren. Of zijn jullie allemaal net begonnen aan de basisschool?

Voor sommigen is het erg moeilijk om degelijk nederlands te schrijven (voor mij in ieder geval en voor mensen met dyslexie) , ik heb daar ook nogsteeds moeite mee (en zit in examenklas waar je tog wel degelijk voor de 100% zonder spelfouten iets moet kunnen schrijven dus dat ten 1e) maar ik gelloof dat iedereen vaak wel zijn best doet om netjes Nederlands te schrijven dus commentaar hier wel degelijk serieus kan worden genomen.
En daarbij moet je ook rekening mee houden dat je hier te maken heb met een breede leeftijdscatogorie (je heb er kids van 10 bij zitten en volwassenen van 40 soms 50 en een enkeling ouder)

Ten 2e is Horses At word bedoelt om je rijfoto's te tonen waar je rijtechnisch commentaar op krijgt. Soms zijn het hele goede tips (wat sommigen wel niet goed kunnen zien vanaf een foto) maar soms zitten mensen er ook naast omdat het momentopnamens zijn maar dat is niet altijd het geval.

En ik denk dat die interesante termen een paardenruiter dagelijks tegenkomt dus er wel bekend mee is en anders kan je tog altijd vragen of ze die termen wat eenvoudiger uit kunnen leggen . Iedereen heeft een andere manier van praten dus je kan niet altijd elkaar begrijpen.

Maargoed lees het bericht van oscar al (alleen iets te laat) dus voor verdere discusie is de pb knop misschien handig.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:18

Meis het ziet er goed uit en dibbes is zo lekker! Lovers

liefs Kusje

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:22

Ziet er goed uit Marieke! echt een leuk ding is het Knipoog op naar het Z!

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:36

Net het filmpje gezien. Het ziet er erg netjes uit. (vooral de middenstap Vingers aflikken ) Wanneer ga je over naar de M. want daar ben je zeker klaar voor. p.s. was achterwaarts eruit geknipt?

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:41

Jeetje, nette proef hoor, afentoe kleine foutjes maar dat geeft niet.

Let er alleen wel op dat je je hakken wat meer uitdrukt.
Verder denk ik dat je misschien toch iets meer op kan richten, net even iets hoger.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:20

Bedankt allemaal! Haha!

Barlie: Haha ja die heb ik eruit geknipt *LOL* Deze keer ging het niet zo, terwijl het normaal goed gaat.
Ik moet sowiezo nog 3 wintsp, en dan kijk ik wel. Denk dat ik rond de 12 wintsp ga en dan over naar het M1. Tenslotte rij ik nog niet zolang L2.
Basic: Bedankt, daar moet ik idd op letten!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:49

Ben het ook wel eens met het commentaar dat het neusje er wat meer uit zou mogen, lijkt soms wat opgekropt! Verder zou je em soms wat meer mogen begrenzen, hij lijkt bij sommige onderdelen wat over zijn buitenschouder te vallen!! Verder ziet het er goed uit en zijn jullie een leuke combi *LOL* Heel veel suc6 verder!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:46

FloortjeM schreef:
je hebt een mooi paard hoor! Je rijdt hem ook netjes. Je moet alleen wel echt op je takt passen, want het is nu steeds een langere en dan weer een paar kortere en dan weer eens wat meer of wat minder lengte in de pas, en dat geeft een onrustig beeld.
Verder heb je nogal losse enkels. Je tenen steken naar buiten en je prikt je paard veel met je spoor. Als je je enkels wat vaster houdt, zit je wat rustiger, kan je meer kuit en minder spoor geven en dan wordt je tact misschien ook beter.

In je voltes blijft je paard niet netjes met zijn achterhand in het spoor van de voorhand. Hij loopt niet echt over de buitenschouder weg, maar hij zwenkt wel echt uit.

succes

Hier ben ik het wel mee eens, maar dat is ook het enigste commentaar. Ik vind jullie echt een hele nette combinatie en je hebt een zeer mooie proef gereden!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:50

Wow, ik vind jullie een prachtige combinatie! Tips heb ik niet aangezien ik zelf nog hoop zover te komen! Maarre keep up the good work Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:24

Erg leuke combinatie. Maar je zegt ook zelf dat je steeds meer het gevoel krijgt dat je hem onder controle hebt Lachen fijn hej, dat het trainen toch zin heeft.

Nette L2 proef, je zit netjes. In de schouders mag het wat losser. Jij en je paard Lachen probeer hem iets luchtiger te houden van voren. Maar dat hij wel blijft nageven, zodat hij nog meer kan/gaat sjouwen. Probeer tijdens de training veel overgangen te rijden en te schakelen zodat hij nog wat sneller aan je been wordt en van achter sterker wordt.

Verder ga zo door Lachen kom maar op met de foto's en filmpjes!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 08:34

Dankjullie wel ! Lachen

Miss_Blimm: Daar zijn we al mee bezig Knipoog

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:24

Ik vind het niet gek dat jullie hebben gewonnen wat een super proef! probeer hem wel bij het stappen iets constanter in de aanleuning te houden en ook bij de overgang galop draf (wel een hele moeilijke oefening hoor!) Ik kan het natuurlijk alleen maar beoordelen van deze film voor de rest super! jullie gaan het nog heel ver schoppen samen!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 14:42

Klopt! Bedankt Bloos Haha!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:08

Wat een superleuk paard! Lachen
Ik woon dicht bij Zevenaar, hoop dat ik je nog een x ooit zie rijden daar op wedstrijd Knipoog
Alleen bij het filmpje rond 3 minuten, vind ik de aanleuning van het paard niet gelijkmatig, en af en toe mag het neusje er iets meer uit. Verder wil ik zeggen dat ik het een prachtig dier vind (A)

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:32

helemaal mee eens!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 20:49

Dankjewel!
Ik rij daar wel eens vaker, dus dat komt !
We gaan nu bezig om de puntjes op de i te zetten!