Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ellen82 schreef:Ik heb een beetje meegelezen...
Zou je niet mogen verwachten dat bij de topruiters de hele basis (rechtop zitten, handen rechtop, benen lang e.d.) gewoon automatisme is zodat dat er gewoon in zit, ook al komt er bij zo'n wedstrijd veel spanning kijken?
jasmijn78 schreef:Een zit moet bovenal functioneel zijn en een paard niet hinderen.
Yamcha schreef:Maar Giotto: er zijn dus ruiters die het wel lukt op een trensje.
WinBinChes schreef:OP grote vlakte ben ik het met Jasmijn wel eens, maar ik vind het jammer dat er weer gelijjk naar de basis wordt getrokken.
Esperanza schreef:Vind je? En omdat het slechter kan is het goed genoeg?
giotto schreef:Ik zou alle tegenstanders van " de ijzerwinkel in de mond van springpaarden " wel eens een parcours van 1.60m willen zien rondrijden op een trensje...
Yamcha schreef:Zal per paard ook verschillend zijn denk ik, maar keuze zat in bitten imo zonder dat je naar een straf bit hoeft te grijpen, toch?
Denk ik dan
Urielle schreef:Vanuit jouw opmerking over Gal met Totilas begrijp ik dat dit inmiddels erg verbeterd is.
.
modie schreef:Dus de manier om op Prix st George-niveau te komen is dus zo.
Citaat:Ik zou alle tegenstanders van " de ijzerwinkel in de mond van springpaarden " wel eens een parcours van 1.60m willen zien rondrijden op een trensje...
Citaat:Snel genoeg galoperen om niet buiten tijd te zijn, de juiste afstanden gereden krijgen , de juiste hoeveelheid galopsprongen in technisch heel moeilijke lijnen en combinaties,...
En dan nog eens aan je houding moeten denken...handjes rechtop , benen stil , ellebogen naast je lichaam???
Komaan zeg,denken jullie echt dat die topruiters aan niks anders moeten denken tijdens een parcours?
WinBinChes schreef:@ Yamcha, ik heb niet het idee dat topruiters hier onder vuur genomen word. Eerder onder de loep. en daar kunnen we altijd wat van leren.
jasmijn78 schreef:modie schreef:Dus de manier om op Prix st George-niveau te komen is dus zo.
Die conclusie is wel wat kort door de bocht vind je niet?
Op alle niveau's zie je dingen die niet door de beugel kunnen, maar om dan meteen te concluderen dat dat dan DE manier is om ergens te komen vind ik kortzichtig. Bovendien die je de vele ruiters die wel fijn en netjes met hun paard bezig zijn ernstig te kort.

.