Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jorine_Falco schreef:Trouwens, Natas rijdt op Joy soms zonder spoortjes, en dat merkt ze dan gelijk aan Joy.Dus ik denk niet dat het erg sneu is voor Joy, want Joy vindt het nog leuk ook.

vera_pino schreef:ruiter straalt!
Maar volgende keer is het handiger om even wat dingen uit te leggen aan de ruiter.
zoals :
hoe te drijven, hakken uitdrukken en je kuit aanspannen
de teugelvoering, ook al rijd ze normaal western als je op deze manier rijd is
het naar mijn weten vriendelijker om de teugels van onder naar boven te nemen.
Dus tussen pink en ringvinger.
Verder is het mischien handig om een ruimer touwtje op het zadel aan de ringetjes voorop
te maken als ze deze dan bij de teugels pakt en de handen dus op dezelfde plek houd
en been geeft komt de pony vanzelf wel naar beneden.
Ook is het mischien beter om de beugels een gaatje korter te doen. Ook als ze normaal western
rijd en het onwennig zit na een paar minuten is ze gewend en dan kan ze beter haar balans zoeken.
Ik heb ook zo een tijd moeten rijden omdat ik dan veel rustiger zat en mijn balans kon zoeken.
zonder de pony in de weg te zitten. Als de balans dan goed is kun je weer met langere beugels werken.
MyHorseGirl schreef:Iedereen doet weer hier alsof dat weer verschrikkelijk is, maar sorry, waar gebruik je sporen dan voor, als het niet is om je pony wat meer vooruit te branden? Als extra hulp? En dat van die touwtjes begrijp ik ook wel. Als de eigenaar denkt dat haar pony op dat moment het touwtje nodig heeft, dan is dat zo. Zij zal heus wel weten hoe ze het moet gebruiken.

Jorine_Falco schreef:buster4ever schreef:touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen..koop dan een martingaal ofzo:S..sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze haar teugels moet vasthouden :S die snap ik niet... zo iets noem ik hoe verziek ik mijn pony..
die pony krijgt nu elke keer die spoortjes in ze lijf geprikt...
dan de houding etc...
beugels meer bij haar tenen teugels goed vast en korter...
en wat betreft t balkjes draven"springen" had t touw eraf gehaald je pony kan ze nek zo wel breken
Om deze reactie's kan ik echt boos worden. Maar ik zal me inhouden.
'' Touwtje er volgende keer afhalen want die pony word gewoon gedwongen om in de krul t lopen.. koop dan een martingaal ofso :S..''
Kan jij nou echt niet lezen? Zoals je ziet, heeft Natas al een paar keer gezegt dat het toutje daar niet voor bedoeld is. Zo wordt bokt niet gezelliger hoor, met dit soort reactie's die én onvriendelijk zijn én al een paar keer zijn gezegt en beantwoord!
'' Sporen bij een kind wat niet eens goed kan rijden en niet eens na 1 jaar les weet hoe ze de teugels moet vasthouden :S.. ''
Zóáls je al kon lezen, rijd dit meisje normaal western. En nog helemaal niet lang, en rijd ze pas de 2e keer een beetje dressuur&Springen op Joy.Ik zou jou dan wel eens zien rijden, als je én western rijd en niet lang rijd. Tsjaah, dan weet je misschien niet goed hoe je de teugels moet vasthouden he.
En wat betreft de spoortjes; Misschien had Natas dat wel fout. Maar ik weet dat Joy zowiezo al wat slechter op de hulpen is qwa béén, dus ook voor he tnichtje was he tnodig om d'r hulpen iets te verduidelijken.
'' Die snap ik niet.. Zoiets noem ik hoe verziek ik mijn pony.. ''
1 ding; Joy wordt niet verziekt. Natas houdt hartstikke veel van Joy, en behandeld haar op een heel eerlijke manier. Maar misschien deed ze het nu fout door het touwtje. Oké , kan gebeuren toch?! Maar ik weret, Joy wordt héél eerlijk behandeld. Dus zeg maar niet dat ze d'r pony verziekt.
![]()
Daar kan ik echt zo booxs om worden. Dit meisje rijdt niet vaak op Joy, en ze doet het voor het plezier.
Trouwens; Natas rijdt normaal nooit met touwtje. Dus als dit meisje nou niet vaak komt rijden, kan ze echt niet na 1x verziekt zijn hoor
Nou, hoop dat iik me heb kunnen inhouden.
Snoevie schreef:Jorine_Falco schreef:Trouwens, Natas rijdt op Joy soms zonder spoortjes, en dat merkt ze dan gelijk aan Joy.Dus ik denk niet dat het erg sneu is voor Joy, want Joy vindt het nog leuk ook.
geen enkele pony zal het leuk vinden om met sporen gereden te worden zeg,want een onzin zeg.
maargoed![]()
het maakt mijns inziens niks uit of iemand western rijdt,om mee te beginnen.
het commentaar over de sporen en het touw is duidelijk,iedereen maakt weleens een fout,volgende keer beter.
ruitertje heeft het wel naar dr zin zo te zien,leuk!
volgende keer idd je nichtje even uitleggen hoe ze beter de teugels kan vasthouden.
veel succes
. Ik bedoel juist dat JOY het LEUk vindt om te RIJDEN! EN nie tmet spoortjes hoor. Gerner schreef:Pfffff, ongelofelijk zeg, wat een reakties.
Ik vind ook een touw niet handig en zie liever ook geen kinderen met sporen rijden.
Maar op deze foto's zie je heel duidelijk dat dit een keertje rijden is.
Ze stralen beide, en de TP is ape trots.
Ik zie overal de grootste martelingen van paarden. In de topsport is het huilen met de pet op.
Wat een gedoe zeg.
Dit meisje is gewoon heerlijk aan het genieten van eventjes op een pony zitten.
Ze zit nog maar een jaar op les!
Op te wel ze heeft hooguit 50 keer op een pony gezeten, wat kan je dan nog maar?
Nee alle mensen met commentaar, jullie trekken vast volle zalen!