Valar (v. Flemmingh) @ relaxed trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: Valar (v. Flemmingh) @ relaxed trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:26

Mooie foto's ziet er goed uit, leuk paard Knipoog

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:33

Volgende keer Tabitha neem je jouw prachtige setje voor mij mee, ik vind echt dat het setje Valar goed staat!

Het rijden ziet er fijn uit, Valar blijft knap met zijn lange benen en mooie hoofd. Ik ben benieuwd hoe hij nu beweegt in real life.
Misschien een keer een filmpje?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:44

Leuke foto's.
Je paard heeft wel wat weg van mijn Flemmingh Ulana. Haha!

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:04

VValar schreef:
saaraah schreef:
Ik vind die diepe en ronde foto's niet fijn.

De verdere foto's vind ik echt top! Je rijd erg netjes en hij pakt het voor zo'n jong dier echt goed op Haha!

Waarom niet? Verder bedankt! Haha!

Ik houd niet van het plaatje diep, rond, ver achter de loodlijn. Het paard moet zich in de rug loslaten door goed van achteren te komen, niet door van voor diep en rond te lopen, waardoor het gewicht alleen maar naar voren komt, jij meer gewicht in je handen krijgt en het paard meer moeite moet doen in evenwicht te blijven lopen. Overigens krijg je door dat diepe rijden wel een spectaculair voorbeen, dat dan weer wel...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 23:07

Dat van dat spectaculaire voorbeen, heb je dat zelf ervaren of alleen maar van horen zeggen?...
Waarom zie jij de twee dingen laag en rond rijden, én goed van achteren naar voren rijden als twee aparte dingen die niet samen kunnen gaan? Imo kunnen deze twee dingen zeer zeker goed samen, en versterkt het één (laag en rond rijden) juist het ander (achter activeren) (en andersom). Bovendien werkt het bij dit paard voordelig omdat hij er los van wordt in zijn rug. Hierdoor hangt hij ook echt niet in mijn handen Knipoog
Afijn, dit is mijn visie op deze manier van trainen Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 23:11

fresco schreef:
Om over het dragen terug te komen, je zegt het zelf al, paard mag meer gesloten gaan in de contragalop.
Ook ziet het er uit op de foto (correct me if i'm wrong) dat tijdens je draf verruimingen je paard wat sterk wordt, als je paard meer tot dragen over gaat zal hij lichter worden in de voorhand.

ps. heeft madeleine al een kindje?

Madeleine heeft (naar mijn weten) nog geen kindje. Volgens mij moet die er wel een dezer dagen aankomen. Spannende tijden voor ze Lachen

Sterk in de hand wordt Valar overigens niet in de verruimingen, misschien geeft deze foto wel een vertekend beeld. Echter moet hij wel lichter en ronder van voren worden, dus dat is idd een punt om aan te werken!

@ Ursy; dat is goed, het setje is te leen! Ik zal de foto's van jouw nieuwe knappe aanwinst ook snel bewerken zodat je hem op bokt kunt laten zien.
Filmpje is leuk inderdaad, moet er maar een keer iemand aan toe zetten haha.

@ Kir_Ples, leuk dat je overeenkomsten ziet tussen jouw Flemmingh en Valar. Heb je het Flemmingh topic al gevonden?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:23

Ik weet niet of je dit paard bewust achter de loodlijn laat lopen?

Op de draffoto's zie je dat de passen aan de voorkant groter zijn dan aan de achterkant
Op de 1 na laatste foto vind ik de beweging beter worden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 09:19

Ik laat hem bewust achter de loodlijn lopen ja, hij wilt zich namelijk graag opdrukken en voor die loodlijn blijven lopen. Hartstikke leuk voor in je proef, maar in de training wordt hij daar niet losser van.
Die drafpassen zijn alleen een momentopname. Een moment later en hij had zijn passen wel afgemaakt en zijn beweging afgerond. Die uitstrekfoto is bijvoorbeeld een moment waarbij hij net zijn passen heeft uitgemaakt. Als hij achter niet actief was, had je dat juist op die foto ook moeten zien Lachen

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:56

Ik vind het laag en rond rijden en soms wat dieper doorvragen ook niet zo verkeerd hoor. Je maakt de paarden daar inderdaad lekker los mee. Als je hier beetje mee speelt (dan weer laag, diep en rond en dan weer wat hoger instellen) zal je paard zeker niet hangen en juist achter beter doortreden. Het moet je paard (en je eigen rijstijl) overigens wel passen. Misschien past het jou of jouw paard niet en vind je het daarom niet zo fijn. Zoveel mensen, zoveel verschillende rijstijlen en voorkeuren natuurlijk. Niks mis mee.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:12

leuk beestje Haha!

komt wel goe dinhet M2 Knipoog

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:03

Abrahams schreef:
Ik vind het laag en rond rijden en soms wat dieper doorvragen ook niet zo verkeerd hoor. Je maakt de paarden daar inderdaad lekker los mee. Als je hier beetje mee speelt (dan weer laag, diep en rond en dan weer wat hoger instellen) zal je paard zeker niet hangen en juist achter beter doortreden. Het moet je paard (en je eigen rijstijl) overigens wel passen. Misschien past het jou of jouw paard niet en vind je het daarom niet zo fijn. Zoveel mensen, zoveel verschillende rijstijlen en voorkeuren natuurlijk. Niks mis mee.

Mijn paard wordt ook met veel variatie in hoofdhoudingen en schakelen gereden, ik heb er helemaal geen moeite mee.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:34

Ulissa schreef:
Mijn paard wordt ook met veel variatie in hoofdhoudingen en schakelen gereden, ik heb er helemaal geen moeite mee.

Vind ik ook. Ze worden er vaak toch wel fijner en losser van. Die van mij kan ik nog niet zo rond, diep en laag rijden als Vvalar op de foto's laat zien. Dit omdat hij hiervoor de balans en kracht gewoon nog niet heeft en hij dan enorm in z'n voeten gaat slaan. Het hangt dus ook een beetje van het trainingsniveau af vind ik. Ik denk dat veel mensen deze methode verwarren met in de krul trekken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 12:32

Precies Abrahams. Jij legt het prima uit Knipoog

Dank je CoriienRN, we gaan ons best doen. Eerst maar héél hard trainen!

Dan lijken we het toch eens te zijn over de manier van trainen Ulissa Knipoog Hoezo vond je de foto's dan niet fijn ogen?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:47

VValar schreef:
Precies Abrahams. Jij legt het prima uit Knipoog

Soms heb ik van die verhelderende momenten! Clown

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:52

Wat een super mooi beestje!!! Wauww!!

JapSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:00

Hee!
Probeer hem meer te laten nageven! hij komt teveel omhoog met zijn hoofd en zet zijn nek vast..dus rij hem meer naar beneden!
Het losrijden ziet er wel super goed uit!
Suc6!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 13:07

Umm probeer eerst het topic eens door te lezen Knipoog En of ik na geef of niet kun je niet op deze foto's zien Clown Als ik niet zou nageven zou dat betekenen dat ik hem zou vastzetten. Dat is niet op de foto's imo te zien. Bovendien moet paard ook nageven, en dat zie je ook niet.
Hals wordt overigens op deze foto's meer omlaag gezet dat dat hij omhoog komt en zich er uit drukt. Misschien toch eventjes wat beter kijken voordat je deze dingen zegt Knipoog

Bedankt sanne_shet !

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:09

Ik volg jullie topics al een aardig poosje, en wat mij opvalt is dat Valar echt lekker spieren erbij heeft gekregen, hij ziet er goed uit. En je rijdt hem ontzettend netjes. Moet helemaal goedkomen met jullie M2 debuut.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:10

JapSter schreef:
Hee!
Probeer hem meer te laten nageven! hij komt teveel omhoog met zijn hoofd en zet zijn nek vast..dus rij hem meer naar beneden!
Het losrijden ziet er wel super goed uit!
Suc6!!

Uuh op de eerste foto's rijdt ze hem juist diep en rond. Is dat dan niet laag genoeg?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 13:18

Nóg dieper dus Abrahams. Anky style Haha!

Bedankt MissJ. Wat grappig dat jij wel weer ziet dat hij meer bespiering heeft gekregen. Sommige hier vinden hem iets aan de schrale kant i.t.t. eerdere foto's. Ik zelf zie het niet zo, maar ben zelf natuurlijk ook niet objectief. Maar goed om te horen dat jij hem iets vindt verbeterd in bespiering Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:19

Abrahams schreef:
Uuh op de eerste foto's rijdt ze hem juist diep en rond. Is dat dan niet laag genoeg?

Nee, hij moet met zijn oortjes de grond raken Haha! Sorry, flauw.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:26

MissJ schreef:
Abrahams schreef:

Nee, hij moet met zijn oortjes de grond raken Haha! Sorry, flauw.

Je leest het Vvalar, toch nog wat harder trekken. Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:17

Hey Tabitha, Leuk om weer foto's van Valar te zien! Hij komt duidelijk meer in sportconditie op zijn nieuwe stal, babyvet is eraf getraind! Misschien dat hij daardoor zo lekker energiek is de laatste tijd? Hij begint echt met een ruim voorbeen te lopen, lekker uit de schouder. Als de lendenpartij zich meer vult zal ie van voor zich ook minder makkelijk eruit drukken en gaat ie meer vanuit het achterbeen lopen, goed dat je daarop zo traint, wat ronder zetten kan daarbij een goed hulpmiddel zijn! Los door zijn lijf heb je erbij gekregen bij hem Knipoog, hij ziet er altijd fijn los uit en beweegt steeds fijner van de grond.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:20

Gezellig onderschrift heeft die Tabs weer. En dat terwijl haar paard zo'n fijn beeld geeft op de foto Knipoog

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:03

Fijne foto's om naar te kijken Tabitha! Hoewel ik het in het echt ook heerlijk vind om naar te kijken, jullie zijn een mooie combinatie. Alvast succes met je M2 debuut! Lachen