Eline schreef:[list=1]
[*] Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?[*]
[b]Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen? [/[*]
[b]Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
1 Lastig, vooral omdat er "strenge" stijlfiguren gelden op bokt, maar niet iedereen is nou eenmaal perfect/doet het op dezelfde manier. Natuurlijk is het wel goed om op fouten gewezen te worden, maar mensen zouden moeten proberen een paar goede dingen te benoemen en dan op een positieve manier de verbeterpunten aangeven. Discussies over verschillende meningen (TS die het helemaal niet eens is met reacties, verwijten over en weer, etc.) zouden verboden moeten worden. Dus een keer zeggen wat jouw mening is, en daar verder niet over ruzieën. Natuurlijk wel erover uitleggen, enz, maar aan dingen als "ze luistert toch niet", beschuldigingen etc. erger ik me altijd.
2 Nog zo'n probleem idd. Dingen moeten wel gezegd kunnen worden, (ook vaker). Ik vind het in principe niet erg als mensen hetzelfde opmerken, als ze maar uitleg/tips/hun mening er over geven. Dus niet 20 keer "je tenen..." maar dan juist tips om daar op te oefenen oid. Alleen opsommen van dit soort dingen moet (imo!) wel verwijderd worden, daar heb je niks aan. Ook graag meer uitleg/tips erbij, anders maar niks erover zeggen.
3 Zo laten staan, waarom veranderen? Al kan het misschien duidelijker zijn voor nieuwe bokkers. Het kan ook gebeuren dat er dan (bijna) alleen nog maar op dat deel wordt gekeken, niet bevordelijk voor andere topics.
4 Qua hoeveelheid... misschien niet minder dan 5 foto's ofzo? Over te weinig foto's kun je niet veel zeggen. Te veel komt ook voor, maar daar gelden toch al algemene regels voor? Imo voldoen die prima. Voor openingsposten zou er misschien een (tag?) systeem bedacht kunnen worden, zodat het meteen duidelijk is om wat voor soort werk het gaat. (Dressuur, springen, cross, misschien ook niveau's, beleren paard, jonge ruiter, paard met probleem ed)
Hopelijk komen er duidelijke verbeterpunten uit deze vragenlijst, ben het er helemaal mee eens dat het minder wordt hier!