jaartje @ training, 10 maanden drachtig (V. Folkert X Karst)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Re: jaartje @ training, 10 maanden drachtig (V. Folkert X Karst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:03

lotjj92 schreef:
ze is duidelijk drachtig, haar uiers zijn inmiddels volgelopen. ze heeft ook niet anderhalve week stilgestaan. ze is elke week zeker een uur buiten geweest. heb haar ook elke dag los laten rennen 20 minuten zodat ze lekker beweging krijgt, dus ik rijd haar echt niet ineens uit het niets! ik heb denk ik zo'n 20 minuten gereden. nog lekker buiten wezen uitstappen, ze gaf helemaal niet aan moe te zijn. maar vond het voor haar genoeg geweest! een zweepje heeft ze nog nodig. ze kan heel moeilijk gaan doen, door bijv niet door de bak te willen. het zijn echt super kleine spoortjes, ik gebruik ze ook nauwelijks.

Dus behalve dat uurtje enn die 20 minuten rennen en af en toe rijden komt ze niet naar buiten?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 10:04

xMariekee schreef:
lotjj92 schreef:
ze is duidelijk drachtig, haar uiers zijn inmiddels volgelopen. ze heeft ook niet anderhalve week stilgestaan. ze is elke week zeker een uur buiten geweest. heb haar ook elke dag los laten rennen 20 minuten zodat ze lekker beweging krijgt, dus ik rijd haar echt niet ineens uit het niets! ik heb denk ik zo'n 20 minuten gereden. nog lekker buiten wezen uitstappen, ze gaf helemaal niet aan moe te zijn. maar vond het voor haar genoeg geweest! een zweepje heeft ze nog nodig. ze kan heel moeilijk gaan doen, door bijv niet door de bak te willen. het zijn echt super kleine spoortjes, ik gebruik ze ook nauwelijks.

Dus behalve dat uurtje enn die 20 minuten rennen en af en toe rijden komt ze niet naar buiten?

ik schreef het verkeerd, inplaats van week=dag dus elke dag zeker een uur buiten geweest. gisteren heeft ze ruim 4 uur in het zonnetje gestaan Pling

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:11

lotjj92 schreef:
ik schreef het verkeerd, inplaats van week=dag dus elke dag zeker een uur buiten geweest. gisteren heeft ze ruim 4 uur in het zonnetje gestaan Pling

Maar soms komt ze dus maar een uur per dag naar buiten? Ik vind dat best wel weinig en ik hoop niet dat ook dat veulen soms 20 uur per dag op stal moet staan..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 10:14

nou sorry hoor maar op een manege zien paarden maanden geen daglicht. jara wil niet eens naar buiten! moet haar vaak naar buiten sleuren. ze staat net zo lief in haar stalletje wat om te peuzelen. in het land staan kan niet. en zodra het weer en het land het toelaat gaan ze direct het land op! als het slecht weer is staat ze niet heel lang buiten, en als het lekker weer is wel. maar dan staat ze al vaak voor het hek omdat ze haar stal in wil!

als jij het zielig vind dat mijn paard maar een uur buiten staat, moet je beter om je heen kijken. het gemiddelde paard dat ik ken, komt niet verder dan een uur rijden. en anders staan ze gewoon de hele dag op stap. en vaak is het een uur rijden in de binnenbak.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:21

lotjj92 schreef:
nou sorry hoor maar op een manege zien paarden maanden geen daglicht. jara wil niet eens naar buiten! moet haar vaak naar buiten sleuren. ze staat net zo lief in haar stalletje wat om te peuzelen. in het land staan kan niet. en zodra het weer en het land het toelaat gaan ze direct het land op! als het slecht weer is staat ze niet heel lang buiten, en als het lekker weer is wel. maar dan staat ze al vaak voor het hek omdat ze haar stal in wil!

als jij het zielig vind dat mijn paard maar een uur buiten staat, moet je beter om je heen kijken. het gemiddelde paard dat ik ken, komt niet verder dan een uur rijden. en anders staan ze gewoon de hele dag op stap. en vaak is het een uur rijden in de binnenbak.

Ik snap wel dat het soms niet mogelijk is je paard meer naar buiten te laten gaan, mijn pony stond op haar oude stal ook maar iets van 2 uur buiten.. maar een veulen kan je echt niet 20 uur per dag op stal, die heeft gewoon die beweging nodig Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:23

mijn god mensen wat zijn jullie een stelletje.........
waar maken jullie toch een probleem om,
ik vind dat je paardje er toppie uitziet,

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 10:24

als je dit hele topic eens goed doorleest, zul je lezen dat ik het beste met mijn paard voor heb. en dus ook met het veulen! al onze paarden glimmen, en zijn super gelukkig. wij weten echt wel wat we doen hoor! hoef me niet nog vaker te verantwoorden denk ik zo, in de winter heb je de mogelijkheden gewoon niet. en dan vind ik dat ze al super veel buitenkomen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 18:07

Jara is inmiddels aan het kegelen Ja

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:37

oh ben benieuwd,
dan zal het niet meer lang uren Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:50

heel spannend ja Haha! , gok dat het er binnen een week is. vanacht sowieso nog niet. maar daarna moeten we maar gaan controleren snachts

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:04

Lotte Haha!
wat heb je een superr knappe merrie Haha! je rij foto's zien er goed uit Knipoog
xx

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 08:21

dankje! jara is nu echt op het eind. melk loopt uit de uiers, ze heeft steeds haar staart omhoog. we dachten dat het vanacht al zou komen. maar we weten zeker dat ze vandaag of vanacht gaat bevallen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:29

Wat ontzettend spannend. Lachen
Wel een maandje te vroeg dus?

Vind ze er echt super slank uit zien, mijn merrie was een tonnetje op het einde van haar dracht.

Succes met de bevalling alvast, hopelijk gaat alles goed en word er een mooi gezond veulen geboren met een hele trotse mama Knipoog

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 08:52

jeetje wat leuk!! En trouwens beweging kan nooit kwaad als de merrie nog niet aangeeft dat ze er geen zin in heeft. Het is niet meer haar eerste dus ze weet wat het is. Jerke is een mooie hengst! Maar wat ga je doen met die veulens? Ik hoop dat de bevalling snel verloopt!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 08:55

we hebben nog een jaarling van haar, die blijft tot ie zeker 3 is. dan gaat ie naar de keuring, kijken we hoe die zich onder het zadel gedraagt. en aan de hand daarvan kijken we of we hem houden of niet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:16

Moderatoropmerking:
HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar op foto's, en eigenlijk niet voor allerlei zaken daar omheen Knipoog
Vandaar ook het verzoek om hier alleen rijtechnisch commentaar te plaatsen, overige zaken mogen via PB of in een ander topic.