winoa @ longeren voor het eerst met elastiek....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

Re: winoa @ longeren voor het eerst met elastiek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:16

inowa schreef:
ik WEET dat hij zo bevestigd moet worden maar er is door verschillende mensen geadviseert om het op deze manier te doen omdat het voor de pony fijner is...

dat lijkt mij niet Knipoog
als jij een elastiek onder je oksel krijgt en je beweegt dan snijdt dat toch langs je oksels?.. en steld at hij een hele gekke sprong maakt dan kan hij zo zijn been er in zetten Knipoog

wel een hele vette pony.. !!
een welshje of niet Lachen ?

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:22

Wij longeren ook altijd op deze manier, hiervan gaan ze hun rug goed gebruiken. ziet er goed uit, hij mag iets strakker maar voor een eerste keer moet je zelf ook even kijken hoe hij erop reageert. leuke pony heb je!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:29

Wat een leuke pony! En als je wat je doet maar doordacht en met beleid doet komt het vast wel goed.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:41

Wat een leuke pony om te zien! Ik vind vooral de laatste foto leuk:) Dat oogje hihi:)

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:19

ik vind het levensgevaarlijk.
het elastiek is nergens aan bevestigd. als die pony een keer raar doet, en het elastiek naar voren richting hals gaat, gaat je pony erin staan.
gevolgen hiervan hoef ik denk ik niet uit te leggen.
onverantwoord, dit.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:21

Het is zielig voor je pony, hoe jij hem longeert zorgt voor lichamelijke klachten. De NH methode is veel beter!!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:09

zucht......... voor diegeen die het allemaal zo zielig vinden....
NEEM EENS CONTACT OP MET EEN DIEREN FYSIOTHERAPEUTE!!!

en oordeel dan nog een keer

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:20

laurahi schreef:
Het is zielig voor je pony, hoe jij hem longeert zorgt voor lichamelijke klachten. De NH methode is veel beter!!!

NH betekent niet altijd goed hoor... en lichamelijke klachten door deze manier van longeren? Nee, als het met goed beleid gebeurt (en de TS weet wat ze doet) niet, in tegendeel, want als je even het topic had doorgelezen kun je lezen dat paarden vrijwel altijd goed reageren met deze manier van longeren. En iemand postte ook dat ze deze manier aangeraden had gekregen van een fysio.

On topic: je ziet inderdaad dat Winoa er nog even aan moet wennen, maar ze doet het netjes hoor! Wat een beertje Vork.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:52

Ik vind er niks zieligs aan. Okee, het lijkt me niet comfortabel voor zijn okseltjes, ik zou het zelf met een singel doen.
En als hij erin gaat staan is dat ook nog geeneens een ramp want het is elastiek dus geeft mee, maar ik zou het wel proberen te voorkomen.
En ik geloof echt niet dat hij hier lichamelijke klachten van krijgt hoor, mits je het niet iedere dag doet. Hij kan zich niet vastzetten op een elastiek.
En NH is goed maar niet zaligmakend hoor!

Shetjeees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:29

Laura's reagtie vind ik wel een beetje over dreven ,
Maar ik zou hem ook nooit zo longeren , ik zo het vast maken aan een longer singel want dit is idd gevaarlijk..
Ik ben niet zo van het longeren met bijzet enzo,
Maar het is ook ECHT NIET zielig !!
Maar ik zou het dus vast maken aan een longer singel ..

Verder ERG SUPER leuk beestje , en wat heeft 'tie' een leuk koppie , heel vriendelijk..
En ik zou me erg niks van aan trekken wat een klein kind zegt , als hij denk dat dat een ezel is , heeft hij zeker nog nooit het verschil tussen een pony en ezel gezien !!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:57

Ik heb het ook weleens zo gedaan bij mijn A-tje, meer om het feit dat ik geen longeersingel kon krijgen. Op zich ging het prima, maar ik had er niet helemaal een lekker gevoel bij.
Tip: koop de kleinste maat longeersingel die er is (pony), meet je pony rondom en laat 'm innemen op de naaimachine of als je zelf handig bent vind je er vast wel iets op. Ik heb 'm laten innemen bij een naaister en het werkt super!
Zowel mijn A als B welsh passen 'm.

Ontopic: leuke pony is het geworden. Ik vind het er goed uitzien.
Ik heb verder niet zoveel commentaar.

Succes!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:59

Heel leuk diertje! Gaaf kleurtje en héérlijk koppie. Lovers

De stiek dient inderdaad niet zo bevestigd te worden. Eigenlijk moet je 'm eigenlijk helemaal niet bijzetten. Je zet 'm namelijk alleen maar in de krul, maar het gevolg is, dat 'ie naar buiten gaat vallen en allerlei andere dingen fout doet.
Gewoon lekker rijden en lekker ontspannen aan de longe. Geen gedoe met de stiek. Lekker rijden, lekker genieten. Deze pony heeft absoluut geen stiek nodig, gezien de foto's. Lachen

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:00

leuke pony maar ik ben het met de anderen eens het is niet verandwoordelijk om zo te longeren.
kijk of je een klein longeer singeltje kan kopen of maak het elastiek desnoods aan het zadel vast.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:06

roylinde schreef:
leuke pony hoor,
alleen ik zou écht niet gaan longeren met het elastiek zo los, niet echt een fijn iedee.
je kunt beter longeren met een longeer singel, en anders zonder...
of aan een zadeltje vast maken (al weet ik niet hoe oud/jong de pony is hoor...)

helemaal mee eens

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:58

inowa schreef:
ben toen buiten een rondje wezen wandelen om uit te stappen....kreeg een leuke reactie van een klein jongetje (NOT)

''mama,ik wil naar het ezeltje toe!!''

Haha, grappig wat kindjes soms zeggen. Maar ze is toch wat meer luxe dan een ezeltje vind ik Knipoog Tong uitsteken

Mooie gangen heeft ze iig. Zit een leuke draf in. En wat een lange vacht Haha! , klein beertje.
Maar ze doet het netjes zo te zien.
Over het longeren ga ik geen commentaar meer geven, er is al genoeg aan geweid zie ik, en geen idee of het goed of slecht is. volgens mij kan het zeker geen kwaad.
Lijkt me idd geen makkelijke pony om iets in haar maat te vinden. (ik weet wat je bedoelt)
Doe zo voort en hoe meer foto's, hoe liever van je mooie dames Haha!

mariike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:00

Leuke pony..!! LiefKlein.. Haha!

Hubl0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:47

Erg leuke pony zeg. Ik zie ook niet veel problemen in deze manier van longeren. Ik heb er zelf ervaring mee. Pony gaat zn rug goed gebruiken zo. Ik zou zeggen, als je pony er goed op reageert lekker doorgaan hiermee.Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:51

ik ben zowiezo eerlijkgezegd niet zo voor een elastiek vind dat paarden als het waren naar beneden worden gedwongen en zo laag en diep gaan lopen waar ik niet zo;n voorstander van ben (voorral niet voor paarden die zegmaar tegen het elastiek naar boven gaan hangen, dan krijgen ze spanning in de spieren)
ik zie liever een bijzzet teugel (of alternatief touwtjes) en het allerliefst de pessoa teugel vind dat paarden en pony's perfect reageren op de pessoa teugel..

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:56

inowa schreef:
winoa heeft rare maten en daarom is er gewoon geen singeltje voor der te vinden....aan het zadeltje kan ik ze ook bevestigen alleen begint winoa dan echt te stressen....daar kan ze niet tegen...dus zo geprobeert en zo gaat het prima....

k kan me niet voorstellen dat er voor jouw paardje geen singel te vinden is. er bestaan gewone longeersingels voor de aller kleinste shetlanders en dan toevallig niet voor jouw welshje?
laat me niet lachen.... Nagelbijten / Gniffelen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:23

ik heb eerlijk gezegd ook nog geen shetmaat longeersingel tegengekomen. Ik heb er nu een een maatje pony, dus dat wordt even uit proberen nog. Maar ik vrees er ook wel voor eigelijk. Je mag gerust laten weten waar je shetmaatjes longeersingel vind.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:31

ziet er goed uit, wat een ontzettend schattig leuk dier
de manier van longeren, tja wat al eerder werd gezegt wat de boer niet kent eet ie niet.
Ik zie het ook wel eens, werkt prima niks mis mee Lachen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:38

Wat een verschrikkelijk leuke pony!
Deze manier van longeren ken ik wel, ik doe het zelf regelmatig maar dan met een slofteugel i.p.v. elastiek, paarden gaan er heel fijn nageeflijk van lopen. Er wordt namelijk niets afgedwongen, je doet het niet veel strakker dan TS zo'n beetje heeft, ze worden hierdoor uitgenodigd om lekker te zakken in de hals waardoor ze hun rug beter gebruiken. Ik zag haar hier al eerder genoemd, maar ik heb dit advies ook van Rodinde Hoogenraad gekregen. Ik vond het zelf niet zo fijn dat de slof dan tegen mijn paard haar oksels zat, om dat te voorkomen draaide ik er een stukje dubbelzijdige klittenband omheen tussen haar voorbenen, zodat de slof daar door een soort van lusje liep waardoor de beide helften dichter bij elkaar bleven en niet in haar oksels konden schuren.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:42

deze manier van bijzetten heb ik ook gekregen toen mijn paard wat straks was in de rug,door kliniek in vinkega en mijn paard liep lekker ontspannen op deze manier dus ben helemaal voor .