Ook met dit paardje ga je aardig aan de slag
.Al het rijtechnische commentaar is al gegeven.
Veel plezier verder met haar!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.florrtje schreef:Dankje,
ik doe mijn best voor de pony en ik ga beginnen werken aan mijn houding,
ik altijd lekker losjes gereden,
doet er niet toe of de hakken naar beneden zijn,
ik vond dat ik moest zitten op het paard zoals ik me goed voel ,
dit geld enkel zonder zadel,
met zadel is perfectie wel altijd leuker om te zien
milo schreef:wat heb jij een goed evenwicht zeg! brave pony ook, dat je er alles op kan doen.
wel denk ik dat je lessen moet gaan volgen wil je je pony dressuurmatig rijden ( nagevelijk etc.) omdat je dat volgens mij nog niet onder de knie hebt en dus de pony naar beneden 'werkt'.
je handen horen bij nagevelijk rijden gewoon netjes naast elkaar boven de schoft. de rug en hals zijn als het ware 'bol', achterhand eronder en zacht contact met het bit.
ik vind het een heel leuke pony en veel succes samen!
Lara_Silver schreef:florrtje schreef:Dankje,
haha, super zin, hij had zo uit mijn mond kunnen komen! Gelijk heb je meid.
AnnemiekvM schreef:Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe oud JIJ bent!! Zomaar uit nieuwsgierigheid.

florrtje schreef:Lessen,
bah,
Haat dat je moet er plezier aan hebben,
Narya schreef:florrtje schreef:Lessen,
bah,
Haat dat je moet er plezier aan hebben,
Als jij niet weet hoe jij je pony correct naar beneden moet krijgen, kan zoiets toch best verhelderend zijn. Plezier hebben is fijn, maar heeft je pony dat ook als jij hem niet correct naar beneden rijdt?

florrtje schreef:Dankje,
florrtje schreef:Hoi,
ik krijg vaak lesjes hoor, maar dan meer met die spaanse paarden de lesgeefster geeft geen les als een andere. Ze maakt het aangenaam en verteld dat een paard een leider nodig heeft en dergelijke. Zo komt alles poëtisch aan boord. Lessen uit een manege ofzo haat ik. Mijn moto is : Rij zoals je wilt en zoals je voelt dat jij en je paard zich goed voelen, ik denk dat een paard het sowieso al vervelend kan vinden om op een correcte manier naar beneden te lopen. Niet ? Die ontspanning van de rug en dergelijke, wie zijn wij om dat te bepalen ? Ik ken tot nu toe nog niemand die met paarden kan praten en het hen kan vragen... Daarom rij ik graag bitloos het paard loopt zoals het zich goed voelt en ik zonder zadel voel hem enorm goed aan. en ik zit lekker losjes geen stijve hakken die naar beneden moeten worden gedrukt niet die juiste stijgbeugel lengte en dergelijke. Neen das mijn manier van paardrijden niet...
Ik ben idd 14 jaar en sta nu bijna 3 jaar in het paardenleven.
Groetjes
Supervet.