Davey gaat super vooruit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Davey gaat super vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:15

xxliesjexx schreef:
Lauss schreef:
Ze heeft op dit moment 3 paarden toch? daarvoor heeft ze er ook een hoop gehad toch Ja ? Ik heb gezegd dat ze er een hoop 'versleten' heeft, dus dat het aantal km wel goed zit Knipoog Zit verder niks negatiefs in ofzo hoor!
Ik heb mezelf wel eens op een paard zien zitten, en als ik daar commentaar over wil dan open ik zelf wel een topic Ja Moet je voortaan anky zijn om tips te mogen geven? Als ze geen tips wil moet ze ook geen topic openen Lachen

Ja zal best wel...
Nee maar zo iemand als jij die zelf geen goede houding heeft hoeft niet te reageren!

Omg.. Scheve mond Ik zie zovaak bij mensen rijfouten, sommige dingen vertel ik best wel tegen ze. ALS TIP, maar dat mag ik nu niet meer doen dus, omdat ik Anky niet ben? Knipoog Dan zal Anky het druk krijgen met lesgeven.. Bloos!
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 06-02-08 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:15

Dan weten mensen die het topic bekijken dat ze niet mogen reageren als ze zelf geen Anky zijn!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:16

Lauss schreef:
Dan weten mensen die het topic bekijken dat ze niet mogen reageren als ze zelf geen Anky zijn!

Dan zal het een stil, stil topic blijven Dromen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:17

Ho even,er word niet ( door mij) gezegd dat je niet mag reageren,het ging mij erom dat jij Lauss meteen zo aangevallen reageerde in het eerste stuk Knipoog
En daar heb ik mijn commentaar op gegeven.
Daarna gaf je wel normaal commentaar.

En op de vraag of ik les heb: ja vanaf vandaag 2 keer per week prive les,hiervoor 1 keer per week.
Davey is een moeilijk te rijden paard.
Hij wil erg graag voor je werken maar doet dat met volle overgave wat resulteert in vlieg en knal werk.
Hij leert nu rustiger te lopen,en pakt eindelijk zn bit niet meer vast.
Daarnaast heb ik Davey pas 3 maandjes dus wij moeten nog leren op elkaar in te spelen.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 06-02-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:18

Was niet mijn bedoeling om aan te vallen, jammer dat je het zo opvat!

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:18

Ik ga hier mee stoppen en als we nog iets kwijt willen kan het ook op een andere manier.
Laatst bijgewerkt door xxliesjexx op 06-02-08 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:19

Als we anders gewoon even ontopic blijven Lachen ?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:20

Lauss: Ik vind dat je het erg bot brengt naar de ts.
Ze zal vast een zeker wat punten hebben waar ze aan moet werken, maar vind hoe jij het opschrijft erg bot.
Opbouwende kritiek (wat ik niet echt opbouwend vind, vooral dat zinnetje dat ze al 3 paarden heeft versleten ) dit is niet opbouwend maar eerder iemand afkraken..
Goed en vooral opbouwend kritiek geven is ook een vak.. Knipoog
En over dat houding gebeuren vind ik 10 x zo hard wel een beetje erg overdreven..
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn houding in het begin ook echt 3x niks was maar door het steeds te herhalen in je hoofd gaat het vanzelf een stuk beter.
En een opkrul paard ik ken het, erg moeilijk om zo'n paard uit zo'n krul te rijden, ik zou vooral lekker voorwaarts gaan rijden zodat hij lang word in de hals in plaats van opgekrult Haha!
Laatst bijgewerkt door KiMmK op 06-02-08 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:21

Er staat niet dat ze 3 paarden versleten heeft Huilen van het lachen
Er staat dat ze 3 paarden heeft en er al heel wat versleten heeft (maak ik op uit haar profiel!) en dat het aantal km dus wel goed zit Lachen
Het woord versleten staat zelfs tussen aanhalingstekens omdat ik het geen goede andere benaming kon geven Knipoog

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:25

Okee het kwam voor mij anders over maarja blijf erbij dat het allemaal wel wat subtieler gebracht mag worden Knipoog
Voor de rest laat ik me er buiten heb mijn mening gegeven en hoop voor de ts dat ze lekker gaat starten gewoon om de benodigde ervaring op te doen Knipoog
Laatst bijgewerkt door KiMmK op 06-02-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:26

KiMmK schreef:
En een opkrul paard ik ken het, erg moeilijk om zo'n paard uit zo'n krul te rijden, ik zou vooral lekker voorwaarts gaan rijden zodat hij lang word in de hals in plaats van opgekrult Haha!

Zo rij ik em ook vaak los.
Daarna lekker in de tweede versnelling en dat hoofd vlak boven de grond.
Scheelt wel een hele hoop Ja
Krulpaarden zijn gewoon erg lastig te rijden en het heeft nu drie maanden geduurd en komt er een beetje schot in de zaak.
Ook heeft hij een behoorlijke onderhals,1 bonk spier.
Maar vind het ondanks dat ie krult en een onderhals heeft een heerlijk paardje Haha!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:29

Jammer dat Lauss zo word aangevallen, ik heb ook niet altijd de perfecte houding, mijn paarden lopen ook niet altijd zoals het 'perfecte' plaatje. Maar ik kan wel fouten zien & daar tips voor geven. Vind vervelend dat dit niet gerespecteerd word Lachen Zoals ik er nu uit kan opmaken mag alleen iemand met het perfecte plaatje commentaar geven. Ook ik kan uit Lauss haar opmerking halen doelt ze meer op de kilometers die gemaakt zijn dan op het 'verslijten' van paarden

Vind eerste 2 foto's van vandaag er netjes uitzien, op laatste 2 lijkt Davey wat meer spanning te hebben in een eigen houding. Rij hem lekker in lage lijnen en lekker voorwaarts. Jullie hebben zeker vooruitgang geboekt dat hoor je me echt niet zeggen Lachen

Ik zelf heb ook 2 keer per week les dit doe ik meer voor mijn paard (herstellende aan rugblessure) dan voor mezelf, dat komt zo wel weer Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:42

Moderatoropmerking:
Laten we het hier gezellig houden? Het woord "versleten" heeft meerdere betekenissen, en heeft niets met slijtage van het paard te maken. Is gewoon een ander woord van "heeft gehad", in dit geval dus "TS heeft 3 paarden gehad, en dus genoeg kilometers gemaakt". Dat hiervoor Lauss persoonlijk aangevallen moet worden raakt kant noch wal. Ik verzoek jullie dan ook respectvol te blijven.
En TS, nivo van iemand wil niets zeggen over de kundigheid van iets overbrengen of constateren.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:52

Meetje22;

Ten eerste; Ik vind het er helemaal niet zo verkeerd uitzien, soms alleen een wat te strenge hand. Leuke dekjes en paard en tja moeilijk hé bij te houden witte paardjes Clown

Ten tweede;
Ik vind je een beetje appart reageren op sommige mensen. Je opent een topic en dan kan je kritiek verwachten. Of je het nou wel of niet leuk vind je kunt ook negatieve dingen te horen krijgen. Sommige mensen hebben verstand van paarden/houdingen etc. en kunnen er zelf geen bal van. Ik ken zulke mensen en daar heb ik ook les van gehad. Je hoeft dus niet te zeggen 'Omdat jij een slechte houding heb, weet jij er niks van of hoef je niet te antwoorden (Daar wil ik niet mee zeggen dat Lauss niet kan rijden hoor, maar die snapt wel wat ik bedoel) Voorderest wil ik me hier niet veel bemoeien, maar hou het hier een beetje gezellig Knipoog (Voor allemaal)

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Haha!

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:56

Oke ik heb niet alles helemaal doorgelezen excuses als ik iets dus nog een keer zeg Lips are sealed

Ik vind het best leuke foto's, een tip, misschien omdat je zelf al aangeeft dat hij wel tegen het bit aan wil gaan lopen en zich opkropt, is om hem voor je gevoel heel diep in te stellen, dus hem niet in de krul trekken maar juist het gevoel hebben dat je gaat halsstrekken, alleen dan het neusje er niet uit laten komen, en probeer hem dan maar lekker rond te rijden, voltes en achtjes (en andere figuren) rijden, en gaat hij omhoog, been en hem weer laten zakken, misschien als je zo gaat inrijden dat hij dan makkelijk 'los' wil laten.

Verder zit je er goed op probeer idd niet nog rechter op te gaan zitten dan ga je hol zitten met je rug..

En ja over die vlek, heb je al vanish geprobeerd? en anders betadine? betadine is voor wondjes maar daar wordt het ook wit van!

Succes met je debuut!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 21:05

Och hemel als je eens wist wat er allemaal al tegenaan is gegooid,heb em zelfs opnieuw op die plek laten scheren.
Hij ligt altijd op die ene kant in de mest.
We zijn nu aan het kijken of we een soort broek voor hem kunnen maken.
Want dit is geen doen.

giannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:21

ja esmee lik die plek eens schoon, haha;).
heb esmee geholpen en na 12middeltjes de moed opgegeven. denk dat we het eruit moeten knippen. zelfs een deken heeft geen verschil gemaakt.

en om me dan ook nog maar even te mengen in dit topic....misschien ben ik wel dom maar ik vind het altijd een beetje kansloos om iemand om 1foto behoorlijk wat negatieve feedback te geven.

davey pakt het bit vast, vouwt zich dubbel en denkt 'vergoor maar, ik ben weg' hier is esmee hard mee aan het werk, en zoals je ziet op de foto;s van vandaag, gemaakt tijdens de les van haar nieuwe instructrice (;)) zie je dat hij meer vanuit de achterhand gaat lopen, gaat ontspannen en dus los gaat laten.

ook zie ik dat de foto;s vertekenen omdat esmee zo'n lkkr vrolijk snuitje trekt, maar haar handen vastzetten doet ze niet. omdat dit tog nix oplost.

dus bij deze wil ik als cowgirl zeggen, meetje gaat lkkr lessen en vanuit die achterhand, op zn cowboys rijden dan rij jij zondag je puntje en kan je lekker gaan springen, daar ligt immers jouw voorkeur..
ennuh..... ik ben er om 10uur hoor, speciaal voor jou:P:P haha

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 07:39

Neonlight......

Mee eens...
Heb zo eens alle reacties gelezen en ben het eens met het commentaar van laulau maar dit hoeft zij toch niet op deze manier te brengen? Vind sommige stukken bot en dat ik niet leuk voor de TS. Gebeurd hier wel vaker op bokt dat mensen bot reageren, maar de TS moet hier juist iets van leren toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 08:24

xxliesjexx schreef:
Ja zal best wel...
Nee maar zo iemand als jij die zelf geen goede houding heeft hoeft niet te zo reageren!

Loop nou eens niet zo te janken... Tis al duidelijk hoor... Gaaaap
Ik vind dat Lauss nuttige dingen gezegd heeft.

Ben blij dat je een nieuwe instructrice hebt die goed ziet wat t paardje nodig heeft. Lachen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:22

@esmee:
heb je davey topic steeds gevolgt, hij is inderdaad enorm vooruit gegaan.
Wat betreft je houding, ach, daar is al zoveel over gezegd.
Wat voor mij belangrijker is, is dat hoe je met je paard omgaat en wel degelijk in hem investeerd (lessen etc) Dat werpt duidelijk zijn vruchten af.

Klopt het trouwens dat ik jamie-lee zie op een van de foto's met je roze setje?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:57

Ja klopt,dat is Jamie op de foto Ja
Zij mag ook elke week een stukje rijden.
Zal straks wel even een foto plaatsen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:05

Oke eerst Yazzmine die moet leren om der evenwicht te houden:
(en nee ben niet doorgeslagen met wassen waardoor davey nu gekrompen is Clown )

Afbeelding

En wat Yazzmine kan,kan Jamie ook Haha! Haha!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:07

Commentaar is al wel allemaal gegeven denk ik zo..

Komt deze Davey van manege de Delft vandaan ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:10

Citaat:
we zijn tevens tussendoor een piaffe aan het oefenen,just for fun

grapje mag ik hopen? Heb even snel doorgelezen maar kan zijn dat ik er over heb gelezen.

Paard loopt niet door de rug en het beeld is erg gespannen. De foto's waar hij wel ''aan de teugel'' loopt vind ik eerder aan de teugel getrokken dan echt gereden... Je houding vind ik opzich niet echt een rampgebied. Wel vind ik je erg gespannen zitten, en als jij gespannen zit kan je paard nooit ontspannen lopen.

Die piaffe...Sinds wanneer vragen ze dat in de B?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:13

pharagirlke schreef:
Citaat:
we zijn tevens tussendoor een piaffe aan het oefenen,just for fun

grapje mag ik hopen? Heb even snel doorgelezen maar kan zijn dat ik er over heb gelezen.

Paard loopt niet door de rug en het beeld is erg gespannen. De foto's waar hij wel ''aan de teugel'' loopt vind ik eerder aan de teugel getrokken dan echt gereden... Je houding vind ik opzich niet echt een rampgebied. Wel vind ik je erg gespannen zitten, en als jij gespannen zit kan je paard nooit ontspannen lopen.

Die piaffe...Sinds wanneer vragen ze dat in de B?

Als je goed gelezen had,had je gezien dat erbij staat dat Davey van zn vorige eigenaar een aantal knopjes heeft meegekregen waaronder de piaffe Knipoog
En waarom zou iemand geen piaffe mogen maken,tis toch zeker mijn paard,ik betaal dus ik bepaal Knipoog

Davey komt niet van manege de Delft vandaan,is ook bepaald geen manege paard.