Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Oakland1990 schreef:Persoonlijk zou ik erg aan mijn houding werken, je hakken uitdrukken, niet naar voor hellen je handen op de plek houden.
Je hebt wel een leuk paard met een heel sprekend hoofd! leuk dier, hoe oud is ie?
hij is in juli 4 geworden
achteraf gezien was het misschien handig geweest om te vergelijken.
en ik heb dr ook niet zo veel aan toe te voegen. Je houding is inderdaad het belangrijkste punt om aan te werken, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet en daar ook al mee bezig bent. Misschien inderdaad handig om je spoortjes wel even een poosje af te doen? Ik maak namelijk op uit wat je geschreven hebt, dat hij best wel snel is voor je kuit. Misschien kun je dan gewoon even wachten met die spoortjes tot je meer met binnenkant kuit drijft zodat je hem niet regelmatig per ongeluk prikt; je wilt niet dattie een soort dood wordt voor je spoor later of juist elke keer schrikt van je spoortje. Verder denk ik dat er op zich niets mis is met een hulpteugel als dat jullie allebei wat rust gunt, als het maar niet als een oplossing wordt gezien. Maar ik denk dat jij als het kan dat ding dr ook weer graag af wilt hebben
(heb ook een zwarte)
)
__PSM__ schreef:Hey, ik heb onlangs ook een stapje terug gedaan, maar ik rij mijn paard zelfs niet meer aan de teugel, hierdoor leer ik rechtop zitten zonder mijn teugels daarvoor te gebruiken, wij hebben er een heel los elastiek omheen, niet zodat ze nagevelijk loopt, maar puur ter begrenzing als ze er vandoor gaat ofzo..
Ontspannen is het belangrijkste, maar dat moet dan bij jouw beginnen jouw paard ontspant dan heel snel omdat jij relaxt bent.. Daarom zou ik je paard lekker laten lopen waar hij wil, eventueel met gogue, zodat hij niet helemaal tegen de hand kan worden. Maar eerst lekker aan jezelf werken..
Maar ik vind het er nu al wel prima uitzien hoor!!
!! 
.
.
. Ik heb 2 heel verschillende dieren en bij beide is hij juist erg bezig met ontspanning, rustig passen afmaken en hoofd is minder belangrijk. Eerst moet ruiter en lijf van het paard goed zijn. Mag ze ook nooit in een hoog tempo rijden. Ongeacht of het dressuur of springles is. Hij let er ook erg op of ik recht en ontspannen zit, niet teveel uit het zadel met lichtrijden en handen niet vast zetten op je bovenbeen.
. Ik heb 2 heel verschillende dieren en bij beide is hij juist erg bezig met ontspanning, rustig passen afmaken en hoofd is minder belangrijk. Eerst moet ruiter en lijf van het paard goed zijn. Mag ze ook nooit in een hoog tempo rijden. Ongeacht of het dressuur of springles is. Hij let er ook erg op of ik recht en ontspannen zit, niet teveel uit het zadel met lichtrijden en handen niet vast zetten op je bovenbeen.[quote]

Citaat:Moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb met deze instructeur![]()
En wat ik toch een beetje zonde vind is dat je er een gogue aanhangt....

Citaat:Hij gaat weer zakken (loopt soms op de voorhand maar dat liever als tegen de hand!!!! eerst maar weer eens willen zakken)
en stal!
er staat alleen dat hij weer meer gaat zakken maar correct zakken was gisteren
echt helemaal blij!!!
!Citaat:Persoonlijk zou ik erg aan mijn houding werken, je hakken uitdrukken
. Verder vind ik het een heeeeeeeeerlijk paard