Wiseguy op zijn nieuwe stal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Wiseguy op zijn nieuwe stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:48

Dat heb ik ook gedacht, maar omdat ik op de foto geen goque zag heb ik er niet op gereageerd. Aanleuningsproblemen hebben te maken met ballans, rug en achterbeen gebruik. Daar zal je eerst aan moeten werken in je training-rijden voordat je een rustige aanleuning kan verwachten, Je lost het echter niet op met de goque; die maskeert alleen het werkelijke probleem vrees ik. Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:12

Persoonlijk zou ik erg aan mijn houding werken, je hakken uitdrukken, niet naar voor hellen je handen op de plek houden.
Je hebt wel een leuk paard met een heel sprekend hoofd! leuk dier, hoe oud is ie?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 13:00

Oakland1990 schreef:
Persoonlijk zou ik erg aan mijn houding werken, je hakken uitdrukken, niet naar voor hellen je handen op de plek houden.
Je hebt wel een leuk paard met een heel sprekend hoofd! leuk dier, hoe oud is ie?

Bedankt Ja hij is in juli 4 geworden

Ik zie idd ook wat mijn en zijn verbeter punten zijn, wat jullie vertellen zijn we *gelukkig* ook al mee bezig.
Dus kom hier geen commentaar tegen waar we nog niet mee bezig zijn. Knipoog

Helaas heb ik geen foto's van een paar maanden geleden. het was namelijk verschrikkelijk. en wilde dat dus ook niet op de foto hebben dat begrijp je wel. Knipoog achteraf gezien was het misschien handig geweest om te vergelijken.
Ik viel heel erg voor over ,hakken nog meer optrekken.
Wise was ontzettend tegen de hand constant ging dat hoofd omhoog het ging gewoon niet goed klaar
Nu ben ik net 1.5 week op een andere manier aan het rijden.
Dus ik snap jullie commentaar maar ik kan niet alles meteen perfect willen doen.
bedankt Knipoog

Ik ben al blij dat hij nu zo loopt. dus ik was trots en dacht ik plaats weer eens wat op bokt. Vork

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:12

Mooi paard hoor! Accomodatie ziet er zo op de foto ook super uit! Veel plezier daar!!!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:06

Hey, ik heb onlangs ook een stapje terug gedaan, maar ik rij mijn paard zelfs niet meer aan de teugel, hierdoor leer ik rechtop zitten zonder mijn teugels daarvoor te gebruiken, wij hebben er een heel los elastiek omheen, niet zodat ze nagevelijk loopt, maar puur ter begrenzing als ze er vandoor gaat ofzo..

Ontspannen is het belangrijkste, maar dat moet dan bij jouw beginnen jouw paard ontspant dan heel snel omdat jij relaxt bent.. Daarom zou ik je paard lekker laten lopen waar hij wil, eventueel met gogue, zodat hij niet helemaal tegen de hand kan worden. Maar eerst lekker aan jezelf werken..

Maar ik vind het er nu al wel prima uitzien hoor!!

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:22

Mooi paard, mooie stallen OK dan! !

Je hebt al een hoop commentaar gehad Knipoog en ik heb dr ook niet zo veel aan toe te voegen. Je houding is inderdaad het belangrijkste punt om aan te werken, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet en daar ook al mee bezig bent. Misschien inderdaad handig om je spoortjes wel even een poosje af te doen? Ik maak namelijk op uit wat je geschreven hebt, dat hij best wel snel is voor je kuit. Misschien kun je dan gewoon even wachten met die spoortjes tot je meer met binnenkant kuit drijft zodat je hem niet regelmatig per ongeluk prikt; je wilt niet dattie een soort dood wordt voor je spoor later of juist elke keer schrikt van je spoortje. Verder denk ik dat er op zich niets mis is met een hulpteugel als dat jullie allebei wat rust gunt, als het maar niet als een oplossing wordt gezien. Maar ik denk dat jij als het kan dat ding dr ook weer graag af wilt hebben Haha!
Forceer jezelf niet teveel; gun jezelf en je paard de tijd samen! Je hebt een jong dier onder je kont, ga gewoon lekker aan je houding werken en niet teveel focussen op hoe die zou moeten lopen. Voor jouw part loopt ie een poosje helemala niet nagevelijk; als jullie het maar weer leuk krijgen samen; hij heeft nog z'n hele leven om een grand-prix paard te worden Haha!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:21

Ik vind dat je erg aan het terug werken bent. Probeer je handen voor je te houden

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:32

Heel mooi paardje zeg
Mooie kleur ook Clown (heb ook een zwarte)

Ik sta vlak bij jou in de buurt, ik sta op stal stuyt in Ursem.
Doe je 2 maart ook mee met de wedstrijd bij de Steenen Kamer?

Dat meisje die de foto's gemaakt heeft die doet dat dus ook bij andere?
En hoe krijg je dan contact met haar? (Ik ben niet erg goed met computers Knipoog)

Zou je dat misschien even willen pb-en? Ik kan de topics namelijk ook nooit terug vinden Bloos

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:44

__PSM__ schreef:
Hey, ik heb onlangs ook een stapje terug gedaan, maar ik rij mijn paard zelfs niet meer aan de teugel, hierdoor leer ik rechtop zitten zonder mijn teugels daarvoor te gebruiken, wij hebben er een heel los elastiek omheen, niet zodat ze nagevelijk loopt, maar puur ter begrenzing als ze er vandoor gaat ofzo..

Ontspannen is het belangrijkste, maar dat moet dan bij jouw beginnen jouw paard ontspant dan heel snel omdat jij relaxt bent.. Daarom zou ik je paard lekker laten lopen waar hij wil, eventueel met gogue, zodat hij niet helemaal tegen de hand kan worden. Maar eerst lekker aan jezelf werken..

Maar ik vind het er nu al wel prima uitzien hoor!!

fijn te horen, het is vaak lastig om een stap terug te doen, maar eigenlijk worden dat er later weer 10 vooruit. Knap van je om het ook gewoon te doen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:47

Ik denk dat jouw paard een stuk beter gaat lopen mits jij wat onafhankelijker gaat zitten. Je werkt ontzettend tegen, maar dat is hier al vaak genoeg gezegd. Wat een super mooie stal!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:57

Dominique Lovers !! Tong uitsteken

Mooi paardje heb je daar. Had van Cheyenne al filmpje gezien, maar dat was met deken.

Ziet er erg goed uit, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wilde toch wel even reageren. Sta je lekker op de Steenen Kamer? Haha!.

Wise ziet er iig wel goed uit.
Waar stond je eerst eigenlijk?

Offtopic: Met Galaxy gaat het ook goed hea? We waren vandaag weer lekker gereden. Ojah, en Galaxy heeft ongeveer dat shabrakje in het roze.. Zo zusjes, zo paardjes.. Tong uitsteken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:31

Ik wil wel even 1 ding kwijt, ik les al jaren bij jou vorige instructeur en de dingen die jij aangeeft komen mij totaal niet bekend voor . Ik heb 2 heel verschillende dieren en bij beide is hij juist erg bezig met ontspanning, rustig passen afmaken en hoofd is minder belangrijk. Eerst moet ruiter en lijf van het paard goed zijn. Mag ze ook nooit in een hoog tempo rijden. Ongeacht of het dressuur of springles is. Hij let er ook erg op of ik recht en ontspannen zit, niet teveel uit het zadel met lichtrijden en handen niet vast zetten op je bovenbeen.

Of heb je van iemand anders daar les gehad? Hopelijk kan je het met deze instructrice wel vinden en knapt je paard er van op.

Flashiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:37

Super tof paardje hoor

Pas 4 jaar, er zijn er veel die het met minder moeten stellen hoor.Ik vind hem echt we lgoed lopen
Alles op zijn tijd hé...

Veel succes nog hé

-xx-

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:39

Wauw wat een prachtige stallenn Kwijl
Ziet er wel redelijk uit, maar ik heb het idee dat de bandage nogal blokkeerd bij de buiging van de voet.(soepelheid).
kan foto(voet buig) moment zijn. Vingers aflikken

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 07:53

[quote="GvdT"]Ik wil wel even 1 ding kwijt, ik les al jaren bij jou vorige instructeur en de dingen die jij aangeeft komen mij totaal niet bekend voor . Ik heb 2 heel verschillende dieren en bij beide is hij juist erg bezig met ontspanning, rustig passen afmaken en hoofd is minder belangrijk. Eerst moet ruiter en lijf van het paard goed zijn. Mag ze ook nooit in een hoog tempo rijden. Ongeacht of het dressuur of springles is. Hij let er ook erg op of ik recht en ontspannen zit, niet teveel uit het zadel met lichtrijden en handen niet vast zetten op je bovenbeen.[quote]

Moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb met deze instructeur Haha!
En wat ik toch een beetje zonde vind is dat je er een gogue aanhangt.... Bloos

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:26

Het rijden ziet er netjes uit, mooi dat het nu weer beter gaat! De stallen zijn trouwens prachtig Ja

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:56

Ik vind dat je een mooi paard onder je kont hebt Lachen
Rijden ziet er ook goed uit, Misschien wel aan denken om je teugels korter te pakken Lachen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:36

Citaat:
Moet zeggen dat ik dezelfde ervaring heb met deze instructeur Haha!
En wat ik toch een beetje zonde vind is dat je er een gogue aanhangt.... Bloos

Naja dat mag Ja
ben ook niet negatief over deze ruiter. maar de klik samen was er gewoon niet.
wel kwa gezelligheid enzo maar het lessen .. dat ging gewoon niet.
Dat ken wel eens gebeuren he Vork

Volgens mij heb jij een keer tegen mij gezegt dat je dressuur van iemand anders krijgt omdat hij vooral een goede springruiter is Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:42

je hebt een heel leuk paard, wilt een stapje terug doen en je hebt de tijd met hem! Ik zou zeggen dit komt helemaal goed! Ik longeer ook wel eens met de gogue en het werkt echt! Super ding is het! Haha!

Voor de rest heb je al het commentaar al gehad.. werken aan die dingen en binnen no time zit je weer op je oude niveau met deze knapperd! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:26

Wat een gaaf paard, helemaal mijn type!

Alleen wat je hier zegt :
Citaat:
Hij gaat weer zakken (loopt soms op de voorhand maar dat liever als tegen de hand!!!! eerst maar weer eens willen zakken)

Klopt niet, een paard gaat pas CORRECT zakken als de motor aan de achterkant genoeg geactiveerd is, waardoor hij over zijn rug moet gaan lopen, en uiteindelijk dus gaat zakken!

Gewoon de gogue af doen, koppie in de lucht laten, en GAS! Dan zak hij vanzelf op een correcte, en rustig manier, en krijg je de juiste aanleuning.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:38

wat een prachtige paard Haha! en stal!
setje staat hem super, vind jullie wel een leuke combinatie, idd kan jou houding wat beter maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als jij je handen gewoon wat meer voor je uit doet, (en dus je teugels korter) is het al een hele andere beeld. Maar je hebt je paard lekker aan het lopen
succes verder en graag snel weer fotos!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 11:47

Bedankt Knipoog
Ik had wel verwacht dat dit topic wel wat in zou gaan zakken haha omdat de dingen gezegt zijn Vork

Ik heb gisteren les gehad en het ging super.
We zijn dus druk bezig met overgangen en mijn zit te wijzigen.
Ik merkte dat wise zelf ook steeds meer ontspannen werd tijdens de oefeningen vooral met name met mijn zit.
Hij gaat zijn passen beter afmaken, en zijn achterhand word steeds sterker.

@ShannaY : Ik zeg ook nergens dat hij nu al correct loopt Knipoog er staat alleen dat hij weer meer gaat zakken maar correct zakken was gisteren Haha! echt helemaal blij!!!

Nog even over de goque.
Die hangt zo verschrikkelijk los express het is dus puur alleen tijdens het omhoog komen met het hoofd.
Gisteren is dit ook niet gebeurt, dus wie weet gaan we volgende week wel zonder trainen.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:00

Erg knap dier heb je onder je kont, overigens lijkt mij de nieuwe stalling echt een geweldige accomodatie!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:46

Wat een super accomodatie inderdaad! Phooeee Haha!!

verder wil ik hier even op reageren..
Citaat:
Persoonlijk zou ik erg aan mijn houding werken, je hakken uitdrukken

Daar ben ik mee eens alleen het uitdrukken zou bij mij niet de prioriteit hebben maar het draaien van je tenen naar binnen! Want zo zit je er te vaak ongewenst met je spoor erin Knipoog. Verder vind ik het een heeeeeeeeerlijk paard Vork

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:05

Het ziet er leuk uit!
luxe stal,
alleen heb ik ook het gevoel dat hij zwaar op de hand is,
hij trekt je precies soms uit het zadel,
of messchien zelf wat proberen schouders wat naar achter te drukken.

xxx!