Grijze hengst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tender

Re: Grijze hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 08:43

Och jeetje, arm dier...
Ik hoop voor je dat 'ie snel opknapt van de antibioticum. Sommige dieren zijn er inderdaad heel gevoelig voor...

Hierbij de laatste foto die ik nog had:
Afbeelding

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 08:57

ja ik vind het echt rot voor hem, ik heb hem dan ook zo streng aangepakt.

Ik ben juist zijn voer met antibiotica gaan geven en het hele zaakje gaan wassen met isobetadine. NIet makkelijk, ik steek heel mijn hand in zijn koker en dan geraak ik er nog niet goed aan. Ik heb een 250 ml verdunde isobetadine in zijn koker gespoten met lauw water en dan nog zo veel vuil ik eraf kreeg eraf gehaalt. In het weekend toch maar een beetje verdoven zodat ik het eens helemaal kan doen. Hij laat het niet graag doen, maar blijft toch vrij braaf staan, dat bewijst nog maar eens hoe braaf hij wel niet is.

Tender bedankt voor de foto's, ik zie de laatste wel niet .

groetjes saar

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:15

Ik zie de laatst idd ook niet...
(ik denk dat het komt omdat bokt één bepaald woord omvormt tot *oliebol* en laat dat woord nu net in de link van de foto staan.) Hierbij daarom maar de link naar mijnalbum:

http://www.mijnalbum.nl/Album=PEAPJ33V

Voor het goed reinigen van de koker kun je idd het beste licht verdoven waardoor 'het zaakje' gaat hangen je er beter bij kunt. Maar goed, dat zal de dierenarts je ook al wel verteld hebben, denk ik.
Fijn dat je het zo grondig aanpakt in ieder geval!

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 09:17

Dank je, nu zie ik ze wel . Ik zie aard er wel in, het zal misschien een generatie overgeslagen hebben Knipoog .

Het beste is inderdaad wat verdoven, maar om dat elke dag te gaan doen, dat lijkt me niet zo gezond. IK spuit een grote hoeveelheid isobetadine in zijn koker en dan probeer ik met mijn hand en lauw water een hele boel vuil eruit te halen. Daarna terug isobetadine erin. Hij heeft hetniet graag, maar blijft braaf. Morgen toch nog maar een keer verdoven om te zien of er al wat beterschap te zien is. Zijn antibiotica eet hij wel goed.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:33

Hoi Hoi!!
Ik ben onlangs bij je in de winkel geweest Haha! Was toen helemaal gek op die groene scapa onderlegger! Was er met Petra. ( misschien dat je haar wel kent?).

Had al topics van Ginny met Aard zien voorbijkomen en toen die te koop stond heb ik ook nog even getwijfeld. Waw wat een lekker ding is het toch hé Tong uitsteken
Ben helemaal gek op Fjorden maar toch zeker op deze...
Als je ns n keer n ruiter zoekt Nagelbijten / Gniffelen

Rijtechnisch commentaar kan ik je niet echt geven...
Waar train je ergens met hem? Binnebak komt me bekend voor...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 09:38

wat een leukerd! Haha! ik had hem ook tekoop zien staan, maar ik houd het bij mijn eigen fjord Knipoog hij is helaas ook te klein voor me...
Je moet vooral consequent zijn. Fjorden zijn slim, dus hij heeft heus wel door dat hij actief moet blijven. Knipoog succes!

jurretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:28

Leuke Fjord en een mooie kleur heeft hij!

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 10:42

Kafue schreef:
Slofteugel gebruiken waarom? Dat is nu werkelijk iets waar deze ruiter niet naar zou moeten grijpen.
Eerst voorwaarts, daarna in de houding. Hoe kun je in vredesnaam een ponypaard die niet voorwaarts is dus ook niet aan het been is in de houding gaan dwingen met een slofteugel.
>Dat is nu werkelijk het domste wat je kunt gaan doen.Je wilt immers van achter naar voren rijden toch niet van voor naar achter.
Een slof in de hand van de meester is een nuttig gereedschap maar de meester heeft de slof niet nodig de wijze woorden van theodorescu.

ik zeg niet dat ze een slofteugel moet gaan gebruiken! ik zeg dat ik hem wel eens met een slofje heb gereden! als hij niet aan het been is zal ik ook geen slof aanraden!

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 12:03

De piste is vlak aan mijn winkel gelegen, in de doornboomstraat. De groene scappa onderlegger is aan de helft van de prijs ivm verbouwingen. Vanwaar ben je ergens?