Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Skess_ schreef:Dan nog....ook al is ze M1. Dit is ook niet toegestaan op wedstrijden. Waarom dan ook thuis zo rijden? Op wedstrijd moet je hem tenslotte ook onder controle hebben met 1 teugel. Snap dan niet dat je dan nog met twee teugels rijdt.
En ja...met twee teugels rijden in hartstikke verboden op wedstrijden, omdat je dan veel meer druk kunt uitoefenen.
Je kunt dus wel degelijk met 2 teugels harder trekken in dit geval...
Vind de andere foto's er iets ontspannender uitzien, maar de laatste foto vind ik echt schrikbarend....je paard komt op die foto gewoon in opstand...
Krijg je les? En rijdt je dan ook met twee teugels? Kan me echt totaal niet voorstellen dat je instructrice dit goed vindt en stimuleert..
En vaak hebben diegenen ook nog de grootste mond, maar dat spreekt gelukkig voor hen! 
Lara_Silver schreef:_Skess_ schreef:Dan nog....ook al is ze M1. Dit is ook niet toegestaan op wedstrijden. Waarom dan ook thuis zo rijden? Op wedstrijd moet je hem tenslotte ook onder controle hebben met 1 teugel. Snap dan niet dat je dan nog met twee teugels rijdt.
En ja...met twee teugels rijden in hartstikke verboden op wedstrijden, omdat je dan veel meer druk kunt uitoefenen.
Je kunt dus wel degelijk met 2 teugels harder trekken in dit geval...
Vind de andere foto's er iets ontspannender uitzien, maar de laatste foto vind ik echt schrikbarend....je paard komt op die foto gewoon in opstand...
Krijg je les? En rijdt je dan ook met twee teugels? Kan me echt totaal niet voorstellen dat je instructrice dit goed vindt en stimuleert..
Als je zou lezen is de laatste foto van een jaar geleden. En zelfs jij (die imo niks pos. kan zien in deze combi) zou de verbetering moeten zien.
Heb jij ooit al eens op een paard gereden waarbij je met je benen vanaf moest blijven? Ik geloof het haast niet want dan zou je dit soort commentaar niet geven. Rara hoe kan het dat jij druk op de teugels ziet? Mischien omdat het paardje vooruit wil, en met een gesloten hand de enige manier is om goed te rijden.
Ik ken dit soort paardjes, heb er zelfs zelf eentje in de wei staan. Die beesten zijn onuitputtelijk, die blijven bezig, dit zijn niet de (imo) slome beesten die je in het grootste deel van paardrijdend Nederland door de bak ziet sloffen. Bij dit soort pony's moet je met zo veel zorg rijden, juist omdat ze zo weining nodig hebben, je bent er constant mee bezig te zorgen dat ze niet te veel geven. Dit idee krijg ik van de foto's, geen ruiter die haar paard naar de spanning toe rijdt, nee een ruiter die probeert haar paard zo netjes mogenlijk te rijden zonder dat dit beest zijn eigen tempo aangeeft.
Wat dit meisje met haar pony heeft bereikt daar kunnen velen hier echt een puntje aan zuigen hoor.En vaak hebben diegenen ook nog de grootste mond, maar dat spreekt gelukkig voor hen!
@ Skess, ik heb al veel van jou commentaar gezien in diverse topics, vaak grote opbouw van kritiek zonder verdere onderbouwing noch een oog voor uitleg.. Heel triest vind ik persoonlijk, een eigenschap die imo veel vaker tegen je gaat werken als voor je, maar hey het is jou leven gelukkig!
Ik vind het netjes dat zij met 2 teugels rijd om zo een stille hand te behouden, dit doet ze voor haar pony. En iemand wordt geen M1 zomaar voor niets namelijk, dus dat laat al zien dat ze het kunnen!
@TS: Ik zie super vooruitgang! Ga zo door zou ik zeggen, ze kan het, laat je zeker niet uit de weg slaan door anderen!!
Op die manier kom je er ook.
Citaat:Maar wat noch de TS noch haar vriendjes mogen doen, is zeggen dat hun MENING niet klopt, dit is namelijk in alle opzichten een verkeerde uitspraak!
mait schreef:Citaat:Maar wat noch de TS noch haar vriendjes mogen doen, is zeggen dat hun MENING niet klopt, dit is namelijk in alle opzichten een verkeerde uitspraak!
ik vind niet dat je dit kan zeggen zonder dat je ten eerste het paard kent (dus weet waarover je het hebt) en ten tweede de persoon op het paard kent...![]()
Elk paard heeft zo zijn gebruiksaanwijzing, daar kun je niet onderuit.
En even voor de duidelijkheid: ze rijdt niet altijd met 2 teugels.

_Skess_ schreef:op zo'n manier aanpakken? Sorry hoor, maar wees even reeel, dit ziet er toch niet goed uit
Maar goed, volgens mij willen mensen bepaalde dingen ook gewoon niet inzien....de waarheid is hard...
_Skess_ schreef:precies dat bedoel ik...wees gewoon reeel. Dit ziet er gewoon niet uit als een normale aanpak.
De waarheid is hard..maar moet je wel onder ogen durven zien
Moek ook echt vanaf
Germatje schreef:Oh heerlijk het is weer "heel bokt valt over iets en weet het beter"- tijd...
Waarschijnlijk kan 90 % van de mensen voor geen sikkepit rijden maar vertellen hoe een ander het moet doen!
_Skess_ schreef:Dus jij beweert dat bijna iedereen die hier kritiek heeft dus niet kan rijden?
Ik ben ook van mening dat het grootste deel van de kritiekhebbers in dit topic nog nooit op iets pittigers gezeten hebben dan een paard met de alure van een geestdood manegepaard dat altijd maar braaf zijn rondjes loopt en kunstjes doet, zonder op een of andere manier iets tegenin te brengen.
Beweren mag gerust hoor.
Lara_Silver schreef:_Skess_ schreef:Dus jij beweert dat bijna iedereen die hier kritiek heeft dus niet kan rijden?

.