Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

Re: Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:52

ja, voor deze pony is de manier waarop hij nu loopt misschien 100 keer beter dan eerst. Maar dat betekend niet dat het er ontspannen uit ziet. Maar wel al M1 dus! Kijk dat doe ik je voorlopig echt nog niet na hoor!

Na ja zo blijven we altijd lekker bezig met onze paarden, toch?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:38

Dan nog....ook al is ze M1. Dit is ook niet toegestaan op wedstrijden. Waarom dan ook thuis zo rijden? Op wedstrijd moet je hem tenslotte ook onder controle hebben met 1 teugel. Snap dan niet dat je dan nog met twee teugels rijdt.

En ja...met twee teugels rijden in hartstikke verboden op wedstrijden, omdat je dan veel meer druk kunt uitoefenen.

Je kunt dus wel degelijk met 2 teugels harder trekken in dit geval...

Vind de andere foto's er iets ontspannender uitzien, maar de laatste foto vind ik echt schrikbarend....je paard komt op die foto gewoon in opstand...

Krijg je les? En rijdt je dan ook met twee teugels? Kan me echt totaal niet voorstellen dat je instructrice dit goed vindt en stimuleert..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:30

_Skess_ schreef:
Dan nog....ook al is ze M1. Dit is ook niet toegestaan op wedstrijden. Waarom dan ook thuis zo rijden? Op wedstrijd moet je hem tenslotte ook onder controle hebben met 1 teugel. Snap dan niet dat je dan nog met twee teugels rijdt.

En ja...met twee teugels rijden in hartstikke verboden op wedstrijden, omdat je dan veel meer druk kunt uitoefenen.

Vind de andere foto's er iets ontspannender uitzien, maar de laatste foto vind ik echt schrikbarend....je paard komt op die foto gewoon in opstand...

Krijg je les? En rijdt je dan ook met twee teugels? Kan me echt totaal niet voorstellen dat je instructrice dit goed vindt en stimuleert..

Als je zou lezen is de laatste foto van een jaar geleden. En zelfs jij (die imo niks pos. kan zien in deze combi) zou de verbetering moeten zien.
Heb jij ooit al eens op een paard gereden waarbij je met je benen vanaf moest blijven? Ik geloof het haast niet want dan zou je dit soort commentaar niet geven. Rara hoe kan het dat jij druk op de teugels ziet? Mischien omdat het paardje vooruit wil, en met een gesloten hand de enige manier is om goed te rijden.

Ik ken dit soort paardjes, heb er zelfs zelf eentje in de wei staan. Die beesten zijn onuitputtelijk, die blijven bezig, dit zijn niet de (imo) slome beesten die je in het grootste deel van paardrijdend Nederland door de bak ziet sloffen. Bij dit soort pony's moet je met zo veel zorg rijden, juist omdat ze zo weining nodig hebben, je bent er constant mee bezig te zorgen dat ze niet te veel geven. Dit idee krijg ik van de foto's, geen ruiter die haar paard naar de spanning toe rijdt, nee een ruiter die probeert haar paard zo netjes mogenlijk te rijden zonder dat dit beest zijn eigen tempo aangeeft.

Wat dit meisje met haar pony heeft bereikt daar kunnen velen hier echt een puntje aan zuigen hoor. Knipoog En vaak hebben diegenen ook nog de grootste mond, maar dat spreekt gelukkig voor hen!

@ Skess, ik heb al veel van jou commentaar gezien in diverse topics, vaak grote opbouw van kritiek zonder verdere onderbouwing noch een oog voor uitleg.. Heel triest vind ik persoonlijk, een eigenschap die imo veel vaker tegen je gaat werken als voor je, maar hey het is jou leven gelukkig! Haha!

Ik vind het netjes dat zij met 2 teugels rijd om zo een stille hand te behouden, dit doet ze voor haar pony. En iemand wordt geen M1 zomaar voor niets namelijk, dus dat laat al zien dat ze het kunnen!
@TS: Ik zie super vooruitgang! Ga zo door zou ik zeggen, ze kan het, laat je zeker niet uit de weg slaan door anderen!!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:48

Lara_Silver schreef:
_Skess_ schreef:

Als je zou lezen is de laatste foto van een jaar geleden. En zelfs jij (die imo niks pos. kan zien in deze combi) zou de verbetering moeten zien.
Heb jij ooit al eens op een paard gereden waarbij je met je benen vanaf moest blijven? Ik geloof het haast niet want dan zou je dit soort commentaar niet geven. Rara hoe kan het dat jij druk op de teugels ziet? Mischien omdat het paardje vooruit wil, en met een gesloten hand de enige manier is om goed te rijden.

Ik ken dit soort paardjes, heb er zelfs zelf eentje in de wei staan. Die beesten zijn onuitputtelijk, die blijven bezig, dit zijn niet de (imo) slome beesten die je in het grootste deel van paardrijdend Nederland door de bak ziet sloffen. Bij dit soort pony's moet je met zo veel zorg rijden, juist omdat ze zo weining nodig hebben, je bent er constant mee bezig te zorgen dat ze niet te veel geven. Dit idee krijg ik van de foto's, geen ruiter die haar paard naar de spanning toe rijdt, nee een ruiter die probeert haar paard zo netjes mogenlijk te rijden zonder dat dit beest zijn eigen tempo aangeeft.

Wat dit meisje met haar pony heeft bereikt daar kunnen velen hier echt een puntje aan zuigen hoor. Knipoog En vaak hebben diegenen ook nog de grootste mond, maar dat spreekt gelukkig voor hen!

@ Skess, ik heb al veel van jou commentaar gezien in diverse topics, vaak grote opbouw van kritiek zonder verdere onderbouwing noch een oog voor uitleg.. Heel triest vind ik persoonlijk, een eigenschap die imo veel vaker tegen je gaat werken als voor je, maar hey het is jou leven gelukkig! Haha!

Ik vind het netjes dat zij met 2 teugels rijd om zo een stille hand te behouden, dit doet ze voor haar pony. En iemand wordt geen M1 zomaar voor niets namelijk, dus dat laat al zien dat ze het kunnen!
@TS: Ik zie super vooruitgang! Ga zo door zou ik zeggen, ze kan het, laat je zeker niet uit de weg slaan door anderen!!

idd de mijne is ook een super heethoofd, soms tot vervelends toe. ze kan eerlijk waar na 4 uur buitenrit op het eind nog even een kwartier lopen te stuiteren, ik vind ook dat je het super doet ga zo door!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:52

Ik denk dat je de uitdaging ergens anders moet zoeken, namelijk hoe stuur ik mijn pony ontspannen (!) de bak rond.
Dat je M1 rijd met je haf is natuurlijk knap, maar de manier waarop staat me niet zo aan. Het is een bonk spanning

Dat je vooruit bent gegaan is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het zo goed is. Je pony houd enorm haar kaak vast ( enorme bobbel achter de kaak ) en loopt niet ontspannen.

Imo zou je als doel moeten hebben hoe je je paardje ontspannen door de bak kunt sturen, dan ga je ipv van een meter maar een centimetertje vooruit Ja Op die manier kom je er ook.

Succes ermee, je hebt een leuke pony!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:05

@ Lara_Silver Wat jij triest vind......ik vind de TS nogal triest dat ze haar paard zo rijdt...ik zie echt veel spanning en snap het nut van de twee teugels ook niet...

Ik heb zelf een IJslander en als ik een keer mijn been aanleg heb ik heel Nederland in een half uur gezien. Ik weet dus wel degelijk hoe ik een gevoelig paard moet rijden, heb namelijk 3 jaar op een IJslanderstal jonge ijslanders beleert. Dus ik weet wel waar ik over praat hoor Knipoog

Ik ga er van uit wat ik zie, ik zie hier een hoop spanning. Als de TS hierover geen commentaar wilt, dan moet ze op dit forum geen topic posten...

Ik vroeg alleen maar waarom ze zo ging rijden...puur een vraag maar via internet komt heel veel verkeerd over
Laatst bijgewerkt door Coconut op 04-02-08 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:06

Bah, ik heb hier zo"n hekel aan...blijkbaar vind de helft van Bokt.nl dat je minstens Z moet rijden als je commetnaar wilt geven...Jaaaa, niveau zegt alles...NOT! Sorry hoor, maar een aantal mensen geven hier op een normale manier hun mening, dat de TS hier tegenin gaat is logisch, dat doe ik zelf ook. Het is nooit leuk om op fouten gewezen te worden, niet op school, niet op je werk en niet met je sport....

Maar het feit wil dat een aantal mensen, waaronder ik, het er gespannen uit vind zien. Dat ze dan M1 rijdt zal me grof gezegd een worst zijn, het gaat erom wat ze hier laat zien, op deze foto's wil ze commentaar! En als mensen dan zeggen dat het er te gespannen uitziet mag ze daar rusitg tegen in gaan en het een en ander gaan verklaren...

Maar wat noch de TS noch haar vriendjes mogen doen, is zeggen dat hun MENING niet klopt, dit is namelijk in alle opzichten een verkeerde uitspraak!

Ik vind dat Joran de cel in mag i.v.m. Nathalie en als wordt vastgesteld dat hij het echt heeft gedaan mag die l*l van mij de kogel krijgen, dit is geen foute gedachte opzich hoewel veel mensen het niet met me eens zullen zijn, maar het is een mening...

Kortom waar ik heen wil: mensen moeten leren meningen te respecteren, ook al is het niet altijd even leuk om te horen...

Zo, en nu weer on-topic....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:09

@ Adil18

niets op toe te voegen, dit is precies wat ik bedoel!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:16

Citaat:
Maar wat noch de TS noch haar vriendjes mogen doen, is zeggen dat hun MENING niet klopt, dit is namelijk in alle opzichten een verkeerde uitspraak!

ik vind niet dat je dit kan zeggen zonder dat je ten eerste het paard kent (dus weet waarover je het hebt) en ten tweede de persoon op het paard kent... Rolleyes
Elk paard heeft zo zijn gebruiksaanwijzing, daar kun je niet onderuit.
En even voor de duidelijkheid: ze rijdt niet altijd met 2 teugels.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:17

ik vind het er niet fijn uitzien sorry! je pony loopt onder je vandaan en jij zit hem in de weg met je handen. en dit is mijn mening als je die niet wilt horen moet je geen foto's plaatsen!

sorry maar dit is niet de moeite waard om te bekijken!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:27

mait schreef:
Citaat:

ik vind niet dat je dit kan zeggen zonder dat je ten eerste het paard kent (dus weet waarover je het hebt) en ten tweede de persoon op het paard kent... Rolleyes
Elk paard heeft zo zijn gebruiksaanwijzing, daar kun je niet onderuit.
En even voor de duidelijkheid: ze rijdt niet altijd met 2 teugels.

Dan kan iedereen dus stoppen met foto's plaatsen hier op Bokt want er reageren altijd mensen die de combi niet kennen, heb je zelf ook vast wel eens gedaan (hoeft niet eens per se hier op bokt te zijn).
Ik reageer alleen op wat ik hier zie, that's all.
Ik geloof best dat dit paard heet is en ik vind de argumentatie van de dubbele teugel prima. Maar je leest niet goed, waar ik op hamer (en met mij andere mensen) is niet de dubbele teugel, echter het harde handgebruik van de ruiter! Een heel verschil dus!
Daarvoor hoef ik de combinatie niet te kennen, dit is iets wat je gewoon vast kunt stellen.
En als meerdere mensen hetzelfde beweren, denk je dan niet dat er een kern van waarheid in zit?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:04

Ik vind het er netjes uitzien, je rijdt em opgericht. lichtelijk misschien wat spanning.
Maar het lijkt waarschijnlijk erger dan dat het is.
En dat een paard/pony een keer aangepakt word is juist goed.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:15

op zo'n manier aanpakken? Sorry hoor, maar wees even reeel, dit ziet er toch niet goed uit

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:17

_Skess_ schreef:
op zo'n manier aanpakken? Sorry hoor, maar wees even reeel, dit ziet er toch niet goed uit

Aanpakken doet ze wel, maar niet zoals wj het graag zouden zien _skess_ Knipoog Maar goed, volgens mij willen mensen bepaalde dingen ook gewoon niet inzien....de waarheid is hard... Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:22

precies dat bedoel ik...wees gewoon reeel. Dit ziet er gewoon niet uit als een normale aanpak.

De waarheid is hard..maar moet je wel onder ogen durven zien

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:26

_Skess_ schreef:
precies dat bedoel ik...wees gewoon reeel. Dit ziet er gewoon niet uit als een normale aanpak.

De waarheid is hard..maar moet je wel onder ogen durven zien

Ja

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:27

En het is niet altijd leuk om kritiek te horen, maar soms kun je daar wel erg veel van leren...

Ik schrik soms ook van mijzelf als ik foto's zie van het rijden. Mijn benen of handen. Heb je soms helemaal niet door en dan ontken je hard dat je zo rijdt...

maar foto's bewijzen het maar weer...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:30

Of mijn irritante handje wat rechts nog even kan tikken kort voor de sprong...Ik had dat als ik dat op videos zie of mijn vriend weer zegt van: "Lisan, die hand, echt, ik hak em er af...!"...Daar wordt ik niet blij van, maar ik weet dat ik het niet mag doen en er op moet letten (het gaat nu al veel beter trouwens...

Ik kan soms ook zo"n heerlijke zoutzak-houding aannemen, haha Clown Moek ook echt vanaf Tong uitsteken

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:37

Oh heerlijk het is weer "heel bokt valt over iets en weet het beter"- tijd...

Waarschijnlijk kan 90 % van de mensen voor geen sikkepit rijden maar vertellen hoe een ander het moet doen!

Ik vind tussen de foto op wedstrijd en deze foto's echt een wereld van verschil zitten, daar zit namelijk veel spanning in.
Op de foto's lijkt het wel of hij af en toe onder je uit wil schieten, maar met een heet hoofd van een paard is dat ook best moeilijk (heb ervaring... )
Ik vind z'n voorbeen actie echt fantastisch, ik houd niet echt van haflingers, maar deze vind ik toch wel erg leuk!
Heel veel succes er mee en oefen lekker door!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:40

Dus jij beweert dat bijna iedereen die hier kritiek heeft dus niet kan rijden?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:44

Germatje schreef:
Oh heerlijk het is weer "heel bokt valt over iets en weet het beter"- tijd...

Waarschijnlijk kan 90 % van de mensen voor geen sikkepit rijden maar vertellen hoe een ander het moet doen!

Iemand vertellen hoe het moet is makkelijker dan het zelf doen Vork

Ik vind het er niet echt ontspannen uitzien het ziet er wel spectaculair uit, maar ik denk dat het tempo wat hoog ligt en dat de pony een beetje onder de amazone uit rent.
Het is leuk om je paard/pony spectaculair te laten lopen, maar na een tijdje kan dit gewoon niet meer, omdat ze dan problemen krijgen een protest gaan geven.
Ik weet niet hoe de pony is en dat kan ik ook niet weten, maar dit is een beetje wat ik zie.

Vind het altijd zo jammer dat zoveel mensen elkaar bijna opeten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:49

_Skess_ schreef:

Dat beweert ze inderdaad, dat kan je toch lezen? Lachen Ik ben ook van mening dat het grootste deel van de kritiekhebbers in dit topic nog nooit op iets pittigers gezeten hebben dan een paard met de alure van een geestdood manegepaard dat altijd maar braaf zijn rondjes loopt en kunstjes doet, zonder op een of andere manier iets tegenin te brengen. Lachen Beweren mag gerust hoor. Knipoog

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:51

Lara_Silver schreef:
_Skess_ schreef:

Die hebben gewoon niks te doen Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:51

@ lara_silver

nou nou doe even rustig met je reactie van "dat kun je toch lezen"...waar heb ik dat nou weer aan verdiend?

Jij denkt dat de bokkers die hier kritiek hebben echt alleen maar op de manege hobbelen?

Gelukkig weet ik wel beter...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:09

Ziet er best goed uit alleen wat spanning maar wat kan hij goed strekken Knipoog .