Kendy&Dianne - Dressuurwork Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Re: Kendy&Dianne - Dressuurwork Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:08

xx_kendy schreef:
eindelijk eens normaal commentaar Randy01. ik kan best tegen kritiek maar je kunt niet zomaar conclusies trekken hoor, en ik heb het idee dat de een de ander na praat.

Naar mijn mening zijn er meer mensen geweest met nuttige tips en normaal commentaar. Randy01 praat jou naar de oren dus zal ze wel als enige een 'normale' reactie geven. Niet dat ik het er geheel mee oneens ben hoor. Ze pakt wat rake punten en zo slecht zijn de foto's niet. Ik hoef geen commentaar meer te geven op de halslengte want dat is al ruim aan de orde geweest. je hebt de bouw van de pony nu eenmaal een beetje tegen wat hals/hoofd betreft.. wel een leuk dier overigens en knap dat je hem/haar naar het Z hebt gereden. Wel vind ik dat je houding echt niet meer kan hoor in het Z, no offence. Werk daaraan, want juist je zit heb je zo kneiterhard nodig als je de Z nog uit wilt...
Succes met trainen en neem toch maar at tips ter harte...

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:15

Aan de hand van fotos, zou je niet kunnen zeggen of ze Z klaar is ja of nee, dat gedeelte laten we over aan de jury.
Ze heeft meerdere keren prijzen behaald en winstpunten, als ze dan echt niet Z klaar zou zijn, zou ze die ook zeker niet hebben gekregen.
Het is gewoon niet leuk meer om op bokt foto's te plaatsen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:27

Ik vind dat hier netjes en goed commentaar word gegeven en iedereen ziét het ook gewoon en daar moet je dan ook naar kijken.
Je kunt er toch iets mee doen, je verliest er niks mee hoor, echt niet. Het is zeker wel leuk om foto's op bokt te plaatsen, vind ik. De ene keer laten ze je onderbouwt ( en dat is hier echt zeker wel) merken dat je het veeel en veeel beter kan doen als dit, en de andere keer zeggen ze allemaal dat je vooruit bent gegaan als je wat opgestoken hebt van de tips.
Probeer er echt wat mee te doen, ik denk dat dat echt zooo veel scheelt.

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:34

hey wat leuk dat je geselecteed bent bij laurens!!
zover moet ik nog komen... Bloos
leuk ponnybeest Pling

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:13

xx_kendy schreef:
het is een moment opname en ik rijd altijd eerst goed vwnw en ik denk dat als dit allemaal zo is wat jullie zeggen laurens van lieren mij niet had uitgekozen om een ronde verder te komen

Waarom zet je dan de foto's op HAW als je geen commentaar wilt omdat Laurens jou 'toch heeft uitgekozen'? Niemand rijdt perfect en dat jij Z1 rijdt en door bent met LvL zegt een hoop, maar het zegt niet dat je er al bent..

Ik vind dat je een leuke pony hebt! Hoe hoog is hij eigenlijk? Lachen Je pony mag idd langer in de hals gereden worden.
Succes verder!

edit; op de 2e foto lijkt je zadel ook erg naar voren te liggen. Maar dat kan een momentopname zijn, want op de rest van de foto's is het volgens mij niet zo.

Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:17

Het ziet er wel mooi uit, maar ik denk dat dit geen Z1 is Nagelbijten / Gniffelen
En daarbij je hangt nogal naar achter?

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:35

Naomi_xx schreef:
Het ziet er wel mooi uit, maar ik denk dat dit geen Z1 is Nagelbijten / Gniffelen

denk niet dat je van een foto kun ziet of ze Z is of niet Knipoog

[HAW] Kendy @ work --> Dressuur !! Knipoog

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:39

Nicole85 schreef:
Ik vind het plaatje niet zo vriendelijk.
Ik zou het geen Z1 geven, om eerlijk te zijn. Paardje ziet er wat gespannen uit, het oogt wat geforceerd.
Misschien wat stapjes terug en meer VWNW rijden?

Ben het hier helemaal mee eens.

Jyceaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:42

Miska schreef:
Ik vind je houding ook erg slecht en het gehele plaatje ziet er alles behalve vriendelijk uit.
Helemaal niet ontspannen.
Wat de meeste mensen hier bedoelen met de hals wat langer, is denk ik dat ze ermee willen zeggen dat de hals iets meer geopend mag worden, zodat het er niet zo opgetrokken uitziet.
Voor een Z ruiter vind ik je niet erg goed rijden.
Er zit wel verschil in of je Z mag rijden of ook daadwerkelijk een Z ruiter bent.
Je paard mag misschien rond lopen en alle oefeningen braaf uitvoeren, maar ik mis de impuls een beetje.
Ook lijkt het alsof je met een hele strenge harde hand rijdt en dat is helemaal niet nodig in mijn ogen.
Verder is het een leuke, brave pony zover ik het kan zien, maar ik heb niet het idee dat ie er erg veel plezier in heeft als je m in de ogen kijkt.
Misschien niet het commentaar wat je graag zou horen waarschijnlijk, maar ik ben gewoon eerlijk en bezie het vanuit mijn oogpunt.

& ik ben 't met jou eens. Hij kijkt niet erg vrolijk ,niet erg ontspannen.Je zit ook erg naar achter,waardoor 't lijkt alsof 't echt de bedoeling is om je paardje zo hard mogelijk in z'n mond te trekken Knipoog

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:00

Typisch bokt pony is geen voorbeenzwaaier en heeft niet de perfecte bouw waar het tegenwoordige dresuurpaard aan zou moeten voldoen en het is allemaal fout.

Ik denk dat de pony is losser in zijn gehele lichaam mag worden. Hij heeft uit zichzelf een kort hals, en dan kan je bij sommige paarden trainen tot sint jutemus, maar daar word die hals niet langer van. Probeer hem iets lager in te stellen en dan wat uit te schuiven aan de voorkant, maar zelf wel rechtop blijven zitten (niet naar voren vallen zelf en ook niet naar achter), zodat je met je zit het tempo kunt controleren.

@TS: mag ik vragen waarom je met een rubber bitje rijd?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:17

Ik wil niet zeggen dat de combinatie niet Z waardig is, want dat kan je niet zeggen van een paar foto's. Maar ik zie toch duidelijk op een aantal foto's dat je pony in plaats van de spier boven in zijn hals de spier onder in zijn hals aan spant en dit hoor niet zo en dus is je pony op dat moment te kort in de hals.
Hier een voorbeeld:
http://pic4.picturetrail.com/VOL751/2945674/6309474/301964365.jpg
De rode lijnen geven de spier aan die je pony op dat moment aan spant en de groene lijnen geven de spier aan die je pony eigenlijk hoort aan te spannen.

Ik denk dat als jij iets rechter op zit je pony al iets meer vrijheid krijgt en het er al een stuk beter uit ziet Lachen

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:24

ik vind het er erg opgekropt uitzien verder wel een leuke pony

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:58

Ik vind de hoofd-hals houding ook niet erg prettig ogen. En ook ik vind het er niet uitzien alsof je echt rijdt met je pony, het is meer alsof je hem van alles oplegt wat hij MOET doen. Het kan best wat fijner denk ik...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:01

Raggel schreef:
Ziet er leuk uit!

Ik vind hem alleen iets veel op de onderhals lopen, dit zie je goed op foto 3 en 5.

Dat zag ik gelijk ook. Ik zou hem ook liever wat langer zien. Verder wel een leuke pony!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:13

Zal best zijn dat je goed kan rijden maar het betekend niet dat als LvL jou heeft gekozen voor volgende ronde je meteen alles goed doet, ik vind deze foto's er ook echt niet prettig uitzien en zelfs op de eerste foto zie ik de druk in zijn mond. Kan er niks anders van zeggen dan dat het er zo uitziet op deze foto's. Dus misschien is het helemaal niet zo maar als je dit op bokt zet moet je eerst misschien zelf kritisch naar de foto's kijken. Verder lijkt het mij een hele leuke pony. Vind het ook echt raar dat je zegt: nou als laurens van lieren mij door laat gaan dan ben ik wel goed! komop zeg.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:21

Ik lees dat sommige reageren over de kaak van je pony en de dikke speeksel klieren, dat ie dat niet mee heeft.
Enigzins klopt dat misschien wel, maar juist daarom moet je zijn hals meer openen zodat hij meer ontspannen kan gaan lopen.
Hij hoort zijn hals te dragen en niet in jouw handen te hangen.
Verdiep je eens in het boek Verlichte rijkunst, van Heather Moffett, daar staan hele goeie voorbeelden in hoe je correct hoort te rijden.
Met een duidelijke beschrijving en mooie foto's!
Succes!

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:39

Ik vind het er goed uitzien hoor, hij lijkt wat opgekropt, maar dat komt naar mijn mening gewoon door de bouw Knipoog
je houding vind ik niet heel mooi maar ik heb nog wel veeel ergere gevallen gezien! Lachen
(mijn houding was ook echt prut! maar dat gaat echt steeds beter Knipoog)
ik wens je veel suc6 verder! (en laurens kiest echt niet zo maar iemand uit hoor;) of die nou uitgeslapen is of niet Tong uitsteken)
ik denk dat je nog heel veel ervaring op kunt doen (ook bij laurens,) het kan er alleen maar mooier van worden Knipoog
en iedereen kan nu wel zeggen dat de pony op een bepaalde manier moet lopen, maar niemand weet hoe jou pony in elkaar zit en waar hij moeite mee heeft! ik weet het ook niet! maar ik ga er van uit dat je weet waar je mee bezig bent Knipoog
mensen die dat niet weten komen echt niet in het Z hoor! Lachen

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:45

wat vinden jullie van deze foto's dan?
*heb toestemming van TS om deze te plaatsen*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:46

ik heb deze foto's gemaakt, en ze geeft de pony echt genoeg ruimte, maar misschien is dit niet op de foto's af te zien.
Ik ben ook geen genie in foto's maken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:49

die eerste vind ik iig beter. Laatste foto weet ik niet echt wat de bedoeling is dus daar zeg ik dan ook niet veel over. Je ziet nog altijd een beetje die onderhals, dus mss handig om daar aan te gaan werken. Eigelijk zou het beter zijn om hem gewoon in beweging te zien, dus een filmpje op zo. Nu is het nogal moeilijk om hierover te oordelen, of verkeerd te oordelen.

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 18:50

filmpje komt eraan, van uitgestrekte draf, haar specialiteit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:52

Ik vind het het erg geforceerd uit zien. De ontspanning is ver te zoeken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:00

benieuwd naar het filmpje dan. Lachen

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:02

sas_dancer schreef:
Naomi_xx schreef:

denk niet dat je van een foto kun ziet of ze Z is of niet Knipoog

[HAW] Kendy @ work --> Dressuur !! Knipoog

Ik zat al even in je profiel te spieken. Toen ontdekte ik 2 foto's in je profiel, die ik herkende van een eerder topic van je. En in citaat hierboven, heeft iemand dit topic even gelinkt.

Denk dat dit topic niet helemaal loopt zoals je had gewild. Maar ja, dat kan je nu niet meer terug draaien.

Toen ik je vorige topic zag, was ik erg enthousiast. Ik daarom ook geen commentaar op deze foto's geven, die heb je al genoeg gehad.
Ik wacht gewoon af op een nieuw topic. Gewoon lekker doortrainen en laat me maar weten als je een ander topic opent!

Denk dat de fotograaf iets beter moet timen met het maken van de foto's... scheelt een heleboel!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:04

Mijn instructrice zou me een klap voor de kop geven als ik mijn pony zo zou rijden. Oprichting is leuk, maar doe het dan wel goed... Dwing een dier niet in die houding.