NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:27

Nimmedor, kan je mij even uitleggen waarom mensen die opmerkingen maken over haar handgebruik jaloers zijn?

En met stille hand bedoel ik idd niet een hand vastzetten. Maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je ze centimeters verschuift.
En dat doe je volgens mij ook met 2 handen tegelijk dan. En niet om en om.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:31

Wauw wat een kwijlerd.. Haha! Heeft hele mooie ruime draf!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:40

mooi paard met hele mooie gangen Haha!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:50

OK dan! Prachtig paard! Goede ruiter! Ik doe het je niet na!

Maar ik noem toch ook de onrustige hand als verbeterpuntje. Noem me penny (christina, wat onzéttend kinderachtig om mensen uit te schelden voor penny omdat je het niet eens bent Rolleyes Rolleyes ), maar dat punt viel me gewoon op tijdens het filmpje. Of je het nou leuk vindt, of niet.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:36

Hij is echt heel gaaf Ja
T zag er irl nog beter uit zaterdag Ja

Tis jammer dattie zo klein is, vond het een erg leuke hengst voor op mijn merrie Knipoog

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:20

Marjolein, petje af hoor! Zo'n prachtige combinatie vorm je toch met Djamai! Verdorie, dat word echt nog wat met jullie 2! Bloos!
Zijn draf word elke keer beter, was erg benieuwd naar zijn galop, maar helaas staat die er niet op!

Verder of het 'zaag'-incident wil ik even op reageren. Ik ken Marjolein persoonlijk en haar rijstijl. Ze weet verdomd goed hoe ze met pony's moet omgaan en zo ook met het rijden. Ze rijd op de juiste manier, van achter naar voor, en zorgt voor mooi bergopwaartse houding van de pony's. Ze rijd heel ontspannen en met de juiste hulpen. Dat het op een show wat anders aan toegaat is natuurlijk logisch met een 4-jarige hengst. Het is bomvol en het beestje weet ook niet wat hem overkomt. Marjolein zal haar handen vol hebben gehad die dag! Zagen is nog wel even wat anders, een tikkeltje erger. Geloof mij maar! Nagelbijten / Gniffelen
Djamai is niet voor niets de pony met de beste draf uitgeroepen, en ik denk niet dat je dat krijgt gereden met zagende handen...

Marjolein, knap werk, en ik kom gauw langs! Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:21

Wat een prachtpony zeg!
Zullen wel veel mensen vraag naar hebben Knipoog
Echt een Kwijl pony Lovers
Hij loopt werkelijk geweldig!

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:31

SaskiaKur schreef:
Marjolein, petje af hoor! Zo'n prachtige combinatie vorm je toch met Djamai! Verdorie, dat word echt nog wat met jullie 2! Bloos!
Zijn draf word elke keer beter, was erg benieuwd naar zijn galop, maar helaas staat die er niet op!

Verder of het 'zaag'-incident wil ik even op reageren. Ik ken Marjolein persoonlijk en haar rijstijl. Ze weet verdomd goed hoe ze met pony's moet omgaan en zo ook met het rijden. Ze rijd op de juiste manier, van achter naar voor, en zorgt voor mooi bergopwaartse houding van de pony's. Ze rijd heel ontspannen en met de juiste hulpen. Dat het op een show wat anders aan toegaat is natuurlijk logisch met een 4-jarige hengst. Het is bomvol en het beestje weet ook niet wat hem overkomt. Marjolein zal haar handen vol hebben gehad die dag! Zagen is nog wel even wat anders, een tikkeltje erger. Geloof mij maar! Nagelbijten / Gniffelen
Djamai is niet voor niets de pony met de beste draf uitgeroepen, en ik denk niet dat je dat krijgt gereden met zagende handen...

Marjolein, knap werk, en ik kom gauw langs! Lachen

Sluit me er helemaal bij aan!

En wat ik zei over "het is bokt maar", is toch ook zo. Het is internet! Iedereen maakt zich zo druk, kijk eerst eens naar jezelf Lachen Dan komt het helemaal goed!
tuurlijk is het leuk om foto's erop te zetten en reacties te krijgen. Maar als hier 1 iemand zegt dat er een bepaald ding niet goed gaat vindt gelijk iedereen dat..
Dit is het laatste wat ik erover zeg en maak me verder nergens druk om.

Marjolein je doet het super!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:50

TS wat heb je hier zelf over te zeggen?

ten eerste word hier helemaal niet de rijstyle van ts aangevallen maar het moment waarop zij onrustig met haar handen is.

wat betreft het "jaloers" zijn, zoals ik lees heeft niemand hier de pony afgevallen en heeft iedereen erkend dat het een geweldig mooi diertje is!

Het "penny" zijn vind ik erg kinderachtig en zegt meer over jou en jou tekortkomingen als over iemand anders in dit topic.

Wij zijn hier tenslotte met zijn allen om gezellig! over paarden en het gebeuren daarom heen te praten en niet om elkaar te kleineren noch te beledigen.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:58

Mayo!! Haha!
Wat een super knollies heb jij ook je kont! Wat een gezeur over dat zagen! Niks van aantrekken hoor, je heb niks voor niks zoveel bereikt met die toppers! Knipoog Djamai is echt vooruit gegaan, toppie!
Ik kom snel weer een dagje naar je toe als dat natuurlijk weer mag! Haha!

xMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:06

Leuk beest zeg! Die draf! Vingers aflikken

Verder vind ik dat zagen erg meevallen, zie wel dat je veel ophoudingen maakt.
Ook op sommige stukken vind ik dat je je been wel wat stiller kunt houden, maar er zitten vaak hele nette stukken tussen! Ja

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:08

Wat een vreemde reacties.
Ik sluit me helemaal aan bij Saskia!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:10

ik vind de pony echt een prachtige hengst om te zien...
hele mooie ruime gangen heeft ie
wel vind ik dat je onrustig ben in je handen....
maar jij rijd zoals jij t lekker vind rijden en wees maar trots want jij heb dat knappe dier onder je kont... Haha! en lekker zo door blijven gaan hoor t ziet er voor de rest erg netjes uit

mocht ik ooit een merrie hebben die gedekt mag worden weet ik je t vinden Tong uitsteken haha nee hoor geintje... maar van zo'n knapperdje zou ik zo best een veulen willen hebben

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:23

Whahah het lijkt hier wel een soap GTST heb met genot en zoetjes alles gelezen Haha!

Mar super heb je het weer gedaan ben trots op je.. en dat je mij nog een hele tijd les mag geven zodat ik straks net zo NETJES op mijn knollie rij.. Tong uitsteken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:30

Ik vind het erg jammer dat er zo gereageerd moet worden door sommige mensen. Er wordt 1 (lees eeeeeeeeeeen) puntje van kritiek geplaatst en meteen staan er een buts mensen op hun achterste poten. Erg jammer.
Ik geloof best dat dit een hele fijne amazone is. En ze heeft een stel super beesten onder 'r kont. Maar er wordt gereageerd op deze beelden. Deze beelden geven een wat onrustig beeld van de handen. Dat mag dan toch gewoon gemeld worden? Vind het jammer dat er meteen zo gepikeerd op gereageerd moet worden. Plaats dan de foto's op ITP. Dat is voor de "oooohs" en "aaaaaahs"

shannen6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:40

Heey! Ziet er goed uit! Ik hoop dat ik nog vaak les van je mag krijgen!!! Haha!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:46

Needje schreef:
Ik vind het erg jammer dat er zo gereageerd moet worden door sommige mensen. Er wordt 1 (lees eeeeeeeeeeen) puntje van kritiek geplaatst en meteen staan er een buts mensen op hun achterste poten. Erg jammer.
Ik geloof best dat dit een hele fijne amazone is. En ze heeft een stel super beesten onder 'r kont. Maar er wordt gereageerd op deze beelden. Deze beelden geven een wat onrustig beeld van de handen. Dat mag dan toch gewoon gemeld worden? Vind het jammer dat er meteen zo gepikeerd op gereageerd moet worden. Plaats dan de foto's op ITP. Dat is voor de "oooohs" en "aaaaaahs"

Mee eens! En ook met je eerdere posten.

Er wordt wel degelijk gezaagd. En niet te zuinig ook!
Verder vind ik het onzin te zeggen dat een hengst een andere mond heeft als een merrie.. Een zacht merrie mondje slaat echt nergens op. Die kunnen net zo stug zijn als ieder ander paard! Zo zijn er genoeg hengsten met een fluwelen mondje. Als je zo door blijft gaan met dit "ruk en pluk werk" Krijgt deze pony vanzelf een harde bek!

Verder vind ik de combinatie ook niet mooi, je bent veel te groot voor deze pony.
De pony zelf is een plaatje en zijn achterbeen wordt vanzelf beter als je hem van achter naar voren gaat rijden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:48

maar dat van de hengst of merrie mond zijn niet mar haar woorden he!!!!!!!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:53

Lindy1982 schreef:

Kan mij het schelen. Ik reageer toch op alle reacties.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:06

obsession schreef:
Needje schreef:

Mee eens! En ook met je eerdere posten.

Er wordt wel degelijk gezaagd. En niet te zuinig ook!
Verder vind ik het onzin te zeggen dat een hengst een andere mond heeft als een merrie.. Een zacht merrie mondje slaat echt nergens op. Die kunnen net zo stug zijn als ieder ander paard! Zo zijn er genoeg hengsten met een fluwelen mondje. Als je zo door blijft gaan met dit "ruk en pluk werk" Krijgt deze pony vanzelf een harde bek!

Verder vind ik de combinatie ook niet mooi, je bent veel te groot voor deze pony.
De pony zelf is een plaatje en zijn achterbeen wordt vanzelf beter als je hem van achter naar voren gaat rijden.

Sorry dat ik wat afwijk van het plaatje van Anky, maar ik geloof dat jullie allemaal wel vergelijkbaar zijn met Anky, en nooit eens wat inwerken op de mond. Helaas zag ik jullie allemaal niet rijden in Ermelo. Ik zou echt heel graag jou met al je hengstenervaring (want ja jij schijnt met al jou eigen ervaring precies alle hengsten gevoeld te hebben welke een zachte mond hebben en welke niet) Willen zien rijden op een hengstenshow, waarbij er langs de kant allemaal mensen enthousiast lopen te klappen en te juigen. Dan wil ik heel graag zien hoe dat jij op dat moment oplost. Het is een moment opname en een jonge hengst.
Ten tweede vind ik de opmerking "Krijgt deze pony vanzelf een harde bek!" NERGENS opslaan. Jij kent mij niet, jij kent mijn paarden niet, jij kent mijn manier van trainen niet, jij weet NIETS van mij. dus hoe kan jij zeggen dat mijn paard een harde MOND (want zo heet dat bij paarden Vork ) krijgt. Ik heb al meerdere paarden hoog uitgebracht en heel veel paarden beleerd. en er is er nog nooit 1 geweest met een harde mond. maar uit jouw praten te horen heb jij heel veel ervaringen met hengsten en merries met harde monden! zegt genoeg....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:09

Waarom reageer je niet gewoon rustig? Er wordt nergens gezegd dat iemand op Anky moet lijken en dat als het afwijkt daarvan het but is.
Verward
Je kan ook gewoon op een normale toon zeggen dat het diertje het allemaal erg spannend vond en zich enorm sterk maakte en dat je daardoor waarschijnlijk een wat onrustig beeld geeft met je handen. Dat komt zo anders over.
Je lokt met de manier van reageren ook andere heftige reacties uit en zo blijft men elkaar afbranden. Nergens voor nodig.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:10

Super mooi paard Lachen
Mooi kleurtje Haha!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:17

Ik vind het mooie pony, zondermeer! en loopt fijn voor een 4-jarige, maar ja, je zaagt toch echt wel met je handen. (En voor je mij beticht van het niet hebben van ervaring, ik heb meerdere malen met jonge hengsten rond gereden in ermelo, tussen andere paarden, met publiek en op hengstenshows)
Ik ken ook het principe van: 'rondje voor de fokkers' maar dat kan ook in een iets lager tempo en met stille hand.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:21

Wat ik aan "zagen" zie, is dat de amazone in het begin links en rechts telkens wat doorvraagt, om de aandacht van de pony erbij te houden.
Als je het filmpje verder afkijkt, zie je dat de pony ontspant en dat de amazone haar hand praktisch niet meer beweegd.
Zagen vind ik hier een ontzettend groot woord, ik zie er ooit op hengstenkeuringen een stuk grover zijn met de hand.

Verder vind ik het een zeer aansprekende pony en ik denk aan de beelden te zien wel degelijk in goede handen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:22

obsession schreef:
Lindy1982 schreef:

Kan mij het schelen. Ik reageer toch op alle reacties.

pardon!!!!!