Manegepaarden Niels & Noah @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Manegepaarden Niels & Noah @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:52

Moderatoropmerking:
Shauni, op HAW is het heel gebruikelijk dat er rijtechnisch commentaar gegeven wordt Knipoog Daar is dit forum nl. voor bedoeld.
Als iemand je tips geeft of je ergens op wijst, dan is het helemaal niet nodig om je aangevallen te voelen. Probeer het te zien als gratis hulp en neem het niet persoonlijk op.

Ik zie ook heel veel reacties voorbij komen over het (te?) doorvoed zijn van de paarden. Het zal vast goed bedoeld zijn en in sommige situaties kan het ook zeker relevant zijn, maar ik denk dat het in dit geval weinig nut heeft. De topicstarter heeft aangegeven dat het om manegepaarden gaat, en ik neem voor het gemak maar even aan dat ze geen invloed heeft op het voer/bewegingspatroon van deze dieren Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:29

Waarom zou het niet horen om de teugels eraf te halen?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:06

het is niet alleen fijner om de teugels eraf te halen het is ook veel veiliger..als je paard een keer een gekke sprong maakt of zijn hoofd heelmaal naar de grond brengt loop je de kans dat de teuels over z'n hoofd gaan en je paard erop gaat staan..dus bij longeren altijd de teugels eraf of de teugels opknopen en door de keelriem heen doen..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:07

viv77 schreef:
het is niet alleen fijner om de teugels eraf te halen het is ook veel veiliger..als je paard een keer een gekke sprong maakt of zijn hoofd heelmaal naar de grond brengt loop je de kans dat de teuels over z'n hoofd gaan en je paard erop gaat staan..dus bij longeren altijd de teugels eraf of de teugels opknopen en door de keelriem heen doen..

Bij mijn eigen paarden doe ik het ook, dan haal ik ze er meestal af, maarja nu kreeg ik de opdracht om ze aan de bijzet vast te maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 01:31

Teugels hingen aan de bijzet vast? Hoe doe je dat?

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 07:19

Getemd omdat de foto's niet zichtbaar (verwijderd) zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:14

En dan maar een slotje.