Doerak@ (Spring) Work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsex

Re: Doerak@ (Spring) Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:53

AnnemiekvM schreef:
Ik heb vroeger met mijn shetjes ook de gekste dingen gedaan. En ik heb nooit het idee gehad dat ze het vervelend vonden. Beter dan de hele dag in de stal toch? Maar wees idd wel voorzichtig!

Dankje, ja ik ben voortaan voorzichtiger, maar ik had ook geen cap bij omdat we eigenlijk alleen gingen wandelen..
Laatst bijgewerkt door Ilsex op 18-01-08 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:53

esthertjuh_ schreef:
Als ze niet over het een kunnen zeuren dan zeuren ze wel over iets anders..
Zeggen ze dat die meiden penny achtig zijn , maar diegene die juist over alles zeuren hebben het kleutergedrag van een penny..
Jammer dat het ALTIJD zo moet gaan.
Ik vind het er echt leuk uitzien en ik kan me al voorstellen hoeveel pret jullie hieraan aan over hebben gehouden! Haha!

Groetjes x

Zeker veel pret, en zolang hij het leuk vind ik ook Haha!.
Bedankt ! Lachen

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:57

Ilsex schreef:
esthertjuh_ schreef:
Als ze niet over het een kunnen zeuren dan zeuren ze wel over iets anders..
Zeggen ze dat die meiden penny achtig zijn , maar diegene die juist over alles zeuren hebben het kleutergedrag van een penny..
Jammer dat het ALTIJD zo moet gaan.
Ik vind het er echt leuk uitzien en ik kan me al voorstellen hoeveel pret jullie hieraan aan over hebben gehouden! Haha!

Groetjes x

Zeker veel pret, en zolang hij het leuk vind ik ook Haha!.
Bedankt ! Lachen

Alsjeblieft Pling
Ik heb ook genoeg dingen gedaan vroeger met mijn vz pony's , ik liet ze doen wat ze wilde en wat ze niet wilde doen hoefde ze ook niet.
Maar meestal hadden we overal pret aan!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:00

@ Esthertjuh_ : ja daarom, pret is toch iets wat bij mijn op de 1e plaats komt met natuurlijk veiligheid maar oke Haha!

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:01

LLLIEEEEFFFF! Haha!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:02

Dankje loes Lovers

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:06

Als je 13 bent weet en zie je de gevaren nog niet, dat komt pas als je ouder bent. Ik hoop dat je toch wat doet met al dat (voor jou dan) negatieve commentaar. Is de pony eigenlijk van jou zelf, want dat wordt mij niet echt duidelijk omdat er meerder zeggen er wel eens op gereden te hebben. Ik zelf vindt het er niet echt verantwoordelijk en vriendelijk voor de pony uitzien.Hoe je ermee omgaat en wat je er verder mee doet is je eigen keus maar als je nog lang plezier van hem wil hebben zou ik toch wat met alle ook niet leuke reacties doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:09

coco25 schreef:
Als je 13 bent weet en zie je de gevaren nog niet, dat komt pas als je ouder bent. Ik hoop dat je toch wat doet met al dat (voor jou dan) negatieve commentaar. Is de pony eigenlijk van jou zelf, want dat wordt mij niet echt duidelijk omdat er meerder zeggen er wel eens op gereden te hebben. Ik zelf vindt het er niet echt verantwoordelijk en vriendelijk voor de pony uitzien.Hoe je ermee omgaat en wat je er verder mee doet is je eigen keus maar als je nog lang plezier van hem wil hebben zou ik toch wat met alle ook niet leuke reacties doen.

Ik denk dat de ouders het gevaar ook niet niet in hebben gezien, die stonden er namelijk bij. Mijn ouders zouden mij zo niet hoeven te zien. Ik zou er even afgesleurd worden en worden gevraagd of ik wel weet wat er gebeurd als ik eraf val (zonder cap) en dat mijn pony zou wegrennen.

We bedoelen het echt niet pesterig, maar proberen het gewoon om te voorkomen dat er straks wat gebeurd.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:11

Paljassofie schreef:
haffilover schreef:
Grappig om te horen dat deze allesweters nog niet eens kunnen zien dat deze pony een hoofdstel kunnen zien.
Ik vind je shetje echt superleuk! Ik weet hoe leuk het is om zonder zadel te springen, haha Knipoog . Penny zijn jullie zeker niet, denk ik. Volgens mij weten jullie prima wat de gevaren/risico's zijn. Doet mij ook terugdenken aan mijn eigen ponytijd Haha!!

er heeft zich 1 iemand mistypt en nu is iedereen die hier de gevaren van inziet plots blind? Clown beetje nutteloze reactie niet?

Als mijn ouders mij dit zouden zien doen hebben toen ik zo oud was als deze meisjes , dan had ik het zeker wel mogen horen, en dat is maar logisch ook... maar blijkbaar is je verantwoordelijkheid even laten spreken en aan deze meiden proberen duidelijk te maken dat dit niet alleen leuk, maar ook een beetje gevaarlijk is alleen iets voor allesweters die hier alleen maar zijn op topics te verzieken.
Ieder zijn mening hierover, dit is een forum Ja

Dus meisjes jullie zien er echt alsof jullie heel veel plezier hebben met Doerak, maar probeer ervoor te zorgen dat jullie dit plezier nog lang mogen hebben en denk soms eens een beetje verder dan alleen het plezier hiervan.

AnnaMichiels : Bij wet is het verboden, iemand van onder de 12 mag geen paard besturen op de openbare weg. Tussen 12 en 14 moet er een begeleider aanwezig zijn van 21 of ouder, en vanaf 14 jaar mag je alleen. Natuurlijk is bijna niemand hiervan op de hoogte, laat staan de politie. Maar als je een ongeval veroorzaakt zal je verzekeringsmaatschappij wel op de hoogte zijn Knipoog

Ik heb nooit gezegd dat dit verantwoordelijk is! Ik denk dat ze de gevaren best inzien. En de mensen voor mij hebben hun verantwoordelijkheid al genoeg laten spreken, moet ik het dan maar blijven herhalen? Ik heb nooit gezegd dat allesweters topics verzieken oid. Het viel me alleen op.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:11

@ Coco25 :Het is mijn verzorg pony en hij heeft hiervoor al meerdere eigenaren gehad + veel pony's gedekt op een manege en toen is hij ook bereden. Ik groei zowieso heel hard dus super lang zou ik dit niet meer met hem kunnen doen en die niet leuke reacties vind ik nou niet iets om mee te doen, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor! maar dat heb ik allemaal al duidelijk gemaakt !

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:12

Ja, ik weet dat in mn eerste bericht een hele domme fout staat, maar ik kan niet typen met muziek op. Ga ik verkeerde dingen typen Clown !

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:13

@ Focussed : niet iedere ouder is zo, en dat ik zonder cap rij dat was omdat we aan het wandelen waren en volgensmijn neem je geen cap mee als je aan het wandelen bent ?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:15

Ik denk dat het topic er niet voor is bestemd om te gaan discuseren of het wel of niet verantwoordelijk is, en ik vind echt dat jullie je mening mogen geven, waarom zet ik anders het topic op bokt ? Maar graag geen ruzie onderling Lachen . Alvast bedankt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:16

Ilsex schreef:
@ Focussed : niet iedere ouder is zo, en dat ik zonder cap rij dat was omdat we aan het wandelen waren en volgensmijn neem je geen cap mee als je aan het wandelen bent ?

Ik zie hier toch echt een springend paard met een ruiter erop, en geen wandelingetje langs de weg. Vingers aflikken

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:17

ik vind het een leuke pony, maar ook beetje onverantwoord. zonder cap, op een veldje waar de pony zo eventueel kan uitbreken, waar die geen goede rechte aanloop heeft, en waar t gras staat waar die na al die regenval kan uitglijden. met springen, steeds op 1 plek.
maar het engste vind ik de sprong. deze ligt naar mijn idee niet geheel veilig en kan er niet afrollen.

denk goed na, ik snap dat het leuk is. maar leg liever een stok op 2 emmers, waar die goed af kan rollen, in je eigen wei of bak..
is ook niet ideaal, maar stukje veiliger voor jou en je pony!
je zou toch niet willen dat deze leuke pony of jullie iets overkomt!

succes!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:18

Focussed schreef:
Ilsex schreef:

Ik zie hier toch echt een springend paard met een ruiter erop, en geen wandelingetje langs de weg. Vingers aflikken

Hebben we vantevoren gedaan, graag even teruglezen op het commentaar hiervooor
We hebben meer als een half uur gewandelt, maarja geen camera mee en als je dan thuis komt pak je toch even snel de camera Knipoog .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:19

Ilsex schreef:
@ Coco25 :Het is mijn verzorg pony en hij heeft hiervoor al meerdere eigenaren gehad + veel pony's gedekt op een manege en toen is hij ook bereden. Ik groei zowieso heel hard dus super lang zou ik dit niet meer met hem kunnen doen en die niet leuke reacties vind ik nou niet iets om mee te doen, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor! maar dat heb ik allemaal al duidelijk gemaakt !

Maar vindt de echte eigenaar dit soort 'praktijken' (zal ik het maar even noemen) wel oké dan?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:20

Amanda__ schreef:
ik vind het een leuke pony, maar ook beetje onverantwoord. zonder cap, op een veldje waar de pony zo eventueel kan uitbreken, waar die geen goede rechte aanloop heeft, en waar t gras staat waar die na al die regenval kan uitglijden. met springen, steeds op 1 plek.
maar het engste vind ik de sprong. deze ligt naar mijn idee niet geheel veilig en kan er niet afrollen.

denk goed na, ik snap dat het leuk is. maar leg liever een stok op 2 emmers, waar die goed af kan rollen, in je eigen wei of bak..
is ook niet ideaal, maar stukje veiliger voor jou en je pony!
je zou toch niet willen dat deze leuke pony of jullie iets overkomt!

succes!

Bedankt, zie hierboven de hindernis stond echt heel erg wankel anders laat ik hem er niet overheen gaan, ze hindernis is ook een paar keer er vanzelf afgevallen omdat hij zo wankel stond.
Ook stond me moeder etc erbij maar dat heb ik allemaal al vertelt.
Over de regen, het had niet geregend, en we hadden op de plek waar hij sprong op den duur zand gelegt omdat we bang waren dat hij ging uitglijden oid.
Laatst bijgewerkt door Ilsex op 18-01-08 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:21

Focussed schreef:
Ilsex schreef:

Maar vindt de echte eigenaar dit soort 'praktijken' (zal ik het maar even noemen) wel oké dan?

ja anders doen we het niet..

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:21

Oke dus het is jou verzorg pony. Als het je eigen pony was geweest was je er vast wat zuiniger op geweest (het is niet aanvallend bedoelt). Op elke foto die ik van jullie samen heb gezien is hij drijfnat van het zweet en dat ziet er nou niet echt uit of je er rustig aan mee doet. Natuurlijk is een keer crossen hartstikke leuk, maar maak er geen gewoonte van het zelfde geld voor het springen. De stokken die jullie gebruiken kunnen behoorlijke lelijke wonden en blesuures veroorzaken met alle gevolgen van dien ( en wat ga je dan tegen de eigenaar zeggen en wie gaat de veearts betalen ) heb je daar wel eens aangedacht? Zorg dat je goed materiaal gaat gebruiken en dat je tuigage in orde is.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:24

Ik beschouw hem als mijn eigen pony omdat ik er alles mee mag doen en ik heb vaak verzorg in de vakantie's en als hun niet kunnen.. nou niet alle foto's hoor, ik heb echt veel foto's dat hij niet drijfnat is.. en hij is zowieso heel erg in zijn wintervacht waardoor dat heel erg snel gebeurd, in de zomer zweet hij nauwelijks. De hindernissen heb ik hierboven commentaar op gegeven ! Verder bedankt.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:26

Ilsex schreef:
@ Esthertjuh_ : ja daarom, pret is toch iets wat bij mijn op de 1e plaats komt met natuurlijk veiligheid maar oke Haha!

Zonder pret geen leven Haha!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:27

esthertjuh_ schreef:
Ilsex schreef:

Geef ik je groot gelijk in Lachen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:28

esthertjuh_ schreef:
Ilsex schreef:

En een pony die straks niet meer funcioneert geen pret Haha! Sorry , die was heel ironisch Nagelbijten / Gniffelen

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:31

@ Focussed : dat vind ik echt een stomme opmerking zeg, sorry maar dat slaat nergens op. Ik weet heus wel wat ik doe hoor. En ik weet zeker dat Doerak dit niet toelaat als hij het eng oid vind!