En ik wilde jullie niet aanvallen of wat dan ook maar zoals ik zei, dat is mijn mening en je weet dat als je foto's op bokt plaatst je zulke reacties kunt verwachten en niet alleen maar van ah wat een mooi paard heb je ofzo... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En ik wilde jullie niet aanvallen of wat dan ook maar zoals ik zei, dat is mijn mening en je weet dat als je foto's op bokt plaatst je zulke reacties kunt verwachten en niet alleen maar van ah wat een mooi paard heb je ofzo... Nadya schreef:Over welke pony heb je het nou?

Somebitch schreef:Nadya schreef:Over welke pony heb je het nou?
Over de pony in dit topic natuurlijk.. Ga hier niet over andere paarden praten toch

Nadya schreef:Denk jij dat een paard na 5x er op zitten en rondjes rijden al helemaal gewend is aan een ruiter???![]()
Goh, ik wist niet dat de bespiering zich zo snel kon ontwikkelen.![]()
![]()
Ik heb vroeger toch aardig wat paarden ingereden en ben nu al een tijdje met die van mij bezig, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt, hoor.
Ik heb ook niks gezegd over bespiering. Dus ik weet niet waar jij dat vandaan haalt
Arabian_Girl schreef:Spieren krijgt hij ook van werken zonder een ruiter hoor. Hij heeft in die korte periode aardig spieren gekregen. Hij moet ook niet voor nix een nieuw zadel
Als jij het zo doet prima.

Somebitch schreef:Misschien moet je even de post boven je doorlezen. deze pony is vaker dan 5x bereden Ook heb ik nergens gezegd dat hij er al aangewend is. Maar wel dat hij de balans nog redelijk heeft.Ik heb ook niks gezegd over bespiering. Dus ik weet niet waar jij dat vandaan haalt
Arabian_Girl schreef:Ja en daarom hoeft hij ook maar 2 x per week wat te doen met iemand op zn rug.
Verder 1 a 2 keer per week aan de longe of een rondje naar buiten.Maar dat ligt ook aan het weer nu.

.
en volgens mij kan dit zadel nog precies hoor
Arabian_Girl schreef:Verlichte zit lijkt me ook niet echt een slim plan.Als hij dan opzij spring lig je er eerder naast. Doorzitten kan echt geen kwaad voor die paar rondjes. Hij heeft misschien 4 rondjes aan de longe gedraafd.
Wat is er nou onverantwoord dan ? Die cap? Dat was ook eenmalig
Joscaa schreef:Draven doorzitten is trouwens wel beter.![]()
Je kan wel gaan lichtrijden, maar neerkomen is, hoe zacht je ook neerkomt, 2x je eigen gewicht wat op de pony neerkomt. Een pony die niet in balans is, kan je beter even doorzitten, dan lichtrijden.
Want je moet ook nog het lichtrij ritme vinden, en dat stoort de pony alleen maar weer in zijn balans.
* Dan went hij misschien ook aan bewegingen en vindt hij het lichtrijden zo ook minder eng? Ik heb niet zoveel verstand van zadels, maar je moet dit wel alleen doen als je zeker weet dat je zadel goed past.
en de oefeningen die volgen.
en zijn kont aanraken.

De knip zit dus gewoon in het midden en door allebei de ringen dus wordt er niet aan 1 kant getrokken.