graag veel commentaar indi gisteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Re: graag veel commentaar indi gisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:14

Blijf nou even on-topic, zo jammer zijn als het weer gesloten word toch!
Was gewoon allemaal een misverstand. Niets aan de hand.

Ik blijf erbij dat het er netjes en rustig uitziet. Van longeren heb ik niet zo heel veel verstand Bloos , daarom kan ik geen opbouwend advies geven.
Een beetje stappen en draven op een harde ondergrond kan helemaal niet zoveel kwaad.
Ik wens jullie drieén erg veel succes in het verder beleren van Indi.

Emma___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:28

hOoii
leuk paardje, maar beetje smerig Haha!
maar vedre zie ik niks aan het paardje
nog vel sucses Vork
m.v.g emma__

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:36

Over het longeren heb ik weinig commentar gezien, misschien over hen gelezen, dus neem me dan niet kwalijk aub.

Volgens sta je teveel in de lijn van de voorhand ipv de achterhand.
Als je er meer achter gaat staan, drijf je je paard naar voren en van je af en is het en stuk duidelijker voor je paard. Paard hoeft logeren niet te leren/snappen, met lichaamstaal kun je het harstikke duidelijk maken.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:44

Karrepaarden die moeten in de marathon vaker met snelheid van 15 km per uur ongeveer 7 a 8 km draven over harde weg klinkers putten.. maar willen jullie niet meer KARREPAARDEN zeggen. Zijn ook topsporters hoor. Alleen hangen wij erachter in plaats erop. maar ff ontopic.. Harde ondergrond kan op zich geen kwaad als je inderdaad maar geen intense longeertraining van maakt. Maar zo te zien doe je dat niet. Ziet er niet slecht uit. Vies ik heb ook een witte nou probeer het inderdaad maar schoon te houden. Succes indi

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:51

kijk omdat ik zei dat het dom is, was omdat als je paard op de kletter gaat heb je meer kans op beschadigingen van je paard en als die schrikt en je hebt een open oprijlaan naar de weg toe dan heb je kans dat je paard wordt aan gereden en ik dnek niet dat je dat zou willen teminste ik neit;) en als je geen bak hebt of die is in de maak dan zou ik op een grasveld gaan als het niet te glad of te drekkerig is. Ik zou zelf eerder aan de had gaan wandelen of zo iets. Maarja dat is hoe ik het zou doen, ieder zun eigen toch?? Knipoog

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:59

TS dat ging ook niet over jou maar over degenen waarvan ik had gequote. en als het in jou ogen goed is voor haar hoeven moet je dat gewoon doen, ik ken haar niet ik ken jou niet en ik ken de hoeven van jou paardje niet. ik heb ook geen commentaar op het feit dat je op een harde ondergrond longeert. ik denk dat je zelf goed genoeg weet wat goed is voor haar of wat niet.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:10

lijkt iid of ze op de voorhand wat word opgesloten, ben geen echte longeerkenner,wel wat meer op de hoogte van lichaamstaal,geef haar wat meer ruimte door je lichaam open te houden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 14:07

superwoman schreef:
Over het longeren heb ik weinig commentar gezien, misschien over hen gelezen, dus neem me dan niet kwalijk aub.

Volgens sta je teveel in de lijn van de voorhand ipv de achterhand.
Als je er meer achter gaat staan, drijf je je paard naar voren en van je af en is het en stuk duidelijker voor je paard. Paard hoeft logeren niet te leren/snappen, met lichaamstaal kun je het harstikke duidelijk maken.

klopt helemaal, roep ik ook soms vanaf de zijlijn;)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:14

Ziet er leuk uit hoor! fijn dat ze zo goed reageerd al, dan kom je er wel. Ik vind eensi nde zoveel tijd een klein beetje draven op harde grond juist goed, als het maarn iet zo lang is. Krijgen ze alleen maar sterke benen/pezen van!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:40

Bedankt voor de reacties!
Ik zal me nog eens wat meer gaan inlezen over mijn lichaamshouding. Ik weet dat het nu nog wat onzeker over komt en dat het niet niet helemaal is zoals het hoort, maar dat komt vast binnenkort. Lachen

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:49

Ik wilde vragen wat je met haar van plan was, maar in je onderschrift kom ik er al een beetje achter(NH?)

Erg leuk paardje!, ziet er goed uit, het zou idd erg handig zijn voor je lichaamstaal..kan je ook meteen gebruiken voor nh?

Toch even over de grond..Ik vind het helemaal niet erg op harde grond te longeren, maar, wel op een gelijke ondergrond, daarbij bedoel ik te zeggen, dat je nu onder 2 soorten steengronden longeert, en ik denk dat je het dan best moeilijk voor een pony/paard maakt, mijn mening, mijne vindt het namelijk erg moeilijk Knipoog dus mischien, ik weet niet hoe jij erover denkt, dat je op gelijke grond kan longeren, ik denk dat je het zo ook makkelijker voor haar maakt, dat ze zich makkelijker ontspant..! Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:01

Zoals ik in je vorige topic al aanraadde.. Kies voor een langere lijn en meer ruimte. Korte wendingen op het harde zijn wel weer sneller belastend. Overigens liet je weten dat je paard zelf zijn kleinere cirkel koos. Misschien gewoon een lange longeerzweep als verlengde van de arm gebruiken en ook een stuk waarbij er de ruimte is? De cirkel is nu vlak langs een stukje met alsnog zand, bij een mooi grote volte zou je alsnog dat blubberige stuk meepakken dan..

Succes in ieder geval Lachen

En voor de geïnteresseerden: Vorige topic is niet gesloten vanwege de zeikreacties maar gewoonweg omdat het niet aan de eisen voldeed. De regels zeggen dat je geen topics mag openen met 'Geen commentaar op...' want daar is HAW nu juist voor Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 20:18

A_n_n_e_ schreef:
Ik wilde vragen wat je met haar van plan was, maar in je onderschrift kom ik er al een beetje achter(NH?)

Erg leuk paardje!, ziet er goed uit, het zou idd erg handig zijn voor je lichaamstaal..kan je ook meteen gebruiken voor nh?

klopt.nh, en ik wil een klein beetje western gaan leren met haar, en dan het liefste endurance gaan doen... dat lijkt me super gaaf! even voor de duidelijkheid, ik ben de fotograaf, niet de longeerder;) de longeerder is de `verzorgster` van indi (mensen ik blijf dat een naar woord vinden, is daar niets anders voor? tklinkt zo kleinerend???) zij werkt nog niet zo lang met indi, en is nog maar net begonnen met parelli;)

A_n_n_e_ schreef:
op gelijke grond kan longeren, ik denk dat je het zo ook makkelijker voor haar maakt, dat ze zich makkelijker ontspant..! Lachen
uit welke foto maak je op dat ze niet ontspannen loopt? op mij komt het eerlijk gezegd behoorlijk ontspannen over...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 20:20

Bienotje schreef:
Zoals ik in je vorige topic al aanraadde.. Kies voor een langere lijn en meer ruimte. Korte wendingen op het harde zijn wel weer sneller belastend. Overigens liet je weten dat je paard zelf zijn kleinere cirkel koos. Misschien gewoon een lange longeerzweep als verlengde van de arm gebruiken en ook een stuk waarbij er de ruimte is? De cirkel is nu vlak langs een stukje met alsnog zand, bij een mooi grote volte zou je alsnog dat blubberige stuk meepakken dan..

Succes in ieder geval Lachen

de `longeerzweep` die ze in haar handen heeft is een carrot stick met string er aan. die string zie je niet, maar die maakt zo nodig de stick wel langer. daar heeft het niet mee te maken i.m.o. wel met de houding. ze staat te vaak bij de voorhand, maar dat weet ze en wordt aan gewerkt. het is niet in 1 keer goed te doen toch? iedereen moet leren;)

Bienotje schreef:
En voor de geïnteresseerden: Vorige topic is niet gesloten vanwege de zeikreacties maar gewoonweg omdat het niet aan de eisen voldeed. De regels zeggen dat je geen topics mag openen met 'Geen commentaar op...' want daar is HAW nu juist voor Knipoog

waarom moet dat hier staan? dat zeg ik nergens, end aar gaat het ook nergens over???

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 08:23

Blijf nou even on-topic, zo jammer zijn als het weer gesloten word toch!
Was gewoon allemaal een misverstand. Niets aan de hand.

Reactie hierop IkisIndy.. Op deze manier wordt er alleen maar gesuggereerd dat iedereen in je vorige topic negatief was en dat dát de reden was dat het is gesloten. Maar dat is dus niet juist, that´s it Knipoog

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:05

Wat een geweldig paard zeg.Ziet er goed uit!!
Vind het zo belachelijk dat er mensen zijn die zeuren
over de ondergrond.Als je buiten gaat rijden rij je
ook op stenen.Vind het er erg rusitg en fijn uitzien.

Leuke vlekken ook die zwarte:D

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:19

ik vind dat het er gewoon uit ziet hoor!