Boerenfjordje Uls :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

Re: Boerenfjordje Uls :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:00

Amigoo schreef:
Vind het een erg leuk fjordje! Lekker koppie zit erop Knipoog

Er was me 1 dingetje opgevallen tijdens het rijden. Probeer contact te houden met de mond.
Ik zie in het filmpje (kan zijn dat ik het fout zie? Dan word ik graag verbeterd Knipoog ) dat je je teugels
niet op maat houd. Ze 'klapperen' als het ware heen en weer. Probeer je handen stil te houden
en je teugels op maat te houden. Verder vind ik het erg netjes uit zien hoor! Pling

Jij wilt zeggen dat ze vooral goed contact moet houden met zo een bit? Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me lichtelijk gezegt erg vervelend voor je paard.

Ik heb het idee dat je je handen iets stiller moet proberen te houden. Waarom rijd je met zo een bit? Rijtechnisch moet het toch op te lossen zijn? Ik vind het een erg leuk beestje, maar vind het rijden er door dat bit en je handen onprettig uitzien. Verder is je houding opzich goed hoor, daar heb ik geen commentaar over. En het is een erg leuk paardje!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:06

Ik vind dat je geluk hebt dat je zo'n leukerd mag rijden.
En je hebt nog de mazzel dat je de enige bent die er op rijdt
ook, begrijp ik uit je verhaal.

Al het commentaar is denk ik al wel gegeven.
Waar je denk ik inderdaad vooral op moet letten is rust
in je handen, zodat je paardje leert dat er een constante
lichte druk (niet trekken, gewoon contact dus..)
is die niet tikt of trekt of ineens weg is.

Rustige hand geeft hem meer vertrouwen, waardoor hij
rustiger zal zijn in aanleuning en makkelijker te sturen en remmen
zal zijn.

Verder vind ik jullie gewoon een leuke combi.
Fjorden in wintervacht zijn enig!!!

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:48

BE_GENTLE schreef:
Deze fjord heeft papieren he ?? ze lijkt namelijk heel veel op mijn vorige fjord in haar doen en laten en kwa uiterlijk..

Klopt inderdaad! Weet niet veel over haar afstamming, maar haar vader is Jars! ZIt die ook in jouw oude fjordje haar stamboom?

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:50

djodjodjo schreef:
Amigoo schreef:
Vind het een erg leuk fjordje! Lekker koppie zit erop Knipoog

Er was me 1 dingetje opgevallen tijdens het rijden. Probeer contact te houden met de mond.
Ik zie in het filmpje (kan zijn dat ik het fout zie? Dan word ik graag verbeterd Knipoog ) dat je je teugels
niet op maat houd. Ze 'klapperen' als het ware heen en weer. Probeer je handen stil te houden
en je teugels op maat te houden. Verder vind ik het erg netjes uit zien hoor! Pling

Jij wilt zeggen dat ze vooral goed contact moet houden met zo een bit? Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me lichtelijk gezegt erg vervelend voor je paard.

Ik heb het idee dat je je handen iets stiller moet proberen te houden. Waarom rijd je met zo een bit? Rijtechnisch moet het toch op te lossen zijn? Ik vind het een erg leuk beestje, maar vind het rijden er door dat bit en je handen onprettig uitzien. Verder is je houding opzich goed hoor, daar heb ik geen commentaar over. En het is een erg leuk paardje!

Inderdaad, wat mijn handen betreft heb je gelijk, ben ik zelfs al mee aan het werk;). Wat betreft het bit is er denk ik genoeg uitgelegd in het topic.

Dankje!

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:52

Sjolvir schreef:
Ik vind dat je geluk hebt dat je zo'n leukerd mag rijden.
En je hebt nog de mazzel dat je de enige bent die er op rijdt
ook, begrijp ik uit je verhaal.

Al het commentaar is denk ik al wel gegeven.
Waar je denk ik inderdaad vooral op moet letten is rust
in je handen, zodat je paardje leert dat er een constante
lichte druk (niet trekken, gewoon contact dus..)
is die niet tikt of trekt of ineens weg is.

Rustige hand geeft hem meer vertrouwen, waardoor hij
rustiger zal zijn in aanleuning en makkelijker te sturen en remmen
zal zijn.

Verder vind ik jullie gewoon een leuke combi.
Fjorden in wintervacht zijn enig!!!

Ik ben er inderdaad heel erg blij mee, heeel af en toe rijdt het meisje erop dat de andere pony verzorgt, maar dat is nog maar een paar keer gebeurd. Ze is inderdaad mooi, ben ik het mee eens;). Vandaar dat ik het ook wel eens zonde vind dat ze op een boerderij staat waar verder weinig met haar wordt gedaan, want ze kan meer. Ik probeer in ieder gevla zo vaak mogelijk te rijden, en door nu met lessen te beginnen hoop ik dat we samen wat verder komen.

Buiten het rijden om is het ook een schat:). Het blijft een fjord, maar die streken leer je na een tijdje ook wel kennen Knipoog

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:55

Als ik zo het filmpje bekijk zie ik een paardje wat echt de druk uit zijn mond probeerd te ontwijken.
Ik zou er toch een ander bitje in doen en les gaan nemen om het goed rijtechtnisch op te lossen.

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:14

wat een leuke fjord hahaha ik vind hem coel Haha! ik doe ook wel eens met een stang rijden met een liver poel stang dat helpt echt goed Knipoog Tong uitsteken Lachen

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 13:16

Kelly_Taco schreef:
Als ik zo het filmpje bekijk zie ik een paardje wat echt de druk uit zijn mond probeerd te ontwijken.
Ik zou er toch een ander bitje in doen en les gaan nemen om het goed rijtechtnisch op te lossen.

als je de rest van het topic leest weet je dat ik daar al mee bezig ben Knipoog