Knappe kale haflinger @ Dressuurwork - check haar edelweiss!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blunneke

Re: Knappe kale haflinger @ Dressuurwork - check haar edelweiss!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:17

_Diesel schreef:
@ Majella001, Teugels te strak? Wat bedoel je daarmee? Ik heb gewoon contact met de mond, zit toch niet te trekken ofzo? Dressuur rijd je nu eenmaal niet met lange teugels.

Nee oke, het is ook weer niet zo dat ik helemaal geen verstand heb van dressuur want ik heb mijn pony ook Engels ingereden en ik rijd inmiddels al bijna 21 jaar paard Knipoog
Ik bedoelde het ook niet zo onaardig maar ik zie wel eens dressuurruiters die toch iets minder 'contact' hebben terwijl ze echt niet met een losse teugel rijden.
Het lijkt me zo pijnlijk in haar mond maar misschien vergis ik me ook wel maar het ziet er zo uit.

En in principe zeg je het zelf al :
_Diesel schreef:
Ik weet dat ik soms een te strenge binnenhand heb....

Alleen is het naar mijn mening niet alleen je binnenhand.
Vandaar maar het is alsnog niet zo betweterig bedoeld ofzo hoor Haha!

Succes!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:19

soms een beetje opgekropt, maar verder zeker ok
alleen... opletten dat je niet scheef gaat zitten; het valt nauwelijks op, maar op veel foto's maak je een knik in je hals en kantel je je hoofd wat naar links. Vaak geeft dat aan dat je je rechterheup wat laat zakken en dus een heel klein beetje scheef gaat. Ik zeg het: het is echt niet opvallend of erg; tis niet dat je der helemaal scheef en belabberd ophangt, maar probeer er eens bewust op te letten tijdens het rijden? Soms zou je verschieten hoe veel makkelijker een paard een bepaalde oefn ineens doet als jij op dat kleine tikje in je houding let!

(eneuh, ik weet waarover ik het heb hoor! ik heb zelf een scheve rug en als ik der niet op let loopt mn paard vierkant, terwijl ze het wèl kan als ik bewust mijn rechterschouder een beetje achteruit trek (ik heb torsie in mn ruggegraat ook, dus door vr mijn gevoel rechts achteruit te houden, zit ik eigenlijk perfect recht)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:21

Ik denk dat het dan voor een deel wel aan de foto's ligt, want Rox voelde gewoon heel los en ontspannen aan tijdens het rijden, en dat is niet zo wanneer het pijnlijk zou zijn in haar mond. Maar als ik foto's kijk naar hoe jij rijd (western enzo) kan ik me wel voorstellen dat je dit er nogal strak uit vind zien Knipoog

En die strenge binnenhand klopt ja, staat ook bij de betreffende foto. Daar is dat wel heel duidelijk te zien. Maar beide handen zijn niet streng, maar houden gewoon contact zeg maar. Het is moeilijk uit te leggen over de computer. Komt dr op neer dat ze gewoon wel lekker ontspannen liep juist!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:22

kynshiri schreef:
alleen... opletten dat je niet scheef gaat zitten; het valt nauwelijks op, maar op veel foto's maak je een knik in je hals en kantel je je hoofd wat naar links. Vaak geeft dat aan dat je je rechterheup wat laat zakken en dus een heel klein beetje scheef gaat. Ik zeg het: het is echt niet opvallend of erg; tis niet dat je der helemaal scheef en belabberd ophangt, maar probeer er eens bewust op te letten tijdens het rijden? Soms zou je verschieten hoe veel makkelijker een paard een bepaalde oefn ineens doet als jij op dat kleine tikje in je houding let!

(eneuh, ik weet waarover ik het heb hoor! ik heb zelf een scheve rug en als ik der niet op let loopt mn paard vierkant, terwijl ze het wèl kan als ik bewust mijn rechterschouder een beetje achteruit trek (ik heb torsie in mn ruggegraat ook, dus door vr mijn gevoel rechts achteruit te houden, zit ik eigenlijk perfect recht)

Zelfs mijn mams zei dat ik scheef zit op die foto's Cool Ik weet het, maar heb het tijdens het rijden zelf dus nauwelijks door. Zeker met de zijgangen ga ik altijd heel debiel scheef zitten, met mijn hoofd ook ja! Scherp opgemerkt!

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:22

ik vind jullie echt heel leuk stel lijken! ik vind het echt een super mooie pony! Pling ik ben zelf zobijzo al gek van haflingers;p je hebt ook een mooi dekje en bandages erbij om gedaan echt super! Clown Knipoog

Elise

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:23

Ik heb het niet zo op haflingers maar deze vind ik echt super leuk! Haha! en dat sterretje is inderdaad weer wat anders dan een hartje. setje staat super leuk bij je haflinger ( had het dekje nog nooit eerder gezien ) verder vind ik niet dat je de teugels super strak hebt, ik zie genoeg paarden hier op bokt die het met kortere teugels moeten doen! ik ben het eens met je eigen commetaar. En ga zo door! Knipoog

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:25

Hehe, gabberfreak, ben het wel met je eens Knipoog Bedankt voor de reacties Lachen

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:27

_Diesel schreef:
kynshiri schreef:

Zelfs mijn mams zei dat ik scheef zit op die foto's Cool Ik weet het, maar heb het tijdens het rijden zelf dus nauwelijks door. Zeker met de zijgangen ga ik altijd heel debiel scheef zitten, met mijn hoofd ook ja! Scherp opgemerkt!

bewust op letten is de enige manier! Meer rijden om jezelf in de plooi te krijgen dan het paard in de plooi proberen te krijgen. Paard volgt vanzelf wel als jij het goed doet ook. Je moet het maar eens proberen: even losrijden en dan echt een half uur enkel met jezelf bezig zijn bij elke oefn die je doet, bewust denken welke hulpen je daarvoor moet gebruiken en je lichaam controleren om te zien of je je benen echt zo houdt als het moet, of je recht zit, of je handen niet trekken,...Nt teveel kijken naar hoe het paard de oefening uitvoert; maar in de eerste plaats naar hoe jij ze uitvoert! helpt echt hoor! Moest ik dat niet doen zou ik zo scheef als een hak zitten en zou mijn paard niet te rijden zijn (ze is zelf ook scheef en erg gevoelig in haar rug)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:33

Ik zeg ook niet dat je haar in de krul trekt maar vind het er opgekropt uitzien! V.w.b. dat wijken; als ze dat zelf doet (opkroppen) dan is dat een vorm van verzet. In principe zou je haar op je zit en met beenhulpen moeten kunnen laten wijken, je handen/teugels zijn maar bijzaak. Mss moet je daar eens op letten als je gaat wijken en dan toch iets meer toestaan met je handen?!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:46

Diesel, in principe is het okay maar let op dat je jouw haf geregeld jouw hand laat volgen, doet hij dit niet dan heb je een valse aanleuning. Probeer meer met de hals op lengte te rijden dan kan ze haar passen mooier afmaken. Ik weet het zelf goed want ik heb ook een haflinger in de M2 lopen, en deze heeft de neiging om eerder kort als lang te worden en dan krijg je dribbelpassen ipv verruimingen. DUs probeer in je training de hals om de zoveel minuten uit te schuiven, alleen op deze manier krijg je de rek erin en wordt het pas echt mooi.

Nadyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:59

mooie haf! ook leuk geschoren Haha!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:07

Bedankt voor de tip, Kitty1. Gelukkig rijden wij nog maar net L1 Haha!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:35

mooie haflinger Lachen
Alleen soms hou je hem iets te veel vast van voor, zorg dat je meer met je been naar je hand toe rijdt, niet je handen vastzetten, maar je handen ontspannen houden, druk op de teugels en naar je hand toe rijden is genoeg. Wanneer hij nageeft loslaten en proberen uit te schuiven Knipoog

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:41

Ziet er goed uit! Ik vind die sterp op z'n kont zo leuk! Heb ik nog nooit gezien Knipoog

Xre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:42

Ziet er goed uit! Die ster op de kont is echt gaaf!

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:26

singasong schreef:
Ik zeg ook niet dat je haar in de krul trekt maar vind het er opgekropt uitzien! V.w.b. dat wijken; als ze dat zelf doet (opkroppen) dan is dat een vorm van verzet. In principe zou je haar op je zit en met beenhulpen moeten kunnen laten wijken, je handen/teugels zijn maar bijzaak. Mss moet je daar eens op letten als je gaat wijken en dan toch iets meer toestaan met je handen?!

I agree Pling

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:00

Je vriend maakt leuke foto's..

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:31

Hey!
Nu moet ik toch wel ff vertellen dat je echt een WAAWHHHHHH haf hebt hoor! Normaal gezien is dat helemaal mijn ras niet , maar bij jou haf ben ik meteen verkocht! Haha!
Nog veel plezier samen ! Knipoog
xxx

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:34

moooooooi paardje en superleuk setje.
ook leuk geschoren Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:37

Commentaar geef je zelf, overigens wel een heel apart hoofdje en geschoren figuurtje!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:38

ik vind dat sterretje echt leuk Lovers is is en keer wat anders dan een hartje!
ik vind jullie 2 een leuke combinatie om te zien!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:38

Erg leuke Haflinger heb je zeg, echt een prachtbeest Kwijl En die Edelweiss is heel erg cool *LOL* En dat geld ook voor je setje Knipoog
Commentaar geef je zelf al, en is ook al door een aantal bokkers gegeven. Wat betreft dat opgekropte ben ik het toch wel een beetje met singasong eens!
Nog veel succes verder met je paard!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:50

Leuke haflinger zeg om te zien Haha! Ziet er goed uit zo met het setje, echt luxe Knipoog
Je rijd dr erg netjes, en volgens mij loopt ze ook vrij constant. En die strenge binnenhand zijn volgens mij moment opnamens.. Als je daarna maar weer je hand ontspant is er niks aan de hand Lachen

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:04

ziet er netjes uit!!
commentaar verder is al gegeven en ga er niet op doorhameren Knipoog
echt een onwijs leuke haflinger en leuk setje!
ik heb niks met haflingers maar door jou haf begin ik ze toch wel erg leuk te vinden hoor!!! Kwijl Lovers
setje staat ook erg leuk! Knipoog

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:03

_Diesel schreef:
Dit ben ik met mijn haflinger Roxy, we starten samen L1 en het was tijd voor nieuwe foto's. Vandaar dat ik vandaag even mijn vriend heb opgetrommeld!
De links zijn ook de moeite waard om te bekijken
Lachen

1. Afbeelding
Eerst even losstappen

2. Afbeelding
Langzaamaan oppakken

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Iets te strenge binnenhand, moet ik zeker aan werken.

9. Afbeelding
Galopje

10. Afbeelding
Ik moet op mijn gat zitten... Bloos
http://img172.imageshack.us/img172/1866/linkzq7.jpg

11. Afbeelding

12. Afbeelding
Pasje zijwaarts

13. Afbeelding
Pasje zijwaarts

14. Afbeelding

15. Afbeelding
http://img172.imageshack.us/img172/2271/link2rd6.jpg

Opbouwende kritiek is altijd welkom maar hou het gezellig. Lachen
Ik weet dat ik soms een te strenge binnenhand heb, dat ik geen geld moet zoeken (tja, arme student he Tong uitsteken ) en dat ik niet debiel moet gaan zitten in galop en tijdens zijgangen.
Verdere tips altijd welkom.

wat een mooi beestje!
ook super mooi geschoren