Blunderdebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Blunderdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:39

Dat getik is mijn kwik-outbeugel,. die nu gesmeerd is.

Ik zag net trouwens dat ik laatste was. Goh... Haha!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:09

die proef moest ik zaterdag ook rijden Nagelbijten / Gniffelen
met die b-e-b dorozitten en dan aangaloperen ging wel goed, maar dan moet je dus nóg een volte.. de eerste keer reed ik ook gewoon recht door Nagelbijten / Gniffelen en die 2e keer ook..
Terwijl ik de proef nog wel zo goed kende 2 3en Bloos

Maar ik vind dat je verder netjes hebt gereden hoor, mooi ontspannen, maar ze mag wel iets actiever Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:53

poes schreef:
Dat hikken/beetje onregelmatig zag ik ook maar dat lijkt me de spanning in je handen.
Verder: ah gewoon een paar keer thuis oefenen met je voorlezer en dan gaat het vast top.

Hij lijkt vooral wat te krabbelen in de hoeken en wendingen.

@TS: je rijdt keurig vind ik Ja Je zit netjes en je lijkt je paard in zijn waarde te laten. De volgende keer mag je proberen iets gedurfder/brutaler te rijden, maar hee! Dit is je eerste wedstrijd Haha! Hoort er allemaal bij Knipoog

Misschien moeten jij en je voorlezer thuis oefenen. Het is natuurlijk logisch dat jij de kluts kwijtraakt als je voorlezer al drie oefeningen verder is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:24

Sorry, ik moest wel enorm lachen hoor, vooral toen er 2 gingen voorlezen. Petje af voor je geduld, je bleef gewoon "vrolijk" doorrijden, ik was allang ontploft.
Heel jammer van de proef want het zag er verder netjes uit, alleen je handen onrustig, vooral linker, maar dat had je zelf al gezien.
Het zijn ook lastige proeven om voor te lezen, de eerste keer dat ik die nieuwe B-proeven moest voorlezen heb ik ook een paar keer gestotterd dus gewoon een paar keer thuis het voorlezen oefenen.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:29

Ik moest ook wel een beetje lachen om je voorlezer. Maar volgens mij maakt iedereen wel eens een fout met voorlezen. Kan me trouwens niet voorstellen dat deze man ook in het m heeft voorgelezen. Het lijkt net of hij het hier voor de 1e keer doet. Thuis maar flink oefenen met lezen zou ik zeggen.
Ik vind de proef er verder netjes uitzien hoor. Daar kan je op een wedstrijd wel mee aankomen. Mag wel met meer durf worden gereden. Flitsender zeg maar. Succes jullie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:22

Dank jullie!

@Ikima: ik was niet vrolijk Haha!
@Pletje123: We hebben thuis wel geoefend, maar de voorlezer leest nog behoorlijk 'op tempo'. Als hij even niet meer weet waar ik ben is zijn tactiek 'doorlezen'. Maar zeker in deze proef ga je dan veel te snel en kom je nooit meer gelijk. Ook waren het nieuwe proeven waarbij je niet moet halthouden en groeten in het begin (idioot vind ik dat Haha!). dat was altijd wel een mooi 'aanknopingspunt'. Voorlezen hadden we wel geoefend maar in een wat kleinere bak. En toen was de spanning van de wedstrijd er natuurlijk niet bij.

@shamyrah: hij heeft écht M gelezen hoor! Ging hartstikke goed. Dat was alleen wel 2 jaar geleden, en toen zat hij er meer 'in' dan nu. En dan werkt de tactiek van 'hard doorlezen tot een aanknopingspunt' wel.

Ik zal proberen aan de impuls te werken. Dat het een wat actievere proef wordt Lachen.
Zie ter vergelijking dit topic, van 2 maanden geleden (toen ik net met haar begon): [HAW] Nieuwe, duidelijke foto's van Wokkel @ work!
Zien jullie al verbetering?

Hoe goed kennen jullie de proeven altijd uit je hoofd?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:36

Ook ik heb inderdaad, gewoon bij de onderlinge wedstrijden, zo vaak gezien dat de ruiters de voorlezers 'n heel grote mond gaven na de proef .. bah, ze mogen blij zijn dat diegene daar zijn/haar best staat te doen voor de fun van de ruiter.

netjes hoe je reageert dus en Ach gut kan me best voorstellen dat je 'n heel erg rotgevoel had daar op 't paard midden in die proef, beetje 'paniek', want je wil het natuurlijk graag zo goed doen. Maar heel netjes hoe je aan 't eind iig je paard beloont, de voorlezer niet afblaft en het nu gewoon op Bokt durft te zetten.

volgende keer wat actiever, 'n wat rustigere houding mbt jouw handen, zelf wat meer ontspannen (maar waar die spanning vandaan kwam, dat zien we zelf Knipoog ) en gewoon het vertrouwen erin houden.
.. en met de voorlezer de proef 'n aantal keer doornemen, uitleggen dat hij wel 'n beetje bij moet houden bij welk onderdeel je bent.

leuke combinatie Lachen

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:01

ik vind dat je hem nog best netjes heb gereden hoor:)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:22

Sheran: het woordje vrolijk stond ook tussen aanhalingstekens. Haha!
Je hebt het zelf netjes opgelost door niet boos te worden ( tenminste niet laten zien dat je boos was) en je bleef je paard rustig doorrijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:15

Ja, het si idd wel een soort paniekgevoel midden in de proef. Ik had zoiets van: hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg zonder over die witte hekjes heen te springen Haha!.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 23:00

Ik vind het trouwens best apart dat ik van niemand van jullie hoor dat ze te kort is in de hals, of dat ze haar achterhand niet goed meeneemt. Dat zijn namelijk haar (onze) grootste problemen. We hebben er al wel hard aan gewerkt (als je het topic uit een van mijn vorige posts vergelijkt).
Maar zeker voor zo'n jonkie (nouja, 4 jaar Tong uitsteken)...
Zou dat dan inderdaad verbeterd zijn? Haha!
Laatst bijgewerkt door Sheran op 14-01-08 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:03

Ik moet eerlijk bekennen dat ik teveel naar je handen zat te kijken en daardoor niet naar het geheel.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:06

Het ziet er opzich toch best netjes uit en je hebt t zo goed mogelijk opgelost.

Waar ik me wel een beetje aan stoor, of eigenlijk denk te zien is dat je veel te voorzichtig rijdt (spanning mss ?) Ik heb het idee dat er veel meer beweging op je paard zit als dat ie laat zien. Alsof jij hem heel erg tegenhoudt..... Wat vindt ik wel echt jammer van het beeld !!!!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:22

Jeetje... wat een gedoe met dat lezen. Daar zou ik ook wel van in de war raken... Knipoog Maar netjes doorgereden toch hoor..

Wat betreft de jury... je hebt echt wel een aardige jury getroffen dan zeg. Als ze kwaad hadden gewild hadden ze de hulp van volgens mij je cameravrouw (?) af kunnen straffen en dat had niet zo leuk geweest.

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:40

Jeeeetje, wat heb jij een braaf paardje. Verder vind ik je erg netjes rijden, let er idd op dat je hand niet te streng wordt en niet elke pas aantikken(drijven).
Ik wordt al zenuwachtig als ik het filmpje bekijk, vind dat je erg netjes en rustig doorrijdt!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 05:43

ik ken mijn proef helemaal uit mijn hoofd. Zowieso weet ik in grote lijnen de onderdelen. Ik kan wel eens in de war raken als mijn paard even vervelend wordt of het gaat voor geen meter. Maar in principe rijd ik zo een proef. Voorlezer zal zelden de schuld krijgen bij mij. MIts hij/zij echt verkeerd lees.

Ik vond de voorlezer niet bepaald lekker voorlezen. Zover vooruit lezen. DAn zou ik uit mijn hoofd verder rijden maar als je de proef niet geheel kent is dat moeilijk. Gelukkig probeert mijn vader te kijken waar ik ben en leest nooit door. Of ik geef een teken niet te snel maar dat is ZELDEN.

Verder vind ik het er braaf uitzien. Vind wel dat je handen iets stiller mogen.

EN wat anderen al zeggen denk dat je geluk hebt gehad met het jurylid.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:00

@steigert: waar zie je aan dat ze braaf is? Tong uitsteken (ze is het wel hoor - daar niet van). Bij mijn vorige paard kwam namelijk ook de bereden politie kijken. Ik moest haar eerst even 'voorrijden' en ze waren heel enthousiast over haar. Toen wilden ze er zelf even op. Ze kwamen eraf met de woorden: 'Complimenten voor je rijstijl! Ze is een stuk moeilijker dan ze eruit ziet!'
Niet doorgegaan dus, maar wel een mooi compliment gekregen Lachen.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:27

Ik heb niet je hele filmpje gezien, alleen het begin, maar ik vind dat ie daar een beetje onregelmatig loopt. Misschien zet je hem daar iets te vast in de hand...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:26

Kliko: het is toch wel beter om het hele filmpje te bekijken en dan commentaar te geven. *LOL*

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:14

Lijkt me erg lastig met zo'n voorlezer; ik weet wel dat je de proef moet kennen en de voorlezer nooit de schuld mag geven, maar ik zou ook compleet de kluts kwijtraken op deze manier!

Verder vind ik dat je een heel leuk paard hebt, lekker ontspannen. Aan het paard zal het niet liggen en die winstpunten komen zeker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:22

@4EverHobbes: dat is nou grappig dat je dat zegt, 'aan het paard zal het niet liggen.' Ook dat andere reacties met de strekking 'leuk paard' vind ik leuk Haha!.
Mijn instructrice had laatst namelijk gezegd dat Wokkeltje niet zo'n talentje was, neit heel intelligent was, geen mooie hals had (maar een onderhals - dat klopt) en ook niet zulke mooie bewegingen. tenminste, hij kan wel redelijk bewegen maar dan moet hij ontspannen zijn en dat is niet makkelijk omdat hij zich zo opkropt.
Ik ben gaan werken aan de ontspanning - ik wilde hem wat langer laten worden in de hals en zo ook het achterbeen beter laten ondertreden in plaats van dat hij kleine pasjes maakt achter en alles op spanning zet.
Dus dat 'lekker ontspannen' vind ik ook wel grappig Haha!.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:43

Die voorlezer liep écht VOOR Tong uitsteken

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:29

Ghaha ik heb me doodgelachen om jouw voorlezer! Dan was jij nog
ergens heel anders en dan was hij al 5 nummers verder!! Lachen
Verder vindt ik het er super netjes uit zien zeg! Volgende keer gewoon
idd beter! Ik vind het een heel ontspannend beeld geven. Toen ik
dit topic opende dacht, er komt een hele bok sessie! Maar dat viel
dus reuze mee! Ik vindt het er heel mooi uitzien en je hebt de volgende keer
vast wel hogere punten! Haha! Succes!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:38

Ik vind het er netjes uitzien, alleen de overgang naar van de galop naar de draf kan beter en de middendraf komt er niet echt uit. Ik zou niet de schuld aan de voorlezer willen geven, maar zou toch de volgende keer de proef thuis samen met de voorlezer oefenen. Bij de M moet je inderdaad aardig doorlezen maar in de B niet. Ik neem ook altijd de proef wel door maar als ik in de ring ben gaat het op de automatische piloot. En weet ik zelf totaal niet meer hoe ik moet rijden, gelukkig heb ik een goede voorlezer. maarja iedereen moet het leren. Wat ik vervelend zou vinden is dat die vrouw die jouw filmt zich ermee gaat bemoeien. Ze bedoeld het goed maar als meerdere mensen tegen je gaan praten dan word het niks. Tenminste dat heb ik.

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:06

ik denk dat als je jezelf en je VERVOORlezer beter had voorbereid dat je dan nog wel wat punten gereden had hij mag alleen wel iets actiever verder een leuk paardje hoe groot is die..
ik moest wel een beetje lachen om het filmpje en ik denk dat ik niet zo rustig had kunnen blijven jeetje..