Quike @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Quike @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:50

helemaal met oneofus eens. hij loopt veel te opgekropt. hij drukt zijn rug weg en het (lijkt !) al of je met enorm strengen hand rijd en persoonlijk vind ik van je foto's alleen de uitstap foto er fijn uit zien de rest ziet er alleen gespannen uit

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:51

maaikemuis schreef:
Ik denk dat er wel rekening gehouden moet worden met het feit dat dit meisje 13 is. En 13 jarigen gaan anders met kritiek om. Wat voor een volwassene misschien als gewone kritiek wordt opgevat, kan bij een 13 jarige heel hard aankomen. Of TS het nu leuk vindt of niet, ze is een KIND!!!!

Misschien kan je proberen om je paardje regelmatig uit te nodigen om zijn hals te laten strekken. Friezen hebben uit zichzelf vaak de neiging om zichzelf op te kroppen. Zorg dat hij lekker actief loopt en probeer te kijken of hij je hand wil volgen. Kijk maar eens of je zijn neus op de vloer kunt krijgen!

ten eerste, heel erg bedankt, jij snapt mij tenminsten.
en ten tweeden, die manier van het 'hand volgen' zeg maar, dat moet ik ook doen van mijn instructrice. Het werkt wel, want als ze je hand volgt (wat ze doet) dan wil dat zeggen dat je aan de teugel is, en niet in een krul getrokken.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:53

Noah2006 schreef:
Met maaikemuis eens Knipoog ! Je bent ook weer een stukje vooruit gegaan zie ik na je vorige topic. Goed dat je een cap draagt, maar het belangrijkste is je zit wat te verbeteren Lachen. Je rug recht houden, iets naar achteren zitten en als je je beugels twee gaatjes langer doet is het al een stuk makkelijker je hakken uit te drukken.

Succes ermee Haha!!

kijk hier heb ik nu iets aan! ze zegt en paar goede dingen, maar ook een paar minder goede dingen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:54

een goede tip om je beugels niet door te laten schieten:neem anti-slip blokjes Haha! die heb ik ook,je hebt er veel meer grip mee Haha! en nogmaals:prachtige fries!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:55

lieke4quike schreef:
Noah2006 schreef:
Met maaikemuis eens Knipoog ! Je bent ook weer een stukje vooruit gegaan zie ik na je vorige topic. Goed dat je een cap draagt, maar het belangrijkste is je zit wat te verbeteren Lachen. Je rug recht houden, iets naar achteren zitten en als je je beugels twee gaatjes langer doet is het al een stuk makkelijker je hakken uit te drukken.

Succes ermee Haha!!

kijk hier heb ik nu iets aan! ze zegt en paar goede dingen, maar ook een paar minder goede dingen.

Sorry, maar jij zet dit topic hier op..
Mensen geven commentaar en dan is het niet goed omdat er geen goede dingen bij staan?
En hun kunnen toch ook niet zien dat jij 13 bent?
Het gaat om hoe je rijd, niet om je leeftijd Lachen

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:55

_Sigrid_ schreef:
Ik heb niet veel aan te vullen op mijn voorgangers. Behalve dat je houding niet zo best is...

Tip: Neem een paar zitlessen. Ik denk dat je dan al 50% van de problemen heb opgelost.

Verder: Doe die sporen af. Sporen moet je echt alleen gebruiken als je een hele fijne houding hebt, en die heb jij niet. Ik kan van mezelf zeggen (10 jaar rijervaring) dat ik best netjes zit, maar ik vind mezelf nog niets eens goed genoeg om sporen te dragen.

Ook nog: Niet zo aangebrand reageren. Tegenwoordig plaatst iedereen HAW topics en wil alleen maar applaus. De commentaren die hier gegeven worden zijn soms inderdaad een beetje bot. Maar lieve schat, kijk nou eens kritisch naar die foto's van jezelf...dat is toch ook geen houding? Gelukkig kan je hier gewoon mee aan de slag zodat het beter wordt en je volgende keer positievere reacties hebt op HAW.

Over je paard: Prachtig dier, maar weinig ontspanning.

uhm, als ik vragen mag....wat heb jij hier aan te vullen? je zegt ik heb niet veel aan te vullen behalve: en dan noem je dingen op die er al lang 25 keer staan !

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:57

Citaat:
kijk hier heb ik nu iets aan! ze zegt en paar goede dingen, maar ook een paar minder goede dingen

Citaat:
Mensen geven commentaar en dan is het niet goed omdat er geen goede dingen bij staan?

Het is wel duidelijk dat jij niet leest wat er boven mijn foto's staat. Er STAAT gewoon letterlijk dat ik 13 jaar ben! en dan zeg jij dat niemand kan weten dat ik 13 ben? kom op zeg, wat een onzin

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:57

mooie fries,het enige kommentaar wat ik heb is je handen naar voren!!!geef hem de ruimte!!Verder let ik niet op tenen en hakken,daar heeft het paard geen last van....maar je handen wel,gewoon goed aan denken,naar voren en dragen die handen!!
verder vind ik dat je er goed opzit!! het paard loopt opgekropt,maar als je goed aan je handen werkt moet dat minder worden,succes !!!!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:01

Anoniem schreef:
helemaal met oneofus eens. hij loopt veel te opgekropt. hij drukt zijn rug weg en het (lijkt !) al of je met enorm strengen hand rijd en persoonlijk vind ik van je foto's alleen de uitstap foto er fijn uit zien de rest ziet er alleen gespannen uit

ik ben het met al je commentaar eens hoor, behalve dat ik een strenge hand heb. dat heb ik nog nooit gehoord van iemand die gewoon langs de kant van de bak staat. Dat kun je ook niet zien vanaf een foto.

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:02

nikilover schreef:
een goede tip om je beugels niet door te laten schieten:neem anti-slip blokjes Haha! die heb ik ook,je hebt er veel meer grip mee Haha! en nogmaals:prachtige fries!

hoi nikilover, weet jij misschien hoe duur die blokjes zijn?
het is misschien wel een idee ja, dat maakt het voor mij wel een stuk gemakkelijker.
bedankt! Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:03

lieke4quike schreef:
Citaat:
kijk hier heb ik nu iets aan! ze zegt en paar goede dingen, maar ook een paar minder goede dingen

Citaat:

Het is wel duidelijk dat jij niet leest wat er boven mijn foto's staat. Er STAAT gewoon letterlijk dat ik 13 jaar ben! en dan zeg jij dat niemand kan weten dat ik 13 ben? kom op zeg, wat een onzin

Niet gelezen,
heb je dat erbij gezet net?
Reageer dan ook als een 13jarige en niet zo lomp.
Vind het een beetje onzin wat voor reacties JIJ hier neerzet.
wel reageren op de goede dingen,
maar de dingen die jij niet leuk vind reageer je maar niet op?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:05

kritiek is voor sommige mensen moeilijk,maakt niet uit hoe oud ze zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:08

geerke schreef:
kritiek is voor sommige mensen moeilijk,maakt niet uit hoe oud ze zijn.....

Afgod Amen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:12

nina roosje wat heb jij een leuke draver!!!even off topic (maar dat was het toch al....)

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:14

lieke4quike schreef:
ten eerste allemaal bedankt voor het commantaar maarjullie zeuren over dingen die ik zelf al als commantaar heb gegeven.
DIT HAD IK ZELF DUS OOK AL DOOR!
kijk maar (citaat uit het stuk bij de foto's)

mjin eigen aandachtspunten (gaat nu na een maand al weer veel beter):
* voeten niet zo ver in de buigels
* hakken uitdrukken en benen niet optrekken
* sporen omhoog doen (die zakken af)
* handen 'stil houden'
* de goede takt behouden (ze heeft een wat minder rechter-achterbeen)
* ze loopt op sommige foto's een beetje opgekropt, ze mag nog iets meer zakken vind ik zelf (met haar hoofd) maar daar wordt aan gewerkt een ook dat gaat al weer veel beter
let A.U.B. NIET op mijn benen en voeten, die zijn echt erg hier!
l
l
l dit stond er al

IK HEB LES, zoals anita_Sab al zei
EN DIE SPOREN ZITTEN NU HOGER, ZE DRUKKEN DUS NIET MEER IN DE BUIK.
verder kun je niet zeggen dat ik niet met mijn handen mee ga.
verder klopt het dat haar rug niet makkelijk ontspant. Dit heeft er ook mee te maken dat ze al 3 keer hoefbevangen is geweest.

BOVENDIEN DOE IK OOK MAAR MIJN BEST, ik ben pas 13 jaar en moet nog veel leren.
HET GAAT NU AL WEER VEEL BETER, deze foto's zijn van ong. 1,5 maand geleden.
en niemand doet alles perfect, zelfs Anky Vergrunsven niet.

VERDER VIND IK HET HEEL GEMEEN EN BOT OVERKOMEN dat jullie alleenmaar zeggen hoe slecht en paardonvriendelijk het is. En dat jullie de hele tijd doorzeuren over hetzelfde. Na 2, 3 reacties weet ik het ook wel, EN HET ZIJN MIJN EIGEN AANDACHTSPUNTEN.

p.s. ik vind de reactie van ania heel erg grappig, bij jou is het hoogste punt de shoft. Dat is dus NIET zoals het hoort te zijn. Wat jij tekend is een soort "lang en laag" maar als het lang en laag is, moet de hals wat langer zijn.

Als je niet tegen commentaar kan moet je geen foto's plaatsen!!!!!
De mensen hier die commentaar geevn bedoelen het echt niet om je de grond in te boren hoor...
Ze geven je juist tips!!!!! Haha!

En als je wat met die tips doet ziet het er de volgende keer een stuk beter uit.

Succes.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:17

je kunt wel kommentaar geven maar wees diplomatiek,breng het niet te bot,dat scheelt wel....

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:18

zoveel botten dingen zie ik hier toch niet tussen staan,
iedereen geeft gewoon zijn mening,
zien dat er gewoon dingen zijn die veranderd kunnen worden
maar TS vind het niet goed?
Want er worden alleen "negatieve" dingen gezegd en ze is pas jong he.. Clown

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:24

zo daar vraag je me wat,dat weet ik niet precies...wel wat duurder als gewone,maar volgens mij komen ze niet boven de 10 euro uit!ik zal eens kijken of ik nog ergens een verpakking heb liggen in mijn kastje Knipoog

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:25

Vind het absoluut niet ontspannen, het is zeker een mooi paard, maar bij deze opnames loopt hij veel en veel te opgekropt, en de ruiter moet idd nog op heeeel wat punten verbeteren, voordat het ontspannen eruit komt te zien!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:28

dat het paard opgekropt loopt ligt hier duidelijk aan de ruiter,als ze wat met de tips hier doet zal dat wel beter worden,gewoon het paard de ruimte geven.....

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:31

nikilover schreef:
zo daar vraag je me wat,dat weet ik niet precies...wel wat duurder als gewone,maar volgens mij komen ze niet boven de 10 euro uit!ik zal eens kijken of ik nog ergens een verpakking heb liggen in mijn kastje Knipoog

ok, bedankt alvast

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:36

ik wil niet l*llig doen,maar telkens word hetzelfde commentaar herhaald,terwijl de TS het gezien heeft,en weet dat ze het moet gaan veranderen;)ik denk dat de TS best egen kritiek kan,maar ales er alleen maar negatieve dingen gezegd worden word je daar als 13-jarige heel erg ongelukkig van(weet ik,want ben zelf ook 13)en daarom reageert ze misschien een beetje fel.hiermee wil ik zeker niemand aanvallen,echt niemand!wou alleen even kwijt dat je door heel veel negatieve dingen erg onzeker over jezelf kan worden Knipoog

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:38

nikilover schreef:
ik wil niet l*llig doen,maar telkens word hetzelfde commentaar herhaald,terwijl de TS het gezien heeft,en weet dat ze het moet gaan veranderen;)ik denk dat de TS best egen kritiek kan,maar ales er alleen maar negatieve dingen gezegd worden word je daar als 13-jarige heel erg ongelukkig van(weet ik,want ben zelf ook 13)en daarom reageert ze misschien een beetje fel.hiermee wil ik zeker niemand aanvallen,echt niemand!wou alleen even kwijt dat je door heel veel negatieve dingen erg onzeker over jezelf kan worden Knipoog

Dan moet je niet zulke topips plaatsen!!!!!! Knipoog

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:38

nikilover schreef:

precies, dat is precies wat hier aan de hand is.
bedankt!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:39

Vraag dan gewoon of er een slotje op kan?
want nu reageert de TS alleen op de berichten waarbij veel positieve dingen worden gezegd? (volgens haar)