Daraxo AV @ training (L1) in winters weertje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Re: Daraxo AV @ training (L1) in winters weertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 09:49

Bedankt voor de reacties. Ik heb een filmpje gemaakt en die zal
ik er ook eens opzetten want daarin gaat het wel iets beter.
Ik ga ook een dierenarts laten komen want dit heeft hij alleen de laatste maanden. Ik weet zelf ook verder niet hoe ik hem dikker kan krijgen, al zoveel geprobeerd.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:54

CherylDaraxo schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb een filmpje gemaakt en die zal
ik er ook eens opzetten want daarin gaat het wel iets beter.
Ik ga ook een dierenarts laten komen want dit heeft hij alleen de laatste maanden. Ik weet zelf ook verder niet hoe ik hem dikker kan krijgen, al zoveel geprobeerd.

Heel goed dat je een da laat komen, een keer een hele controle is denk ik niet verkeerd.
Dat het een arabierentrekje is dat ze smal en dun zijn kan best zo zijn, maar vergeleken
met de foto's in je profiel is hij duidelijk achteruit gegaan. Zonde, want in je profiel spreekt
hij mij erg aan. Hopelijk heeft de DA een paar goede tips voor je!

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:36

Daraxo is echt een lekkerding, maar hier ziet hij er niet echt goed uit zoals je weet. Ik heb hem in de zomer gezien bij annet, en wauw, toen was ik verliefd zeg! Kwijl
Ik vind dat hij zich teveel opkropt, zijn nekkie mag wel iets meer 'ruimte' hebben. Vind hem zeker mooier als hij wat langer loopt. Ja

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:03

Dun en smal is geen Arabierentrekje. De 2 van mij zien er absoluut niet zo uit.

Ik heb jullie paard meerdere keren gezien op de stal waar ik stond, hij leek toen wel wat voller.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:12

Als ik naar je profiel kijk, zie ik inderdaad een erge achteruitgang. Bij de eerste foto´s ziet ie er super uit en hoe verder je komt, dus hoe langer je hem hebt, hoe slechter hij eruit gaat zien.
Dus de Da vind ik een goede keuze, er is duidelijk iets met dit paard.
Of toch met jouw manier van voeren.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 22:40

Ik hoop dat het er dan uitkomt. Verder ligt het zadel ook niet helemaal goed en ben ook op zoek naar een nieuw zadel. Er werd ook gezegt dat zijn beweging belemmerd wordt door het zadel, dus nu ben ik daar ook naar op zoek dus daarbij hoop ik ook dat het beter gaat.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:41

wat je ook al kan doen tegen het te mager worden is hem warmer houden. misschien heeft hij het koud? bij mijn paard, ook moeilijk dik te krijgen heeft het iig heel erg geholpen om een aantal dekens over mekaar te doen. en die van mij heeft nog een gewone vacht!

Bright

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:29

Heey cheriel!
Daraxo is lekker geschoren!

Het rijden gaat steeds beter he!
Succes met je volgende wedstrijden!

Bright

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:34

Silence schreef:
Als ik naar je profiel kijk, zie ik inderdaad een erge achteruitgang. Bij de eerste foto´s ziet ie er super uit en hoe verder je komt, dus hoe langer je hem hebt, hoe slechter hij eruit gaat zien.

Sorry vind dit niet helemaal terecht.

Een "erge" achteruit gang, kan jij niet van achter je computertje zeggen naar mijn mening.
Jij ziet momentopname's, foto's in haar profiel zijn natuurlijk goed uitgekozen foto's.
Terwijl er ook minder dagen bij zaten toen, en nu heb je ook minder dagen.

Dus om nou te zeggen dat ze een erge achteruitgang boekt.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:30

Ik heb doraxo ook altijd voller mee gemaakt (wel moet ik erbij zeggen dat dit in zijn jongere jaren was Haha! )
Ik vind hem niet heel dun wel vind ik voor een paardje wat goed wordt getraind er veelste weinig bespiering op zitten.
Ik zou idd de d.a even laten komen , en zelf nu even een vitamine stoot bij de Vroegop halen voor hem.
er zit gewoon nouwelijks tot geen bespiering op , misschien past daardoor je zadel wel niet meer goed en belemmert hij zijn rug waardoor hij dus zijn rug weg drukt zoals je al zegt!! Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:07

Bright schreef:
Silence schreef:

Sorry vind dit niet helemaal terecht.

Een "erge" achteruit gang, kan jij niet van achter je computertje zeggen naar mijn mening.
Jij ziet momentopname's, foto's in haar profiel zijn natuurlijk goed uitgekozen foto's.
Terwijl er ook minder dagen bij zaten toen, en nu heb je ook minder dagen.

Dus om nou te zeggen dat ze een erge achteruitgang boekt.

Tuurlijk kunnen wij niet alles beoordelen, maar als ze weet dat het slechte foto's zijn kan je ze 1. niet plaatsen en als je ze toch wil plaatsen gewoon nemen wat er gezegt word eigen risico!
en wij kunnen overduidelijk zien dat het paard een erge achteruit gang heeft. aangezien als je in haar profiel kijkt je een wat voller paard ziet en een paard met betere bespiering, bespiering neemt echt niet af na een paar mindere dagen!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:48

fijn dat je hem na laat kijken, ik denk dat dat een goed idee is inderdaad.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:32

Mijn paard valt ook heel snel in, wat helpt is idd een deken erop en goed veel ruwvoer, evt icm met meer brok als ze fiks getraind wordt.
Voor het rijden zou ik zeggen: laat die teugels los! Hij kan gewoon niet lekker lopen als je hem zo kort houdt. En ik zou mijn beugels langer maken en probeer als je rijdt alle 4 zitbotjes te voelen: je stuit, schaambeen en zitbeen knobbels. Als je dat vierkantje voelt zit je rechtop Lachen

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:16

Ik vindt Daraxo er niet echt slechter uitzien als hoe ik hem van de zomer op het ponyclub weekend zag Pling Hij ziet er lichamelijk gewoon wat minder uit (ook zomers, vanwege zijn leeftijd en zijn lichaamsbouw), maar dat heeft het ene mens ook meer als een ander (niet banketstaaf bedoeld, maar het ene paard heeft gewoon een volle/rond bouw en het andere is hoekiger en ieler). Maar nu is ie geschoren en is alles heel goed zichtbaar. Daarnaast is ie 17 jaar en dan zijn ze gewoon helemaal moeilijk goed rond te houden.

Mijn 17 jarige pony stop ik ook helemaal vol om hem rond te houden en hij is helemaal nagekeken door de DA, ook is er bloed afgenomen.

Hoe is het kuil bij jullie trouwens op stal? Ik heb van het najaar een baal bij jullie vandaan gehad en dit was echt bagger kwaliteit....ik heb hem direct weer laten ophalen.....

En heb je ook al eens gekeken naar zijn koker? Een vorige pony van mijn viel in de winter een keer heel erg af....toen bleek ie uiteindelijk een kokerontsteking te hebben..maar verder was er niets te zien....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:16

Ik heb een 17 jarige bijna volbloed (98%) en die is niet slank te krijgen. Die wordt alleen maar dikker naarmat hij ouder wordt. Paard gaat idd achteruit als ik de foto's zo bekijk. Hij mag ook meer over de rug lopen en ronder met meer lengte in de hals.
Goed dat je er een DA bij laat komen

Hoeveel hooi krijgt hij? Misschien heb ik er over heen gelezen. Mij paard is altijd erg gauw tegen het magere aan. Die krijgt behoorlijk veel kuil/hooi. Ik denk omgerekend zeker een pak hooi per dag. Die van jou heeft minsten 4 tot 5 (dikke) plakken nodig. Daarnaast nog een 20L emmer lucerne. Je zal er veel ruwvoer in moeten stoppen wil je er "vlees"op krijgen.

Succes met de wedstrijden

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:01

Ik heb een pony die hetzelfde probleem had; niet dik kunnen krijgen. Ook hij is al wat op leeftijd (19 jaar) en is 2 jaar echt super dun geweest, hij kreeg de hele dag door kuil en kilo's krachtvoer en veel weidegang/gras. Maar hier werd hij écht niet dik van!
De enige manier hoe ik hem nu dikker heb gekregen zijn spieren! Door keihard te trainen, elke dag maar weer en lekker laag en lang te beginnen heeft hij nu een mooie volle nek en kont gekregen, er zit nu ook een gezond laagje vet op zijn ribben Lachen
Hij is een beetje hetzelfde gebouwd als jou pony, dus ik denk dat hier voor jou ook de oplossing ligt Knipoog

Wat het rijden betreft, probeer hem in het begin lang en laag los te rijden in alle 3 de gangen, hierna rustig beetje bij beetje oppakken en probeer dat neusje lekker laag te houden! Dit heeft bij mijn pony ook geholpen toen hij zo'n 'vreemde' aanleuning had! Het duurde even maar vanaf dit moment is hij ook aangekomen.

Succes met je pony, hij heeft echt een gaaf kleurtje! Jullie komen er vast wel samen Lachen