Linderts Lady's Man voor het eerst op bokt(Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xjessx

Re: Linderts Lady's Man voor het eerst op bokt(Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 11:03

Klopt helemaal sjaantje daar moet ik idd wat aan gaan doen had het zelf niet eens door Tong uitsteken Maar nu ik deze foto's gezien heb ga ik er zeker mee aan de slag!
Dankje wel, ben idd ook heel blij dat ik hem mag rijden en uitbrengen het is gewoon zo'n geweldig paard zo wel op stal als met rijden hij is dan ook super eerlijk doe ik iets fout dan straft ie me daar ook gelijk op! Tong uitsteken

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:35

helemaal te gek jes!
jullie zijn een prima combi zo samen!

en ik vind dat je ;m prima rijdt, niet te diep juist goed, lekker over z'n rug laten lopen om mee te beginnen, lekker ontspannen!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:54

Leuk dat je zo'n lekker leerpaard heb zeg! Haha!
Maar ik mis wel de foto's van Fleur.. Boos!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 11:59

Hahaha ik ga dr vandaag weer s even oppakken en dan om de dag weer opbouwen dan komen er zeer zeker binnenkort weer foto's van de kleine donder Haha!
@Ryanne thnx Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:12

ziet er goed uit hoor
sta je niet meer op simonshaven?
je rijd hem netjes hoor, ook lekker door zijn lijf

bachelor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:15

mooi beestje zeg!
foto 9 is vooral mooi! Vingers aflikken wow!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:24

Heey ziet er goed uit. je begint steeds beter te worden. ook kunnen foto's weleens vertekenen. Dat merk ik soms ook als ik een fotoshoot doe. ik ben benieuwd naar foto's van fleur. Tong uitsteken

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 15:53

Dankje wel allemaal Lachen
@tassie nee sta niet meer op simonshaven heb in maart het aanbod gekregen dit paard te rijden en Fleur daar te mogen stallen dus sta sinds april in Rockanje Lachen

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:58

Leuk paard hoor ik vind dat je hem netjes rijdt. Lachen
Hij kan wel lekker strekken zeg! Knipoog

Lieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:06

Hij kan goed strekken Jess!!!!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:16

Dankje Haha!

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:33

Leuk paardje! Ik heb zelf een soortgelijk paard (rij ik nu Z1 mee, kan ook strekken voor een 9) en ik rij heel veel buiten met hem, wordt ie heel attent van en zonder dat ik daar iets aan doe komt zijn achterbeen dan gigantisch onder.. Misschien een tip voor je, maar ik weet natuurlijk niet hoe jou paard is buiten Knipoog maar ik vind verder dat je hem netjes rijd en ik vind jullie een mooie combinatie! succes verder!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:40

Thnx, ik ga zowieso niet alleen met m naar buiten dan is het een draak Tong uitsteken hij rent achteruit de sloten in enz. maar als ik m gewoon goed train en heeeeeeeeel veel schakel komt ie wel op t achterbeen bij de 1 gaat dat nou eenmaal net wat makkelijker dan bij de ander Lachen die pony van mij is juist zo gebouwd dat ze dr achterhand er makkelijk onder zet Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:42

Ik heb zelf het gevoel dat je je balans niet helemaal onder controle hebt, dit is in ieder geval wat mij opvalt als ik naar deze foto's kijk. Verder bevalt jouw rijstijl me wel: erg vriendelijk. Ja

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:47

Ik wachtte idd al op iemand die dit zo opmerken!
Klopt helemaal dit paard zit echt gewoon voor geen meter dus ben idd heel erg bezig met te blijven zitten, rechtop, rechtop stabiel stabiel Tong uitsteken hihi grappig dat je dat kan zien Haha!

Melissa_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:49

Zooo Gaaaap
Dat paard lijkt echt precies op mijn verzorgpaard..
Hij loopt het zelfde en heeft dezelfde kol,,
Grappig omdat zo te zien Lachen
Mijn verzorgpaard kan ook best wel strekken maar niet zo hoog als die van jou kan jij het makkelijk uitzitten??
Succes verder ermee hee Knipoog
Groetjes

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:49

ik vind dat je erg goed rijdt hoor Pling

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:57

Melissa_Dino schreef:
Zooo Gaaaap
Dat paard lijkt echt precies op mijn verzorgpaard..
Hij loopt het zelfde en heeft dezelfde kol,,
Grappig omdat zo te zien Lachen
Mijn verzorgpaard kan ook best wel strekken maar niet zo hoog als die van jou kan jij het makkelijk uitzitten??
Succes verder ermee hee Knipoog
Groetjes

Leuk Lachen heb je een foto?
Haha nou ik vind het heel moeilijk om hem zowieso uit te zitten in zn draf hij gooit zo ontzettend hoog op dat ik het gevoel heb dat ik alle kanten opvlieg Tong uitsteken (al zegt mn mams van niet) maar zo'n gevoel heb ik dan wel en dan vooral met zn uitgestrekte draf Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:04

Ik vind het er netjes uitzien hoor. En over dat losrijden; elk paard is anders en heeft ook een andere manier van loswerken nodig. Als dit paard bij het oppakken fijn loopt als je hem zo losrijdt, moet je dat vooral zo doen. Knipoog

Je paard mag op sommige momenten alleen iets meer de achterhand gaan gebruiken, maar dat komt wel goed. Jullie zijn nog niet zo lang een combinatie!

Ga je na de zomer met Fleur bij de paarden of pony's starten? Misschien zie ik jullie nog wel een keer langskomen in de ring. Knipoog

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:32

gaaf paardjje zeg:D en dat setje staat ook erg mooi. Verder ziet het er netjes uit succes samen

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:11

Thnx Haha!
@OemmiejO ik ga denk ik Fleur tussen de paarden starten in het Z1 gewoon als ik eenmaal weer op dat niveau ben dan Tong uitsteken dan zijn we ook weer een jaartje verder Lachen

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 07:44

Ik vind het er ook best netjes uitzien hoor en bruikbaar commentaar is ook al gegeven! Succes samen en wat een mooie kans om dit paard uit te mogen brengen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 07:55

xjessx schreef:
ponyparadijs schreef:
Ik heb niks tegen de manier waarop je je paard los rijdt. Ik denk dat elk paard verschillend is en dat elk paard dus op een andere manier los gereden dient te worden. Als dit paard op deze manier los wordt is het toch gewoon top.

Wel zijn er wat mij betreft wat opmerkingen. (maar dat is slechts MIJN mening)

Op de eerste twee foto's dat je hem aan het inrijden bent vindt ik zijn stap nogal latraal. Daar kan ik me erg aan storen. Verder vindt ik bij het strekken dat ie een leuk voorbeen gebruik heeft maar dat ie met zijn achterbenen echt 20x minder doet.

Maar nog even ter verduidelijking...... dit is mijn mening!!

Hier kan ik tenminste wat mee Lachen iemand die onderbouwend zijn mening geeft!
Dankje wel Haha!
Ik vind zn stap idd ook heel moeilijk ik ben ook vooral bezig om hem veel te schakelen in alle gangen zodat ie idd veel meer op t achterbeen komt hij wil zich snel lang maken en uit elkaar vallen vandaar dat ie vaak zn achterbenen achterwegen laat maar hij wordt absoluut niet in de krul getrokken of vast gehouden aan de voorkant, dat hoeft niet eens want hij is gewoon heel fijn in zn mond!
@Heidie,Kelly en Marieke dankje wel heel lief commentaar Haha!

Voor het verbeteren van de stap moet je eens proberen tactmatisch te drijven.
Door het drijven actieveer je het achterbeen. Op het moment dat bv het linkerachterbeen omhoog komt drijf je dus ook met je linkerbeen. komt het rechter achterbeen omhoog drijf je met je rechterbeen. je krijgt dus het links, rechts, links, rechts effect. En dat is tactmatisch drijven. Je hoeft om te zien met welk been je moet drijven niet achterom te kijken hoor. J kan aan het voorbeen zien wel achterbeen aan de beurt is.
Verder zou je eens kunnen kijken of het paard vast zit in zijn rug. Want ook daardoor gaan ze latraal stappen.
Het onderbrengen van je achterhand zou ook een goede oplossing kunnen zijn voor het strekken.

Maar het ziet er echt al heel netjes uit hoor! Er blijven natuurlijk altijd punten ter verbetering.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:18

Hij stapt trouwens niet latraal hoor Knipoog ik kan bij een paard gewoon niet goed de stap voelen Knipoog ligt aan mij hij mankeert namelijk niks want als zn eigenaresse erop zit dan stapt ie gewoon goed Tong uitsteken maar wat wil je ik rij m niet eens zo lang haha Knipoog
Zowieso dankje voor de tips
@Oensan dankje wel Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:58

Heel veel overgangen rijden zodat paard van achteren meer naar voren kan grijpen dan kan paard van voren ook meer lengte gaan zoeken en kan dan ook neusje meer eruit gaan brengen. Ook in wendingen en oefeningen als sb travers/appuyeren goed erop letten dat achterbeen in wendingen goed naar zwaartekracht kan gaan reiken zodat paard dus kan gaan dragen zowel zichzelf als jou en dan weet ik zeker dat je ook makkelijker kunt gaan blijven zitten.
Betreft schakelen zou ik ook meer terug gaan schakelen zodat paard nog meer kan gaan sluiten en voor zichzelf meer op kan gaan richten. Dan komt ie ook beter in balans. Succes.

Edit het aanbod geld nog om mijn paardje te rijden Knipoog