partout @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steph74

Re: partout @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:30

Nou nou, wie zijn er hier nou ongenuanceerd en bot? Het is altijd pijnlijk als men zo dichtbij een waarheid komt. Dat willen mensen niet horen en gaan dan onmiddellijk fel om zich heen meppen (met woorden dan in dit geval). Bedenk goed: men irriteert zich het meest aan opmerkingen die een grote kern van waarheid bezitten....dat komt te dichtbij he.
Rustig maar mensen, ik zal me niet verder in de discussie mengen. Paarlen voor de zwijnen....

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:31

Afgod @ Lara-Silver

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:33

@Steph74: Goh wat jij dan onder de waarheid verstaat is mij (en meerdere mensen hier) een groot raadsel..
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 14-01-08 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:35

Steph74 schreef:
Nou nou, wie zijn er hier nou ongenuanceerd en bot? Het is altijd pijnlijk als men zo dichtbij een waarheid komt. Dat willen mensen niet horen en gaan dan onmiddellijk fel om zich heen meppen (met woorden dan in dit geval). Bedenk goed: men irriteert zich het meest aan opmerkingen die een grote kern van waarheid bezitten....dat komt te dichtbij he.
Rustig maar mensen, ik zal me niet verder in de discussie mengen. Paarlen voor de zwijnen....

Negatief en afbrekend commentaar zonder het bieden van aanwijzingen ter verbetering komt doorgaans voort uit onzekerheid van de commentator. Daar is binnen een discussie ook niet echt veel behoefte aan.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 21:38

Yvonnelind schreef:
Steph74 schreef:
Ge-wel-di-ge tekst van Siria. Zo rijdt (helaas) het gros van de ruiters en amazones; het jammere is alleen, dat juist die mensen zich natuurlijk helemaál niet aangesproken voelen met deze tekst.....zie de reacties hierboven. Het wordt niet begrepen of mensen nemen de moeite niet eens om te lezen. Maar van mij: Petje af, siria! Eén van de weinigen die het werkelijk lijkt te begrijpen........

Sorry hoor, wat mij betreft weer een 'beste stuurlui' reactie. Opbouwende kritiek is leuk, maar zulke flauwe racties; daar heeft niemand wat aan en je krijgt er alleen maar een nare sfeer van. Vertel dan maar eens netjes en opbouwend (lees: respectvol) hoe het wel moet (en dan geen citaten, maar even vanuit je eigen ongetwijfeld brede kennis...).

helemaal mee eens Lachen

Elisa2 schreef:
Leuk paard,als ik een kleine tip mag geven,probeer hem in de wendingen iets meer om je binnenbeen heen te buigen.Ik weet niet in hoeverre je dat al doet hoor,foto's zijn maar momentopname's.Je zit er mooi op,sucses met starten!

dank je wel
en ik zal hem eens meer om mijn binnenbeen proberen te buigen tijdens de wendingen Lachen

Yvonnelind schreef:
Siria schreef:
wel tof dat je hier foto's durft neer te zetten dat zou ik zelf niet zo gauw durven/doen

Kan ik me voorstellen. Sommige mensen hebben geen idee hoe ze op een opbouwende manier kritiek kunnen geven en dan durven ze zelf inderdaad nog niks te laten zien hier ook! Haha!

Komt gewoon niet zo leuk over... TS heeft er meer aan als je aangeeft wat beter zou kunnen i.p.v. zo'n flauwe tekst te plaatsen in haar topic met foto's van het paard waar ze trots op is, denk je niet? Knipoog

idd ja
maar ja sommige mensen verdoezelen de waarheid nou eenmaal over hun eigen rijden en ondertussen andere maar de grond in boren

StableEnable schreef:
Wat een pláátje van een paard!! Echt prachtig en ziet er onder jou heel tevreden uit!
Heel veel plezier en succes samen!
Natascha

dank je wel Haha!

Steph74 schreef:
Nou vooruit, tegen beter weten in een paar hints: tong uit de mond (paard!), paniekoog, teugels zo strak gespannen dat daar minstens 50 kilo aan hangt, kin op de borst (paard!)sporen met wiel constant dwars in de buik........het is maar wat je een ontspannen beeld vindt. Maar het verbaast me niet dat de meesten dit in het geheel niet zien, hoor. Dit gebeurt namelijk dagelijks, overal, met vele, vele paarden....... Frusty

jij kan een paard nog aan het lachen krijgen whahahahahaha
een tong uit de mond? ik zou niet weten waar je dat gezien hebt maar niet in dit topic in ieder geval
ook zie ik nergens een paniekoog
wat ik wel zie is een blind oog bij dit paard maar een paniekoog is uitgesloten
zou maar eens je ogen op gaan laten meten en een goede bril gaan kopen

xxxcatjuxxx schreef:
is dit toevallig partout la vie?

nee dit is passe-partout Lachen

DenisSjje schreef:
Leuk. Alleen als je terug kijkt zul je zien dat je steeds zit te prikken..

dank je en ik zal eens kijken

jorretje schreef:
uhh ja..
mooi paard, maar zoals hierboven al gemeld houd je hem wel erg strak in de krul.. probeer je armen wat meer te ontspannen en een iets losser teugeltje lijkt me ook niet verkeerd...

dat strakke valt wel mee hoor
toen ik dit paard net reed hield ik hem wel te strak ja maar dan begint hij echt te dreigen om te gaan steigeren enz
dus dat hele strakke heb ik wel afgeleerd hoor Lachen

StableEnable schreef:
Steph74 schreef:
Nou vooruit, tegen beter weten in een paar hints: tong uit de mond (paard!), paniekoog, teugels zo strak gespannen dat daar minstens 50 kilo aan hangt, kin op de borst (paard!)sporen met wiel constant dwars in de buik........het is maar wat je een ontspannen beeld vindt. Maar het verbaast me niet dat de meesten dit in het geheel niet zien, hoor. Dit gebeurt namelijk dagelijks, overal, met vele, vele paarden....... Frusty

Tong en paniekoog? Nou die moet jij dan denken te zien op de galopfoto. Daar moet je dan toch even op inzoomen. Je ziet geen tong, maar het bruin van zijn onderlip. ik zie ook na inzoomen geen paniekoog.
Natuurlijk, aan ieders rijden valt altijd te verbeteren. Aan het hare, het mijne en het jouwe vast en zeker ook. Maar ik vind dat je hier hevig overdrijft. Lijkt of mensen het op zo'n forum leuk vinden een ander de grond in te stampen. Kleine hint op didactisch gebied. Als je commentaar hebt en voldoende kennis om je dat te kunnen permitteren, vertel mens of dier dan wat je vind dat hij/zij wél moet doen. De aandacht vernietigend richten op wat iemand fout doet is voor beiden tijdverspilling.

juist iedereen kan altijd beter
maar over een tong en paniekoog haha
geen idee waar ze dat heeft gezien Clown

MisMartine schreef:
Precies Lachen

Er worden idd een beetje vage reacties geplaatst

dat zijn waarschijnlijk mensen die niet zo goed weten wat ze moeten schrijven Knipoog

Lara_Silver schreef:
Ik vind het echt grappig dat hier nog steeds mensen argeloos commentaar over in de krul rijden zonder eerst die doppen voor hun ogen weg te doen.

Dit heb ik tegen die mensen te zeggen: ga eens wat minder tijd besteden anderen af te katten met onnozele reacties en in plaats daarvan ga eens lekker leren over nageeflijke paarden.
Als jullie dat hebben gedaan kom dan terug en zie! Dit paard loopt diep, dat is waar maar er bestaat geen twijfel over het feit dat dit paard wel degelijk nageeflijk is, ik zie een geconcentreerde blik, nergens paniekogen of een tong zoals iemand meende op te merken. (je pc heeft een zoomfunctie ---> gebruiken!!)

Dit paard loopt met een actieve achterhand (voetstappen van de achterhand komen in of verder dan de stappen van de voorhand) het paard heeft een ontspannen bovenlijn en staat voor diegenen die het nog niet wisten hoger ingesteld op bepaalde foto's.

Het feit dat de ruiter met wielsporen rijdt en daarbij veelvuldig het commentaar hakken omlaag krijgt: wielsporen horen gerold te worden!! Ze doet dus het juiste, wielen zijn goed gebruikt zelfs vriendelijker als de door vele ruiters gebruikte knopsporen.

Deze combinatie start in de B , het paard zowel als de ruiter hebben hoger niveau, maar het duurt toch een tijdje voor men op elkaar is ingespeeld! Waarom houdt niemand hier rekening mee, oogkleppen op en met verwijten gooien, jammer want als je met een open blik kijkt zie je dat dit een potentiele combinatie is, nog niet alles eraan is perfect maar de TS staat zoals jullie mischien kunnen lezen (al zou dit me verbazen) open voor commentaar!
Ik hoop dat bij deze dit topic van een trotse amazone die haar paard laat zien voor de rest onbevuild kan blijven van verdere ongenuanceerde, ondoordachte reacties!

Ik denk dat je aandachtspuntjes verder al genoemd zijn door meerdere mensen, iig veel succes de 20e!!

dank je wel Haha!
en ben het volledig met je eens

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 08:15

Vergeleken met de andere topics komt er al een veel mooier plaatje naar voren. Het is nog niet perfect, maar er wordt zeker aan gewerkt of niet? Ga zo door met trainen en pik hier en daar wat van het commentaar op. Succes met de eerste wedstrijd!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 08:17

Was iets te snel met plaatsen, probeer ook eens als je aan het inrijden bent om tussen de bedrijven door wat de hals uit te schuiven. Blijf daarbij wel met je boven lichaam in de juiste houding en duik niet mee naar voren.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:18

Steph74 schreef:

Ik vind je wel brutaal overkomen. Net twee berichten op je naam hebben staan en dan al meteen herrie schoppen in iemands topic?
Stapje terug Steph. ik ben benieuwd naar jou geweldige rijfoto's.

ik alle topics van deze ruiter komen relmensen voor, waarvan ik weet sinds de keer dat ze haar paard diep liet buigen. echter, zo rij ik mijn pony ook wel eens door om alle kanten te rekken/strekken.

ik zie geen bijster strenge houding op deze plaatjes. Paard loopt ruim, voor zover ik het kan zien over de rug en met een lekkere hals erop. ruiter mag de beugels wat langer maken en haar benen lang laten, voor de rest vinhd ik het allemaal vrij netjes eruit zien. geweldig mooi paard is het!!!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:19

Die B laat je zo achter je... Ga zo door!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:46

Wat een ontzettend leuk paard, jammer van de slechte kwaliteit foto`s
Je rijdt erg netjes, lekker voorwaarts super!!!

Suc6 met je debuuutteee! Pling

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:26

magicrover schreef:
Vergeleken met de andere topics komt er al een veel mooier plaatje naar voren. Het is nog niet perfect, maar er wordt zeker aan gewerkt of niet? Ga zo door met trainen en pik hier en daar wat van het commentaar op. Succes met de eerste wedstrijd!

dank je wel Haha!
en ja het gaat steeds beter
we doen ons best maar ja het kan niet allemaal in 1 keer goed gaan he
en daarbij is partout ook niet het makkelijkste paard om te rijden

magicrover schreef:
Was iets te snel met plaatsen, probeer ook eens als je aan het inrijden bent om tussen de bedrijven door wat de hals uit te schuiven. Blijf daarbij wel met je boven lichaam in de juiste houding en duik niet mee naar voren.

zal het eens proberen
dank je wel Haha!

milo schreef:
Steph74 schreef:

Ik vind je wel brutaal overkomen. Net twee berichten op je naam hebben staan en dan al meteen herrie schoppen in iemands topic?
Stapje terug Steph. ik ben benieuwd naar jou geweldige rijfoto's.

ik alle topics van deze ruiter komen relmensen voor, waarvan ik weet sinds de keer dat ze haar paard diep liet buigen. echter, zo rij ik mijn pony ook wel eens door om alle kanten te rekken/strekken.

ik zie geen bijster strenge houding op deze plaatjes. Paard loopt ruim, voor zover ik het kan zien over de rug en met een lekkere hals erop. ruiter mag de beugels wat langer maken en haar benen lang laten, voor de rest vinhd ik het allemaal vrij netjes eruit zien. geweldig mooi paard is het!!!!

dank je wel Haha!
en ben het helemaal met je eens
Haha!

Sorriso schreef:
Die B laat je zo achter je... Ga zo door!

dank je wel Haha!
en zodra ik de wedstrijd gehad heb laat ik jullie meteen weten hoe het is gegaan Tong uitsteken

knolle_krack schreef:
Wat een ontzettend leuk paard, jammer van de slechte kwaliteit foto`s
Je rijdt erg netjes, lekker voorwaarts super!!!

Suc6 met je debuuutteee! Pling

dank je wel Haha!
en ja binnen willen de foto's niet goed lukken helaas

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:18

Ik vind eigenlijk de sporen een beetje te grof, voor nog zo`n jong paardje. Kan het ook mis hebben hoor Tong uitsteken

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:45

xxmiszlizzxx schreef:
Ik vind eigenlijk de sporen een beetje te grof, voor nog zo`n jong paardje. Kan het ook mis hebben hoor Tong uitsteken

mag ik vragen waar jij vandaan hebt dat dit een jong paard is?
dit paard is namelijk 12 of 13

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:33

xxmiszlizzxx schreef:

Sterker nog hij heeft Z2 met winst al gelopen!! hahaha Gestoord

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:44

Lara_Silver schreef:
Het feit dat de ruiter met wielsporen rijdt en daarbij veelvuldig het commentaar hakken omlaag krijgt: wielsporen horen gerold te worden!! Ze doet dus het juiste, wielen zijn goed gebruikt zelfs vriendelijker als de door vele ruiters gebruikte knopsporen.

Dit kan je dan wel weer op 2 manieren bekijken. 1 is de manier waarop jij het bekijkt, en 2: Een foto is een momentopname, hoe kan je dan zien dat ze ook echt rolt? Ik zeg niet dat ze het niet doet, maar het weerleggen kan ik ook niet: Misschien rijdt ze wel de hele tijd met opgetrokken hakken en prikt ze daardoor ipv rollen. Misschien gebruikt ze wel veel te veel haar spoor, of misschien zijn dat momentopnames Knipoog

Verder vind ik het een erg leuke combinatie en ik heb het idee dat je er goed mee bezig bent!
Het enige wat ik je nog zou willen meegeven, wat me opviel, om hem wat meer aan het binnenbeen te krijgen. (Volgens mij ook al genoemd)
Op de foto waar je een gebroken lijn rijdt lijkt het erop dat je wil voorkomen dat hij naar binnen valt door je binnenhand op te tillen, waardoor je paard licht kantelt. Probeer daar dus meer binnenbeen te gebruiken, hij mag daar dus niet door je binnenbeen vallen. Dan hoef je je hand daar ook niet voor te gebruiken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:28

Je paard loopt (veel) te diep. De enige foto met een goede hoofdhouding is de eerste galopfoto maar daar is teveel spanning in de hals/kaak.
Ik kan aan de foto's niet goed zien waar het aan ligt, ik krijg niet het idee dat je hem in de krul trekt door te zwaar contact (wat andere mensen blijkbaar wel denken, gezien de reactie's).
Misschien komt het doordat je paard er zelf heel makkelijk achter kruipt, misschien doordat hij al op Z2 niveau heeft gelopen. Probeer hem wat hoger in te stellen en geef hem meer ruimte om de hals iets meer naar voren te strekken.
Houd je handen boven de schoft ipv ernaast, geef hem meer teugelruimte en rijd hem wat actiever, dan komt het hoofd vanzelf iets meer omhoog. Vooral niet je handen naast de schoft houden (wat je op een aantal foto's wel doet) want dat maakt het voor hem juist makkelijker om zo diep te lopen.

Verder mogen je hakken idd wel meer naar beneden, het paard hoort uit zichzelf te lopen en niet vooruit gedreven te worden. Je geeft één (korte, zachte) hulp om hem het juiste te laten doen en daarna hoort hij zelf door te gaan tot jij zegt dat hij mag stoppen, dus tot je een andere hulp geeft. Van een Z2 paard mag je toch verwachten dat hij reageert op subtiele hulpen en niet continu aangeprikt moet worden.

Verder vind ik jullie wel een leuke combi en dat dekje staat hem zeker mooi, de oranjebruine kleur heeft hij ook in zijn flanken.
Veel succes samen!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:30

Elan_GV schreef:
xxmiszlizzxx schreef:

Sterker nog hij heeft Z2 met winst al gelopen!! hahaha Gestoord

idd ja haha Haha!

Iepke schreef:
Lara_Silver schreef:

Dit kan je dan wel weer op 2 manieren bekijken. 1 is de manier waarop jij het bekijkt, en 2: Een foto is een momentopname, hoe kan je dan zien dat ze ook echt rolt? Ik zeg niet dat ze het niet doet, maar het weerleggen kan ik ook niet: Misschien rijdt ze wel de hele tijd met opgetrokken hakken en prikt ze daardoor ipv rollen. Misschien gebruikt ze wel veel te veel haar spoor, of misschien zijn dat momentopnames Knipoog

Verder vind ik het een erg leuke combinatie en ik heb het idee dat je er goed mee bezig bent!
Het enige wat ik je nog zou willen meegeven, wat me opviel, om hem wat meer aan het binnenbeen te krijgen. (Volgens mij ook al genoemd)
Op de foto waar je een gebroken lijn rijdt lijkt het erop dat je wil voorkomen dat hij naar binnen valt door je binnenhand op te tillen, waardoor je paard licht kantelt. Probeer daar dus meer binnenbeen te gebruiken, hij mag daar dus niet door je binnenbeen vallen. Dan hoef je je hand daar ook niet voor te gebruiken.

dank je wel voor je reactie Haha!
het naar binnen vallen doet hij eigenlijk niet echt
ik vind het stuurwerk met dit paard op de 1 of andere manier gewoon veel moeilijker als met mn eigen paard
ik kan het gewoon niet uitleggen Boos!

anneliesdj schreef:
Je paard loopt (veel) te diep. De enige foto met een goede hoofdhouding is de eerste galopfoto maar daar is teveel spanning in de hals/kaak.
Ik kan aan de foto's niet goed zien waar het aan ligt, ik krijg niet het idee dat je hem in de krul trekt door te zwaar contact (wat andere mensen blijkbaar wel denken, gezien de reactie's).
Misschien komt het doordat je paard er zelf heel makkelijk achter kruipt, misschien doordat hij al op Z2 niveau heeft gelopen. Probeer hem wat hoger in te stellen en geef hem meer ruimte om de hals iets meer naar voren te strekken.
Houd je handen boven de schoft ipv ernaast, geef hem meer teugelruimte en rijd hem wat actiever, dan komt het hoofd vanzelf iets meer omhoog. Vooral niet je handen naast de schoft houden (wat je op een aantal foto's wel doet) want dat maakt het voor hem juist makkelijker om zo diep te lopen.

Verder mogen je hakken idd wel meer naar beneden, het paard hoort uit zichzelf te lopen en niet vooruit gedreven te worden. Je geeft één (korte, zachte) hulp om hem het juiste te laten doen en daarna hoort hij zelf door te gaan tot jij zegt dat hij mag stoppen, dus tot je een andere hulp geeft. Van een Z2 paard mag je toch verwachten dat hij reageert op subtiele hulpen en niet continu aangeprikt moet worden.

Verder vind ik jullie wel een leuke combi en dat dekje staat hem zeker mooi, de oranjebruine kleur heeft hij ook in zijn flanken.
Veel succes samen!

dank je wel voor je reactie en zal zeker je tips gebruiken Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:50

Ik heb er dus geen moeite mee dat je paard in training wat lager en ronder inegsteld is, mits je hem ook maar weer op lengte kan rijden als je dat wilt (en je dit ook regelmatig doet). De oprichting komt straks vanzelf als je met schouderbinnenwaarts, contragalop e.d. aan de gang gaat. Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:58

Het is ook nooit goed hier op Bokt he? Ik kan alleen maar hópen dat ik ooit met mijn paard zo kan rijden. Ik vind het niet zo raar dat (bijna) niemand z'n foto's meer durft te plaatsen. Als je geen ZZ-licht rijdt (en zelfs dán nog commentaar), is het slimmer om de foto's (waar je zo trots op bent) maar voor je te houden. Je wordt toch alleen maar de grond ingetrapt.

Hij loopt goed over de rug, ontspannen, ik ben pro lang en laag, het ziet er voorwaarts uit, makkelijk in de buiging, wellicht te diep, maar liever te diep dan z'n rug weggedrukt. Ik zie een tevreden paard met een tevreden ruiter, sinds wanneer is dát een misdrijf?

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 08:21

Wat een mooi paard en wat loopt die goed zeg!! Je houdt hem heel netjes rond in alle gangen..Je wp haal je echt wel

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 08:38

Ik snap die lap tekst wel, maar vind het hier niet helemaal terecht. Ik vind het paard wel mooi ontspannen lopen, de achterbenen zijn mooi actief op de meeste fotos. Dat vind ik (juist) niet in de krul trekken.

Aan de andere kant lijkt het mij niet de bedoeling dat je een paard mbv grove wielsporen aan de teugel rijdt (ik denk dus ook dat het vooral daar op slaat). Je ziet dus op de meeste fotos de sporen echt aansluiten en daar ben je flink aan het porren c.q. waarschuwen (kom niet omhoog want anders ....). Dan denk ik al snel: waarom? Heb je die dingen zo nodig om dit plaatje te bereiken?

Ik zou dus die sporen gewoon af doen. Rijd je dan nog zo, dan vind ik het er echt mooi uitzien. Wordt het dan schoppen en trekken , .... tsja ..... dan vind ik dat dus niet.

Verder succes met je wedstrijd. Mag je daar die sporen wel om dan? Lijkt mij eigenlijk niet.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:14

Ik heb geen zin om een inhoudelijke reactie te plaatsen over je rijden TS (het meeste is al genoemd Knipoog ) maar ik wil even zeggen dat ik vind dat je echt op een super manier op alle reacties ingaat!!! Niet alle reacties zijn postief, sommige zelfs erg to the point, maar jij reageert erg netjes en zegt met de gegeven tips aan de gang te gaan, TOP! OK dan!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:02

ziet er netjes uit:) leuk paardje:)

Succes verder

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:50

Ik snap een aantal reacties in dit topic echt niet vooral omdat ze als de waarheid verkondigd worden.
Vind wel dat er netjes gereageerd wordt hierop en hoop dat de sfeer in het topic weer wat gezelliger wordt.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:41

Yvonnelind schreef:
Ik heb er dus geen moeite mee dat je paard in training wat lager en ronder inegsteld is, mits je hem ook maar weer op lengte kan rijden als je dat wilt (en je dit ook regelmatig doet). De oprichting komt straks vanzelf als je met schouderbinnenwaarts, contragalop e.d. aan de gang gaat. Lachen

we rijden zo nu en dan ook opgericht hoor Knipoog

Saskiaatje schreef:
Het is ook nooit goed hier op Bokt he? Ik kan alleen maar hópen dat ik ooit met mijn paard zo kan rijden. Ik vind het niet zo raar dat (bijna) niemand z'n foto's meer durft te plaatsen. Als je geen ZZ-licht rijdt (en zelfs dán nog commentaar), is het slimmer om de foto's (waar je zo trots op bent) maar voor je te houden. Je wordt toch alleen maar de grond ingetrapt.

Hij loopt goed over de rug, ontspannen, ik ben pro lang en laag, het ziet er voorwaarts uit, makkelijk in de buiging, wellicht te diep, maar liever te diep dan z'n rug weggedrukt. Ik zie een tevreden paard met een tevreden ruiter, sinds wanneer is dát een misdrijf?

bedankt voor je reactie Haha!
en dit is idd een plaatje van een tevreden ruiter met een tevreden paard
ja hij loopt idd te diep maar als ik wil kan ik hem hoger instellen
en ja hij loopt ontspannen enz dat ben ik helemaal met je eens Haha!

Dunesjka schreef:
Wat een mooi paard en wat loopt die goed zeg!! Je houdt hem heel netjes rond in alle gangen..Je wp haal je echt wel

dank je wel Haha!
en ja ik ben benieuwd of we met onze 1e wp thuis gaan komen Tong uitsteken

HannahFrouk schreef:
Ik snap die lap tekst wel, maar vind het hier niet helemaal terecht. Ik vind het paard wel mooi ontspannen lopen, de achterbenen zijn mooi actief op de meeste fotos. Dat vind ik (juist) niet in de krul trekken.

Aan de andere kant lijkt het mij niet de bedoeling dat je een paard mbv grove wielsporen aan de teugel rijdt (ik denk dus ook dat het vooral daar op slaat). Je ziet dus op de meeste fotos de sporen echt aansluiten en daar ben je flink aan het porren c.q. waarschuwen (kom niet omhoog want anders ....). Dan denk ik al snel: waarom? Heb je die dingen zo nodig om dit plaatje te bereiken?

Ik zou dus die sporen gewoon af doen. Rijd je dan nog zo, dan vind ik het er echt mooi uitzien. Wordt het dan schoppen en trekken , .... tsja ..... dan vind ik dat dus niet.

Verder succes met je wedstrijd. Mag je daar die sporen wel om dan? Lijkt mij eigenlijk niet.

dank je wel Haha!
en nee hoor ik heb mijn sporen niet nodig om dit plaatje te bereiken
want als ik mijn benen van hem afhou dan lukt dit me ook
en ik kan binnenkort idd eens een keer proberen om zonder sporen op hem te rijden en kijken wat er dan gebeurd maar ik weet zeker dat hij dan ook aan de teugel loopt
en ja hoor wielsporen mogen gewoon gedragen worden in de B
waarom denkt iedereen dat dit van die felle sporen zijn? dat zijn ze echt niet
ik heb ook knobsporen en rij dus echt niet altijd met wielen Lachen

Corelli schreef:
Ik heb geen zin om een inhoudelijke reactie te plaatsen over je rijden TS (het meeste is al genoemd Knipoog ) maar ik wil even zeggen dat ik vind dat je echt op een super manier op alle reacties ingaat!!! Niet alle reacties zijn postief, sommige zelfs erg to the point, maar jij reageert erg netjes en zegt met de gegeven tips aan de gang te gaan, TOP! OK dan!

ach ja wat moet je dan
ik kan hier wel lopen gaan schelden maar daar schiet je niks mee op
ik heb geen zin in gezeik en ja sommige reacties zijn nogal to the point ja maar die heb je er altijd wel tussen zitten
iedereen kan altijd beter, want er is niemand die perfect rijd................zelfs anky niet

Draflinger schreef:
ziet er netjes uit:) leuk paardje:)

Succes verder

dank je wel Haha!

Katja schreef:
Ik snap een aantal reacties in dit topic echt niet vooral omdat ze als de waarheid verkondigd worden.
Vind wel dat er netjes gereageerd wordt hierop en hoop dat de sfeer in het topic weer wat gezelliger wordt.

dank je
en ik heb geen zin in een boktoorlog
veel commentaar klopt wel maar er zijn ook dingen waar ik het niet mee eens ben maar ja dat blijf je altijd houden