Widora@springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Re: Widora@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:13

Balk ligt daar helemaal niet gek, het paard is onder de 1,60 gallopeert klein dus ik heb de balken op een "kleine" 3 m liggen eerder naar 2.5 inderdaad 't is maar ene kein compact ding dat in de galop in rustig tempo niet de volle 3m pakt (naar schatting)
We hebben eerst een serie galopbalke gereden en die heb ik korter gelegd omdat ze 3 meter niet lekker door kwam, zo ook laf de bak bij het kruis iets dichterbij.

Dus je kijkt op een superlaag kruisje even aan hoe ze komt en dan pas je het aan .. Dat dat paard erin komt alsof ie een sloot van 4 meter springt zei ze er van te voren niet bij.. jongens jongens.. Er zijn standaard afstanden die de meeste parcoursbouwers ook hanteren, echter in je trainig leg je het zo dat het paard het makkelijk vind. Bij een paard dat je beide nog niet hebt zien springen moet je het eerst zien en dan verleg je even wat balken.

Als ik mijn paard een plezier wil doen bouw ik een dubbel op 7 meter.. een normaal paard verongelukt op die afstand en die van mij rekt er nog niet eens op. Voor eentje die 1.78 meet bouw je anders van voor een onder de 1.60 (terwijl er kleintjes zijn dus heel groot lopen en andersom ) en zo is het kijken voelen en aanpassen. En de kans dat je op een balk land is er altijd.. als je dat niet wil moet je niet gaan springen en ook geen blakjes lopen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:28

Hartstikke leuk om te zien Tamara, Wid ziet er weer toppie uit Ja Ach en die balk daar komt ze wel uit, ze zal niet gauw haar benen breken Clown

shadowm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:29

Mooie foto's Haha! Bloos

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:39

He, daar hebben we Widora weer. Knappe merrie! Ik heb een halfzusje van haar, ook een Casco.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:46

Twinklebel schreef:
He, daar hebben we Widora weer. Knappe merrie! Ik heb een halfzusje van haar, ook een Casco.

Jee, ik heb net even in je profiel gekeken. Wel duidelijk te zien zeg dat ze familie zijn!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:49

tamtam schreef:
Twinklebel schreef:

Jee, ik heb net even in je profiel gekeken. Wel duidelijk te zien zeg dat ze familie zijn!

Ja he, zelfde koppie.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:49

Widora gaat er alweer beter uitzien.

Ik laat me niet uit over die balk, ik ben maar een dressuurmiep Clown Knipoog

Ze vond springen inderdaad erg leuk maar heeft de neiging een soort duikvlucht te nemen. Weet niet of dat haar manier was, of het aan mijn aanrijden lag Bloos

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:02

Twinklebel schreef:

Jee, ik heb net even in je profiel gekeken. Wel duidelijk te zien zeg dat ze familie zijn![/quote]
Ja he, zelfde koppie.[/quote]

Inderdaad ja!

@ Trisca: ze vindt het inderdaad nog wat lastig om op het achterbeen te blijven, maar dat is ook het gebrek aan kracht en ervaring. De momenten dat ik haar redelijk op het achterbeen kon houden en het wat hoger werd viel het erg mee. Zoals ik al eerder zei zal ze nog meer over de rug moeten gaan springen, dan verbetert dat ook weer.

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:25

voortaan meot je even de balk tegen de hindernis aanleggen als je van de andere kant komt, voor het zelfde geld beland je paardje erop en is ie kreupel Cool

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:27

Ziet er goed uit voor de eerste met jullie 2! Widje vindt had er wel lol aan zo te zien. Die eerste foto heeft ze een blik! ''Als dit alles is... GAAP'' Haha!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:28

Hee leuk om weer eens foto`s van Widora te zien! Ze ziet er goed uit Ja

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:32

CiiSau schreef:
voortaan meot je even de balk tegen de hindernis aanleggen als je van de andere kant komt, voor het zelfde geld beland je paardje erop en is ie kreupel Cool

Kijk uit dat mag je hier niet zeggen, lees de pagina's hiervoor maar Tong uitsteken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:45

Waar dat op slaat? Mag best gezegd worden, maar text en uitleg is al gegeven. Anders blijven we een beetje in de herhaling vallen.

tamtam

Re: Widora@springwork. EXTRA foto's op pg 3.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 08:47

Inmiddels heb ik nog wat andere foto's binnen van mijn springles die naar mijn idee het beeld nog wat beter tonen.
Dit zijn vooral foto's van het lage werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de foto die ik op de 1e pagina per ongeluk verwijderd heb....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tamtam op 07-01-08 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacqueline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:54

Het is een leukerd, die Widora.
Heb toch een zwak voor de donkere schimmel. Pling

manoniwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:18

Mooie springtechniek en een leuk paard!
ik snap niet waarom mensen soms zo reageren, ik geloof dat ze er dan weinig verstand van hebben. Bij mij in de springlessen gebruiken ze dit ook! ook balken tussen een dubbel wat ik op de laatste foto's van jou ook zie! erg handig hulp middel vind ik! (bij mijn paard om betere gelijkmatige galoppassen te maken voor en na de hindernis).
Ga zo door!! Haha!

edit: galoppassen moet zijn gelopsprongen Clown

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 13:11

Dank je!