Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lisaamor schreef:nou kijk we mogne wel longeren maar dat gaat gewoon niet super

astridjhu schreef:longeren vind ik veel slechter dan 1 keer in de zoveeltijd springen hoor
longeren is voor een jong paard veeel en veeel slechten dat een keerte springen hoor
Lisa_vD schreef:lisaamor schreef:nou kijk we mogne wel longeren maar dat gaat gewoon niet super
Kun je beter daar af en toe eens op gaan oefenen, heb je later veel profijt van
Flying_Angel schreef:Ze kan het leuk vinden, maar met 2,5 springen is veel te vroeg. Er komt veel gewicht op de pezen die nog niet goed volgroeid zijn. Hierdoor kan ze later last krijgen, dus je kan nu beter wachten wil je later nog plezier van haar hebben.
En ik vind de hindernissen ook erg hoog moet ik zeggen.
lisaamor schreef:voor iedereen die denkt dat we haar er over een trekken
kom gerust is kijken
. Snap je dat? Dat een paardje ergens heel enthousiast in kan zijn maar dat 't dan niet goed is om dat te doen, en omdat jij dan degene ben die er verstand van heeft moet je een beetje 'denken' voor je pony
Pistasche schreef:Net of ik wil zien hoe zo'n jong beestje over die hindernissen moet gaan. Waarom geloven jullie niet dat het te zwaar is?
Emmaa_ schreef:Buiten dat het niet goed is voor een paard van 2 (of 2.5) is het ook nog eens niet veilig hoe je met haar springt aan de hand. Als je pony denkt, tralalala, laat ik eens aan de andere kant langs de hindernis gaan, dan wordt jij omver getrokken, en misschien zelfs tegen de hindernis aan. Lijkt onschuldig, maar je kan je flink bezeren. VD is niet goed voor een zo jonge pony, je kan bij kunstjes zoals het compliment de knieën en andere gewrichten beschadigen, en als je niet de pony wel mag meesleuren over een hindernis, dan mag je zeker ook wel door het weiland heen wandelen.
Bokt oordeelt weer eens snel?. Pardon, maar die uitspraak vind ik echt raar. Meestal (ik zeg niet altijd) als je zulke reacties krijgt op het springen met een jong paardje, of met wat dan ook, heeft bokt gelijk, en oordelen ze alles behalve snel. Als longeren nog niet goed gaat, zou ik daar maar eens mee beginnen, en dan rustig aan, 5 minutjes per keer, en dat dan een keer in de week, of meer als je toch bezig wilt zijn. Het paard intensieve galopbeweging geven is niet het enige op de wereld. Ik vind het ook een rare uitspraak dat je zegt dat ze te veel energie heeft voor 'rustige' dingen. Zie jij wel eens een paard die in het weiland staat te dringen en rond aan het galopperen is omdat hij zo veel energie heeft?, nou, ik bijna nooit!. Zo'n jonkie hoort lekker op het land te staan met leeftijdsgenootjes en te spelen.
Emmaa_ schreef:Als longeren nog niet goed gaat, zou ik daar maar eens mee beginnen, en dan rustig aan, 5 minutjes per keer, en dat dan een keer in de week, of meer als je toch bezig wilt zijn. .
Emmaa_ schreef:Buiten dat het niet goed is voor een paard van 2 (of 2.5) is het ook nog eens niet veilig hoe je met haar springt aan de hand. Als je pony denkt, tralalala, laat ik eens aan de andere kant langs de hindernis gaan, dan wordt jij omver getrokken, en misschien zelfs tegen de hindernis aan. Lijkt onschuldig, maar je kan je flink bezeren. VD is niet goed voor een zo jonge pony, je kan bij kunstjes zoals het compliment de knieën en andere gewrichten beschadigen, en als je niet de pony wel mag meesleuren over een hindernis, dan mag je zeker ook wel door het weiland heen wandelen.
Bokt oordeelt weer eens snel?. Pardon, maar die uitspraak vind ik echt raar. Meestal (ik zeg niet altijd) als je zulke reacties krijgt op het springen met een jong paardje, of met wat dan ook, heeft bokt gelijk, en oordelen ze alles behalve snel. Als longeren nog niet goed gaat, zou ik daar maar eens mee beginnen, en dan rustig aan, 5 minutjes per keer, en dat dan een keer in de week, of meer als je toch bezig wilt zijn. Het paard intensieve galopbeweging geven is niet het enige op de wereld. Ik vind het ook een rare uitspraak dat je zegt dat ze te veel energie heeft voor 'rustige' dingen. Zie jij wel eens een paard die in het weiland staat te dringen en rond aan het galopperen is omdat hij zo veel energie heeft?, nou, ik bijna nooit!. Zo'n jonkie hoort lekker op het land te staan met leeftijdsgenootjes en te spelen.
Nettieejj schreef:Ik vind 2,5 ook veel te vroeg, en de pony word zoals ik op de foto's kan zien over de hindernis getrokken, en ik weet zéker dat de pony het leuker vind om op de wei te staan en te spelen dan zo te springen, en als hij het niet leuk vind om op de wei te staan, wandel dan lekker veel, maak hem bijv. verkeersmak als hij dat nog niet is, en longeer hem af en toe, maar springen zou ik heel sterk afraden!
Nettieejj schreef:Ik vind 2,5 ook veel te vroeg, en de pony word zoals ik op de foto's kan zien over de hindernis getrokken, en ik weet zéker dat de pony het leuker vind om op de wei te staan en te spelen dan zo te springen, en als hij het niet leuk vind om op de wei te staan, wandel dan lekker veel, maak hem bijv. verkeersmak als hij dat nog niet is, en longeer hem af en toe, maar springen zou ik heel sterk afraden!
saskiakefie schreef:ze is 3 jaar, en foto 2 is dan gewoon toeval, een verkeerde foto. vrijheidsdressuur mag je vanaf 2 jaar doen, lees het boek vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten maar eens door.
Lienek schreef:saskiakefie schreef:ze is 3 jaar, en foto 2 is dan gewoon toeval, een verkeerde foto. vrijheidsdressuur mag je vanaf 2 jaar doen, lees het boek vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten maar eens door.
Net was ze nog 2 toen 2.5 Je bedondert de boel waar je bij staat.
saskiakefie schreef:Nettieejj schreef:Ik vind 2,5 ook veel te vroeg, en de pony word zoals ik op de foto's kan zien over de hindernis getrokken, en ik weet zéker dat de pony het leuker vind om op de wei te staan en te spelen dan zo te springen, en als hij het niet leuk vind om op de wei te staan, wandel dan lekker veel, maak hem bijv. verkeersmak als hij dat nog niet is, en longeer hem af en toe, maar springen zou ik heel sterk afraden!
houd je mond met je ontwetendheid, je hoeft niet alles na te praten
lisaamor schreef:Pistasche schreef:Net of ik wil zien hoe zo'n jong beestje over die hindernissen moet gaan. Waarom geloven jullie niet dat het te zwaar is?
als ze niet wil mag ze er gewoon langs gaan
die wiegering was bij de laatste sprong