Shendie springt aan de hand@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Shendie springt aan de hand@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:04

Nou en als het niet super gaat doe je het maar niet, lekker makkelijk hoor. Als je iets niet kunt moet je niet opgeven, maar doorzetten totdat het wel lukt.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:09

lisaamor schreef:
nou kijk we mogne wel longeren maar dat gaat gewoon niet super

Kun je beter daar af en toe eens op gaan oefenen, heb je later veel profijt van Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:55

astridjhu schreef:
longeren vind ik veel slechter dan 1 keer in de zoveeltijd springen hoor Knipoog

longeren is voor een jong paard veeel en veeel slechten dat een keerte springen hoor Knipoog

ligt er aan hoe intensief je longeert.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:47

Buiten dat het niet goed is voor een paard van 2 (of 2.5) is het ook nog eens niet veilig hoe je met haar springt aan de hand. Als je pony denkt, tralalala, laat ik eens aan de andere kant langs de hindernis gaan, dan wordt jij omver getrokken, en misschien zelfs tegen de hindernis aan. Lijkt onschuldig, maar je kan je flink bezeren. VD is niet goed voor een zo jonge pony, je kan bij kunstjes zoals het compliment de knieën en andere gewrichten beschadigen, en als je niet de pony wel mag meesleuren over een hindernis, dan mag je zeker ook wel door het weiland heen wandelen.

Bokt oordeelt weer eens snel?. Pardon, maar die uitspraak vind ik echt raar. Meestal (ik zeg niet altijd) als je zulke reacties krijgt op het springen met een jong paardje, of met wat dan ook, heeft bokt gelijk, en oordelen ze alles behalve snel. Als longeren nog niet goed gaat, zou ik daar maar eens mee beginnen, en dan rustig aan, 5 minutjes per keer, en dat dan een keer in de week, of meer als je toch bezig wilt zijn. Het paard intensieve galopbeweging geven is niet het enige op de wereld. Ik vind het ook een rare uitspraak dat je zegt dat ze te veel energie heeft voor 'rustige' dingen. Zie jij wel eens een paard die in het weiland staat te dringen en rond aan het galopperen is omdat hij zo veel energie heeft?, nou, ik bijna nooit!. Zo'n jonkie hoort lekker op het land te staan met leeftijdsgenootjes en te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:50

Ik vind vooral foto 2 heel erg, je ziet duidelijk dat de pony gewoon over de hindernis heen getrokken wordt..

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:53

Lisa_vD schreef:
lisaamor schreef:
nou kijk we mogne wel longeren maar dat gaat gewoon niet super

Kun je beter daar af en toe eens op gaan oefenen, heb je later veel profijt van Knipoog

en dat doen we ok Knipoog

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:56

Flying_Angel schreef:
Ze kan het leuk vinden, maar met 2,5 springen is veel te vroeg. Er komt veel gewicht op de pezen die nog niet goed volgroeid zijn. Hierdoor kan ze later last krijgen, dus je kan nu beter wachten wil je later nog plezier van haar hebben.

En ik vind de hindernissen ook erg hoog moet ik zeggen.

Zeker voor zo'n klein paardje is het hoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:57

voor iedereen die denkt dat we haar er over een trekken
kom gerust is kijken

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:58

Er ligt ook bij éen vd foto's een balk na de sprong die hele maal schuin ligt.
Ook niet echt verantwoord.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:59

Net of ik wil zien hoe zo'n jong beestje over die hindernissen moet gaan. Waarom geloven jullie niet dat het te zwaar is?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:03

lisaamor schreef:
voor iedereen die denkt dat we haar er over een trekken
kom gerust is kijken

Zelfs al trek je haar er niet erover heen, dan moet jij beslissen om een paardje tegen zichzelf te beschermen Lachen . Snap je dat? Dat een paardje ergens heel enthousiast in kan zijn maar dat 't dan niet goed is om dat te doen, en omdat jij dan degene ben die er verstand van heeft moet je een beetje 'denken' voor je pony Lachen

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:05

Pistasche schreef:
Net of ik wil zien hoe zo'n jong beestje over die hindernissen moet gaan. Waarom geloven jullie niet dat het te zwaar is?

als ze niet wil mag ze er gewoon langs gaan

die wiegering was bij de laatste sprong

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:05

Emmaa_ schreef:
Buiten dat het niet goed is voor een paard van 2 (of 2.5) is het ook nog eens niet veilig hoe je met haar springt aan de hand. Als je pony denkt, tralalala, laat ik eens aan de andere kant langs de hindernis gaan, dan wordt jij omver getrokken, en misschien zelfs tegen de hindernis aan. Lijkt onschuldig, maar je kan je flink bezeren. VD is niet goed voor een zo jonge pony, je kan bij kunstjes zoals het compliment de knieën en andere gewrichten beschadigen, en als je niet de pony wel mag meesleuren over een hindernis, dan mag je zeker ook wel door het weiland heen wandelen.

Bokt oordeelt weer eens snel?. Pardon, maar die uitspraak vind ik echt raar. Meestal (ik zeg niet altijd) als je zulke reacties krijgt op het springen met een jong paardje, of met wat dan ook, heeft bokt gelijk, en oordelen ze alles behalve snel. Als longeren nog niet goed gaat, zou ik daar maar eens mee beginnen, en dan rustig aan, 5 minutjes per keer, en dat dan een keer in de week, of meer als je toch bezig wilt zijn. Het paard intensieve galopbeweging geven is niet het enige op de wereld. Ik vind het ook een rare uitspraak dat je zegt dat ze te veel energie heeft voor 'rustige' dingen. Zie jij wel eens een paard die in het weiland staat te dringen en rond aan het galopperen is omdat hij zo veel energie heeft?, nou, ik bijna nooit!. Zo'n jonkie hoort lekker op het land te staan met leeftijdsgenootjes en te spelen.

Hier, je haalt me de woorden uit de mond!

Foto 2 vind ik ook een erg vervelend beeld geven

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:07

Nu wil ik even iets toevoegen.
Zelf geef je commentaar in je posts op het springen van mensen op pony's die 1.50 springen maar dit van jezelf keur je goed, Leg uit, Vork
Volgens mij praat je jezelf gewoon goed vast in dit topic. Geef nou gewoon toe dat je iets te vroeg bent begonnen.
En trouwens dit zijn ook niet je eigen pony's domme eigenaar als hij met dit toestemt.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:10

Emmaa_ schreef:
Als longeren nog niet goed gaat, zou ik daar maar eens mee beginnen, en dan rustig aan, 5 minutjes per keer, en dat dan een keer in de week, of meer als je toch bezig wilt zijn. .

lezen de moeilijkste zaak god ik heb al gezegd dat we al bezig zijn met longeren

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:11

Ik vind 2,5 ook veel te vroeg, en de pony word zoals ik op de foto's kan zien over de hindernis getrokken, en ik weet zéker dat de pony het leuker vind om op de wei te staan en te spelen dan zo te springen, en als hij het niet leuk vind om op de wei te staan, wandel dan lekker veel, maak hem bijv. verkeersmak als hij dat nog niet is, en longeer hem af en toe, maar springen zou ik heel sterk afraden!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:11

Emmaa_ schreef:

ze is 3 jaar, en foto 2 is dan gewoon toeval, een verkeerde foto. vrijheidsdressuur mag je vanaf 2 jaar doen, lees het boek vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten maar eens door. Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:12

Nettieejj schreef:
Ik vind 2,5 ook veel te vroeg, en de pony word zoals ik op de foto's kan zien over de hindernis getrokken, en ik weet zéker dat de pony het leuker vind om op de wei te staan en te spelen dan zo te springen, en als hij het niet leuk vind om op de wei te staan, wandel dan lekker veel, maak hem bijv. verkeersmak als hij dat nog niet is, en longeer hem af en toe, maar springen zou ik heel sterk afraden!

mogen niet naar buiten Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:13

Nettieejj schreef:

houd je mond met je ontwetendheid, je hoeft niet alles na te praten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:14

saskiakefie schreef:
ze is 3 jaar, en foto 2 is dan gewoon toeval, een verkeerde foto. vrijheidsdressuur mag je vanaf 2 jaar doen, lees het boek vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten maar eens door. Knipoog

Net was ze nog 2 toen 2.5 Je bedondert de boel waar je bij staat.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:15

Lienek schreef:
saskiakefie schreef:

Net was ze nog 2 toen 2.5 Je bedondert de boel waar je bij staat.

ze is 3, ik heb net al gezegd dat het een vergissing was, LEZEN !

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:15

saskiakefie schreef:
Nettieejj schreef:

houd je mond met je ontwetendheid, je hoeft niet alles na te praten

Ik weet er blijkbaar meer vanaf dan jullie, want ik laat een pony van 2,5 niet springen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:15

Nu graag alleen nog reacties die nuttig zijn Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:16

en je zegt dat ze 3 is, nou, eerst was het 2, toen 2,5 en nu 3, soryr hoor geloof het niet!
en trouwens, 3 is nogsteeds te jong vind ik zelf!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:16

lisaamor schreef:
Pistasche schreef:

als ze niet wil mag ze er gewoon langs gaan

die wiegering was bij de laatste sprong

Ja maar waarom laten jullie haar zo hoog springen?