Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Naaltje schreef:ziet er netjes uit hoor! knappe wiccy![]()
Dat het veel is vind ik reuze meevallen.. geloof niet dat dit veel zwaarder is dan een goeie buitenrit van een uur of 4 (die ze ook met gemak kon)
de pessoa doe ik idd ook altijd zoals op het voorbeeldplaatje
mii_jessy schreef:Wisky![]()
k heb nog nooit met een pessoa gedaan dus k zou het niet weten![]()
maar jou houding valt wel mee hoor marije dies niet zo heel slecht hoor
Ilse1980 schreef:Ik vind het een erg leuke pony maar vind het erg zielig dat je zoveel doet in 1 x rijden.![]()
Ik heb zelf ook net een pessoa en als je daarmee begint met longeren mag dat maar 10 minuutjes en op de laagste stand (lang en laag). Jouw pony loopt al in een hogere houding dan de beginnershouding van de Passoa. De voorste einde horen bij de eerste paar keer tussen de benen door aan de singel te worden vast gemaakt. Nu weet ik dat bij de Pessoa van HH geen gebruiksaanwijzing zit en dat is een slechte zaak maar zoek daarom begeleiding of kopieer de gebruiksaanwijzing van iemand als je niet weet hoe een Passsoa werkt!!!
sandyloverr schreef:Opzich, ik wil niet als een zeur overkomen ofzo iets. Maar als je longeert met pessoa als je nagaat hoe intensief je pony dan bezig is, vooral als dit de 1e keer was allemaal even wennen. En daarna nog gaat springen vind ik teveel van het goeie. Maar iedereen moet zelf weten, wat je je pony allemaal aandoet..
#Ymke# schreef:Op deze manier longeren met de pessoa heeft totaal geen enkel toegevoegde waarde aan de training, snap ook niet waarom iedereen zeurt dat er eerst gelongeerd word met pessoa en dan rijden.
Het is echter wel een goeie manier om je paard aan de pessoa te laten wennen!
Katrol hoort WEL aan het bit, en niks geen touwtjes door het bit halen. Alleen musketon zonder katrol tussen de voorbenen aan het ringetje en katrol aan het bit klikken, klaar! (zoals op die voorbeeldfoto hier ergens boven me). Alleen je pessoa zit bij de broek niet goed. (op het voorbeeldplaatje zit ie ook niet goed!). Dat bontje moet hoger om de kont liggen, net onder die dikke ronding aan de achterkant. Hij moet dus niet hangen maar echt ertegenaan liggen. Die spier is de werkende spier, als ie zo laag hangt heeft ie totaal geen nut. Ook voor het laten wennen zou ik je broek wat hoger hangen.
Verder ben je goed op weg hoor
Corelli schreef:Zeker een goede manier om aan de pessoa te laten wennen, TS heeft al gezegd dat ze het steeds verder op gaat bouwen, dus in mijn ogen alleen maar goed!Klein vraagje: kun je de normale teugels er niet beter afhalen als je de pessoa om hebt?
Verder vind ik de pony wat opgekropt in de hals lopen als je erop zit (DRESSUUR)..Probeer wat meer lengte in de hals te krijgen..Liever wat langer en lager, kun je daarna altijd weer rustig wat oppakken..
Ten slotte ben ik het eens met wat er al eerder gezegd is: niet met hoofdstel laten krabben! moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je pony vast haakt! Succes!
sandyloverr schreef:Oke, nouja dan heb ik verder geen commentaar meerVeel plezier ermee!
biancailona schreef:blijven een leuk koppel
Silence schreef:Heb je dit allemaal in 1x rijden gedaan?
Dan vind ik het wel heel erg te veel van het goede.
Let goed op je houding, vooral bij het springen.
sigrid1182 schreef:leuke fotos...
ik zou gaan springen met drafbalk, want deze ponie springt veel te groot.....ze moet later afzetten, dan gebruikt ze haa rlichaam ook beter
sigrid1182 schreef:nou dan heb je nog genoeg trainingsstof....
juist om stromen af te leren, is een drafbalk wel ideaal...
je kan ook in stap naar de drafbalk rijden en dan haar leren dat ze rustig moet blijven....
sigrid1182 schreef:mooi zo....
dan over een tijdje maar weer fotos plaatsen kunnen we zien hoeveel vooruitgang je boekt.....
iig succes met je ponie....
houvanponies schreef:hoi..,
zo te zien loopt ie heerlijk met pessoaLekker vaak doen dus
En over dat zonder zadel rijden met een belabberde houding, kan ik nog wel begrijpen hoor
ik zou het zelf alleen maar slechter doen dus....
Gewoon oefenen
Silence schreef:Heb je dit allemaal in 1x rijden gedaan?
__KELLY schreef:Silence schreef:Heb je dit allemaal in 1x rijden gedaan?
pony's zijn niet van suiker hoor
en ze geeft zelf al aan dat ze geen uren heb gelongeerd en geen uren heb gesprongen etc.
leuke foto's hoorje ben lekker met ehm bezig ziet er ook netjes uit