Wisky @ Work aan Pessoa, zonder zadel, springwork!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Re: Wisky @ Work aan Pessoa, zonder zadel, springwork!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 00:32

Dankjewel Nycklee Lovers

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:26

ziet er netjes uit hoor! knappe wiccy Haha! Knipoog

Dat het veel is vind ik reuze meevallen.. geloof niet dat dit veel zwaarder is dan een goeie buitenrit van een uur of 4 (die ze ook met gemak kon Knipoog )

de pessoa doe ik idd ook altijd zoals op het voorbeeldplaatje Ja

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:51

Wisky Lovers

k heb nog nooit met een pessoa gedaan dus k zou het niet weten Bloos

maar jou houding valt wel mee hoor marije dies niet zo heel slecht hoor

Ilse1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:59

Ik vind het een erg leuke pony maar vind het erg zielig dat je zoveel doet in 1 x rijden. Huilen
Ik heb zelf ook net een pessoa en als je daarmee begint met longeren mag dat maar 10 minuutjes en op de laagste stand (lang en laag). Jouw pony loopt al in een hogere houding dan de beginnershouding van de Passoa. De voorste einde horen bij de eerste paar keer tussen de benen door aan de singel te worden vast gemaakt. Nu weet ik dat bij de Pessoa van HH geen gebruiksaanwijzing zit en dat is een slechte zaak maar zoek daarom begeleiding of kopieer de gebruiksaanwijzing van iemand als je niet weet hoe een Passsoa werkt!!!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:08

Opzich, ik wil niet als een zeur overkomen ofzo iets. Maar als je longeert met pessoa als je nagaat hoe intensief je pony dan bezig is, vooral als dit de 1e keer was allemaal even wennen. En daarna nog gaat springen vind ik teveel van het goeie. Maar iedereen moet zelf weten, wat je je pony allemaal aandoet..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:42

Op deze manier longeren met de pessoa heeft totaal geen enkel toegevoegde waarde aan de training, snap ook niet waarom iedereen zeurt dat er eerst gelongeerd word met pessoa en dan rijden.
Het is echter wel een goeie manier om je paard aan de pessoa te laten wennen!
Katrol hoort WEL aan het bit, en niks geen touwtjes door het bit halen. Alleen musketon zonder katrol tussen de voorbenen aan het ringetje en katrol aan het bit klikken, klaar! (zoals op die voorbeeldfoto hier ergens boven me). Alleen je pessoa zit bij de broek niet goed. (op het voorbeeldplaatje zit ie ook niet goed!). Dat bontje moet hoger om de kont liggen, net onder die dikke ronding aan de achterkant. Hij moet dus niet hangen maar echt ertegenaan liggen. Die spier is de werkende spier, als ie zo laag hangt heeft ie totaal geen nut. Ook voor het laten wennen zou ik je broek wat hoger hangen.

Verder ben je goed op weg hoor Haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:49

Zeker een goede manier om aan de pessoa te laten wennen, TS heeft al gezegd dat ze het steeds verder op gaat bouwen, dus in mijn ogen alleen maar goed! *LOL* Klein vraagje: kun je de normale teugels er niet beter afhalen als je de pessoa om hebt?

Verder vind ik de pony wat opgekropt in de hals lopen als je erop zit (DRESSUUR)..Probeer wat meer lengte in de hals te krijgen..Liever wat langer en lager, kun je daarna altijd weer rustig wat oppakken..
Ten slotte ben ik het eens met wat er al eerder gezegd is: niet met hoofdstel laten krabben! moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je pony vast haakt! Succes!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:09

Naaltje schreef:
ziet er netjes uit hoor! knappe wiccy Haha! Knipoog

Dat het veel is vind ik reuze meevallen.. geloof niet dat dit veel zwaarder is dan een goeie buitenrit van een uur of 4 (die ze ook met gemak kon Knipoog )

de pessoa doe ik idd ook altijd zoals op het voorbeeldplaatje Ja

dankje Haha!

mii_jessy schreef:
Wisky Lovers

k heb nog nooit met een pessoa gedaan dus k zou het niet weten Bloos

maar jou houding valt wel mee hoor marije dies niet zo heel slecht hoor

Dankje Bloos

Ilse1980 schreef:
Ik vind het een erg leuke pony maar vind het erg zielig dat je zoveel doet in 1 x rijden. Huilen
Ik heb zelf ook net een pessoa en als je daarmee begint met longeren mag dat maar 10 minuutjes en op de laagste stand (lang en laag). Jouw pony loopt al in een hogere houding dan de beginnershouding van de Passoa. De voorste einde horen bij de eerste paar keer tussen de benen door aan de singel te worden vast gemaakt. Nu weet ik dat bij de Pessoa van HH geen gebruiksaanwijzing zit en dat is een slechte zaak maar zoek daarom begeleiding of kopieer de gebruiksaanwijzing van iemand als je niet weet hoe een Passsoa werkt!!!

Tjah dat zeggen er wel meerderen Knipoog
Maar Wisky heeft aan de longe gewoon niks gedaan, ik denk een rit van 4 uur dat ze daar meer moeite mee heeft dan dit Lachen En ik had ook nog half uur pauze na het longeren!

sandyloverr schreef:
Opzich, ik wil niet als een zeur overkomen ofzo iets. Maar als je longeert met pessoa als je nagaat hoe intensief je pony dan bezig is, vooral als dit de 1e keer was allemaal even wennen. En daarna nog gaat springen vind ik teveel van het goeie. Maar iedereen moet zelf weten, wat je je pony allemaal aandoet..

kijk hierboven Knipoog

#Ymke# schreef:
Op deze manier longeren met de pessoa heeft totaal geen enkel toegevoegde waarde aan de training, snap ook niet waarom iedereen zeurt dat er eerst gelongeerd word met pessoa en dan rijden.
Het is echter wel een goeie manier om je paard aan de pessoa te laten wennen!
Katrol hoort WEL aan het bit, en niks geen touwtjes door het bit halen. Alleen musketon zonder katrol tussen de voorbenen aan het ringetje en katrol aan het bit klikken, klaar! (zoals op die voorbeeldfoto hier ergens boven me). Alleen je pessoa zit bij de broek niet goed. (op het voorbeeldplaatje zit ie ook niet goed!). Dat bontje moet hoger om de kont liggen, net onder die dikke ronding aan de achterkant. Hij moet dus niet hangen maar echt ertegenaan liggen. Die spier is de werkende spier, als ie zo laag hangt heeft ie totaal geen nut. Ook voor het laten wennen zou ik je broek wat hoger hangen.

Verder ben je goed op weg hoor Haha!

Mijn doel was ook niet om meteen haar zo te trainen Knipoog Maar volgende keer komt er geen rijden bij en doen we het wel Knipoog
Zal het broekje strakker doen

Corelli schreef:
Zeker een goede manier om aan de pessoa te laten wennen, TS heeft al gezegd dat ze het steeds verder op gaat bouwen, dus in mijn ogen alleen maar goed! *LOL* Klein vraagje: kun je de normale teugels er niet beter afhalen als je de pessoa om hebt?

Verder vind ik de pony wat opgekropt in de hals lopen als je erop zit (DRESSUUR)..Probeer wat meer lengte in de hals te krijgen..Liever wat langer en lager, kun je daarna altijd weer rustig wat oppakken..
Ten slotte ben ik het eens met wat er al eerder gezegd is: niet met hoofdstel laten krabben! moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je pony vast haakt! Succes!

Wisky was nogal druk en dan krijg je dit, ik weet zelf wel dat ik dat moet uitleggen maar als ze zo opgefokt is crosst ze de hele bak door en ik moest haar wel terug houden voordat ze er vandoor schiet. Knipoog

bedankt voor jullie reacties

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:20

Oke, nouja dan heb ik verder geen commentaar meer Knipoog Veel plezier ermee!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:24

sandyloverr schreef:
Oke, nouja dan heb ik verder geen commentaar meer Knipoog Veel plezier ermee!

dankje Bloos
Als jij vind dat dat te veel is mag jij dat best vinden hoor Knipoog Niet aanvallend

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:21

blijven een leuk koppel Bloos

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:28

biancailona schreef:
blijven een leuk koppel Bloos

dankje Lovers

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:39

Silence schreef:
Heb je dit allemaal in 1x rijden gedaan?
Dan vind ik het wel heel erg te veel van het goede.

Let goed op je houding, vooral bij het springen.

Dit snap ik niet, als ze de pony toch eerst laat werken aan de longe en er daarna nog even op gaat? Je moest eens weten wat ik allemaal doe in '1 keer rijden' dan lag jij nu van je stoel! Knipoog

Ik vind het netjes uitzien met de pessoa (ook al lijkt hij me een beetje raar te zitten) lekker ruim voor de pony. Je moet wel op je houding letten onder het springen maar voor de rest is hij niet barslecht. Gewoon blijven oefenen en blijven lessen.

Ik vind jullie een leuke combi! Die eenaarlaatste foto. Huilen van het lachen Daar is die van mij ook zo een expert in, liefst als ik er nog op zit ook! Tong uitsteken

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:43

haha dankjewel Bloos
Ja ze wilde het ook doen toen ik er op zat Clown

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:46

leuke fotos...

ik zou gaan springen met drafbalk, want deze ponie springt veel te groot.....ze moet later afzetten, dan gebruikt ze haa rlichaam ook beter

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:48

sigrid1182 schreef:
leuke fotos...

ik zou gaan springen met drafbalk, want deze ponie springt veel te groot.....ze moet later afzetten, dan gebruikt ze haa rlichaam ook beter

ik heb dat gedaan omdat ze anders door de balk heen galoppeert Knipoog Voor de sprong word ze zo druk dat ze in galop over die balken wil stormen Knipoog
Dankjewel voor de reactie

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:11

nou dan heb je nog genoeg trainingsstof....

juist om stromen af te leren, is een drafbalk wel ideaal...

je kan ook in stap naar de drafbalk rijden en dan haar leren dat ze rustig moet blijven....

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:12

sigrid1182 schreef:
nou dan heb je nog genoeg trainingsstof....

juist om stromen af te leren, is een drafbalk wel ideaal...

je kan ook in stap naar de drafbalk rijden en dan haar leren dat ze rustig moet blijven....

kijk, daarom krijg ik nu springles Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:13

mooi zo....

dan over een tijdje maar weer fotos plaatsen kunnen we zien hoeveel vooruitgang je boekt.....

iig succes met je ponie....

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:17

sigrid1182 schreef:
mooi zo....

dan over een tijdje maar weer fotos plaatsen kunnen we zien hoeveel vooruitgang je boekt.....

iig succes met je ponie....

zal ik doen Knipoog
Dankje Lachen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:27

hoi..,
zo te zien loopt ie heerlijk met pessoa Haha! Lekker vaak doen dus Tong uitsteken En over dat zonder zadel rijden met een belabberde houding, kan ik nog wel begrijpen hoor Haha! ik zou het zelf alleen maar slechter doen dus.... Tong uitsteken Gewoon oefenen Knipoog

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:29

houvanponies schreef:
hoi..,
zo te zien loopt ie heerlijk met pessoa Haha! Lekker vaak doen dus Tong uitsteken En over dat zonder zadel rijden met een belabberde houding, kan ik nog wel begrijpen hoor Haha! ik zou het zelf alleen maar slechter doen dus.... Tong uitsteken Gewoon oefenen Knipoog

nou het is meer met het springen Huilen van het lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:25

Silence schreef:

pony's zijn niet van suiker hoor Knipoog

en ze geeft zelf al aan dat ze geen uren heb gelongeerd en geen uren heb gesprongen etc.

leuke foto's hoor Haha! je ben lekker met ehm bezig ziet er ook netjes uit Ja

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 18:26

__KELLY schreef:
Silence schreef:

pony's zijn niet van suiker hoor Knipoog

en ze geeft zelf al aan dat ze geen uren heb gelongeerd en geen uren heb gesprongen etc.

leuke foto's hoor Haha! je ben lekker met ehm bezig ziet er ook netjes uit Ja

Dankjewel Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:06

wat een leuke foto's weer