Stoere Sky @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Stoere Sky @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:44

Canaletto schreef:
Zo zie je maar weer de ene vind dit de ander vind dat kan je toch geen hoogte van krijgen.

Ik denk dat je niveau en ervaring een mening vormen. Rolleyes
Zo zal bijv mijn vader die nooit naar paarden kijkt mischien ook denken dat een paard die in de krul getrokken wordt er netjes bij loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:45

Miss_Maya schreef:
Oh wat een leuke pony !
Hij mag soms wel wat lager aan de teugel lopen. Nu loopt hij wat opgekropt maar dat komt zeker in orde!

helemaal mee eens Knipoog

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 15:47

superwoman schreef:
Canaletto schreef:
Zo zie je maar weer de ene vind dit de ander vind dat kan je toch geen hoogte van krijgen.

Ik denk dat je niveau en ervaring een mening vormen. Rolleyes
Zo zal bijv mijn vader die nooit naar paarden kijkt mischien ook denken dat een paard die in de krul getrokken wordt er netjes bij loopt.

wie zegt dta ik hem in de krul trekt..

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:01

Wat een leuke pony Haha!!

Ik vind alleen het beeld niet zo prettig
De pony lijkt niet ontspannen en loopt erg opgekropt.
Verder vind ik je echt te groot.
Als je naar foto 4 kijkt zit je helemaal op de achterkant van het zadel.
Je bent te groot, en voor de pony ook redelijk zwaar, ik zou als ik jou was dan niet ook nog is gaan springen.

Maargoed.. je rijd er niet dagelijks op Lachen..
Ik zou er alleen niet weer op kruipen..

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:07

Haha! Leuke pony!
Je bent misschien wat groot, maar niet zwaar!
dan kun je er heus nog wel op rijden, zo'n pony kan wel wat hebben, (toch ? Tong uitsteken )

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:37

jody_bobby schreef:
Haha! Leuke pony!
dan kun je er heus nog wel op rijden, zo'n pony kan wel wat hebben, (toch ? Tong uitsteken )

Helemaal mee eens dat een pony wel wat kan hebben, en dat als je íéts te zwaar bent, maar hem niet in de weg zit, ook best eens kan opstappen. Maar je moet niet vergeten dat de rug van een pony/paard niet zomaar alles kan hebben. Hij moet vaak toch 5 dagen in de week iemand meedragen daarop, en elke gewichtsverschuiving van de ruiter komt gewoon door (als het goed is). Als je dan zelf niet goed in balans kan zitten, omdat je groter gewend bent, of gewoonweg niet anders kan zitten op zo'n klein dier, breng je de pony zelf ook uit balans, waardoor die anders moet lopen om wél nog op vier benen te blijven lopen. En dan krijg je dus een scheef paard, met alle gevolgen daarvan.

Zeg absoluut niet dat dat hier het geval is hoor, en zo'n vaart zal het niet lopen als je er af en toe opstapt, maar ik vind dat sommige mensen wel érg makkelijk denken, en altijd komen met: "Je bent te groot maar niet te zwaar dus dan kan het best!" Knipoog

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:11

wat ik bedoelde met op de eerste pagina : Kijk die ogen!
Is dat de spanning te lezen valt in de ogen, geen prettig gezicht.
Mooi paardje maar erg gespannen!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:25

Myukii schreef:
jody_bobby schreef:
Haha! Leuke pony!

Helemaal mee eens dat een pony wel wat kan hebben, en dat als je íéts te zwaar bent, maar hem niet in de weg zit, ook best eens kan opstappen. Maar je moet niet vergeten dat de rug van een pony/paard niet zomaar alles kan hebben. Hij moet vaak toch 5 dagen in de week iemand meedragen daarop, en elke gewichtsverschuiving van de ruiter komt gewoon door (als het goed is). Als je dan zelf niet goed in balans kan zitten, omdat je groter gewend bent, of gewoonweg niet anders kan zitten op zo'n klein dier, breng je de pony zelf ook uit balans, waardoor die anders moet lopen om wél nog op vier benen te blijven lopen. En dan krijg je dus een scheef paard, met alle gevolgen daarvan.

Zeg absoluut niet dat dat hier het geval is hoor, en zo'n vaart zal het niet lopen als je er af en toe opstapt, maar ik vind dat sommige mensen wel érg makkelijk denken, en altijd komen met: "Je bent te groot maar niet te zwaar dus dan kan het best!" Knipoog

hier ben ik het mee eens. als TS de beugeld op de juiste lengte heeft is ze gewoon véél te lang. en dat komt de gezondheid van zo'n dier niet ten goede. overbelasting is overbelasting, of het nou één keer is of tien keer, als je 't kunt voorkomen, waarom niet?

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:28

Tjonge jonge jonge! wat een drama weer! echt bokt!
Ten eerste sky loopt van zichzelf al heel kort met ze nek!
En dat kind weegt niet eens 40 kilo sky is zelf 1.33 en als ze der 2x op heeft gezeten 20 minutjes is die niet gelijk overbelast hoor! drama gedoe hier altijd! tjonge jonge!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:35

Heey Kim,
Wat leuk dat je erop mocht mooie pony ook! Met wat voorn zadel spring je daar nou ik zie het niet zo goed Clown

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:58

is een dressurzadel maar ze vroeg of ik even wou kijken hoe die sprong:P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:59

Jenniferr schreef:
En dat kind weegt niet eens 40 kilo sky is zelf 1.33 en als ze der 2x op heeft gezeten 20 minutjes is die niet gelijk overbelast hoor! drama gedoe hier altijd! tjonge jonge!

Drama?
Veel mensen bekijken de foto's, waarvan veel mensen en kinderen nog een hoop moeten leren.
Zulke foto's plaatsen, kan een voorbeeld zijn voor andere die niet weten dat het slecht is om op een te kleine pony te gaan zitten.
Dat de pony "van zichzelf met een korte nek loopt" geeft ook aan hoeveel jij nog moet leren.....
Wil niet zeggen dat ik ook nog veel moet leren, maar ik weet ondertussen dat de ruiter ervoor kan zorgen dat de pony de nek kan uitschuiven.
Ik heb geleerd van mijn fouten en van andermans fouten en hoop dat andere dat ook zullen doen.
Ik vind het belangrijk en eerlijk tegenover mezelf en het paard om ervoor te zorgen dat het rijden zo vriendelijk mogelijk wordt gedaan en dat is dus open staan voor kritiek en daarvan leren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:01

Canaletto schreef:
wie zegt dta ik hem in de krul trekt..

Ik iig niet, want het was een voorbeeld.
Wel heb je een hele strenge onvriendelijke hand op een aantal foto's!

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:02

ziet er netjes uit
vind aleen idd dat je err te groot voor bent

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:05

Mooie pony! Haha!

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:07

superwoman schreef:
Jenniferr schreef:

Drama?
Veel mensen bekijken de foto's, waarvan veel mensen en kinderen nog een hoop moeten leren.
Zulke foto's plaatsen, kan een voorbeeld zijn voor andere die niet weten dat het slecht is om op een te kleine pony te gaan zitten.
Dat de pony "van zichzelf met een korte nek loopt" geeft ook aan hoeveel jij nog moet leren.....
Wil niet zeggen dat ik ook nog veel moet leren, maar ik weet ondertussen dat de ruiter ervoor kan zorgen dat de pony de nek kan uitschuiven.
Ik heb geleerd van mijn fouten en van andermans fouten en hoop dat andere dat ook zullen doen.
Ik vind het belangrijk en eerlijk tegenover mezelf en het paard om ervoor te zorgen dat het rijden zo vriendelijk mogelijk wordt gedaan en dat is dus open staan voor kritiek en daarvan leren.
het ia haar pony hoor.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:09

Wat een leuk beestje!! Haha! Ziet er goed uit, ja je bent iets te lang, maar het resultaat wordt er niet minder op Knipoog

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:47

MyHorseGirl schreef:
Wat een leuk beestje!! Haha! Ziet er goed uit, ja je bent iets te lang, maar het resultaat wordt er niet minder op Knipoog

dank je wel

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:53

Ik vind het een leuk beestje om te zien.
Wel heb ik het idee dat je een strenge hand heb en dat je die pony toch een beetje in de weg zit..

Manouk_puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:51

leuke pony! maar je bent er wel wat te groot voor!.. maarja.

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:01

superwoman schreef:
Jenniferr schreef:

Drama?

Ik moet idd ook nog erg veel leren! ben geen anky Clown
Maar sky is gewoon heel erg kort kwa nek
en ik zeg ook niet dat ik niet tegen kritiek kan! maar heb nu al zo een 20x gelezen over de strengen hand en te groot!
Bedoel alleen het word je 100x verteld.
En er word al snel drama gemaakt hier dat is gewoon waar klaar

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:27

LisaW schreef:
Leuke pony!
voor het plaatje ben je wel iets te groot ja.
En je hand lijkt beetje streng, vooral op de laatste foto. Alsof je hem in de krul trekt.
Verder ziet het er goed uit, sprongetje doet hij leuk! Knipoog

mee eens

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:01

Jenniferr schreef:
Bedoel alleen het word je 100x verteld.

tja,herhaalt wordt het toch. Als het positief is het leuk, negatief is minder leuk.
Ik denk dat het nu extra wordt herhaald omdat het niet door lijkt te dringen.

topics waarbij de ts open staat voor commentaar en wat aan de fouten wil doen, zijn vaak wel erg positief en iig een stuk vriendelijker (op een enkele bokker na Knipoog )

love_marnix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:03

leuk ding

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 20:11

thanks