girlchat11 schreef:Ze is gewoon wat gespanneder dan normaal. Ze loopt wat minder lekker. Ik wil soms te veel van der. Dus vandaar. Ik denk nue dat er wat scheef in haar rug zit. Dan had ze mij het zadel er al niet op laten leggen. Ze heeft zadel vrees gehad. En als ze last heeft van heer rug (wat wel eens gebeurt omdat ze dan idd iets geks gedaan heeft in de wei) Dan kan ik niet in de buurt kome met een zadel.
Het em is dus dat ik af en toen te gemotiveerd ben. Hebben jullie dat nooit dan dat jullie langzaam in een dipje zakken?
Dat gespannen zijn is een gevolg van rugklachten.
Dat ze zadelvrees heeft gehad zou eigenlijk niet 'the issue' moeten zijn omdat je voordat ze gespannen ging lopen ook gewoon het zadel erop kon leggen.
Het komt echt vanuit de rug dan.
Het goedkoopste is om een goede zadelmaker naar jouw zadel te laten kijken en naar jouw pony d'r rug.
Wanneer dit niks oplevert zou ik een DA inschakelen en het dus meer medisch zoeken.
Mocht die niks vinden, dan zou ik een alternatief proberen dus bijv. een acupuncturist.
Ik zou het er niet bij laten zitten in de hoop dat het over zou gaan.
Een 'dipje' kan misschien wel eens veelste licht zijn opgevat.
Voorkomen is beter dan genezen maar dit is niet meer te voorkomen, het is al aan de orde.
Enne... ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n dipje heb gehad met m'n paardje....
Succes