Zjors @ bakwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DAndrea

Re: Zjors @ bakwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:44

Hoi Anja,

Goh, ik ben je nog niet tegengekomen op stal, wel leuk voor je dat je weer aan de slag kunt met een wel weer ander type paard, het is een lief paard met gebruiksaanwijzing.

Ik geloof dat alles zo´n beetje al gezegd is wat betreft je houding.
Het is een sterk paardje en ik kan het weten, dus vind het een prima combinatie.

Succes met Zjors.

Groetjes Dionne

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 12:30

heey dionnne
nee, ik heb jouw ook nog niet gezien op stal nee, naja, zal vast nog wel een keertje gebeuren

@wsundayl
ja, ik weet het, de kaasschaaf ging in me duim inplaats van de kaas, hij schoot eraf, naja, echt weer iets voor mij he Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:32

Ik vind het om eerlijk te zijn geen mooie combinatie..
Het is nog een jong beestje, ik vind je er dan toch te groot voor..

Het is wel een erg leuk beestje om te zien, wel wat mager in de bespiering, daarom alleenal kan hij nooit erg sterk zijn Lachen (qua draagvermogen)

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:50

Leuke pony! Haha!
Ik ga wel mee met het commentaar dat er geen ontspanning lijkt te zijn,
doordat t lijkt alsof je hem vast zet (je handen en zn spier in zn nek). Ook
met dat scheef zijn, komt dat niet door de pony(?), dat je naar 1 kant wordt
gedrukt, waardoor je beugels ook scheef lijken te hangen??

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:02

@Shirley_
ik zou het niet weten, zal volgende keer eens opletten als ik aan het rijden ben

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:06

Ik vind Zjors een poepie!!!
Je hebt wel geluk met hem!!

En verder hebben mijn voorgangers alles al wel uitgekauwd..
(sperriem, te diep, bla bla..)

Ik vind het mede een snoepje omdat hij me niet zo breed lijkt..
Hij is natuurlijk ook nog maar 4....
Hoe groot is ie?? en wat is zijn afstamming?
(niet moeders maar vaders..)

Gezien het feit dat ik mezelf al te groot (en te zwaar)
vind voor mijn bolle..
Vind ik jou ook te groot voor je verzorgpaardje..
Is wel jammer...

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:14

ziet er goed uit voor de 2e keer in de bak

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:30

Als het goed is kom ik volgende week in het weekend wel even buurten. Kan ik Zjors ook in het echt zien.
Nusca leek onder jouw ook een pony en dat valt in het echt toch behoorlijk mee. Volgens mij heb je ook een behoorlijk dikke jas aan.

Oh en .. voortaan dan toch maar al gesneden kaas kopen.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:19

ja, dat zeg iedereen al Lachen ik ben alleen woensdag op stal Lachen dus mij zie je dan denk ik niet

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:15

Volgens mij stond hij als veulen bij mij op stal! vandaar de vraag of zijn moeder geae heet?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:23

oeeeh leuke fjord hoor! ziet er netjes uit!

NiKiTaGeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:47

leuk beesie!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 13:48

wammesje schreef:
Volgens mij stond hij als veulen bij mij op stal! vandaar de vraag of zijn moeder geae heet?

ja, dat is zijn moeder idd, maar of die bij jouw van stal komt weet ik niet hoor

Sjolvir schreef:

zijn vader was iets van quinten, blijkt een goede redelijk bekende hengst te zijn, maar ben niet bekend in de fjorden, kan ook zijn dat ik het verkeerd heb geschreven hoor

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:12

Ik heb met Wammes in Heinenoord op stal gestaan! ik weet nog dat hij geboren werd, hij is vrij snel verkocht aan een stel wie weer uitelkaar gingen, dus toen werd hij weer verkocht.
Mijn vriendin haar veulen heeft een winter een hengst veulen erbij gehad, ze stonden toen met zijn drieen. ik zal vragen of ze nog een foto heeft Haha! het was een heel mooi veulen, erg braaf Vingers aflikken

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:13

tassie schreef:
wammesje schreef:

ja, dat is zijn moeder idd, maar of die bij jouw van stal komt weet ik niet hoor

Sjolvir schreef:

zijn vader was iets van quinten, blijkt een goede redelijk bekende hengst te zijn, maar ben niet bekend in de fjorden, kan ook zijn dat ik het verkeerd heb geschreven hoor

kventin!

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:25

hallo,

Leuk paard hoor!!

Vind je het niet lastig dat je zo lang bent?? Ik verzorg nu ook een haflinger maar ik kan echt niet met die lange benen van mij overweg Tong uitsteken Ik ga er nu ook mee stoppen omdat ik haar daardoor niet goed kan rijden, en ze ook niet erg voorwaarts is.

Groetjes

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:55

Sjolvir schreef:
kventin!

jahhh, die jah Nagelbijten / Gniffelen

wammesje schreef:
Ik heb met Wammes in Heinenoord op stal gestaan! ik weet nog dat hij geboren werd, hij is vrij snel verkocht aan een stel wie weer uitelkaar gingen, dus toen werd hij weer verkocht.
Mijn vriendin haar veulen heeft een winter een hengst veulen erbij gehad, ze stonden toen met zijn drieen. ik zal vragen of ze nog een foto heeft Haha! het was een heel mooi veulen, erg braaf Vingers aflikken

jahhhh, babyfoto's Bloos

lovepardoes schreef:
hallo,

Leuk paard hoor!!

Vind je het niet lastig dat je zo lang bent?? Ik verzorg nu ook een haflinger maar ik kan echt niet met die lange benen van mij overweg Tong uitsteken Ik ga er nu ook mee stoppen omdat ik haar daardoor niet goed kan rijden, en ze ook niet erg voorwaarts is.

Groetjes

geen last van hoor Knipoog

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:54

Ik ben zelf meegeweest toen hij in de maak ging! Haha! ha ha bij de hengstenhouder waar kventin toen stond. Pijnenburg Bloos wij hebben een halfbroer van hem op stal Sjerter. zijn moeder is het voorjaar overleden Boos! helaas, was een hele mooie merrie. je kan ook altijd Anja de fokker bellen hoor, vindt ze vast leuk als ze weet waar hij nu is. en ze heeft vast ook foto's. voor meer info kun je me altijd pb en

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:20

Fijn om te zien dat je snel een ander paard hebt gevonden , het is altijd rot om een keuze te moeten maken tussen bijrijders en mensen te moeten zeggen dat zij het niet zijn geworden.

Vindt het heel goed dat je als goede voornemen van plan bent te gaan afvallen zeker omdat je graag succesvol in de paardensport wilt worden. Over het te zwaar en te lang zijn en het te kleine zadel kun je simpel zijn. doorzetten met het dieet , gezond eten , sporten en begeleid kilo kwijtraken zodat de jonge pony niet over een jaar met een gevoelige rug rondloopt. Hij is pas vier , weinig bespierd en dus drukt het zadel nu wel erg op zijn rugspieren en dat doet hem niet goed. Dat je te lang bent zie je zelf ook wel maar je bent ook niet van plan de pony naar het Z te rijden dus wat maakt het uit als je wat recreatief rondrijd. Het te kleine zadel is rot voor jou en je zit maar zal snel goed komen als het dieet aanslaat.

Ondanks dat de pony sterk is , hoeft er niet met spanning rondgereden te worden daar wordt hij alleen maar sterker door , door het goed te trainen , los te maken in zijn lichaam enz wordt hij vanzelf veel losser. Al zul je zelf dan ook moeten ontspannen want met een gespannen hand krijg je nooit een ontspannen paard.

Sperriem ziet er wel wat strak uit en pony loopt erg op de voorhand , zou veel overgangen rijden en daarbij de nadruk leggen met power weg te rijden en voor wat losser te laten zodat hij de kans krijgt er achter bij te treden.

Kortom fijn dat je een paard te rijden hebt en lekker mee aan de slag kunt gaan om de punten die door de mensen in dit topic zijn aangegeven en succes met afvallen.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:28

Laat hem wat losser van voren en ga wat meer oefeningen om te buigen doen, sterk worden is meestal onmacht van het paard om jou te volgen in de oefening. En vasthouden heeft dan niet zoveel zin. Op de meeste foto's waar jij hem wat strakker vast hebt kan hij het achterbeen niet onder de massa zetten en kan dan niet rug loslaten, etc, etc. Veel succes met je 'nieuwe' paardje!!

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:57

Snap het niet: hele jonge pony die nog bespiering moet krijgen, evenwicht moet gaan leren zoeken en een hele goede rug heeft... Wordt imo verpest door er iemand met een te groot postuur en te groot gewicht op te laten rijden.
Sperriempjes mogen nooit te strak zitten ivm goed ademhalen, ze dienen enkel om het bit op de plaats te houden (neusriem is wél voor begrenzing v/d de kaken, sperriempje niet).

Aub géén groter zadel kopen, dan zit je nog verder naar achteren en ligt het zwaartepunt v/d pony helemáál verkeerd...wordt het nóg gevaarlijker voor z'n rug.

Niet verkeerd begrijpen: je bent zoals je bent.. daar is niets mis mee, maar de pony veels te klein. Over een tijdje vind je weer een volgende verzorgpony.. en wat laat je dan achter ? Of doet dat er niet toe ?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 10:39

Jackywhite
bedankt voor je tips, ga er iets mee doen.

Baal
waarom heeft iedereen het over een hele jonge pony zonder bespiering? hijs bijna 5 jaar, en word al meer dan een jaar onder het zadel gereden, dus van die weinig bespiering zal denk ik wel meevallen, hij is alleen zover ik weet nooit echt dressuurmatig gereden, maar dat betekend toch niet dat die geen bespierd lichaam heeft, of ligt dat aan mij??
iid bedankt voor je tip.
en over die volgende verzorgpony, ik ga niet op zoek als ik er eentje heb, dus dat zal wel meevallen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:46

Ik vind je absoluut té groot... mocht je toch willen blijven rijden zou ik toch eens met de eigenaar gaan praten over een groter zadel, je zit helemaal op de achterkant! Bloos!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:52

Weet je iets over de achtergrond van Zjors..? Volgens mij ken ik dit paardje..

anzion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:02

Zjors is geboren in Heinenoord ik heb hem nu 4 maanden hij komt bij van Nierop vandaan in Wateringen hij was al 5 keer verkocht