Jodi [8]O.A zonder teugels op Jennefer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: Jodi [8]O.A zonder teugels op Jennefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:20

Echt waar? Bloos!

Ik zit altijd door als ik les heb Tong uitsteken

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:46

voor goed evenwicht en geen gehang op de teugels, moet je de teugels + beugels er vanaf halen..
Iemand de pony longeren, en jody proberen te blijven zitten.. eerst goed in stap, dan in draf, dan galop enz...
Telkens een stapje verder... goed op de houding letten..
Daarna kan je oefeningen doen.. : Armen omhoog, opzij, omlaag, naar achter, naar voren, armen overelkaar, handen op de rug.. tenen aanraken e.d.

Succes!!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 10:24

dankjewel,ik zou een topic openmaken,maar mn camera is kapot(niet scherp/en heel wazig),en de bak ook te hard om echt iets te doen,vandaag ga ik ook weer heen,zal proberen en andere camera te regelen,
ps:dat zonder beugels en zonder teugels gata eigenlijk beter dat verwacht!,ze kan in draf al zonder handen en zonder beugels ,en ze vind het ook leuk ook!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:27

dat is leuk dat het goed gaat, en dat er plezier in is he!!
Zo leer je echt goed je evenwicht bewaren, en op je kont te zitten omdat je verder nergens steun aan kan hebben!!

Succes!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:00

ja dankje,je hebt gelijk,ik vind zonderbeugels makkelijker dan met hoor

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:07

Toffe foto's! Ik heb het zelf altijd heel tof gevonden om kleine kinderen te leren rijden, dus hier wat tips.
@ hangen: Zonder teugels en zonder beugels, tot ze een goed evenwicht gevonden heeft, en vervolgens de beugels aanpassen aan haar zit (en niet omgekeerd). Als ik de foto zonder beugels vergelijk met rijfoto's met beugels heb ik het idee dat ze te kort zijn, en haar uit haar balans brengen. Mogelijk zitten ze ook wat te ver naar voor op het zadel voor een beginnende ruiter.
Oh en probeer er eens wat rechte lijnen aan de longe tussen te gooien, met tempowisselingen (als ze er klaar voor is uiteraard). Op de volte zit je eigenlijk nooit helemaal recht.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 11:10

vandaag weer fot's heb een fotograaf kunnen regelen,dus vanavond komen er foto's

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:37

Leuke foto's hoor.
Ik heb voorgaande topics niet gezien dus geen idee of er verbetring is.

Mensen die zonder handen moeten leren rijden hebben heel erg de neiging om zich in het zadel te trekken als ze zich vasthouden.
Hierdoor heb je spanning in je lijf, waardoor je juist meer gaat stuiteren. Een goede oefening voordat de handen los gaan is de volgende.

Laat haar, haar bekken een klein beetje naar voren kantelen, hierdoor krijg je een iets bolle rug. Vervolgens laat je haar met 2 handen opd e voorkant van het zadel haar kont in het zadel duwen.
Je drukt jezelf dus steviger in het zadel op die manier. Zodra de reflex om te trekken eruit is, kun je gaan oefenen met handen los, handen op je hoofd etc.