Haf @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Haf @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:01

Hoi hoi, ik vind het een net beeld hebben hoor, voor een 3 jarige die nog niet zo lang onder het zadel is. probeer van je handen vuisten maken en rechts op te zetten Knipoog

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:03

Leuke pony, ziet er goed uit. mag soms nog wat ronder, maar dat komt nog wel Knipoog

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:50

Ik vind je handen er behoorlijk 'hard' uitzien.
Een pony van 3 kan nog niet mooi rond lopen omdat deze nog niet dusdanige rugspieren heeft ontwikkelt! (tenzij ie op 1-jarige leeftijd is getraind.... Clown )Wanneer je zo'n pony overvraagt met te harde hulpen, zal hij/zij hier onderuit proberen te komen door weg te lopen van de druk dus bijv. te diep aan de teugel te gaan lopen om zodoende onder de teugeldruk uit te komen.
Het is niet dat zo'n jong paard dan eigenwijs is, maar ze kunnen het gewoon nog niet.
Dit kost tijd!
Rustig opbouwen en zeker niet forceren.
Geef liever kneepjes cq. oponthoudinkjes in de teugels ipv continue druk. Ik weet ook niet of je dat doet maar zo ziet het er namelijk wel uit.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:54

Euhmmm die pony word nog niet eens op druk gereden hoor..... Er is laatst een ander meisje op gaan zitten en die pakte meteen de teugels kort op maat en toen ging het ook gelijk mis, hij ging bokken enzo... Dat had hij nog nooit eerder gedaan, en verder kan martine ook niet met meer dan lichte druk op de teugels rijden aangezien ze 2 golfellebogen heeft, dus als ze met teveel druk rijd krijgt ze last van haar ellebogen... Dat hij dus achter de loodlijn loopt moet een andere reden wat die kan zijn geen idee, misschien is hij juist op zoek naar meer druk....

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 00:39

Daar was ik weer even om zelf te reageren!
Ik rij met sprngteugels dus bedankt voor de tip! ga eens proberen er op te letten.. was net weer aan het rijden en daar gingen mijn teugels weer!
Het is een hij Tong uitsteken en hij is niet van mij.. jammer genoeg... hij is nu ong 2 maanden onder het zadel.. dus nog niet zo lang.

dankje pubelia.. ja ik ben geneigt om piano te spelen.. (misschien een verborge talent Nagelbijten / Gniffelen )

Dankje jody, ja klopt maar ben allang blij dat hij bijna niet meer op de voorhand land en dat het tempo goed te controlleren is!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 00:46

Majella001 schreef:
Ik vind je handen er behoorlijk 'hard' uitzien.
Een pony van 3 kan nog niet mooi rond lopen omdat deze nog niet dusdanige rugspieren heeft ontwikkelt! (tenzij ie op 1-jarige leeftijd is getraind.... Clown )Wanneer je zo'n pony overvraagt met te harde hulpen, zal hij/zij hier onderuit proberen te komen door weg te lopen van de druk dus bijv. te diep aan de teugel te gaan lopen om zodoende onder de teugeldruk uit te komen.
Het is niet dat zo'n jong paard dan eigenwijs is, maar ze kunnen het gewoon nog niet.
Dit kost tijd!
Rustig opbouwen en zeker niet forceren.
Geef liever kneepjes cq. oponthoudinkjes in de teugels ipv continue druk. Ik weet ook niet of je dat doet maar zo ziet het er namelijk wel uit.

mijn handen zijn totaal niet hard.. dat is juist een punt waar ik heel erg op let.. en zoals whitepanther al zegt kan ik niet met te veel spanning rijden anders krijg ik last van mijn armen.
Draak loopt dus ook absoluut niet te diep omdat de druk te groot is!
En ik ben bezig geweest met vn en vanuit dat punt is hij zelf opzoek gegaan naar mijn hand, ik merk zelf (ook zoals eline net zei) dat ik soms te weinig druk geef en hem daardoor in het diepen gooi..
Wanneer ik hem druk geef op het moment dat hij net voor de LL loop blijft hij daar lopen. Hij hangt dan niet op mijn hand en is aan het knabbelen op het bit. Daarnaast loopt hij juist de laatste paar keer zeer goed rond oren zijn het hoogste punt (soms zak hij er idd onder) en er is een mooie vloeiende lijn tot zijn schoft. Daarnaast heeft hij vaak gelijke "driehoeken" en lijkt hij geen deukje achter het zadel te hebben --> dit geeft dus dan ook aan dat hij over zijn rug loopt..

En zoals eline ook al zei.. er ging iemand op zitten die harder is in haar hand en beenhulpen en hij stond echt te springen met vier benen van de grond en te bokken en te stijgeren.. dus conclusie nee ik rij niet met een te harde hand!

Toch bedankt voor je commentaar en de tips!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:37

echt een super leuke haf hoor.. vind dat je ook netjes rijd.
ziet er iig heel goed uit voor een 3jarige! Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:57

dankje ginny!
We doen ons best en het gaat ook steeds beter!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:47

Leuke peesjes heb je,
ik heb alleen geleerd dat het klitteband naar buiten moet, en volgens mij zit dat bij jou naa rbinnen..
Of ik ben egt aan een bril toe Clown
Verder ziet het er voor een jonkie erg goed uit.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 15:50

nee peesjes zitten goed! dat blauw is het klitteband *LOL*
dus toch een bril Tong uitsteken Clown
thx voor je reactie!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:52

Jaa sorry, ik was nog effe goed gaan kijken Bloos
Verwarrend die gekleurde dingen, maar wel leuk Haha!

Jammer dat hij van een handelstal is, je had er leuk mee kunnen starten'.
Bovendien zijn alle haffies nu zwart van de modder. Boos! Mijne ook.

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:53

Ziet er goed uit. Leuk haflinger. Haha!
Loopt al echt netjes voor een 3jarige. Ja

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 15:57

@joopie: ja hij is echt zwart *LOL*
ja starten zit er dus jammer genoeg niet in.. baal ik ook wel van denk dat hij best ergens kan komen... heb hem nu 2 maanden onder het zadel en hij kent mijn hulpen echt goed.. bij een ander reageert hij wel direct anders.. maar ja ik zit er natuurlijkk 9 van de 10 keer op..

kathy dankje Haha! ik ben ook wel trots op ons *LOL* Bloos

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:07

Wat een leuke is het zeg! Ja
Vind dat er veel ontspannnig is en best lekker door zn lijf loopt. Niet geforceerd naar beneden, hij zoekt nog een beetje naar de juiste houding. Wss gewoon zn balans nog. Echt netjes! Ja

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:09

mooie haffie heb je zeg Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:32

@ rosa: ja dat klopt helemaal! hij zoek idd veel naar mijn hand en gaat nu steeds beter op zijn eigen benen lopen!
@Ciaraaa: Dankje! alleen is ie jammer genoeg niet van mij Verdrietig