Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)Wanneer je zo'n pony overvraagt met te harde hulpen, zal hij/zij hier onderuit proberen te komen door weg te lopen van de druk dus bijv. te diep aan de teugel te gaan lopen om zodoende onder de teugeldruk uit te komen.
en hij is niet van mij.. jammer genoeg... hij is nu ong 2 maanden onder het zadel.. dus nog niet zo lang.
)
Majella001 schreef:Ik vind je handen er behoorlijk 'hard' uitzien.
Een pony van 3 kan nog niet mooi rond lopen omdat deze nog niet dusdanige rugspieren heeft ontwikkelt! (tenzij ie op 1-jarige leeftijd is getraind....)Wanneer je zo'n pony overvraagt met te harde hulpen, zal hij/zij hier onderuit proberen te komen door weg te lopen van de druk dus bijv. te diep aan de teugel te gaan lopen om zodoende onder de teugeldruk uit te komen.
Het is niet dat zo'n jong paard dan eigenwijs is, maar ze kunnen het gewoon nog niet.
Dit kost tijd!
Rustig opbouwen en zeker niet forceren.
Geef liever kneepjes cq. oponthoudinkjes in de teugels ipv continue druk. Ik weet ook niet of je dat doet maar zo ziet het er namelijk wel uit.

Mijne ook. 

ik ben ook wel trots op ons