Friese merrie @ longeerwork BOKserie ;)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Friese merrie @ longeerwork BOKserie ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:46

Wat een gemene rotstreek zeg!! Boos! Boos! Ook ik had zoiets van...mmmmmm...niet mijn manier van zadelmak maken!
Wat een heerlijke draak en wat kan die een wappers weggeven aan de longe. Ik ben blij dat ik daar niet op zit in elk geval.
Je hebt ons in elk geval goed voor de gek gehouden ik kan er wel om lachen! Haha! Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:49

Qimm schreef:
Ze zeggen vaak dat paarden die uit hun dak gaan met longeren met zadel vaak makkelijker in te rijden zijn, ik hoop voor je dat het op gaat, want dat vuurwerk wil je niet als je erop zit Haha!
Mooi paardje zeg! veel succes ermee!

haha dat was bij mij wel zo Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:50

xx_Horsiex schreef:
Of ze wel of niet bokken ligt niet aan het systeem maar aan het paard. Ieder paard is anders, de een bokt wel en de ander niet.
Toch vreemd dat ze bij ons eigenlijk nooit bokken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:58

Nou ook mijn paarden en pony's, die toch echt wel op leeftijd zijn, kunnen aan de longe ook nog uit hun dak gaan hoor!
Vanmiddag mijn 18 jarige merrie nog even uit haar plaat zien gaan met longeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:02

Bij ons mogen ze los gek doen maar aan de longe is het tijd om te werken. Ongeacht hoe oud ze zijn.

eeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:09

ik vond nog leuke foto,s van deze merrie als eerste met marijke op wedstrijd
Afbeelding
en deze met mijzelf een estafette op stal
Afbeelding
ach hier is ze braaf toch??? Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:17

Katja schreef:
Bij ons mogen ze los gek doen maar aan de longe is het tijd om te werken. Ongeacht hoe oud ze zijn.

Ach ik zit er niet zo mee als ze nog even gek doen aan de longe voor ze aan het echte werk gaan. En ze had toch ook al een paar uur buiten gestaan. In mijn ogen zitten ze dan lekker in hun vel.
Let wel...niet vluchten, rennen of bokken uit protest natuurlijk, want dat is een ander verhaal.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:34

Katja schreef:
Sta met m'n mond open als ik sommige reacties lees.
Tuurlijk moet een paard wennen aan beugels maar je wilt met zadelmak maken zo min mogelijk spanning hebben zodat het een fijne ervaring voor ze is.
Hard worden ze echt niet van spanning onzeker wel.

Wij longeren de eerste keer met zadel altijd zonder beugels en met een singeltje over het zadel zodat er niets klappert.
Als ze dat fijn verwerken dan gaat het singletje eraf en klapperen de zweetbladen.
Dan pas met korte beugels en als dat fijn gaat met de beugels op m'n eigen lengte.

De laatste jaren hebben we nooit meer een paard gehad die ook maar 1 bokje gegeven heeft met zadelmak maken en die paarden zijn daarna ook heel fijn na te rijden.

Dit vind ik idd nog de allebeste manier! Super Katja Lachen
Verder, het is en blijft een lekker jong fris beest, die zich met dit weer lekker uit wil leven aan de longe. Liever aan de longe of in de wei, dan dat je erop zit.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:59

Pop schreef:
Pistasche schreef:
Ik steek altijd de beugels op dat is voor mij een gewoonte, tsja meningsverschillen moeten er blijven toch Haha! ?

Ze worden er alleen maar makker van.
Ik doe altijd de beugels naar beneden, lekker laten hangen.
De zweetbladen klapperen ook goed.
Hoe meer hoe beter!
Ze worden er veel braver van.
Hoe minder ze springen hoe minder alles klappert, dus ze stoppen vanzelf.

Je wil ze toch ook iets leren????
Als je alles maar netjes en met liefde doet, worden ze nooit hard.
Als je nu een keer je beugel verliest op een jong paard en het gaat klapperen, dan schrikt je paad zo dat hij rare sprongen kan maken. Nou dan heb ik toch liever dat ze alles een beetje gewent zijn, en dat je ze goed kunt beleren.

De beugels klapperen tegen hun buik, maar als je ze een schop geeft schop je harder als de beugels klapperen hoor!
Het zijn paarden, die moet je opvoeden!

Nou ik verlies nu ook weleens een beugel maar ze gaat er niet vandoor of rare sprongen, dat hoort toch ook bij het opvoeden..

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:05

Wat een superstoere merrie! Lachen Heel mooi! Supergaaf dekje ook! Pling Hopen maar dat ze het de aankomende keren het 'vuurwerk' er weinig bijzit, want fijn is het niet als je erop zit..Maar dat komt wel goed! Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:04

Moderatoropmerking:
Jobbeltje, ik wil toch even kwijt dat ik het een beetje flauw van je vind om anderen bewust zo om de tuin te leiden.
Het gaat nl. niet alleen om het (al dan niet hebben van....) vooroordelen, maar er zijn ook bokkers die er serieus tijd in steken om iets uit te leggen en je nuttige tips te geven. Dat blijkt achteraf dan verspilde moeite te zijn, en da's gewoon niet fair richting de gebruikers die het beste met jou en je paard voor hebben.
Hierbij dan ook het verzoek om dit soort geintjes in de toekomst achterwege te laten Knipoog

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:39

amen Lachen

VoOdOo_lOvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:48

Mooie merrie

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:57

Jeetje, wat kinderachtig sorry oscar maar niemand heeft toch ook de moeite genomen om haar te vragen hoe oud de merrie is of niet dan?
Dit bewijst voor mij alleen maar weer dat niet iedereen in zijn waarde wordt gelaten.
Ik heb zelf ook een 11 jarige friese merrie die dit soort geintjes flikt bij het longeren.

Groetjes Natasja

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:00

Ik ben het wel eens met Oscar.
En als je zo bekijkt kunnen we HAW wel afschaffen.Want dan kan alles wel een vooroordeel zijn.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:01

wil ik toch even reageren op de reprimande die de ts hier krijgt van een moderater..Ik vraag me af waarom de ts ons om de tuin zou leiden, zij eeft nergens het woord inrijden laten vallen, als je terug leest zie je dat als het topic vorderd er door anderen over inrijden enzo wordt gesproken waar dan weer door anderen over doorgegaan wordt..
Nu vraag ik me af of er ook eens gereageerd wordt op mensen die niet goed lezen, en hierdoor een topic een andere wending geven..Tuurlijk moet je de raad van mensen ter harte nemen, en als je hier niet tegen kunt je niets moet plaatsen bij HAW..maar de raad gaat niet altijd over hetgeen er op de eerste foto's te zien is.
En dit is echt niet alleen hier in dit topic.sorry moest het even kwijt..
Nogmaals leuke merrie en geschoren heeft ze een mooi velletje hoor!

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:06

viv77 schreef:
wil ik toch even reageren op de reprimande die de ts hier krijgt van een moderater..Ik vraag me af waarom de ts ons om de tuin zou leiden, zij eeft nergens het woord inrijden laten vallen, als je terug leest zie je dat als het topic vorderd er door anderen over inrijden enzo wordt gesproken waar dan weer door anderen over doorgegaan wordt..
Nu vraag ik me af of er ook eens gereageerd wordt op mensen die niet goed lezen, en hierdoor een topic een andere wending geven..Tuurlijk moet je de raad van mensen ter harte nemen, en als je hier niet tegen kunt je niets moet plaatsen bij HAW..maar de raad gaat niet altijd over hetgeen er op de eerste foto's te zien is.
En dit is echt niet alleen hier in dit topic.sorry moest het even kwijt..
Nogmaals leuke merrie en geschoren heeft ze een mooi velletje hoor!

Helemaal mee eens, en er zijn hier genoeg mensen die het er gewoon om doen hoor, van die aanvallande reacties plaatsen ZONDER goed te lezen...

Wat een geweldig paard! En waarom zou je nou zo uit je dak gaan?! Haha! Waarschijnlijk de kou in de kont gehad Haha!

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:31

Ik wil hier echt geen discussie mee uitlokken hoor. Maar ik denk dat dit soort topics wel typisch zijn. Oscar heeft het over het geven van goede raad, die verspilde tijd blijken te hebben gekost. Maar die raad borduren ze voort op het feit dat in het begin iemand gaat roepen over inrijden. Daar gaat iedereen over verder. Zonder dat er even iets gevraagd wordt en afgewacht wordt tot de TS ons komt vertellen dat het paard helemaal niet ingereden wordt. Er vinden hier op bokt wel vaker van die "hap-hap" acties plaats. Ergens misschien flauw van de TS, maar ze maakt wel iets duidelijk Clown

Trouwens, super mooie merrie, echt mooi gebouwd. Ik denk dat die een springparcoursje best wel rondkomt, als je die sprongen zo ziet *LOL*

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:34

hyoe oud is deze merry?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:36

Hoe oud is deze merry?
en klopt het dat ze op haar voorhoofd ene wit vlekje heeft?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:47

jeetje wat kunnen bokkers weer zeiken!
Laat iedereen gewoon eens in hun waarde!
En notabene Moderateur's die zelf zo mee zitten te zeuren!

Als iets 1 keer gezegd is het het toch klaar!
Maar nee, katja blijft maar vertellen 'hoe braaf haar paarden wel niet zijn omdat ze ze zo goed mak maakt' Prima hardstikke leuk, maar heb dan ook respect voor mensen die het op een andere manier doen. Het laat gewoon weer eens zien hoe bokt kan reageren, en dat daar dan een waarschuwing voor gegeven word vind ik wel heel ver gaan.

Sorry hoor, maar is zeg gewoon wat op me hart ligt.

Topicstarter: Erg leuke jolige merrie! zit lekker in haar vel Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 22:58

Oscar schreef:
]Jobbeltje, ik wil toch even kwijt dat ik het een beetje flauw van je vind om anderen bewust zo om de tuin te leiden.
Het gaat nl. niet alleen om het (al dan niet hebben van....) vooroordelen, maar er zijn ook bokkers die er serieus tijd in steken om iets uit te leggen en je nuttige tips te geven. Dat blijkt achteraf dan verspilde moeite te zijn, en da's gewoon niet fair richting de gebruikers die het beste met jou en je paard voor hebben.
Hierbij dan ook het verzoek om dit soort geintjes in de toekomst achterwege te laten Knipoog

Nou dan nog maar even een bescheiden reactie van mijn kant Bloos
Ik heb nergens vermeld dat dit topic gestart is ivm het (al dan niet hebben van) vooroordelen. Ik heb dit topic gewoon gestart om foto's te laten zien van een pasgeschoren merrie die nog net niet uit haar eigen velletje springt. Bij het plaatsen van de beginpost gewoon leeftijd achterwege gelaten. Ik was gewoon benieuwd hoelang het zou duren voor men ging vragen hoe oud het paard was, en of dit wel of niet om het zadelmakmaken ging.
Dat ik niet de hele dag op bokt zit om constant in mijn eigen topic te kunnen reageren daar kan ik ook niets aan doen Bloos Dat het topic zo hard zou gaan lopen had ik al helemaal niet verwacht Haha!
Ik vind het een beetje jammer dat dit gezien wordt als een flauw geintje, want dat was NIET de opzet. Dat er nadat 1 iemand er een opmerking over maakt gelijk vanuit gegaan wordt dat ik hier een paard zadelmak maak, dáár kan ik niets aan doen.
Overigens was een kijkje in mijn profiel een aardige hint dat dit dezelfde merrie betrof, maar dat terzijde.

Dat mensen er tijd en moeite insteken om mij van tips te voorzien is natuurlijk hardstikke mooi, en wie zegt dat ik niks aan de tips die er gegeven zijn gehad heb? Immers de discussie om al dan niet met losse beugels te longeren heeft niet alleen betrekking op jonge paarden.

aerdenhout1 schreef:
Wat een gemene rotstreek zeg!! Boos! Boos! Ook ik had zoiets van...mmmmmm...niet mijn manier van zadelmak maken!
Wat een heerlijke draak en wat kan die een wappers weggeven aan de longe. Ik ben blij dat ik daar niet op zit in elk geval.
Je hebt ons in elk geval goed voor de gek gehouden ik kan er wel om lachen! Haha! Haha!

Kijk en dít vind ik nou sportief Lachen

Tot zover mijn reactie over het "flauwe geintje".

kleinelinda schreef:
Hoe oud is deze merry?
en klopt het dat ze op haar voorhoofd ene wit vlekje heeft?

Als je het topic doorgelezen had, had je gelezen dat dit een 7 jarige merrie betreft Knipoog
En het klopt inderdaad dat ze op haar voorhoofd een wit vlekje heeft (kolletje)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:06

Nu alle partijen hierover hebben gereageerd en hun zegje hebben gedaan, is het misschien een mooie tijd om weer ontopic te gaan? Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:18

Neonlight schreef:
Nu alle partijen hierover hebben gereageerd en hun zegje hebben gedaan, is het misschien een mooie tijd om weer ontopic te gaan? Lachen

Wattan Haha! HAW is toch bedoeld om te discusseren Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:20

Nee, HAW is voor rijtechnisch commentaar. Knipoog