Grote fries voor de 4e x onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Re: Grote fries voor de 4e x onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:33

racheeel_ schreef:
Ziet er vriendelijk uit! lekker rustig aan allemaal, ze ziet er mooi uit!

ik heb zelf ook een friese ruin van 5jaar nu, hij is ook met 2,5 al ingereden (toen was ie nog niet van mij!)
zelf ben ik er ook geen voorstander van, maar je kunt er ook niets aandoen als de eigenaar dat vindt! Ik vind het paard , in mijn ogen, wel klaar voor uit zien. Mijne was dat niet, maar ik heb zelf heel rustig aan met hem gedaan en alles is goedgekomen.

Veel succes nog met dit paardje!

Volgens mij gaat het er niet alleen om of hij er klaar genoeg voor uit ziet. Je kunt problemen krijgen op langere termijn, dus kun je beter niet te vroeg beginnen.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:36

Bonnie_Theun schreef:
racheeel_ schreef:
Ziet er vriendelijk uit! lekker rustig aan allemaal, ze ziet er mooi uit!

ik heb zelf ook een friese ruin van 5jaar nu, hij is ook met 2,5 al ingereden (toen was ie nog niet van mij!)
zelf ben ik er ook geen voorstander van, maar je kunt er ook niets aandoen als de eigenaar dat vindt! Ik vind het paard , in mijn ogen, wel klaar voor uit zien. Mijne was dat niet, maar ik heb zelf heel rustig aan met hem gedaan en alles is goedgekomen.

Veel succes nog met dit paardje!

Volgens mij gaat het er niet alleen om of hij er klaar genoeg voor uit ziet. Je kunt problemen krijgen op langere termijn, dus kun je beter niet te vroeg beginnen.

Ik ben het met je eens, echt waar. Ik had zelf ook liever dat die van mij pas met 4 jaar was ingereden, maar helaas was hij al ingereden toen ik hem kocht, & toen was hij nog geen 3 jaar. Ik kon toen ook een ander paardje kiezen wat nog onbeleerd was, maar ik was helemaal verkocht van Dutch. Ben zelf nu eigenlijk pas echt met hem aan het werk en hij is nu 5 jaar, ik heb dus lekker rustig aan gedaan met hem. Het enige probleem wat ik nu heb is dat hij zo vreselijk aan het puberen is. Bloos

Toch vind ik dat de TS er niks aan kan doen, ze doet het tenslotte voor iemand anders, dus is de eigenaar er verantwoordelijk voor toch? Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:49

Ja wel, ergens wel. Maar als de TS ook een beetje verstand van zaken heeft, kan ze het de eigenaar misschien ook proberen duidelijk te maken toch?

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:34

Ik rijd ook paarden voor anderen, maar zelfs een paard wat net 3 is, echt niet! Je hebt inderdaad ook zelf een mening en ook al is het de eigenaar die uiteindelijk de verantwoordelijkheid heeft, als zij er nu niet op gaat, duurt het allicht iets langer voordat hij ingereden wordt en hopelijk leert de eigenaar er iets bij over het inrijden van paarden.

Desondanks vind ik paard in kwestie best netjes lopen en oogt hij niet zo jong. Succes en doe rustig aan!